Štartovanie bez spojky a ložiská
Moderátor: Colommbo
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
v.vilik píše:Ano správně. Taky na to mají vliv sundané poklice, mašlička na anténě a úplně určitě poloprázdná nádrž s palivem. Sakra lidi vzpamatujte se a nepište se takový bejkárny.filo0 píše:Zotrvačník je len jedna časť problému, horšie na tom sú rozvody, ktoré trpia pri zaradenom kvalte v kopci a toto mi na ľudoch vyslovene vadí keď vidím ako v kopci auto doslova zhúpne a je cítiť ako sa celá váha auta oprie len o motor a ľudia na to proste serú. A potom sa divia prečo retiazky na TSI majú životnosť 30 tkmm týmto tomu výrazne napomáhajú.
Občas jsou tady příspěvky, na které nemá smysl reagovat.
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Souhlasím, že při stání v kopci bez ručky může dvouhmota odcházet, to manželce vysvětlil mechanik při její výměně (myslím tím setrvačník, nikoliv manželku). Zda-li odchází převodovka (při stání v kopci) je na diskuzi, resp. co se konkrétně poškozuje. Jedni říkají, že v soukolí převodovky se vymačkají vůle. Prý je paradoxně pro převodovku daleko horší statické namáhání (ne dynamické) jehož vlivem se mohou postupně deformovat zuby (jejich náběhy) a zvyšovat vůle. Druzí oponují, že zuby jsou kalené a podléhají při výrobě různým povrchovým úpravám, aby takové namáhání právě vydržely (např. jízda s přívěsem do kopce). Na převodovce tak prvotně odcházejí synchrony, ovšem ty zvuky jsou opravdu od ozubených kol, protože opotřebované synchrony nestačí zastavit ozubená kola v převodovce před zařazením další rychlosti. Z toho důvodu druhotně dochází i k poškozeni ozubeni. Nicméně převodovka zkrátka trpí.
Jako zástupce staré školy zařazuji rychlost na rovině, v kopci stojím na ručku a startuji se spojkou. Klobouk nenosím.
Jinak zatažená ručka po dešti a v zimě občas bývá príma.
Jako zástupce staré školy zařazuji rychlost na rovině, v kopci stojím na ručku a startuji se spojkou. Klobouk nenosím.
Jinak zatažená ručka po dešti a v zimě občas bývá príma.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Jestli se zařazeným kvaltem při stání poškozuje dvouhmoťák taky netuším. Vybírám si auta na správné palivo a tam dvouhmoty nejsou Každopádně sem v něčem taky stará škola. Parkuji zásadně se zařazeným kvaltem. Ručku používám jen v prudkém kopci a nebo v zimě pro pobavení (věděli jste třeba,že míra zakalení převodových kol závisí na předem spočítané pravděpodobnosti použití jednotlivých stupňů ... ) Startuju zásadně s rozpojenou spojkou. Například u motorek se jinak ani nastartovat nedá. Hodně brzdím motorem a podřazuji s meziplynem. Brzdy používám jen v nouzi a nebo při ostřejší projížďce.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
..parkovat v kopci zo zaradenym kvaltom je proste prasaren..a ked uz tak najskorej rucku zatiahnut a ked uz je auto zabrzdene dat tam kvalt, vtedy nevisi na dvojhmote
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Ano, takhle to také dělám. Drží to ručka a ten motor je spíše sichrovka. To ovšem platí u dvouhmoty. U jednohmoty je to úplně fuk. A nepište sem, že se deformují kolečka v převodovce a podobné nesmysly. Zátěž na ně u stojícího auta je zanedbatelná oproti provoznímu režimu, kdy při akceleraci a brzdění motorem je to namáhání podstatně jinde, než u zaparkovaného auta. Kdo najde osobu, kterému kulhá převodovka v důsledku parkování je žhavý kandidát na Nobelovku.
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Tak aby ses hodně nedivil a nepletl: dvouhmotu měly už VW motory 1,8T ve všech výkonových verzích, např. ve Škodě Octavia první generace.Durex píše:Vybírám si auta na správné palivo a tam dvouhmoty nejsou ...
Zpět ke startování bez spojky:
Pozorujte otáčky běžícího motoru při šešlápnutí spojkového podálu - pokud ihned po sešlápnutí spojky mírně klesnou, máte to tam! Tedy "infarkt" axiálního uložení klikovky.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
To je možný,ale jelikož cokoliv co je z produkce VW nebo má motor VW nesmí do baráku,tak mě to omlouvá
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Nestraš, návštěvníku, takovýhle hospodský řečičky úplně miluju... Jakmile to bude takhle někdo zkoušet, tipuju, že minimálně v polovině případů to bude, jak píšeš, a lidi budou akorát vyjukaný, že mají rakovinu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Však jde také o jev mnohem rozšířenější, než je "stará škola" ochotna a schopna připustit.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Nejde vůbec o to, co jaká škola je či není ochotná nebo schopná připustit, příteli... Takový a podobný "dobře míněný rady" mi, bohužel, připomínají takové ty z nejmenovaných bulvárních deníků a ženských časopisů, kde takyredaktor(ka) vyjmenuje deset zdravotních příznaků a (chudák) čtenář(ka), který(á) u sebe vypozoruje aspoň jeden z nich - měl(a) by si jít asi radši hned hodit mašli, bo tady už stejně moc dlouho nebude...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
To Colombo: Zde diskutovaný problém se ukázal v plné nahotě až v souvislosti s tímto -
Teprve tehdy mnozí pochopili a jiné to ještě čeká...Pitris píše:...A někdo tu zmínil START-STOP systém. Čím že se po zastavení motoru aktivuje
Že by sešlápnutím pedálu spojky ?
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Asi tak...Návštěvník píše:...ale takhle bysme se mohli bavit i o tom,jestli z kopce vyřazovat nebo brzdit motorem,jestli při stání na světlech stát na brzdě nebo dát ručku a stejně by to k ničemu nebylo...každý uživatel ať si sám rozhodne,co je pro něj výhodnější...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Proboha co máš za auto ????Návštěvník píše: Zpět ke startování bez spojky:
Pozorujte otáčky běžícího motoru při šešlápnutí spojkového podálu - pokud ihned po sešlápnutí spojky mírně klesnou, máte to tam! Tedy "infarkt" axiálního uložení klikovky.
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Každý má samozřejmě svaté právo ku.vit si své auto, jak uzná za vhodné. Přitom by však měl vědět, čím že si ho vlastně ku.ví: chcete-li, můžeme to nazývat např. informovaným ku.vením (něco jako informovaný souhlas). Bohužel, 99% "ku.vičů" to vůbec netuší!Colommbo píše:Asi tak...Návštěvník píše:...ale takhle bysme se mohli bavit i o tom,jestli z kopce vyřazovat nebo brzdit motorem,jestli při stání na světlech stát na brzdě nebo dát ručku a stejně by to k ničemu nebylo...každý uživatel ať si sám rozhodne,co je pro něj výhodnější...