Štartovanie bez spojky a ložiská

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Quido

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Quido »

v.vilik píše:
filo0 píše:Zotrvačník je len jedna časť problému, horšie na tom sú rozvody, ktoré trpia pri zaradenom kvalte v kopci a toto mi na ľudoch vyslovene vadí keď vidím ako v kopci auto doslova zhúpne a je cítiť ako sa celá váha auta oprie len o motor a ľudia na to proste serú. A potom sa divia prečo retiazky na TSI majú životnosť 30 tkmm týmto tomu výrazne napomáhajú.
Ano správně. Taky na to mají vliv sundané poklice, mašlička na anténě a úplně určitě poloprázdná nádrž s palivem. Sakra lidi vzpamatujte se a nepište se takový bejkárny. :shock:


Občas jsou tady příspěvky, na které nemá smysl reagovat. :roll:
Palin

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Palin »

Souhlasím, že při stání v kopci bez ručky může dvouhmota odcházet, to manželce vysvětlil mechanik při její výměně (myslím tím setrvačník, nikoliv manželku). Zda-li odchází převodovka (při stání v kopci) je na diskuzi, resp. co se konkrétně poškozuje. Jedni říkají, že v soukolí převodovky se vymačkají vůle. Prý je paradoxně pro převodovku daleko horší statické namáhání (ne dynamické) jehož vlivem se mohou postupně deformovat zuby (jejich náběhy) a zvyšovat vůle. Druzí oponují, že zuby jsou kalené a podléhají při výrobě různým povrchovým úpravám, aby takové namáhání právě vydržely (např. jízda s přívěsem do kopce). Na převodovce tak prvotně odcházejí synchrony, ovšem ty zvuky jsou opravdu od ozubených kol, protože opotřebované synchrony nestačí zastavit ozubená kola v převodovce před zařazením další rychlosti. Z toho důvodu druhotně dochází i k poškozeni ozubeni. Nicméně převodovka zkrátka trpí.
Jako zástupce staré školy zařazuji rychlost na rovině, v kopci stojím na ručku a startuji se spojkou. Klobouk nenosím.
Jinak zatažená ručka po dešti a v zimě občas bývá príma.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Durex »

Jestli se zařazeným kvaltem při stání poškozuje dvouhmoťák taky netuším. Vybírám si auta na správné palivo a tam dvouhmoty nejsou :D Každopádně sem v něčem taky stará škola. Parkuji zásadně se zařazeným kvaltem. Ručku používám jen v prudkém kopci a nebo v zimě pro pobavení :lol: (věděli jste třeba,že míra zakalení převodových kol závisí na předem spočítané pravděpodobnosti použití jednotlivých stupňů ... ) Startuju zásadně s rozpojenou spojkou. Například u motorek se jinak ani nastartovat nedá. Hodně brzdím motorem a podřazuji s meziplynem. Brzdy používám jen v nouzi a nebo při ostřejší projížďce.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od bjukemen »

..parkovat v kopci zo zaradenym kvaltom je proste prasaren..a ked uz tak najskorej rucku zatiahnut a ked uz je auto zabrzdene dat tam kvalt, vtedy nevisi na dvojhmote
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
v.vilik

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od v.vilik »

Ano, takhle to také dělám. Drží to ručka a ten motor je spíše sichrovka. To ovšem platí u dvouhmoty. U jednohmoty je to úplně fuk. A nepište sem, že se deformují kolečka v převodovce a podobné nesmysly. Zátěž na ně u stojícího auta je zanedbatelná oproti provoznímu režimu, kdy při akceleraci a brzdění motorem je to namáhání podstatně jinde, než u zaparkovaného auta. Kdo najde osobu, kterému kulhá převodovka v důsledku parkování je žhavý kandidát na Nobelovku.
Návštěvník

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Návštěvník »

Durex píše:Vybírám si auta na správné palivo a tam dvouhmoty nejsou ...
Tak aby ses hodně nedivil a nepletl: dvouhmotu měly už VW motory 1,8T ve všech výkonových verzích, např. ve Škodě Octavia první generace.

Zpět ke startování bez spojky:
Pozorujte otáčky běžícího motoru při šešlápnutí spojkového podálu - pokud ihned po sešlápnutí spojky mírně klesnou, máte to tam! Tedy "infarkt" axiálního uložení klikovky.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Durex »

To je možný,ale jelikož cokoliv co je z produkce VW nebo má motor VW nesmí do baráku,tak mě to omlouvá :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Colommbo »

Nestraš, návštěvníku, takovýhle hospodský řečičky úplně miluju... :) Jakmile to bude takhle někdo zkoušet, tipuju, že minimálně v polovině případů to bude, jak píšeš, a lidi budou akorát vyjukaný, že mají rakovinu... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Návštěvník »

Však jde také o jev mnohem rozšířenější, než je "stará škola" ochotna a schopna připustit.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Colommbo »

Nejde vůbec o to, co jaká škola je či není ochotná nebo schopná připustit, příteli... Takový a podobný "dobře míněný rady" mi, bohužel, připomínají takové ty z nejmenovaných bulvárních deníků a ženských časopisů, kde takyredaktor(ka) vyjmenuje deset zdravotních příznaků a (chudák) čtenář(ka), který(á) u sebe vypozoruje aspoň jeden z nich - měl(a) by si jít asi radši hned hodit mašli, bo tady už stejně moc dlouho nebude... :lol: :lol: :lol:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Návštěvník »

To Colombo: Zde diskutovaný problém se ukázal v plné nahotě až v souvislosti s tímto -
Pitris píše:...A někdo tu zmínil START-STOP systém. Čím že se po zastavení motoru aktivuje :?:
Že by sešlápnutím pedálu spojky ? :shock:
Teprve tehdy mnozí pochopili a jiné to ještě čeká...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9941
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše:...ale takhle bysme se mohli bavit i o tom,jestli z kopce vyřazovat nebo brzdit motorem,jestli při stání na světlech stát na brzdě nebo dát ručku a stejně by to k ničemu nebylo...každý uživatel ať si sám rozhodne,co je pro něj výhodnější...
Asi tak... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
v.vilik

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od v.vilik »

Návštěvník píše: Zpět ke startování bez spojky:
Pozorujte otáčky běžícího motoru při šešlápnutí spojkového podálu - pokud ihned po sešlápnutí spojky mírně klesnou, máte to tam! Tedy "infarkt" axiálního uložení klikovky.
Proboha co máš za auto ????
Návštěvník

Re: Štartovanie bez spojky a ložiská

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:
Návštěvník píše:...ale takhle bysme se mohli bavit i o tom,jestli z kopce vyřazovat nebo brzdit motorem,jestli při stání na světlech stát na brzdě nebo dát ručku a stejně by to k ničemu nebylo...každý uživatel ať si sám rozhodne,co je pro něj výhodnější...
Asi tak... :)
Každý má samozřejmě svaté právo ku.vit si své auto, jak uzná za vhodné. Přitom by však měl vědět, čím že si ho vlastně ku.ví: chcete-li, můžeme to nazývat např. informovaným ku.vením (něco jako informovaný souhlas). Bohužel, 99% "ku.vičů" to vůbec netuší!
Odpovědět