Štartovanie bez spojky a ložiská
Moderátor: Colommbo
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Kua! Stará škola je hrdá na to, že je stará...
...to aj maďar je hrdý, že je maďar presne tak ako čech, že je čech a nová škola, že je nová...
...to aj maďar je hrdý, že je maďar presne tak ako čech, že je čech a nová škola, že je nová...
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Ináč, chlapi - pokiaľ štarujem so stlačenou spojkou, tak počujem ložisko ako drhne o lamely, ale keď ho stlačím až, keď je motor spustený, tak je ticho. To ložisko je nie úplne nedávno, ale ani nie úplne dávno menené, takže si myslím, že je OK...
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Mno, pokud při startování motoru dokážeš slyšet drhnutí ložiska (jakého?) o lamely (jaké?), nezbývá než ti zcela upřímně poblahopřát k tvému sluchu a jen tiše závidět... Já (už?) nic takového neslyším...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
...a ty nevieš o čom je reč?! ...a na čo tlačí spojkové ložisko???
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Volaktory den som si v aute rano uvedomil, ze vlastne startujem [uz] s vytlacenou spojkou
Keby niet tohoto topicu, tak si to ani neuvedomim. Ani netusim, preco som to tak robil. Asi len nejaky zlozvyk...
Kazdopadne si myslim, ze spojke je to uplne jedno. Ked chce odist, odide aj tak, aj tak
Keby niet tohoto topicu, tak si to ani neuvedomim. Ani netusim, preco som to tak robil. Asi len nejaky zlozvyk...
Kazdopadne si myslim, ze spojke je to uplne jedno. Ked chce odist, odide aj tak, aj tak
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
nechavat zaradeny kvalt v kopci v autach s dvojhmotou tiez nieje zrovna rozumne..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
A to že ako prečo...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
si predstav ked su pruziny v stlacenej polohe, poznam ludi co odpravili zotrvak po 80 000km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Nechápu. Když se nechá kvalt při stojícím motoru, tak jsou ve spojce pružiny ve stlačené poloze
A před startem stejně musí tu spojku sešlápnout (pak jsou pružiny stlačené), a (ne)vyřadit....
A před startem stejně musí tu spojku sešlápnout (pak jsou pružiny stlačené), a (ne)vyřadit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Zato "nová" škola zatahuje ručku i na rovině, nikdy nové škole nepřimrzly v bubnech pakny, vždycky startuje s nesešlápnutým pedálem spojky, a úplně nejlepší je hned po studeném startu vyrazit na plný plyn a ještě líp i s protáčejícími se koly.... Jó holt nové škole přece nemá cenu nic vysvětlovat....Návštěvník píše:...řidiči ze staré školy při startu sešlapovali spojku protože nechávali rychlost místo parkovací brzdy....kdo dnes nechává rychlost??? ...často slýchám :"však počkej,až ti zamrznou lanovody" a podobné věci...start bez sešlápnutí spojky,chvíle strpení,než se natlakuje mazací systém motoru a s ohledem na studený motor výjezd..staré škole nemá cenu nic vysvětlovat....
A krom toho, já nesešlapuji před startem spojku proto, že bych tam při startu nechával kvalt (ano, parkuji se zařazenou zpátečkou, protože mám Construct), ale před startem sešlápnu spojku proto abych vyřadil a ulehčil (a hlavně v zimě) startéru a baterce - proč mají točit i s "převodovkou"
Ručku používám, ale tam, kde je to potřeba a kdy je to potřeba. Motor po startu nechám chvíli promazat a první stovky metrů jedu zvolna tak na dva tisíce otáček. Jsem rád ze "staré" školy
A někdo tu zmínil START-STOP systém. Čím že se po zastavení motoru aktivuje
Že by sešlápnutím pedálu spojky ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Bjuke měl na müsli asi spíš pružiny dvouhmotového setrvačníku, jež by při stání z (či do) kopce částečně stlačené možná býti mohly... Nicméně na životnost pružin a tím pádem dvouhmoty jako celku má mnohem větší vliv práce levé nohy při rozjezdu a řazení kvaltů - kdo je tam kope jako zběsilý a navíc ještě ve vysokých otáčkách, škodí (nejen) dvouhmotě daleko víc a pak některá opravdu moc nevydrží... Na rovinu - celkem si zakládám na tom, že jsem se, zaplaťpánbu, za ta léta naučil rozjíždět a řadit zcela plynule bez rázů a škubání (Favorit 136L 180tis.km a 16 let s původní spojkou, Omča A 280tis.km a 19 let s původní spojkou i dvouhmotou, současná Omča B zatím 185tis.km totéž - a to se s šestivály rozjíždím v devíti případech z deseti na dvojku...)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Zotrvačník je len jedna časť problému, horšie na tom sú rozvody, ktoré trpia pri zaradenom kvalte v kopci a toto mi na ľudoch vyslovene vadí keď vidím ako v kopci auto doslova zhúpne a je cítiť ako sa celá váha auta oprie len o motor a ľudia na to proste serú. A potom sa divia prečo retiazky na TSI majú životnosť 30 tkmm týmto tomu výrazne napomáhajú.
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Ano správně. Taky na to mají vliv sundané poklice, mašlička na anténě a úplně určitě poloprázdná nádrž s palivem. Sakra lidi vzpamatujte se a nepište se takový bejkárny.filo0 píše:Zotrvačník je len jedna časť problému, horšie na tom sú rozvody, ktoré trpia pri zaradenom kvalte v kopci a toto mi na ľudoch vyslovene vadí keď vidím ako v kopci auto doslova zhúpne a je cítiť ako sa celá váha auta oprie len o motor a ľudia na to proste serú. A potom sa divia prečo retiazky na TSI majú životnosť 30 tkmm týmto tomu výrazne napomáhajú.
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
to filo0: Taky si nemyslím, že by v kopci při zařazeném kvaltu "držel" auto rozvodový řemen/řetěz.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Štartovanie bez spojky a ložiská
Auto v kopci se zařazeným kvaltem drží, samosebou, kompresní tlak ve válcích motoru a je-li dostatečný, resp. udržitelný, udrží auto (téměř) v jakémkoli svahu. Ano, rozumím a chápu, jak to filo0 myslí, a je asi rozdíl, drží-li auto tři hrnečky s řetízkem v haťapce anebo pětilitrový osmivál s řemenem jak od mlátičky na obilí, ale to bychom byli asi už opravdu příliš a zbytečně hnidopyši, cimprliši a puntičkáři...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90