Startování přes kabely

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27494
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Startování přes kabely

Příspěvek od Pitris »

Když bude dobrák co "půjčí šťávu" 👍
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... .sznhp.box

Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
1.9JTD

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od 1.9JTD »

"připojení černého záporného (-) kabelu ke kostře motoru vozidla" - úmysel chvályhodný no výbuch uvoľneného vodíka z akumulátora je mimoriadne nepravdepodobný - zato pripojenie mínusového kábla k nesprávnemu miestu u laikov podstatne pravdepodobnejšie.
Autora tej velemúdrosti by som rád videl, kde tú kostru nájde u mnoých moderných áut, nie len u Alfy 156 alebo 159 :roll:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od Colommbo »

Jeden obrázek lepší než strana textu... :wink: Tož já ještě přidám video: https://www.youtube.com/watch?v=Htu9Sh08T-4&t=0s
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
1.9JTD

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od 1.9JTD »

Stará dobrá klasika (skôr smutná realita) no ku káblom.

Som sa natrápil na tej svojej haraburde s pripojením kábla na plus akumulátora keď som pomáhal štartnúť iné auto - južania tam dali akýsi kryt. Aku svorka je pod tým - voči obrázku hore. Nevedel som odháknuť tie západky. Nejak som to tam dostal rafinovane od boku. Káble aj svorky mám medené, tak to vydržalo.

Obrázek
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od Durex »

1.9JTD píše: stř led 10, 2024 18:24 "Autora tej velemúdrosti by som rád videl, kde tú kostru nájde u mnoých moderných áut, nie len u Alfy 156 alebo 159 :roll:
Tohle je ale běžná praxe. Když budeš mít rozsypanou aku,tak většinu proudu požere a na samotný start toho půjde malo. A není potřeba hledat kostřici bod. Můžeš to dát na jakykoliv nelakovany šroub motoru. Celý motor je kostřici bod. Kdyby nebyl,tak svíčky neházi jiskru...

A ještě třeba ne všechny auta mají aku přístupnou. Já ji mám třeba pod nohama a v MB sem ji měl v kufru ... takže ne vždy se může připojit kabely od aku k aku ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od Colommbo »

Ano, nemálo mercedesů má akumulátor bůhvíkde (třeba v kufru ) a proto má natažený vývod PLUS do motorového prostoru, kostru pak kamkoli. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
1.9JTD

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od 1.9JTD »

Máme v práci - pod sedačkou. Teda ja už nie - dôchodca.
Za mrazov predpokladám (a celý rok je to podstatne častejší prípad) slabý, málo nabitý akumulátor.
Durex - ak bude mať aku článok v skrate - prosím vysvetliť, aký rozdiel bude ak je aku v prčiciach - či sa nasvorkujem na jeho svorky alebo inde :)
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od Durex »

Já ale nemluvil o zkratovaném článku. Stačí zkroucené a zasulfatovane desky a velký vnitřní odpor je na světě. A pokud mám přístup ke starteru a dám mínus přímo na startér, tak je to sakra rozdíl...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1.9JTD

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od 1.9JTD »

Nanajvýš o prechodové odpory ak je mizerná kabeláž. Veľký vnútorný odpor aku má nulový vplyv na štartovanie káblami :)
Samozrejme ak to je možné, je to lepšie o prechodový odpor mínus vetvy.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od Durex »

Tak je možné,že když propojim baterky k sobě,že to startuje hůř,než když dám mínus ke starteru? Jestli to nebude i tím,že proud teče z mínusu do plusu.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1.9JTD

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od 1.9JTD »

Veľký prechodový odpor po kábli, svorkách. Pri kostre omnoho častejší, než po plus vetve. Spraví veľký úbytok napätia.
A samozrejme vtedy je najlepšie mínus pól najkratšou cestou ku štartru, ako si napísal.
Lebo už 0,01 ohmu v kábli+svorkách je pri napríklad 300 Ampéroch strata 3 Voltov.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od bjukemen »

A samozrejme najlepsie su tie vselijake cinske startovacie kable :wink:
U bmw e39 taktiez (+) pol vyvedeny v motorovom priestore, takze kabel na plus a na vhodnu kostru, dokonca som tam mal aj (-) pol na kostre.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
1.9JTD

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od 1.9JTD »

Býva to rôzne - nie jednu zimu sme štartovali firemné stroje ako sa dalo.
Ad káble - treba kúpiť kvalitné, nie lacné šmejdy. Najmä pre ropáky. Na dostatočný prúd, teda hrubé, ťažké. Medené s medenými svorkami. Nie hliníkové finty. ie zbytočne dlhé skrz vyšší odpor. Veľa štartovacích káblov má len jednu stranu svorky vodivo spojenú s káblom, to však až tak nevadí. Iné síce majú "kliešte" vodivé obe polky no zas sú káble hliníkové. "Galvanicky pomedené svorky" sú k prdu - prvé zaprskanie to odpáli do preč.
Kto sa nevyzná, naletí a nadáva. I tu platí - kto kúpi lacno, kúpi dvakrát.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od Colommbo »

Není tomu zas tak dlouho, co jsem přes kabely oživoval Almeru mého strýce - nechal stát auto před barákem, že ještě někam pojede, a zapomněl zhasnout, ani centrál mu neodemkl, musel sundat záklopku a použít klíč... Občas se mu to stává (letos 82), už jsem ho takhle startoval dvakrát. Tukabely jsme připojovali, jak se správně má, a přesto při posledním připojení černého na kostru motoru Almery si svorka trošku zaprskla... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
1.9JTD

Re: Startování přes kabely

Příspěvek od 1.9JTD »

Musia zaprskať. Ak má aku naštartovaného auta napríklad 13,5V a vybitého 9 - v momente priloženia bude nárazový prúd minimálne v desiatkach ampérov, aj viac.
Odpovědět