Spotřeba oleje 5W-40 vs. 10W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Keldon
Příspěvky: 63
Registrován: pon kvě 01, 2006 13:25

Spotřeba oleje 5W-40 vs. 10W-40

Příspěvek od Keldon »

Mám ještě takový dotaz. Obecně se tady zdůrazňuje, že do motorů, které už mají něco za sebou raději dávat oleje 10W-40, že při použití oleje 5W-40 má snad motor více papá olej. Pročpak? Vždyť se tady stále omílá, že oba mají za tepla stejnou tekutost. Že by snad k té zvýšené spotřebě docházelo pouze v době zahřívání motoru na provozní teplotu?
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Ano. Najvacsia spotreba oleja a paliva je u studeneho motora. Taktiez,najnizsi kompresny pomer je u studeneho motora. Pokial ale nezaznamenate velku spotrebu oleja,netreba prechadzat na vizsi viskozitny index.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Taky není 10W40 jako 10W40 a to samé platí pro 5W40 . Různé druhy olejů ve stejném motoru a stejném režimu jízdy mohou vykazovat různou spotřebu oleje. Tato hodnota se nazývá odparnost oleje. Je dána základovými oleji.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Spotřeba oleje 5W-40 vs. 10W-40

Příspěvek od Pitris »

Keldon píše:....Že by snad k té zvýšené spotřebě docházelo pouze v době zahřívání motoru na provozní teplotu?
To je sice pravda, ale pokud je ten olej ještě "studený", tak je (zjednodušeně řečeno) hustší, a těmi "ještě velkými vůlemi v ne zcela zahřátém motoru" olej jak 5w, tak 10w "neproteče" tak snadno....takže možná je na tom olej 10w "o něco málo" lépe, ale rozdíl v hustotě ještě neprohřátého oleje mezi "pětkou" a "desítkou" je zanedbatelný, a čím je teplota vyšší, (a hlavně v horní pístní drážce - a tam je "teplo brzy", (ale jen teplo, správná provozní teplota ne)), tím je rozdíl nižší, až se to srovná....a tu možnou nepatrně zvýšenou spotřebu oleje 5w při, a těsně po startu, bezpečně vyváží (a hlavně v zimě) jeho lepší čerpatelnost, startovatelnost a ochrana motoru.....čímž ale netvrdím, že 10w je má špatné
- jen, že "pětka" je lepší.....
Brembo píše:....netreba prechadzat na vizsi viskozitny index.
Viskozitní index není totéž, co viskozita SAE. Krom toho, oleje 10w40 mají nižší viskozitní index, jako oleje 5w40.
bio píše:....odparnost oleje.
Ano, celkem opomíjená - (nebo neznámá) vlastnost oleje.
Escort
Příspěvky: 182
Registrován: pon dub 10, 2006 15:29

Příspěvek od Escort »

No a můj Escort když jsem ho ještě měl dlouhodobě provozovaný na 5W40 při jednom intervalu kdy jsem použil 10W40 mi to žralo víc a po návratu k 5W40 to zase kleslo. (0,5-0,75l 5W40 za interval oproti cca 1,25 l 10W40) A použité oleje 5W40: Castrol magnatec (když auto ještě nebylo moje), Total Quartz 9000 a na konci Divinol a spotřeba byla podobná u všech těchto značek a vím to i z doby kdy mi auto nepatřilo - bylo rodičů a ten 10W40 byl Total.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Záleží na kvalitě oleje. U dřívějšího Fordu Sierra 1,8td mě to žralo u VAT 5W40 cca 2 l na 10000 km. S Esso Ultron 5W40 (origo škoda 5W40) to sežralo max 0,5 l.
byloObrázek
je Obrázek
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Spotreba oleja 0,5 az 0.8 l na interval vymeny dajma tomu 15 000 km by som neratal. Urcita cast,a mozno vacsia odyde cez odvetranie klukovej skryne a spali sa(pokial usti spat do sania),nejake percento sa odpari a tiez odyde tou cestou. Niektory vyrobcovia dovoluju az 0.5 laz0.75 l na 1000 km. Kazdy vyrobca ma ale svoje lgmity,takze pokial nedosiahnu ani povoleny limit,tak to nie je potrebne riesit.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Základem "spotřeby oleje" je ta část olejové vrstvy na prvrchu válců, která shoří, a rovněž to, co se natáhne do vodítek ventilů, je "ztraceno". Už proto je nesmyslem "nulová" spotřeba. Ostatní faktory, tedy pokud tam není nějaký únik, jsou zanedbatelné!
Brembo

Příspěvek od Brembo »

To zavisi od typu motora. Na niektorych ide hlavne cez odvetranie,ale kazdy motor nejaky olej spali.
řepoňa

Příspěvek od řepoňa »

nad štyři tisice toček žere každé motór nekterý šikmovočka, poršáke ,ferari a podobný káre vod pěti tisic.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo píše:To zavisi od typu motora. Na niektorych ide hlavne cez odvetranie,ale kazdy motor nejaky olej spali.
Jo, na to jsem zapomněl.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

řepoňa píše:nad štyři tisice toček žere každé motór nekterý šikmovočka, poršáke ,ferari a podobný káre vod pěti tisic.
Potvrzuji! Tedy k těm exkluzivitám se vyjádřit nemohu, neboť na ně finančně nedosáhnu...
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Nepatri to k teme,ale vo firme kde robim mame kontajnerove manipulatory Ferrari a s ich spolahlivostou je to ubohe. Neprestajne uniky hydraulickeho oleja,elektronikou a kde coho. Mame i Terex,a ten patri k najspolahlivejsim.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Brembo píše:Nepatri to k teme,ale vo firme kde robim mame kontajnerove manipulatory Ferrari a s ich spolahlivostou je to ubohe. Neprestajne uniky hydraulickeho oleja,elektronikou a kde coho. Mame i Terex,a ten patri k najspolahlivejsim.

...presne tak,nieje všetko Zlato čo sa bliští....
Odpovědět