Spotřeba oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Spotřeba oleje

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše: Nevím, jestli u moderního auta je 1l na 5000 km nějaká super hodnota. Např. kdysi u Š 110L nám to bralo těsně před GO motoru necelé 2 litry oleje na 5000 km.Ovšem to bylo hodnoceno jako neúnosné, protože při dobrém stavu motoru to bralo asi jen třetinu, a proto se dělala GO.
Italle to jste měli neuvěřitelný motor, protože základní spotřeba oleje je 0,8l/1000Km. Pokud by ses ovšem přepsal a chtěl napsat 2l/500Km, tak to chápu, jsem na tom stejně :lol:
Itall píše:Jestli má moderní motor spotřebu oleje 0,7 l / 1000 km ještě v normě, tak to ať si ho soudruzi zastrčí do řiti, páč někde udělali chybu. Dobrá reklama na značku Ford. Nevím, jak oktávky, tam dost berou olej diesely. Ovšem diesely od koncernu VW, to si také mohou strčit někam. Nedá se to poslouchat, to je motor do traktoru, ne do osobního auta, které se u toho navíc tváří, že patří mezi ty lepší.
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar: lituji, ale tak tomu, bohužel, není. Spotřeba oleje u těchto motorů sice mohla být až 0,8-1 l/1000 km, ovšem nejedná se o spotřebu základní, ale maximální. To je rozdíl, a to takový, že hodně velký. U Favorita také byla max. spotřeba oleje až 0,3 l/1000 km, ale v reálu ještě daleko přes 100000 najetých km byla neměřitelná, čili téměř žádná. U Š 110 je to podobné. Tam se mezi výměnami (po 5000 km) dolévaly asi 2 litry (připouštím, že možná přes 2). I kdyby se dolévalo 2,5 l, pak spotřeba na 5000 km nebyla vyšší, než asi 3 litry. To je stále asi 0,6 l/1000 km. U nového a zajetého motoru to bylo mnohem méně. Protože i při takové spotřebě oleje už se občas zapékaly svíčky a trochu to kouřilo, viditelně i cítitelně, rozhodli jsme o GO motoru. Pak to opět bylo OK. Motor neměl najeto tak moc, něco přes 100000 km. Jestli někdo chtěl využít max. limitu spotřeby 1 l/1000 km a jezdit se smradem u zadku, lít olej, čistit svíčky atd., pak proti gustu žádný dišputát, samozřejmě. Také dnešní oleje (pokud by někdo takového veterána provozoval) určitě méně karbonují, kouří i smrdí, tak se to tolik nepozná.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Italle nikdy jsem to neřešil a čekal jsem, že když v knize píší "základní spotřeba oleje" tak je to základní a tedy minimální spotřeba. Kdyby napsali jasně , že je to max. 0,8l/1000Km, tak by to bylo jasné.
Myslíš, že je ještě Baťa na živu? Požádal bych ho, aby formuloval přesněji :?
Itall

Příspěvek od Itall »

Nevím, co Baťa, tu knihu už nemám. Ale 1 L na 1000 km, to je spotřeba oleje dvoutaktu, který při spotřebě benzinu 5 L/100 km a mísícím poměru 1:50 spotřebuje právě tolik oleje. Jak smrdí dvoudobé motorky, to si každý dovede představit. Takže taková spotřeba u moderního 4T motoru (a lze se stím setkat) je v 21. století trapná a směšná. Ani z hodnoty 0,7 L bych nebyl nijak happy. To je jen o něco lepší - a dvoutakty mohou s kvalitními oleji jezdit se směsí až 1:100, takže spalují méně oleje, než takovýto 4T motor světové značky a "světové" kvality. Spotřeba oleje, která se u moderního motoru dá brát vážně je do 0,4 L na 1000 km (i to je dost). A tohle s rezervou splňoval už Favorit. Takže, jestli některé současné motory mají více, tak si je skutečně mohou strčit někam. Vlastně nemusí, protože někdo si to stejně koupí, já vím.
Durex

Příspěvek od Durex »

To že se i u nových aut udává taková spotřeba oleje je pouze sichr výrobce-to jsem ale už psal. Jinak spotřeba oleje 1l na 5000 km beru u auta co bude mít 300 000 km jako super hodnotu když jde o olej 5w30 A1/B1! Jinak si vyprošuji tvrdit, že dvoutakt smrdí! když lidi do toho lejou blafy,tak se není čemu divit. Ale po kvalitním oleji to nesmrdí. To voní! I moje babetta voní. Mít peníze bokem, tak si hned nějakou dvacku ve 2T koupím.
Itall

Příspěvek od Itall »

Jo, sichr. Jako kdyby u auta se spotřebou paliva 5 L na 100 napsali radši 10 L. Pro sichr. Ale to by si to nikdo nekoupil, že? U oleje to jaksi nikomu nevadí (mě jo). Pokud jde o 2T motory, mám to doma stále už 27 let. Mohu s jistotou napsat, že v poměru 1:50, což musím dávat u sportovní motorky, nesmrdí jen plně syntetické oleje, a to ještě ne všechny, a i ty si zastudena trochu zakouří. Všechno ostatní více či méně kouří a smrdí. Teď používám polosyntetický OMV BIXXOL motor bike, má míšení až 1:100, já dávám těch 1:50 a když se dá voves, tak to také smrdí. Předražené oleje nekupuji, ten OMV mám za 109,- Kč/L, což je s přehledem nejnižší cena za polosyntetický olej do benzinu, kterou jsem zaznamenal (srovnej např. s Mogul TSF).
Durex

Příspěvek od Durex »

Ale se spotřebou to je dnes taky naprd. Výrobce tvrdí 4,5,ale reál je třeba kolem 6,5l. Auta se kupujou pořád. Jinak jako údaj o kouřivosti a smradlavosti. Když si vezmu kteroukoliv 10 let starou 30-ti koňovou dvacku a dám do ní plnou, a motor držím v rozsahu od 9 - 11 000 ot. tak si nezakouří a nesmrdí! Jezdil jsem Q8 polo 1:100 a v poho. Plná od motulu od řady 7 taky krásná vůně - bohužel cena je někde jinde. Do báby momentálně leju Elf HP2 Eco a mám ho za 75 kč litr a míchám 1:50. Babeta nezná jinej režim,než plnej a už takhle lítá 4000 km.
Itall

Příspěvek od Itall »

No, nevím. Do 125 ccm polosynt. 1:100 a držet plný plyn 11000 ot., netvrdím, že se to zadře, ale životnost bude jistě nižší, než v poměru 1:50 nebo spíše 1:40. Pokud jde o spotřebu udávanou (průměrná dle EHK), s tím problém nemám. Např. u "litříků": Škoda Fabia má udáváno 6,6 L a po 144000 km máme doma průměr 5,7 L, to jsem původně ani nečekal. U P 107 je udáváno 4,6 L a mám zrovna těch 4,6. Tam jsem čekal ještě méně, ale v zimě to dost roste. Takže průměrná spotřeba celkem funguje, nad nejezdím, ale trochu to umím :P . Je to ovšem u malých aut s malými motory, ale věřím , že ani s většími auty a objemy by nebyl problém. Slyšel jsem, že např. u Hyundaie bývá spotřeba vyšší a je obtížné dostat se na udávanou. Je to možné.
Durex

Příspěvek od Durex »

No vidiš a mě to šlapalo 20 000 km. Cagiva 125 Supercity. 7 kvaltů a 32 koní. Max 170 km/h. Spotřeba 4,5 - 7l. Jinak při 1:50 ten olej neskutečně lítal z výfuku a bylo ho moc-zanášení výfukové přívěry a pod. Postupně jsem snižoval až došel na tuto hodnotu. Jinak to mělo olejové čerpadlo,ale to jsem odpojil. Takže oleje dávalo jakoby na volnoběh. Takže 1:100 do benzínu+ čerpadlo bylo ve výsledku zhruba 1:75 :wink:
Jinak problém té spotřeby co jsem psal,je hlavně u novejch nafťáků. Měření probíhá ve zkušebnách za takovejch podmínek, které při provozu v podstatě nenastanou. Nehledě na celkové zpřevodování a nucení řidiče k podtáčení.
Itall

Příspěvek od Itall »

Už to z tebe leze. 1:100 není 1:75, a ten motor (jako Cagiva Mito) také není při 30 k zas tak převýkonovaný. A na téhle motorce se určitě nejezdí jen 9-11 tis. ot., kdežto např na terénní ano a ještě má vyšší výkon - tam poměr pod 1:50 nemůže jít.
Durex

Příspěvek od Durex »

Ano,ale já nikde nepsal,že všechny 125 takmůžou jezdit. Třeba RMko se 40 koněma nebo RS 250 s 90 koněma se musí namazat daleko víc. To je jasný. A taky jsem s tím nejezdil jen 9-11. Jen jsem psal,že když jsem tomu takhle naložil, tak to krásně vonělo a ani si nezakouřila. A to že jsem to míchal 1:100 do benzínu taky sedí. Odpojený čerpadlo něco dávalo a to celkově 1:75 jsem tak odhadnul.Tak asi tak :wink:
Odpovědět