Dobré odpoledne, pánové.
Potřeboval bych fundovanou odpověď ohledně spotřeby oleje v motoru.Mám jistý čelní vys.vozík a v něm motor Mitsubishi diesel 3,3 l, již týden dolévám, každý den 1 - 1,5 l oleje, vozík jezdí cca 8 - 12 hodin denně, střídají se na něm tři lidi docela zodpovědní a manuálně zruční.Výfukové zplodiny smrdí po spáleném oleji, olej se do chladícího systému nedostává, vizuální únik zde také není, výkonnostně je na tom dobře, když vezmu s jakou zátěží jezdí.Tlak mazání je od studeného startu od 3,5 do 5 atm dle otáček, komprese jsou na třech válcích 30 atm +- 0,2 a na jednom 29,1 atm.Motor má najeto 28000 mth a nikdy se s ním nic nedělalo,pravidelný servis, žádné honění za studna, fakt držák
moje otázka: je možné, aby mi přes gufírka ventilů nebo přes těsnění pod hlavou baštilo tolik oleje?Podle kompresí má mít dle manuálu 31 atm takže se mi nezdá, že by byl únik přes kroužky.Díky za názory a odpvědi.Martin Tesařík.
Spotřeba oleje
Moderátor: Colommbo
Předpis výrobce je Caterpillar API CF, SAE 15W-40 to jen pro info.Jinak používám Mobil stejných norem, Caterpillar používá Mobil jen ve svém přebalu, dělám v sekci průmyslových olejů pro jednu společnost a o olejích si myslím toho vím dost, v tom bych problém nehledal.Mám k dispozici i laborku.
Mě jde pouze o to jestli je možná taková spotřeba oleje, nebo to hledat někde jinde, nejde mi to na rozum.Podle testu je výfuková gramáž zvýšená, ale neodpovídá úměře spotřebovaného množství.
Mě jde pouze o to jestli je možná taková spotřeba oleje, nebo to hledat někde jinde, nejde mi to na rozum.Podle testu je výfuková gramáž zvýšená, ale neodpovídá úměře spotřebovaného množství.
Bio:Vždyť je to v prvním příspěvku jasně napsané, že motor má 28 000mth.
O jaký vysokozdvih se jedná s tímto motorem a o jaký typ motoru se jedná?jedná se o elektrický přenos hnací síly nebo je to automat s hydrodynamickým výměníkem, nebo motor honí hydrogenerátor na hydromotory?Motory Mitsubishi jsou asi jedny z nejkvalitnějších průmyslových motorů, které používal i Caterpillar, podle předpisu výrobce bych to tak odhadoval.používají je samotné Mitsubishi, Jungheinrich, který opustiil Perkinse, Hyster a i Caterpillar.
Pokud se jedná o spotřebu oleje tak to možné je.Tento nájezd odpovídá 1,4 milionu km.Setkal jsem se s tím několikrát.Gufírka se totálně rozsypou a spotřeba oleje je hodně vysoká.
Specifikujte blíže Váš vozík.
O jaký vysokozdvih se jedná s tímto motorem a o jaký typ motoru se jedná?jedná se o elektrický přenos hnací síly nebo je to automat s hydrodynamickým výměníkem, nebo motor honí hydrogenerátor na hydromotory?Motory Mitsubishi jsou asi jedny z nejkvalitnějších průmyslových motorů, které používal i Caterpillar, podle předpisu výrobce bych to tak odhadoval.používají je samotné Mitsubishi, Jungheinrich, který opustiil Perkinse, Hyster a i Caterpillar.
Pokud se jedná o spotřebu oleje tak to možné je.Tento nájezd odpovídá 1,4 milionu km.Setkal jsem se s tím několikrát.Gufírka se totálně rozsypou a spotřeba oleje je hodně vysoká.
Specifikujte blíže Váš vozík.
Jedná se vys.vozík Caterpillar DP 35 s motorem Mitsubishi S4S I, rok výroby 1996, pohon je přes měnič s jednorychlostní aut.převodovkou vpřed-vzad.Vozík je pravidelně, takřka denně kontrolován.Výfuková gramáž je z holandského překladu, neboť pracuji v Holandsku, kde provozuji tento vozík, jde o pravidelné kontroly techniky se spal.motory, které se pohybují v halách a společnosti, co jsou napojené na různé jakostní normy toto musí podstoupit.Je to emisní zkouška s výsleddkem, který udává další provozuschopnost.Na výfuk se navleče takový vak a asi půl hodiny se jezdí.
Jde o to, že když si zavolám servis a ten přijede okamžitě, tak za to , že sednou do auta už platím 120 euro.
Tak snad tyto informace postačí.Díky.
Jde o to, že když si zavolám servis a ten přijede okamžitě, tak za to , že sednou do auta už platím 120 euro.
Tak snad tyto informace postačí.Díky.
Pokud je to tak , tak jak jsem přesvědčený, že se jedná o netěsnost gufírek.Motor je velice jednoduchý a toto by měl zvládnout kdejaký mechanik, co má zkušenosti s motory.
Demontujete kryt motoru se sedačkou, odpojíte sedačkový spínač a elektroinstalaci ovládacích prvků hydrauliky, ten kryt váží asi 30 kg což zvládnete sám a motor je Váš.Demontujete sání,trubky ke vstřikům s přepadem, přívod paliva, ventilové víko, vahadla ventilů a můžete povolovat hlavu.Vodní pumpa a další věci, co jsou třeba na jiných motorech se demontovat nemusí.Tohle všechno si, myslím, že zvládnete sám.Potřebujete na to jen 8,10,12,14 a 17 klíč na hlavové šrouby 17 oříšek s krátkým nástavcem a delší cca 60 cm pákou.Až budete mít hlavu dole napište mi na mipesa@seznam.cz, jsem schopen Vás kompletně navést do úspěšného konce.Tyhle motory bych mohl dělat se zavřenýma očima.A ne jenom já.Nic jednodušího jsem neviděl.Jen chci upozornit na tlakovou zkoušku hlavy válců, která se musí provádět při ohřáté hlavě min. na 110 st.
Demontujete kryt motoru se sedačkou, odpojíte sedačkový spínač a elektroinstalaci ovládacích prvků hydrauliky, ten kryt váží asi 30 kg což zvládnete sám a motor je Váš.Demontujete sání,trubky ke vstřikům s přepadem, přívod paliva, ventilové víko, vahadla ventilů a můžete povolovat hlavu.Vodní pumpa a další věci, co jsou třeba na jiných motorech se demontovat nemusí.Tohle všechno si, myslím, že zvládnete sám.Potřebujete na to jen 8,10,12,14 a 17 klíč na hlavové šrouby 17 oříšek s krátkým nástavcem a delší cca 60 cm pákou.Až budete mít hlavu dole napište mi na mipesa@seznam.cz, jsem schopen Vás kompletně navést do úspěšného konce.Tyhle motory bych mohl dělat se zavřenýma očima.A ne jenom já.Nic jednodušího jsem neviděl.Jen chci upozornit na tlakovou zkoušku hlavy válců, která se musí provádět při ohřáté hlavě min. na 110 st.