Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Spotřeba - a jiné
Motor - žádná novinka. 1,4i - TU3 A 54KW. Auto Peugeot 207 SW . Hmotnost 1255 kg.
Žádnou chybu mě počítač nehlásí. Krátká vzdálenost, studený motor, to je klidně i k 8l/100.
Delší jízdou to opět spadne pod 6l. Možná je to olejem. Do 30 500 km Total ineo ecs 5W/30.
Teď Mobil 1 esp formula 5W/30. Reklamovat to nebudu. Co jsem spočítal jsem napsal.
Žádnou chybu mě počítač nehlásí. Krátká vzdálenost, studený motor, to je klidně i k 8l/100.
Delší jízdou to opět spadne pod 6l. Možná je to olejem. Do 30 500 km Total ineo ecs 5W/30.
Teď Mobil 1 esp formula 5W/30. Reklamovat to nebudu. Co jsem spočítal jsem napsal.
Re: Spotřeba
Motor jsem popsal, ale možná nejde ani tak o motor jako technika jízdy. Když pozoruji co řidičůrousini píše:To by mě taky zajímalo, co je to za motor, který nejde přes šest.
zbytečně brzdí a zrychluje aby zase brzdil... Taky mě jeden předjíždel s Das autem,
tak za 1,5 mega. Proti kopci, hned za Klatovama. Pak měl velké problémy s kamionem. A výsledek?
Nevyvážená jízda plná zbytečných náhlých změn rychlosti. Plná nebezpečných situací a stresu.
Na prvním kruháči ve Strakonicíc byl jeden kamion a jeden osobák přede mnou. To se fakt vyplatí.
Re: Spotřeba
vyplatí,bol predsa 2. I ked ho síce porazil kamion,to kamarátom hovorit nebude. tak príliš nečudujem,že niektorý jedinci nadávaju,že k spotrebe udávanej výrobcom sa ani nepriblížia-jazdia o 4 litre viac. Zbytočné brzdenia pred zákrutou-predbehne ich aj traktor a na rovinke zase pod 110 neidu. Mne stačilo prezut aby sa ochladilo a prezul som na zdedené takmer nové zimné,a mám o 0,6 l viac priemernu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Spotřeba
Emise při první technické splněny v pohodě a to i s Vifem. Dostal jsem ho plechovku od Ježíška.
Denní počítadlo jsem nenuloval asi 3 týdny. Ukazuje 816 km, průměr 5,9l. Rozbitý to asi nebude.
Taky přidám jednu perlu. K mému příbuznému přijel zákazník reklamovat Škodu Citigo.
Důvod, - moc velká spotřeba - 8,0l. To potvrzoval i palubní počítač. Technik počítač
vynuloval a i s majitelem reklamovaného vozu, který plnil funkci spolujezdce, ujel asi 30 km,
s průměrnou spotřebou 4,7l na 100km. No, rozbité to také nebylo.
Denní počítadlo jsem nenuloval asi 3 týdny. Ukazuje 816 km, průměr 5,9l. Rozbitý to asi nebude.
Taky přidám jednu perlu. K mému příbuznému přijel zákazník reklamovat Škodu Citigo.
Důvod, - moc velká spotřeba - 8,0l. To potvrzoval i palubní počítač. Technik počítač
vynuloval a i s majitelem reklamovaného vozu, který plnil funkci spolujezdce, ujel asi 30 km,
s průměrnou spotřebou 4,7l na 100km. No, rozbité to také nebylo.
Re: Spotřeba
svara píše:...Zkoušel jsem hodně, v rámci abych si nerozbil hubu. Šlapal jsem tomu na krk i v 5 lidech
s plným kufrem, přes 6l jsem se nikdy nedostal...
Ano já to chápu a sám nakládám s energií potřebnou k pohybu auta rozumně. Nicméně neznám auto obsazené v 5, které by šlapáním na krk nešlo přes 6. Na to jsem reagoval.svara píše:...Motor jsem popsal, ale možná nejde ani tak o motor jako technika jízdy. Když pozoruji co řidičů zbytečně brzdí a zrychluje aby zase brzdil...
Jinak těm brzda - plyn - brzda já říkám, že dělali řidičák v cirkuse s šimpanzema.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Spotřeba
To taky chápu. Když Peugota 207 1,4 i, testovali v časopise SM naměřili průměr 6,7 l, co zaserousini píše: Nicméně neznám auto obsazené v 5, které by šlapáním na krk nešlo přes 6. Na to jsem reagoval.
nechápu moc já. No, když se dá i s Citigem za osm, tak asi jo. Ale v žádném případě nechci,
aby to vyznělo jako že sem namachrovanej. To ne. Jde mě především poukázat na kvalitní
paliva, potažmo aditiva a oleje, které já preferuji a dávám přednost kvalitě před cenou.
Myslím, že se to vyplatí.
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba
Kvalitní paliva, aditiva a oleje budiž, ale myslím, že to je hlavně o hlavě - zkušenosti, předvídavost, cit pro motor i pro jízdu samotnou. Dnes vpodstatě na otočku Staré Město (u UH) a zpět včetně tamních pojížděk (smutná rodinná záležitost) - 480km, 93km/h, 36 l N951Vif (pravda, dle PP) - 7,5/100km.
Ale ta "dááálnice"...
Ale ta "dááálnice"...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba
Ja dalnici rad,tedy pokud neni okolo zadny pruser. Stejny tempo,prd spotreba,oddych veget radio,zadne ostre zataceni,nasadim kilinko,rozvalim se a pohoda jazz
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba
Jako (před)silvestrovský fór možná dobrý, Peťo, anebo to nesmí být D1 - celou dobu jízdy po ní jsem se autu omlouval, že jsem ho na ni vytáh... Ale čím jede člověk rychleji, tím je to aspoň trochu snesitelnější. "Na spotřebu" jsem včera fakt nejel. Kdybych jel spokojené kilo, asi bych z toho týden koktal, takže +- kolem 150...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Spotřeba
Je smutný fakt že D1 je roleta a nepomůže jí ani Wynn's
Na benzinovou V6 2.6l hodně dobrýColommbo píše:480km, 93km/h, 36 l N951Vif (pravda, dle PP) - 7,5/100km.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Spotřeba
To jsem tak nějak měl na mysli. Když to v sobě máš jezdíš s Omčou V6 2,6l za 7,5/100Colommbo píše: cit pro motor i pro jízdu samotnou
Když nemáš jezdíš s litrovým tří válcovým Citigem za 8/100
Pak asi nepomůže ani Vif, ani Wynn's
Re: Spotřeba
Když ono je to spíše o tom, zda mi nějaká tříválcová atmosférická mr.ka stačí na to, abych neměl pocit (a nejen pocit , což si mnozí ani neuvědomují), že zdržuji proud vozidel. Pak mi v době přeplňovaných motorů holt vezme víc než velký šestiválec. Jo, kdybych byl na té silnici sám...
P.S.: Se 17 let starým Galantem 2,5 V6 se dalo, tedy pokud se člověk zrovna tzv. nechtěl svézt, zajet dlouhou trasu pod 6,5. Se srovnatelně výkonnou zánovní benzínovou přeplňovanou 1,6 se při stejném tempu obtížně dostávám (shora) na 7,5. Vcelku logicky - pracuje v o něco větším a těžším autě, byť stejné třídy. Snaha se tomu vyrovnat autem s malým a slabým motorem by vedla k podstatně vyšší spotřebě, poněvadž by musel pracovat na limitu svých možností. Inu, fyzika se nedá ošálit.
P.S.: Se 17 let starým Galantem 2,5 V6 se dalo, tedy pokud se člověk zrovna tzv. nechtěl svézt, zajet dlouhou trasu pod 6,5. Se srovnatelně výkonnou zánovní benzínovou přeplňovanou 1,6 se při stejném tempu obtížně dostávám (shora) na 7,5. Vcelku logicky - pracuje v o něco větším a těžším autě, byť stejné třídy. Snaha se tomu vyrovnat autem s malým a slabým motorem by vedla k podstatně vyšší spotřebě, poněvadž by musel pracovat na limitu svých možností. Inu, fyzika se nedá ošálit.
Re: Spotřeba
Spotřeba roste hlavně s otáčkami. Proto se dává turbo a točivý moment se tlačí co nejníže.
I nepřeplňované Citigo, není třeba točit. Jel jsem s ním. Zvukový projev tříválce může působit
podtočeně. Při 80 km. točí 2000/min. Při 160 km/h. jsou to 4000/min. To je méně, než
většina starších 1,6. Většinou mě ale brzdí silnější vozy, než je Citigo. Pak jsou takový,
kteří mě předjedou a za chvíli je nevidím. Ty mě vadí daleko méně.
I nepřeplňované Citigo, není třeba točit. Jel jsem s ním. Zvukový projev tříválce může působit
podtočeně. Při 80 km. točí 2000/min. Při 160 km/h. jsou to 4000/min. To je méně, než
většina starších 1,6. Většinou mě ale brzdí silnější vozy, než je Citigo. Pak jsou takový,
kteří mě předjedou a za chvíli je nevidím. Ty mě vadí daleko méně.
Re: Spotřeba
Že to není pravda, to názorně dokazují japonské motory od Hondy, Mitsubishi, ... Zde totiž zjednodušuješ řadu faktorů ovlivňující praktickou, tedy provozní spotřebu motoru. A tím nejdůležitějším nejsou otáčky, nýbrž účinnost, přesněji pásmo nejvyšší účinnosti práce motoru. Právě kvůli ní se používá přeplňování, což není nic jiného, než možnost dynamické změny kompresního poměru (samozřejmě nikoli tzv. základního, daného konstrukčně) motoru. A změna kompresního poměru motoru je právě oním "kouzlem", který zvyšuje účinnost práce motoru.svara píše:Spotřeba roste hlavně s otáčkami. Proto se dává turbo a točivý moment se tlačí co nejníže.
...
Abych neopomenul ty otáčky: zatímco většina řidičů to vnímá stejně jako ty, tj. že úsporu paliva hledá v nižších otáčkách, pak současně platí, že právě té většině snad ani nelze vysvětlit, že podtáčením motorů od Hondy, Mitsubishi, ... dosahují pravého opaku - zvýšení praktické spotřeby. Proč? Inu proto, že se pohybují hluboko pod pásmem nejvyšší účinnosti těchto motorů. No a co je výsledkem? Bohužel záplava přeplňovaných motorů bez charakteru a s vysokou reálnou spotřebou, pokud se už najde někdo, kdo se chce tzv. svézt/mít radost z jízdy.
Re: Spotřeba
Motor je nejúčinnější v pásmu největšího točivého momentu.V rodině máme Hondu Civic
1,8 VTI 103 KW, šesti kvalt. I tam platí čím víc otáček tím si nasaje víc směsi, tedy i benzinu.
Je vybavena i ekonoměrem. Ale to co píše Návštěvník není úplná blbost. Každý motor je
jiný. A proto, jasný důkaz že platí, - zkušenosti, cit pro motor a jízdu samotnou.
1,8 VTI 103 KW, šesti kvalt. I tam platí čím víc otáček tím si nasaje víc směsi, tedy i benzinu.
Je vybavena i ekonoměrem. Ale to co píše Návštěvník není úplná blbost. Každý motor je
jiný. A proto, jasný důkaz že platí, - zkušenosti, cit pro motor a jízdu samotnou.