Specifikace A3-96 vs. A3-98

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Kobrik

Specifikace A3-96 vs. A3-98

Příspěvek od Kobrik »

Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v těchto specifikacích? Vlastním vůz Fiat Brava 1.6 16V rv. 1996. Výrobce doporučuje specifikaci A3-96. Není mi jasné, co to číslo 96(98) znamená. U drtivé většiny olejů toto číslo uvedeno není. U některých je. Předem děkuji za případné rady
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Těch 96 by měl být rok schválení,už se to snad ani nepoužívá.Jestli Vám můžu doporučit,dejte olej od Selenie(20K,Gold),Agipu(Sint 2000) nebo Mobilu(S Super) lze samozřejmě použít i olej 5W-40 od těchto výrobců.U tohoto auta se velmi snadno vydřou vačky při použití "levného"oleje.
Kobrik

Příspěvek od Kobrik »

Takže neřešit?
Mám najeto 178 tis. z toho 70tis. najeto mnou. Jezdím na Valvoline Durablend 10W40 zatím bez nejmenších problémů. Uvažuju nad něčím jiným, ale nevím, jestli to má smysl. Spotřeba oleje se pohybuje do 0,8l na 10 tis Km.
Uvažuju nad Valvoline Max Life 10W40, nebo Mobil Formula S 10W/40
Každopádně díky za radu 5W40 určitě dávat nebudu :wink: budu se držet specifikací výrobce
luk.zah

Příspěvek od luk.zah »

Kobrik píše:...5W40 určitě dávat nebudu :wink: budu se držet specifikací výrobce
Výrobce Vám ve specifikaci NEMŮŽE nařídit, jakou viskozitu oleje MUSÍTE používat. Rozhodující je pouze předpis norem API a ACEA - ta musí být předepsaná výrobcem a té se musíte držet.
Viskozní třídu si zvolte podle toho, jakým stylem a v jakém podnebí jezdíte.
Pro ČR 10W40 a nebo 5W40 (při častějších studených startech) = ideální do Vašeho motoru.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27526
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Kobrik píše:Jezdím na Valvoline Durablend 10W40 zatím bez nejmenších problémů.
Co funguje - neměň. A luk.zah má pravdu - výrobce motoru předepisuje API a příp. ACEA. Značku oleje a SAE může (pouze) doporučit.
Kobrik

Příspěvek od Kobrik »

Co se týká dalších specifikací, tak v tom mám jasno. K tomu 5W40. Je fakt, že studených startů a popojíždění po městě mám opravdu hodně. Z čeho bych měl ale trochu obavu, tak dávat do motoru, který už má nalítáno skoro 200K řidší olej? Mám strach, že ho bude hodně ubývat. Nebo to tak není? Ono je to hodně těžko. Někdo říká to, jiný ono a všichni mají pravdu. Ale kde je ta pravda mi už tak jasné není. Pokud už kroužky tak dobře netěsní, tak nemůže tomu 5W40 spíš uškodit? Ono dolívat litr oleje každých 5000 Km taky nebude asi to pravé. Jen spekulace. Nebo jsem úplně mimo? Rád si nechám poradit!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27526
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Tak znovu :lol: oleje 5w40 a 10w40 budou při provozní teplotě STEJNÉ (to je těch 40 - "pětka" není řidší, má jen lepší nízkoteplotní vlastnosti), a pokud olej neubývá, tak na hodně studených startů (a hlavně v zimě) je lepší ta "pětka". Na léto je plně dostačující 10w40.
FF

Příspěvek od FF »

Pitris píše:Tak znovu :lol: oleje 5w40 a 10w40 budou při provozní teplotě STEJNÉ (to je těch 40 - "pětka" není řidší, má jen lepší nízkoteplotní vlastnosti), a pokud olej neubývá, tak na hodně studených startů (a hlavně v zimě) je lepší ta "pětka". Na léto je plně dostačující 10w40.
...aj ja som to tu už X-krát písal, ale 5W-XX bude u väčšiny asi stále moc riedky olej! Radšej tam dajú (pomyselný) 15W-20 a budú spokojní, že majú poriadne "hustý" olej, ktorý im auto proste "nežere"!
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27526
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

ano, tento mylný názor se tu stále objevuje. Pokud má motor už vyšší spotřebu oleje, je možné řešení použití "hustšího" oleje. Ale je potřeba "zvednout" to druhé (letní) číslo v SAE. Pokud "zvednu" jen to první (zimní) číslo, tak akorát zhorším mazání a ochranu motoru při studeném (a obzvlášťě mrazivém) startu. A urychlím opotřebování motoru. Takže při používání (třeba) oleje 10w40, a při jeho vyšší spotřebě je potřeba zvolit olej - samozřejmě stejné, nebo vyšší API - 10W50, NIKOLIV 15w40 :!: A pokud používám auto (a hlavně v zimě) ke krátkému popojíždění, a motor a olej se dostatečně neprohřeje - oleji to trvá podstatně déle, než chladicí kapalině - je vhodné použití (zase to vztáhnu k té 10w40) oleje 5w40.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

studené volej nemaže jen mastí.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:ano, tento mylný názor se tu stále objevuje. Pokud má motor už vyšší spotřebu oleje, je možné řešení použití "hustšího" oleje. Ale je potřeba "zvednout" to druhé (letní) číslo v SAE. Pokud "zvednu" jen to první (zimní) číslo, tak akorát zhorším mazání a ochranu motoru při studeném (a obzvlášťě mrazivém) startu. A urychlím opotřebování motoru. Takže při používání (třeba) oleje 10w40, a při jeho vyšší spotřebě je potřeba zvolit olej - samozřejmě stejné, nebo vyšší API - 10W50, NIKOLIV 15w40 :!: A pokud používám auto (a hlavně v zimě) ke krátkému popojíždění, a motor a olej se dostatečně neprohřeje - oleji to trvá podstatně déle, než chladicí kapalině - je vhodné použití (zase to vztáhnu k té 10w40) oleje 5w40.
Já si teda nemyslím, že je mezi těmi oleji markantní rozdíl.. Ale je pravda, že 5w olej je na zimu lepší. Známý má felicii a provozuje ji na trysk super M7ADS a má nalítáno 300 tisíc léto - zima a to je krása ten motor poslouchat, jak běží, žádná GO neproběhla. ALE je pravda, že 5w olej je lepší na studený starty než 10W a 15w.
Odpovědět