špatná norma oleje?
Moderátor: Colommbo
špatná norma oleje?
Dobrý den, koupil jsem fabii 1.4 mpi (50 kw) a chystám se na výměnu oleje, jak jsem ale zjistil původní olej byl Magnatec 10W40, který splňuje jen normu VW505.00 (oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory) - servisováno ve značkovém servisu. Chtěl jsem se zeptat jestli se to nemohlo na motoru nějak podepsat? Norma pro tento motor by měla být VW 500.00 nebo 502.00, ale jak je to s viskozitní třídou? Mohu tam nalít vše od 0w40 přes 5w40, 5w50 až po 10w40?
Zdravím vás,tím magnetecem se tomu určitě neublížilo,ale řadu magnatec moc nemusím,je to v podstatě jedno jaký olej zvolíte,tomu motoru neublížite,.je to staré poctivé OHV.
Když použijete 5W-40 nebo 10W-40 od rozumného výrobce nemůžete udělat špatně
Ty motory znám od doby co se začaly dělat a zatím jsem negenerálkoval ani jeden(samozdřejmě ve fabii),jenom občas klekne těsnění pod hlavou.
Když použijete 5W-40 nebo 10W-40 od rozumného výrobce nemůžete udělat špatně
Ty motory znám od doby co se začaly dělat a zatím jsem negenerálkoval ani jeden(samozdřejmě ve fabii),jenom občas klekne těsnění pod hlavou.
Viskozita byla dostačující. Vedly se tu dlouhé debaty, že oleje pro naftu jsou použitelné v benzínu. Ale není to samozřejmě ideální. Vaše první náplň pravdopodbně pročistí motor, takže určitě vyměnit dříve.
Použít také normy VW 500/502 00. Na viskozitě moc nesejde, motor není vyloženě háklivý, takže 10W by stačila, ale 5W je zase o chlup lepší.
Použít také normy VW 500/502 00. Na viskozitě moc nesejde, motor není vyloženě háklivý, takže 10W by stačila, ale 5W je zase o chlup lepší.
Re: špatná norma oleje?
Je vhodné použít olej normy VW500.00, 501.01, nebo nejlépe 502.00. SAE zvolit podle jízdních podmínek - plně dostačující je pro delší jízdy, a třeba parkování v garáži 10w40 (a měnit po MAX. 15-ti tkm nebo 1roce), pro krátké popojížďky nebo časté studené starty 5w40 (a raději měnit už po 10-ti tkm, nebo po 1roce). Oleje 0w40 jsou pro fabču 1.4mpi sice použitelné, ale zbytečné.....A pokud tam ten Magnatec nebyl "dlouho", tak by se motoru nic moc stát nemělo, a olejem správné normy, a jiné (doporučuji zavedené) značky se to "propláchne".Anonymous píše:Dobrý den, koupil jsem fabii 1.4 mpi (50 kw) a chystám se na výměnu oleje, jak jsem ale zjistil původní olej byl Magnatec 10W40, který splňuje jen normu VW505.00 (oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory) - servisováno ve značkovém servisu. Chtěl jsem se zeptat jestli se to nemohlo na motoru nějak podepsat? Norma pro tento motor by měla být VW 500.00 nebo 502.00, ale jak je to s viskozitní třídou? Mohu tam nalít vše od 0w40 přes 5w40, 5w50 až po 10w40?
Re: špatná norma oleje?
Samozrejme, že je normu treba bezpodmienečne dodržať, ale môže Vás utešiť to, že ten olej spĺňa aj ACEA A3 a API SL - takže pri jednorázovom použití sa podľa mňa nemôže nič stať.Anonymous píše:Dobrý den, koupil jsem fabii 1.4 mpi (50 kw) a chystám se na výměnu oleje, jak jsem ale zjistil původní olej byl Magnatec 10W40, který splňuje jen normu VW505.00 (oleje pro nepřeplňované i přeplňované naftové motory) - servisováno ve značkovém servisu. Chtěl jsem se zeptat jestli se to nemohlo na motoru nějak podepsat? Norma pro tento motor by měla být VW 500.00 nebo 502.00, ale jak je to s viskozitní třídou? Mohu tam nalít vše od 0w40 přes 5w40, 5w50 až po 10w40?
Protože velké množství těchto motorů mělo z výroby špatné přesahy litinových vložek válců. Pokud to bylo předmětem reklamace ještě v rámci záruky, značkové servisy to řešily jak na běžícím pásu, jelikož přesně věděly, o co jde, mnohokrát to dělaly, a uměly si s tím tudíž poradit.Czeda píše:Jen bych rád věděl, proč zrovna v těchto motorech 1.4 50kw dost často ubejvá chladicí voda ?
Je nutno sundat hlavu motoru, vytáhnout písty s ojnicemi a následně i vložky válců: ty se musejí vypodložit speciálními podložkami vybíranými dle tloušťky (jedná se o systém tzv. s "mokrými vložkami"), event. vyměnit - pokud jejich délka neodpovídá, a to tak, aby všechny měly předepsaný přesah přes horní rovinu bloku motoru. Na to pak musí přijít kvalitní těsnění pod hlavu, kterou je třeba před montáží nechat důkladně srovnat. Snad se to dá udělat i bez demontáže motoru z vozu, ale dělat to na vyndaném motoru je rozhodně snazší. O ceně nemám nejmenší představu, ale za hubičku to určitě nebude, spíše naopak...
Jinak se jedná o systémovou choulostivost vyplývající z daného konstrukčního řešení, které je citlivé mj. na přesnost a pečlivost práce montážníků ve fabrice. Chlad. kapalina se obvykle ztrácí přes spalovací prostor (proniká do něj přes těsnění pod hlavou), přičemž chyba není primárně v tom těsnění samotném, ale ve špatné poloze vložených válců. Mnohem horší variantou je pak průnik chlad. kapaliny do olejové náplně (nejčastěji spodem, pod těmi vložkami), ale to se na jejím stavu dá vcelku spolehlivě zjistit. Pokud je to ovšem tento případ, je navíc třeba důkladně vyčistit veškeré olejové hospodářství motoru!
Jinak se jedná o systémovou choulostivost vyplývající z daného konstrukčního řešení, které je citlivé mj. na přesnost a pečlivost práce montážníků ve fabrice. Chlad. kapalina se obvykle ztrácí přes spalovací prostor (proniká do něj přes těsnění pod hlavou), přičemž chyba není primárně v tom těsnění samotném, ale ve špatné poloze vložených válců. Mnohem horší variantou je pak průnik chlad. kapaliny do olejové náplně (nejčastěji spodem, pod těmi vložkami), ale to se na jejím stavu dá vcelku spolehlivě zjistit. Pokud je to ovšem tento případ, je navíc třeba důkladně vyčistit veškeré olejové hospodářství motoru!
Ale, no tak, presahy som si kedysi riešil svojpomocne na Š-120. Motor nemusí von, potrebná je len montážna jama, alebo celovozidlový zdvihák. Cena medených podložiek je doslova halierová. Nové tesnenie pod hlavu je samozrejmosť, momentový kľúč tiež. Robil som to vtedy prvýkrát v živote a trvalo mi to pár hodín. Ten motor v pohode fungoval ešte pár rokov kým auto nedožilo, nevidím dôvod aby sa to hocijakej neznačkovej dielni nepodarilo.Czeda píše:Dík moc. To nepotěší. Takovou opravu tipuju na nejméně 20 tisíc, kor ve značkovým servisu. Jedná se o auto známého, a zatím to řeší že dolívá vodu a jezdí. Ono u auta v ceně okolo 60 tisíc to asi ani nemá cenu řešit.
Motor 1,4 8v vo fabii je podobný, princíp podkladania vložiek rovnaký.
To je sice všechno moc pěkné, nicméně houby platné, pokud k tomu člověk nemá žádný vztah, postrádá základní vybavení, nemá to kde dělat nebo se mu do toho prostě nechce.
Takhle se mi jednou v zimě nechtělo do výměny těsnění pod hlavou u Renaultu 21 2,2, což jsem musel podstoupit před STK kvůli značnému úniku oleje z hlavního olej. kanálu v místě jeho přechodu z bloku do hlavy (znalci rencků vědí...). Z původního odhadu 3000 - 3500 Kč v neznačkovém servisu bylo hnedle 6700 Kč při placení, namísto dvou dnů to trvalo téměř týden, poztráceli mi přitom několik nenahraditelných šroubů specifických parametrů a řadu "drobností" jsem si stejně musel dodělat doma.
Už proto všechny odkazuji na poněkud "utichlou" diskusi ve vláknu "Japonsko vs. zbytek světa, resp. tvrdohlavost" v části "ostatní/různé" - aby to bylo úplně jasné: Kupujte originální japonské vozy a máte pokoj
Takhle se mi jednou v zimě nechtělo do výměny těsnění pod hlavou u Renaultu 21 2,2, což jsem musel podstoupit před STK kvůli značnému úniku oleje z hlavního olej. kanálu v místě jeho přechodu z bloku do hlavy (znalci rencků vědí...). Z původního odhadu 3000 - 3500 Kč v neznačkovém servisu bylo hnedle 6700 Kč při placení, namísto dvou dnů to trvalo téměř týden, poztráceli mi přitom několik nenahraditelných šroubů specifických parametrů a řadu "drobností" jsem si stejně musel dodělat doma.
Už proto všechny odkazuji na poněkud "utichlou" diskusi ve vláknu "Japonsko vs. zbytek světa, resp. tvrdohlavost" v části "ostatní/různé" - aby to bylo úplně jasné: Kupujte originální japonské vozy a máte pokoj
Jenže ten Magnatec 10w40 BENZINOVOU normu VW opravdu NEMÁ.Czeda píše:Pokud to byl "magnatec" a nikoli "magnatec diesel" tak má normy i pro benzína a vůbec bych se ničeho nebál. Sám jsem ho míval a všechno ok.....
http://www.olejspol.cz/attachments/eo_z ... 10W-40.pdf Sice má API SL, a ACEA A3, ale VW500.00, 501.01, nebo 502.00 ne.