Škoda 110 LS, komplexní řešení autonáplní a autobaterie

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jo, kdeže loňský sněhy jsou... Mému katu (tedy nikoli na Š110) vadí dokonce i jen prosté popojíždění po městě, dlouhodobý "běh na volnoběh" jsem raději ani nezkoušel! :lol:
PetrB

re

Příspěvek od PetrB »

To sme si zas pokecali a to je dobře! :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Dynamo a altík

Příspěvek od skodovkar »

PetrB píše:Dík za radu.

Ještě mám zas jeden dotaz, týká se alternátoru a dynama. Vím, že vozy Škoda až do Š 100 včetně by měly mít pouze dynamo, od Š 110 jsou pak auta vybavena alternátorem. Jak se píše v nějaké technické příručce, "alternátor je na rozdíl od dynama schopen dodávat proud už při volnoběžných otáčkách." Po diskusi doma jsme dospěli až k tak absurnímu vysvětlení, že by vozy s dynamem při volnoběhu byly napájeny baterií (zapalování atd.)...což je samozřejmě kravina, tak se ptám, jaký je rozdíl mezi dynamem a alternátorem (v konstrukci apod.), a jak se to slučuje s tou větou z příručky.
Jelikož mám kilo 1971 tak ti mohu zodpovědně říct, že alternátor se montuje do škodovek od r.1973 a ten dá 35A , dynamo ti dodá jen 22A a to je sakra rozdíl! Velice často se dělaly přestavby z dynama na altík. Dynamo je jedodušší, ale chce údržbu. Podívej se na mé stránky
http://mojekilo.blog.cz/0902/elektrika-s-100-100l-110l
PetrB

dotazy

Příspěvek od PetrB »

Ahoj, zas po nějaké době mám pár dotazů, týkajících se olejů atd.
1. Mám vyhlídnutý tento olejový, vzduchový filtr a výfuk ke 110ce:
http://www.olejshop.cz/xVP-olejovy-filtr-om-508
http://www.olejshop.cz/xVP-vzduchovy-filtr-ar-212
http://www.vyfuk.com/eshop/obchod.htm?p ... 8030x0.htm
No, a mám pocit, že to je cosi pochybného z Polska. Silně pochybuji o kvalitě, ale nic lepšího asi neseženu. Výhodou je snad pohliníkovaný výfuk, ale nevím. Mám něco takového vůbec kupovat??
2. Zajímaly by mne možnosti mazacího plánu pro Ford Mustang, Mach 1, 1970, cleveland 351, 5,7L
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Na veterány mají mazací plán tady http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... zaci-plany od Penrite,. V Anglii jsou oleje od Penrite hodně používané pro klasická auta.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Na veterány mají mazací plán tady http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... zaci-plany od Penrite,. V Anglii jsou oleje od Penrite hodně používané pro klasická auta.
Tak když už i Alfy se přihlašuje anonymně, aby si zde udělal reklamu, tak já budu od teď taky.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Anonymous píše:
Anonymous píše:Na veterány mají mazací plán tady http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... zaci-plany od Penrite,. V Anglii jsou oleje od Penrite hodně používané pro klasická auta.
Tak když už i Alfy se přihlašuje anonymně, aby si zde udělal reklamu, tak já budu od teď taky.
S tím nemám nic společného a na mazací plán Penrite reklamu nepotřebuju.....
Když si ve vyhledávači na Seznamu nebo na Google dáš "mazací plány" jsem na první straně a na Seznamu mám hned první odkaz..
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: dotazy

Příspěvek od skodovkar »

PetrB píše:Ahoj, zas po nějaké době mám pár dotazů, týkajících se olejů atd.
1. Mám vyhlídnutý tento olejový, vzduchový filtr a výfuk ke 110ce:
http://www.olejshop.cz/xVP-olejovy-filtr-om-508
http://www.olejshop.cz/xVP-vzduchovy-filtr-ar-212
http://www.vyfuk.com/eshop/obchod.htm?p ... 8030x0.htm
No, a mám pocit, že to je cosi pochybného z Polska. Silně pochybuji o kvalitě, ale nic lepšího asi neseženu. Výhodou je snad pohliníkovaný výfuk, ale nevím. Mám něco takového vůbec kupovat??
2. Zajímaly by mne možnosti mazacího plánu pro Ford Mustang, Mach 1, 1970, cleveland 351, 5,7L
1. Při výměne filtru nezapomeňte vyměnit i k němu patřící těsnění
2. Pozor na délku vzduchového filtru! Š100 a Š110 mají rozdílné délky, 110ka ho má delší. Nebývá na škodu vyměnit i těsnění mezi filtrboxem a karbíkem.
3. Polské výfuky jsou velice náchylné na korozi a je to úplně jiná kvalita než původní české. Výhodou je, že jsou k dostání. Pokud bych se rozhodoval mezi polským výfukem a nějakou originální uloženkou, tak bych bez váhání volil uloženku.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: dotazy

Příspěvek od Pitris »

skodovkar píše:
PetrB píše:Ahoj, zas po nějaké době mám pár dotazů, týkajících se olejů atd.
1. Mám vyhlídnutý tento olejový, vzduchový filtr a výfuk ke 110ce:
http://www.olejshop.cz/xVP-olejovy-filtr-om-508
http://www.olejshop.cz/xVP-vzduchovy-filtr-ar-212
http://www.vyfuk.com/eshop/obchod.htm?p ... 8030x0.htm
No, a mám pocit, že to je cosi pochybného z Polska. Silně pochybuji o kvalitě, ale nic lepšího asi neseženu. Výhodou je snad pohliníkovaný výfuk, ale nevím. Mám něco takového vůbec kupovat??
2. Zajímaly by mne možnosti mazacího plánu pro Ford Mustang, Mach 1, 1970, cleveland 351, 5,7L
1. Při výměne filtru nezapomeňte vyměnit i k němu patřící těsnění
2. Pozor na délku vzduchového filtru! Š100 a Š110 mají rozdílné délky, 110ka ho má delší. Nebývá na škodu vyměnit i těsnění mezi filtrboxem a karbíkem.
3. Polské výfuky jsou velice náchylné na korozi a je to úplně jiná kvalita než původní české. Výhodou je, že jsou k dostání. Pokud bych se rozhodoval mezi polským výfukem a nějakou originální uloženkou, tak bych bez váhání volil uloženku.
Jen bych doplnil, že u této (obtokové) filtrace je vhodné olej měnit tak po 5-6-ti tisících km (nebo rok).
A pokud je výfuk (opravdu) pohliníkovaný, tak by mohl vydržet dýl.....
PetrB

re

Příspěvek od PetrB »

Dobrá.
Zajímalo by mne, kde se dá koupit ta "delší" verze toho vzduchového filtru, co sleduji, pro Š 100 i 110 mají všude stejný typ. A taky, kde by se dala sehnat ta těsnění?
A ještě mě napadlo, co žárovky. Docela rozsáhlý výběr je na www.olejshop.cz , jen nevím, co a jak vybrat.

Dík za radu.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: re

Příspěvek od skodovkar »

PetrB píše:Dobrá.
Zajímalo by mne, kde se dá koupit ta "delší" verze toho vzduchového filtru, co sleduji, pro Š 100 i 110 mají všude stejný typ. A taky, kde by se dala sehnat ta těsnění?
A ještě mě napadlo, co žárovky. Docela rozsáhlý výběr je na www.olejshop.cz , jen nevím, co a jak vybrat.

Dík za radu.
Pokud vím, tak do 110/LS/R pasuje filtr se Š 120, je o něco delší. Nejlepší je ho vzít s sebou do prodejny a je to jasné. Stejný typ tam nemůže být, i filtrboxy mají ruzné rozměry.
Těsnění lze koupit také ve většině Auto Moto
:idea: dopředu 12V R2 40/45W, pokud si není člověk jistý, opět je lepší si ji s sebou vzít. Všechny tyto díly jsou krásně popsané v katalogu ND :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Trošku to oživím. Mnozí víte, že mám Š 100. Motor byl před 40tis Km kompletně generálkován (válce, písty...), hlava má 80 tis Km, tlaky by měly být dobré- prý jede skvěle. V r.1997 bohužel 14 dní ve vodě.Motor je jinak krásně čistý, nikdy moc nevytáčený.
Problém je smradlavý a modrý :lol: Samozřejmě olej. Lila se tam nějaká 15W-40, nyní M6AD. Má to za následek i mastné svíčky. Při rozjezdu kouří než se olej vypálí, poté za jízdy celkem bez problému. Svíčky mám Brisky 17, před 2týdny prošlo přes emise bez štelování, jen technik vyndal odvětrání kartéru.
Na vině mohou být vodítka nebo kroužky. Moc se mi to generálkovat nechce, takže by mě zajímalo, jestli existuje nějaký olej se kterým bych měl menší kouřivost. Napadá mě něco typu M7ADS XXXX atp. Díky moc za rady
:wink:

PS: nebo nějaké šikovné aditivum do benálu, aby se olej lépe spálil. Teď tam je převážně Special 91.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pokud jsou "už načaté" kroužky, nebo (řekl bych, že spíš ale) ty vodítka ventilů, tak jim moc už žádný olej nepomůže. Pokud je to "jen za studena", dá se zkusit třeba http://www.mogul.cz/produkty/Katalogovy ... tu=V531377 - měl by být "za studena "hustší", a pokud se nepletu, tak si psal, že s ní v zimě nejezdíš, tak to 20w by neměl být problém; a ani to, že M6AD je API CC, a ten MOGUL M7ADS III 20W-40 API SF, protože to není zas až tak "daleko od sebe", ale (pro jistotu) bych první interval výměny zkrátil na polovinu. Použití čehokoliv do benzinu v tomto případě asi nepomůže......
modelář

Příspěvek od modelář »

[quote="skodovkar"] mám Š 100. Motor byl před 40tis Km kompletně generálkován (válce, písty...), hlava má 80 tis Km, tlaky by měly být dobré- prý jede skvěle. V r.1997 bohužel 14 dní ve vodě.Motor je jinak krásně čistý, nikdy moc nevytáčený.
Problém je smradlavý a modrý :lol: Samozřejmě olej. Lila se tam nějaká 15W-40, nyní M6AD. Má to za následek i mastné svíčky. Při rozjezdu kouří než se olej vypálí, poté za jízdy celkem bez problému. Svíčky mám Brisky 17, před 2týdny prošlo přes emise bez štelování, jen technik vyndal odvětrání kartéru.
Na vině mohou být vodítka nebo kroužky.

Pokud informací, že "motor je jinak krásně čistý, nikdy moc nevytáčený", poukazuješ na předpoklad, že ten motor je zřejmě málo opotřebovaný, tak bych Tě na základě zkušeností s vozy řízenými mým otcem, typickým podtáčečem, jenž dokázal "připravit na generálku" každý škodovácký motor nejpozději v 60 tis. km, chtěl upozornit, že těmhle motorům vadí především a úplně nejvíce právě ono podtáčení.

Jinak na činné ploše litinové vložky válců nechráněné vrstvičkou oleje se v případě průniku vody dokáže objevit kroze už po dvou hodinách a byť se po jejím následném "ojetí" může zdát, že je úplně pryč, při mikroskopickém ohledání povrchu postižených míst je na první pohled patrné, že na původně zkorodovaných místech chybí materiál. To samozřejmě vadí především z hlediska mazání těchto ploch, jelikož jde o jiný druh poškození, resp. nerovnosti povrchu, než naopak "příznivé stopy" po honování válců.

Co do vodítek ventilů a jejich opotřebení u těchto motorů, tak tam jde hlavně o parametry používaného oleje. A v 80 tis. km při používání kdysi tradičních olejů je ta hlava nejspíše už zralá na generálku. Jestli si to dobře pamatuji (ale ruku do ohně za to v daném případě nedám), tak typickým projevem průniku oleje přes vodítka ventilů je výrazné modré zahulení při přidání plynu po sjíždění kopce se zařazeným kvaltem a bez plynu, tj. po brzdění motorem.

Jinak mi není jasné, co myslíš tím, že "jen technik vyndal odvětrání kartéru".
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Modeláři, tak to vyzkouším. Problém je, že právě nevím v čem je problém. Mám možnost nechat převrtat hlavu na gufera a myslím 120 ventily, jenže pokud v ní problém není, tak to budou vyhozené peníze.
Pro vysvětlení. Na těch emisích prostě technik vytáhl odvětrání z nohy větráku vedoucí do filtrboxu (odvětrání kartéru-později se dávalo na víko ventilů). To by taky trošku mohlo snížit kouřivost tak to vyzkouším. Znám více lidí, co to mají vyvedené do nějaké nádoby :idea:
Odpovědět