Škoda 100
Moderátor: Colommbo
Že máš po 630 km dolejvat 2 l oleje, je trochu smutné,.... ale proč chceš po 630 km vyndavat svíčky?!? To zkoušíš nějaké nové?skodovkar píše:V první části příspěvku jsem si připomněl, kolik mě ještě čeká v garáži práce, ale to až z jara. Ještě jsem nenašel odvahu k vyndání svíček po 630Km a dolití 2l oleje
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Dalo by se to tak říct, jsou to konečně teplotně správné svíčky (dříve tam byly studenější, které se zanášely) a zajímalo by mě, jestli jsou v rozumném stavu. Snažil jsem se to na trase vytáčet aby se olej vypálil, tak jsem zvědavý na výsledek. Nerad bych dopadl jako kolega ze SR, kterému to prostě zdechlo, po kontrole kde čeho se vyndaly svíčky a bylo jasno
Jinak auto táhlo pěkně byl to zážitek z jiné řidičské dimenze
Harry, když už jsi tak zkušený, nevíš jak se dá poznat jestli si bere motor (Š100) olej přes kroužky nebo přes vodítka?
Jinak auto táhlo pěkně byl to zážitek z jiné řidičské dimenze
Harry, když už jsi tak zkušený, nevíš jak se dá poznat jestli si bere motor (Š100) olej přes kroužky nebo přes vodítka?
K tomu moc odvahy potřeba nenískodovkar píše:.....Ještě jsem nenašel odvahu k vyndání svíček po 630Km a dolití 2l oleje
Obávám se, že bys musel sundat hlavu, a vydělat ventily. Ale pokud by to bylo kroužkama, (nebo vložkama), tak tu hlavu stejně asi sundat musíš.....skodovkar píše:.....jak se dá poznat jestli si bere motor (Š100) olej přes kroužky nebo přes vodítka?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jednou motor modře kouří při jízdě prakticky furt (zejména pak studený a rovněž při prudké akceleraci), podruhé kouří nejvíce při přidání plynu po sjíždění kopce se zařazeným kvaltem a bez plynu, pak už téměř ne. Jen si teď nejsem úplně jistý, k čemu se to či ono váže: předpokládám však, že to druhé (kouří nejvíce při přidání plynu po sjíždění kopce se zařazeným kvaltem a bez plynu) je právě o nadměrných vůlích ve ventilových vodítkách.
Na Š 100 se dávaly svíčky PAL 14-7, tedy tepelná hodnota 195 až 225, ale to Ti asi nic neříká, já se zase neorientuji v těch nových, páč už léta Škodovku nemám. Na hodně jetý motory se pak před G.O. dávaly 14-5 /145-175/.skodovkar píše:Dalo by se to tak říct, jsou to konečně teplotně správné svíčky (dříve tam byly studenější, které se zanášely) a zajímalo by mě, jestli jsou v rozumném stavu. Snažil jsem se to na trase vytáčet aby se olej vypálil, tak jsem zvědavý na výsledek. Nerad bych dopadl jako kolega ze SR, kterému to prostě zdechlo, po kontrole kde čeho se vyndaly svíčky a bylo jasno
Jinak auto táhlo pěkně byl to zážitek z jiné řidičské dimenze
Harry, když už jsi tak zkušený, nevíš jak se dá poznat jestli si bere motor (Š100) olej přes kroužky nebo přes vodítka?
Ideální odtrh je na dobrej motor 0,65, na ojetej, kterej už se nesměl honit 0,7 mm.
Né, že bych ji nechtěl vůbec, jako 2. auto by byla dobrá, ale nemám sílu a prachy na udržování dvou aut. Jsem už starej, chromej a línej,.... za čas můžu bejt i chudej....
Tyhle motory vodítkama olej nikdy nebraly, při G.O. se vodítka ani neměnily (!!!!) moc ho nežraly ani kroužkama, leda až po ujetí 100 tkm se spotřeba, díky kroužkům, začala někdy zvyšovat....
Většina oleje vyteče netěsnostmi, hlavně v zadním simmerringem (u setrváku), kolem benzin. pumpy, postranního a ventil. víka, taky těsněním olej. vany.... Koukám, že jsi si dal do podpisu "....brzy Mobil 5W-50"....
Já bych dal Sunoco 5W50, aby mi zbylo taky na kořalku..... Je to velmi kvalitní, /HTHS 4,9/ a laciný.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tyhle motory olej opravdu "nežraly" všechno to vyteklo na zem!Pitris píše:Obávám se, že bys musel sundat hlavu, a vydělat ventily. Ale pokud by to bylo kroužkama, (nebo vložkama), tak tu hlavu stejně asi sundat musíš.....skodovkar píše:.....jak se dá poznat jestli si bere motor (Š100) olej přes kroužky nebo přes vodítka?
(Teda na ty šucplechy). Dělal jsem to léta....
P.S.
Pitrisi, také Tě zdravím, byl jsem nějaký pátek marod, pak zase starosti.....
Stáří nestojí ani za hovor.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Ano, ty motory tekly těsněními jako olejnička, ale kdo si s tím vyhrál - šlo to výrazně omezit, a pak postupem kilometrů i opotřebení motoru bylo možné, a bylo i měřitelné; ale pravda je v tom, že vodítka byla většinou z "lepšího" materiálu, než vložky válců. A pokud si pamatuji, tak dost brzy "odcházely" i ojniční ložiska.
Ale to už jsme (zas) od svíček NGK, Denso, Bosch, Brisk a jiných někde jinde.....
Ale to už jsme (zas) od svíček NGK, Denso, Bosch, Brisk a jiných někde jinde.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pitrisi klidně to odsekni, neboť prostě musím pokračovat
Po delším bádání nad tabulkami jsem tam dal Brisky N17 předtím tam byly N15, které se hodně zanášely do černa.
S motorem jsem si pohrál (víka, gufero od spojky i pal. čerpadlo, vana, pod hlavou), v podstatě kompletně přetěsněný, ono nejde o spotřebu samotnou, ale spíše o to, že je za mnou modrobílá mlha při rozjezdu a prý i za jízdy to jde za mnou cítit. Není to jen můj názor, ale i známí škodafanatici mi dali za pravdu.
Věc se má takhle. Auto v cca 40tKm prošlo GO (válce, písty, možná ojnice), pak se jezdilo až do vyplavění v 1997. Dávalo se to známému na zprovoznění, ale ten opomněl vložit filtrační patronu, takže se jezdilo bez ní nějaký delší čas (kdoví co všechno v motoru ještě zůstalo). Začalo brát olej a teď asi v 80tKm nevím kde mám hledat problém. 5W-50 tam dávat nebudu i když motor je čistý, protože bych se nedoplatil. Liji tam M6AD.
Koupil jsem si celou sadu na GO (písty, válce, ojnice) a známý mi nabídl, že mi udělá hlavu na 120 ventily i s gufery.Někteří radí, že stačí překroužkovat, ale tomu moc nevěřím. No a já se snažím zjistit v čem je problém, abych nedával peníze za zbytečné opravy.
PS: 5W-50 je do mamčiného HTP
Po delším bádání nad tabulkami jsem tam dal Brisky N17 předtím tam byly N15, které se hodně zanášely do černa.
S motorem jsem si pohrál (víka, gufero od spojky i pal. čerpadlo, vana, pod hlavou), v podstatě kompletně přetěsněný, ono nejde o spotřebu samotnou, ale spíše o to, že je za mnou modrobílá mlha při rozjezdu a prý i za jízdy to jde za mnou cítit. Není to jen můj názor, ale i známí škodafanatici mi dali za pravdu.
Věc se má takhle. Auto v cca 40tKm prošlo GO (válce, písty, možná ojnice), pak se jezdilo až do vyplavění v 1997. Dávalo se to známému na zprovoznění, ale ten opomněl vložit filtrační patronu, takže se jezdilo bez ní nějaký delší čas (kdoví co všechno v motoru ještě zůstalo). Začalo brát olej a teď asi v 80tKm nevím kde mám hledat problém. 5W-50 tam dávat nebudu i když motor je čistý, protože bych se nedoplatil. Liji tam M6AD.
Koupil jsem si celou sadu na GO (písty, válce, ojnice) a známý mi nabídl, že mi udělá hlavu na 120 ventily i s gufery.Někteří radí, že stačí překroužkovat, ale tomu moc nevěřím. No a já se snažím zjistit v čem je problém, abych nedával peníze za zbytečné opravy.
PS: 5W-50 je do mamčiného HTP
Spolu s tím dalším popisem mi to dokonale sedí na opotřebení válců, tedy i na ty kroužky. Jelikož hlava motoru stejně půjde dolů, není problém zkontrolovat vůli ve vodítkách. Ovšem pokud Ti někdo nabídl úpravu v podobě instalace gufírek, rozhodně do toho jdi! Jelikož u nás v rodině se kdysi vystřídalo několik klasických zadohrabových škodovek (1000MB, 100, 110, 3x120), tak si dovolím prohlásit, že na hranici max. 120 tis. km (ale spíše mnohem dříve), žraly olej právě přes vodítka všechny, což dokázalo dokonale nas..., když "spodek" byl třeba krátce po GO!skodovkar píše:...ono nejde o spotřebu samotnou, ale spíše o to, že je za mnou modrobílá mlha při rozjezdu a prý i za jízdy to jde za mnou cítit...
No a na stará kolena bych se rád konečně dozvěděl, jak lze na těchto motorech "utěsnit" proti úniku oleje benzínovou pumpu? Vše ostatní jsem vždy nakonec nějak zvládl, ale tohle nikdy!
Tenhle typ jsem sice stačil zažít, ovšem jediný praktický rozdíl vidím v nesnadnosti jejího "vyviklání". Co do odolnosti vůči úniku oleje z tlakového kanálu u dodatkového (pro její pohon) "vejce" na vačce jsem zaregistroval pouze mírné prodloužení doby do momentu, než začala cedit, a to především kvůli již zmíněné vyšší odolnosti proti vyviklání, nikoli pro nějakou převratnou změnu konstrukce. Dokonce se domnívám, že nešlo primárně o onu ruční páčku, ale hlavně o řešení převodu síly z vejce vačky na membránu, kde byla oska oné "provozní páky" osazena rovnou do hliníku tělesa pumpy, tj. bez futra či nějakého těsnění gufírky.skodovkar píše:...nasadit novější benzínovou pumpu, která má 3 díry a která má osu pumpovací páčky oddělenou od olejové náplně.
Škodovkáři, vypadá to na zapečené nebo zarezlé stírací kroužky. Ty ostatní asi taky nebudou na 100%....
Předělávat hlavu na 120 s guferama jsou vyhozené peníze. Teda pokud ta hlava nebyla také pod vodou.... Vidím, že modelář tvrdí něco jiného, nicméně, to je jeho věc, já mám zkušenost jinou. Nakonec není vůbec žádný problém zjistit, zda to zapotřebí je, či není, pokud už bude hlava venku.
š 100 se prakticky "překroužkovat" nedá, leda by jsi koupil kroužky "Goetze na vyjeté motory". Výměna stejných kroužků je zbytečná práce. Vydrží to tak cca 3 tkm, a bude to zase žrát olej. S těmi kroužky Goetze to vydrží 20 až 30 tkm.
P.S.: do mamčiného HTP bych nalil rovnou (Sunoco) 10W60, a byl by zaručeně klídek.
Předělávat hlavu na 120 s guferama jsou vyhozené peníze. Teda pokud ta hlava nebyla také pod vodou.... Vidím, že modelář tvrdí něco jiného, nicméně, to je jeho věc, já mám zkušenost jinou. Nakonec není vůbec žádný problém zjistit, zda to zapotřebí je, či není, pokud už bude hlava venku.
š 100 se prakticky "překroužkovat" nedá, leda by jsi koupil kroužky "Goetze na vyjeté motory". Výměna stejných kroužků je zbytečná práce. Vydrží to tak cca 3 tkm, a bude to zase žrát olej. S těmi kroužky Goetze to vydrží 20 až 30 tkm.
P.S.: do mamčiného HTP bych nalil rovnou (Sunoco) 10W60, a byl by zaručeně klídek.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Modeláři,
benzinové pumpy ani tak netekly kolem hřídele, to až po dlouhé době, (většinou se dávaly při G.O. celé nové, stály 80 Kčs,) jako poměrně velmi brzy kvůli prohnutí.
Prostě napřed to začlo prosakovat, pak to někdo zarval a prohnul.....
Proto se přepilovávala a ručně zabrousila (na rozebrané pumpě) dosedací plocha a také se ručně přebrousil fíbrový mezikus. Byl prohnutý také.....
Jiné řešení nebylo, než to (po této opravě) pravidelně jemně dotahovat při každé 5-tisíc. prohlídce.
benzinové pumpy ani tak netekly kolem hřídele, to až po dlouhé době, (většinou se dávaly při G.O. celé nové, stály 80 Kčs,) jako poměrně velmi brzy kvůli prohnutí.
Prostě napřed to začlo prosakovat, pak to někdo zarval a prohnul.....
Proto se přepilovávala a ručně zabrousila (na rozebrané pumpě) dosedací plocha a také se ručně přebrousil fíbrový mezikus. Byl prohnutý také.....
Jiné řešení nebylo, než to (po této opravě) pravidelně jemně dotahovat při každé 5-tisíc. prohlídce.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.