Škoda 100
Moderátor: Colommbo
Syntol HD205 (DOT 3)
A určitě "něco takového" máš, ale třeba Ti to / někomu jinému / pomůže:
http://hundertka.wz.cz/
A určitě "něco takového" máš, ale třeba Ti to / někomu jinému / pomůže:
http://hundertka.wz.cz/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mám to jen ve dvou verzích. Obvykle se to sbírá na celé série
Takže jsem kompletně rozložil přední třmeny. Půjdou tam nové pístky, těsnění, prachovky, hadičky. Ale rád bych ty pístky něčím na kluzné ploše ošetřil, protože třeba u spolujezdce byly totálně přirezlé. Ošetření bych dal mezi prachovku a stírací kroužek, kde je hodně místa. Mohl bych tam dát molyku, litnou vazelínu a napadla mě i probíraná měděná pasta, ale u té mám strach, aby nepoškodila stírací kroužek
Strach z toho, že by se mazivo dostalo na brzdy nemám, protože je to dobře zatěsněné.
Takže jsem kompletně rozložil přední třmeny. Půjdou tam nové pístky, těsnění, prachovky, hadičky. Ale rád bych ty pístky něčím na kluzné ploše ošetřil, protože třeba u spolujezdce byly totálně přirezlé. Ošetření bych dal mezi prachovku a stírací kroužek, kde je hodně místa. Mohl bych tam dát molyku, litnou vazelínu a napadla mě i probíraná měděná pasta, ale u té mám strach, aby nepoškodila stírací kroužek
Strach z toho, že by se mazivo dostalo na brzdy nemám, protože je to dobře zatěsněné.
Můžeš třeba i tohle: http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=0&
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna motorového oleje?
Pitris, skodovkar: Motorem Škoda u Fábie mám na mysli motor Škoda, tedy původní čtyřválec. Naopak nemám na mysli zapráskané HTP, z něhož olej, alespoň dle videa škodovkáře, naopak dobře nevypadá.
Pitris: Ohledně vůlí pístu ve válci jsem vyšel z povšechné informace v knize "Cesta ke vzniku Favorita", kde se píše, že úpravy (míněno asi zjm. bimetalové písty), dovolily snížit vůli pístů z 0,08 mm na 0,02 mm (což je ta mnou zmíněná čtvrtina). Ověřoval jsem to u Favorita v dílenské příručce, vůle je o něco větší - pokud se pamatuji min. 0,024 mm. Co bylo míněno těmi 0,08 mm, nevím. Předpokládal bych, že předchozí verze motorů, tedy řada 105, 120, 130. K těm příručku nemám a k Š100, 110 už také ne, takže to neověřím. Mám pouze knihu k ještě starším škodovkám klasické koncepce. Co jsem koukal na netu, hovoří se u motorů Škoda 100, při vrtání 68 mm, o pístu průměru 67,8 mm. Tedy vůle dokonce 0,2 mm, což se mi zdá zase hodně, ale třeba to tak je. To by tedy u moderních motorů (míněno od Favorita dále) byla nikoliv čtvrtina, ale dokonce jen osmina vůle. Víc to ověřovat nemohu, ale v dílenské příručce ke Š100,110, kterou má leckdo doma, to určitě je.
Pitris: Ohledně vůlí pístu ve válci jsem vyšel z povšechné informace v knize "Cesta ke vzniku Favorita", kde se píše, že úpravy (míněno asi zjm. bimetalové písty), dovolily snížit vůli pístů z 0,08 mm na 0,02 mm (což je ta mnou zmíněná čtvrtina). Ověřoval jsem to u Favorita v dílenské příručce, vůle je o něco větší - pokud se pamatuji min. 0,024 mm. Co bylo míněno těmi 0,08 mm, nevím. Předpokládal bych, že předchozí verze motorů, tedy řada 105, 120, 130. K těm příručku nemám a k Š100, 110 už také ne, takže to neověřím. Mám pouze knihu k ještě starším škodovkám klasické koncepce. Co jsem koukal na netu, hovoří se u motorů Škoda 100, při vrtání 68 mm, o pístu průměru 67,8 mm. Tedy vůle dokonce 0,2 mm, což se mi zdá zase hodně, ale třeba to tak je. To by tedy u moderních motorů (míněno od Favorita dále) byla nikoliv čtvrtina, ale dokonce jen osmina vůle. Víc to ověřovat nemohu, ale v dílenské příručce ke Š100,110, kterou má leckdo doma, to určitě je.
Re: výměna motorového oleje?
Olej z fábie neposoudim,jenalo by se o původní tříložisko,nemusel by na tom být dle druhu a jakosti oleje,po vypuštění tak zle,nicméně na tom byl určitě stejně jako po 5 tis z š 100 s obtokáčem.
Co se týká vůlí,knihy a dílenské příručky jsem předal mladší generaci,tam na hodnoty přesně nevim,ale bylo to určitě min o půlku nižší,zejména ve zminěném pístu a to nejen díky pístu s bim.plíškem.
Byla pevnější i kvalitnější klika a osazení a to už od modelu 130,písty až 135,6. Ale lépe na tom byla i hlava,nepouštěla tolik okolo dříků. k5an litina vs. 8kan AL.
Ale dost dělalo,použití průtokáče nejen u těchto motorů.
Měl bys vidět,jak vypadal olej v mé Simce,kde byla jen odstředivka v řemenici kliky. Fuj po 3 tis km.
A nebo plstěný pseudofiltr na starých š 1203. Radost měnit,ble,s použitím M3AD.
Jak říkal pan Kemr v jednom filmu,s vypadlou protézou,FUJ,FO JE FAJRAJT...
Co se týká vůlí,knihy a dílenské příručky jsem předal mladší generaci,tam na hodnoty přesně nevim,ale bylo to určitě min o půlku nižší,zejména ve zminěném pístu a to nejen díky pístu s bim.plíškem.
Byla pevnější i kvalitnější klika a osazení a to už od modelu 130,písty až 135,6. Ale lépe na tom byla i hlava,nepouštěla tolik okolo dříků. k5an litina vs. 8kan AL.
Ale dost dělalo,použití průtokáče nejen u těchto motorů.
Měl bys vidět,jak vypadal olej v mé Simce,kde byla jen odstředivka v řemenici kliky. Fuj po 3 tis km.
A nebo plstěný pseudofiltr na starých š 1203. Radost měnit,ble,s použitím M3AD.
Jak říkal pan Kemr v jednom filmu,s vypadlou protézou,FUJ,FO JE FAJRAJT...
Re: výměna motorového oleje?
Já si zase nedovedu představit, že by třeba ojniční ložiska (u ještě dobrého motoru) měly na pístním čepu nebo na klice u stovky 4x větší vůli než u toho Favoritu. Ø pístu mě až tak podstatný nepřijde, protože to stejně těsní kroužky; a v uložení kliky nebo ložisek na vačce taky nemůže být 4x víc vůle.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna motorového oleje?
Přetáhl jsem to do detailu,kde všude byly zásahy ve vůlích a matrošech=asi to blbo vyznělo,deformace z tehdejšího povolání na konkr.motorech...
Třeba to že šály byly lépe sesazené s třecí plochou na kvalitněji obrobené klice a různé drobnosti.
Ale hlavně ten píst,to byl rozdíl už i při montáži a viditelný oke,když si ho silou posouval do boku s kruhama ve válci,nehnul se,kdežto v š 120 nepatrně jo. A ta vůle se držela SKORO stejně při změnách teplot,kdežto bezbimetalák vůli měnil dost=průsak spalin,paliva....,proto a ještě s obtokáčem a zaneřáděnej olej.
I kruhy byly inačí.
Bohudík to byl fakt rozdíl ve vůlích. Prot i o 100 % vyššíkm nájezd.
Prostě to bylo festovější a spojeté-třecí plochy se po sobě "netloukly a navymlacovly",nýbrž mastně posouvaly...,
lepší vyjádření nemám
Ale asi budem už mimo mísu s tématem. Stejně je to předpotopizmus.
Třeba to že šály byly lépe sesazené s třecí plochou na kvalitněji obrobené klice a různé drobnosti.
Ale hlavně ten píst,to byl rozdíl už i při montáži a viditelný oke,když si ho silou posouval do boku s kruhama ve válci,nehnul se,kdežto v š 120 nepatrně jo. A ta vůle se držela SKORO stejně při změnách teplot,kdežto bezbimetalák vůli měnil dost=průsak spalin,paliva....,proto a ještě s obtokáčem a zaneřáděnej olej.
I kruhy byly inačí.
Bohudík to byl fakt rozdíl ve vůlích. Prot i o 100 % vyššíkm nájezd.
Prostě to bylo festovější a spojeté-třecí plochy se po sobě "netloukly a navymlacovly",nýbrž mastně posouvaly...,
lepší vyjádření nemám
Ale asi budem už mimo mísu s tématem. Stejně je to předpotopizmus.
Re: výměna motorového oleje?
Já jsem psal pouze o vůli pístu ve válci. Myslím, že PePe to, sice po PePekovsku, ale celkem dobře, popsal. Kroužky to těsní určitě jinak při vůli 0,24 mm, než při 0,2 mm. Jinak by tam stále mohla být vůle 0,2 mm, což není. Takže "stejně to těsní kroužky" asi nebude úplně to ořechové. Myslím, že podstatný vliv na olej, alespoň vizuálně, mají ty věci, které jsem popsal.
Re: výměna motorového oleje?
Inu ponořil jsem se do svých análů a pravdu na světlo vynesl...Itall píše: Co jsem koukal na netu, hovoří se u motorů Škoda 100, při vrtání 68 mm, o pístu průměru 67,8 mm. Tedy vůle dokonce 0,2 mm, což se mi zdá zase hodně, ale třeba to tak je.
Normální válec s tolerancí A 68.00mm, normální píst s tolerancí A 67,95mm, případně 72.00mm a 71,93mm tolerance u rozměrů válce je +0,009, u pístů -0,009. U dalších výbrusů je rozdíl konstantní.
Budu-li předpokládat (u 72mm), že do A válce šel A píst, tak to dělá díru maximálně 0,088mm, pokud by šlo C (největší válec) a A (nejmenší píst) tolerance tak u 72 to dělá max 0,108mm.
Re: výměna motorového oleje?
Tyhle vůle jsou montážní,nikoliv provozní.. A mají za následek pouze snížení spotřeby oleje,nižší hlučnost a zvýšení životnosti (tedy myšleno při zmenšení těchto vůlí u novějších motorů)
Re: výměna motorového oleje?
...a nemalo by to byť na nejakom porno fóre?!skodovkar píše:...Inu ponořil jsem se do svých análů a pravdu na světlo vynesl...
Text z mob.internetu
Moje 'vulove' prispevky klidne smaz,jsou sice praxoidni,ale ne az tak k tematu. Mas pravdu. Smetiste dejin ceka...