Škoda 100

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

0,15-0,20mm pro průměr 68 :wink:
A při eventuální výměně (obecně vyjmutí) válců je nutné nějak srovnávat dosedací plochu v bloku? Jelikož tam budu dávat měděné kroužky na doštelování přesahů.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Dík za opravu - možná těch 0,09 - 0,14 bylo na vrtání 72 :oops:
A na to zarovnání dosedací plochy je spec. fréza (alespoň teda my jsme ji používali).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

72 má 0,10-0,15mm. Tak si říkám, pokud by ty kroužky byly zapečené, existuje něco do oleje co by je spolehlivě rozchodilo? Určitě by to stálo za zkoušku (než se budu muset drbat s celým motorem).
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Pitris píše:
Harry píše:......Kompresmetrem nepoznáš závadu.....
Změřením komprese poznáš, který válec je v háji. Už to to někdo psal - pokud je v každém válci zhruba stejně (byť i míň, než má být, ale to je prostě opotřebením), je to dobré. Ale pokud má jeden válec "výkyv", je to on, kde jsou v háji kroužky / vložka / ventily / těsnění nad nebo pod vložkou......apropo, pokud bys dával jiné vložky, je potřeba to pod nimi zarovnat, a pomocí měděných kroužků je "usadit" tak, aby měly přesah přes blok 0,09 - 0,14mm
(Tu míru si snad pamatuji ještě správně. Harry, to o tom víš podstatně víc - je to tak? Kdyžtak to uveď na pravou míru :shock: ).
Změření komprese je dobrá věc, ale pokud byl motor celý pod vodou, tak má opravdu malý význam. Zvláště, když znatelně kouří..... :idea:
Já bych demontoval všechny písty.

Zarovnání dosedacích ploch válců bez specielní frézy neudělá. Není to ani nutné, pokud blok není vyžraný od Fridexu. Stačí dosedací plochy očistit , zbavit je úsad škrabákem.
Přesahy se udávaly různé, původně to opravdu bylo 0,09 až 0,14 mm, tedy stejně jako u Octávií a Š 1200/1/2, později přišly nové technolog. pokyny z Ml. Boleslavi o zvýšení na 0,15 až 0,2 mm.
Podstatné je měřit pečlivě, na dobře, pečlivě a jemně očištěném bloku, a pomocí podložek docílit co nejmenší toleranci mezi jednotlivými přesahy.
Ideální je kolem 0,15 mm, míra 0,2 je už opravdu hraniční.
Pokud se špatně měří a ve skutečnosti se překročí, vložky se deformují.:!:
Kolem 0,1 mm je to zase málo, a hrozí opačné risiko, tedy "utopení vložky", a po čase "vystřelené" těsnění.
K tomu účelu jsou dodávány různé síly podložek, (0,05, 0,07, 0,1, 0,14 a t. d.) aby se dalo různě kombinovat.
Je dost možné, že nebude nutné vložky demontovat.
Naposledy upravil(a) Harry dne sob led 15, 2011 2:29, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:72 má 0,10-0,15mm. Tak si říkám, pokud by ty kroužky byly zapečené, existuje něco do oleje co by je spolehlivě rozchodilo? Určitě by to stálo za zkoušku (než se budu muset drbat s celým motorem).
Vyzkoušel jsem spoustu nápadů, co podporujou dobrou náladu, :wink: :lol: a taky spoustu aditiv.

Jediné, co bych použil já, co používám, a čemu dávám přednost jsou přípravky Bishop´s Original. Kupuji to tady, http://www.bishopsoriginal.cz/ u hlavního dovozce, protože ti ostatní dealeři si přiráží někdy až moc....
Jsou zde za tímto účelem specielně Receptura 560 Prostředek k uvolnění pístních kroužků, http://www.bishopsoriginal.cz/?p=102
pak musí následovat Receptura 501 - Odkalovací přísada - Přísada k odstranění kalů a usazenin z motoru. http://www.bishopsoriginal.cz/?p=329
Před vypuštění oleje bych přeměřil kompresi. Pokud by byla dobrá, tedy všechny tlaky nad 9,2 s tolerancí menší než 1,4 tak už bych nic nerozebíral a do nového oleje bych přidal Recepturu 906 GDC - Koncentrovaná mikrodifuzní přísada k ošetření vysoce výkonových motorů traktorů, tahačů a kamionů. http://www.bishopsoriginal.cz/?p=69

Používám ji proto, poněvadž složení je naprosto stejné jako u Receptury 460-G - Přísada do oleje k ošetření benzinových motorů osobních a dodávkových automobilů a Receptura 400-D - Přísada do oleje dieselových motorů osobních a dodávkových automobilů,
pouze v jiné koncentraci, a vyjde mi to podstatně levněji.
:wink: :!: :) Stejné složení má i Receptura 102 - přísada do leteckých pístových motorů - Přísada do oleje pro pístové motory s výkonem do 746 kW.
K těmto závěrům, o shodnosti receptur, jsem došel po velmi dlouhém zkoumání. Majitel firmy, mi moje závěry telefonicky potvrdil a odsouhlasil.
Píši o tom zde http://www.subaruclub.cz/forum-tema/adi ... byla-15008
Další diskuse je tady http://www.subaruclub.cz/forum-tema/pri ... -xte-22916
a zajímavá polemika o něčem trochu jiném je zde http://www.subaruclub.cz/forum-tema/rvs ... ssage41372

Já osobně jsem zatím použil mimo Receptury 906 GDC také před ní Recepturu 501 - Odkalovací přísada,
a mimo to i Recepturu 127 - přísada do automatických převodovek - Mikrodifuzní přísada do převodových kapalin.

Jsem abnormálně spokojen, z motoru se přestalo ozývat jemné klepání za studena, a moje AT přestala při řazení poškubávat. :!: :wink:
Jsou to jediná aditiva, kterým věřím bez výhrad.

Podotýkám, že přísadu na zlepšení funkce automatických převodovek si nikdo jiný ještě nedovolil dát na trh.:!: Existují pouze přísady do ATF, které mají za účel ochraňovat těsnění a hadice.
Tento fakt mi potvrzuje vysokou úroveň přípravků Bishop´s.:wink::!:

Je pravdou, že existuje ještě jedna solidní firma - Liqui Moly, ale ta nemá tak převratné výsledky. Za to má širší sortiment.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Harry píše: Je dost možné, že nebude nutné vložky demontovat.
Tak jsem se poptal u známého, co rozebírá škodovky a tvrdil mi, že pokud chci vyndat píst, tak musím vyndat i válec. Protože ojnice by válcem neprošla (a spodem to taky nepůjde). Z toho mi vyplývá, že když už to bude muset jít ven, tak bude lepší tam dát celou novou sadu. Nechat přebrousit kliku a dát nová ložiska+axiální vymezení. Přebroušení kliky (+-1000Kč), ložiska v řádu stokorun, a podložky pod válce. To mě vyjde tak na polovinou Tebou doporučených přípravků s tím, že už mám celou novou sadu. A kdybych chtěl být fajnšmekr, tak ještě nechám dát ta gufera na ventily a motor mi snad vydrží dalších (pro mě nepředstavitelných) 80tKm.
Ale to bych už tam lil jiný olejíček :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pánové, vy to jistě budete vědět.
Bavil jsem se s kolegou, který přetěsňoval motor u setrváku na klice a prý automechanik mu doporučil černé gufero namísto červeného. Je v nich opravdu nějaký rozdíl :?:
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

skodovkar píše:Pánové, vy to jistě budete vědět.
Bavil jsem se s kolegou, který přetěsňoval motor u setrváku na klice a prý automechanik mu doporučil černé gufero namísto červeného. Je v nich opravdu nějaký rozdíl :?:
No ten, že černý gufero půjde dřív do prd**e a známý mechanik vydělá podruhé.....
Pro styk s oleji se dávají spešl gufera a ty jsou z 90% červená, vínová nebo viděl jsem i zelená. Standardní "černé" gufero do motoru nepatří.
Itall

Příspěvek od Itall »

Nejsem na to odborník, ale v běžných motocyklových motorech (nějaké jawky, ČZ) jsem viděl jen černá gufera, a také jsou ve styku s olejem - to je jen poznámka, opravdu do toho nedělám :P .
skodovkar: Nezasloužil by si ten motor (i když je starý a asi před smrtí) nějaký vícerozsahový olej? M6AD je SAE40 nebo se u některého udává SAE30 (zde nevím, zda se jedná o jinaký olej nebo jen jiné značení). Ale takový Mogul Super 15W-50 by nemusel být špatný, ne? Jestli to bere olej, tak za tepla teoreticky i lepší. A za studena také, vždyť SAE40 za studena musí být skoro vazelína :? .
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Černé=pryž,červené=silikon,fialové=viton,zelené si zrovna z hlavy nevzpomenu. Ja dával na klikovku pod setrvák vždycky červené nebo fialové (vždycky podle originálu) Už jen proto,že v případě netěsnosti musíš všechnu práci dělat znovu. Pod řemenici je to taky červené,nicméně sundat 2x řemenici a gufero je oproti převodovce či motoru a setrvačníku úplná brnkačka.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Tak to je fajn, mám tam červená.
Itall: Teoreticky by se spotřeba mohla snížit, kolik bys tomu dal? Tak 20-30%? To ze 3l oleje/1000Km je stejně k ničemu. Vytahuji to jenom v sezoně a jinak ne, takže SAE 30 není tak velký problém. Rýsuje se i cesta nejmenšího odporu, protože mi známý nabídl stovkový motor s rozumnou spotřebou oleje za cenu šrotu :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Hodím to sem :-D
Budu dávat do auta alternátor, ale nevím jaký druh drátů k němu dát. Průměr jsem vypočetl podle knihy na 4,2mm (2A/mm2 , 55A). Ale nevím jestli splétaný nebo plný drát. osobně bych dal přednost splétanému.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Plný (jestli dobře chápu, tvrdý) drát (kabel) se do auta nedává. Lankový je vhodnější.
A udává se průřez vodiče. (Tady je přepočet automobilových vodičů z průměru na průřez http://www.autopress.cz/?page=177.reklo ... ne-vodice- )
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Tak jsem přišel konečně z garáže. Celé odpoledne jsem ládoval alternátor a je tam! Teď už jen natahat vodiče na regler, startér a baterii.
při jednom jsem dal nový zubovaný řemen. Potom si dám dopředu halogeny a konečně něco v noci uvidím!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pánové, jaká je substituce pro zelenou brzdovou kapalinu Synthol HD 190 (SAE 70 R3) ? Konkrétně do Š 100 :?
Odpovědět