Škoda 100
Moderátor: Colommbo
Dík za opravu - možná těch 0,09 - 0,14 bylo na vrtání 72
A na to zarovnání dosedací plochy je spec. fréza (alespoň teda my jsme ji používali).
A na to zarovnání dosedací plochy je spec. fréza (alespoň teda my jsme ji používali).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Změření komprese je dobrá věc, ale pokud byl motor celý pod vodou, tak má opravdu malý význam. Zvláště, když znatelně kouří.....Pitris píše:Změřením komprese poznáš, který válec je v háji. Už to to někdo psal - pokud je v každém válci zhruba stejně (byť i míň, než má být, ale to je prostě opotřebením), je to dobré. Ale pokud má jeden válec "výkyv", je to on, kde jsou v háji kroužky / vložka / ventily / těsnění nad nebo pod vložkou......apropo, pokud bys dával jiné vložky, je potřeba to pod nimi zarovnat, a pomocí měděných kroužků je "usadit" tak, aby měly přesah přes blok 0,09 - 0,14mmHarry píše:......Kompresmetrem nepoznáš závadu.....
(Tu míru si snad pamatuji ještě správně. Harry, to o tom víš podstatně víc - je to tak? Kdyžtak to uveď na pravou míru ).
Já bych demontoval všechny písty.
Zarovnání dosedacích ploch válců bez specielní frézy neudělá. Není to ani nutné, pokud blok není vyžraný od Fridexu. Stačí dosedací plochy očistit , zbavit je úsad škrabákem.
Přesahy se udávaly různé, původně to opravdu bylo 0,09 až 0,14 mm, tedy stejně jako u Octávií a Š 1200/1/2, později přišly nové technolog. pokyny z Ml. Boleslavi o zvýšení na 0,15 až 0,2 mm.
Podstatné je měřit pečlivě, na dobře, pečlivě a jemně očištěném bloku, a pomocí podložek docílit co nejmenší toleranci mezi jednotlivými přesahy.
Ideální je kolem 0,15 mm, míra 0,2 je už opravdu hraniční.
Pokud se špatně měří a ve skutečnosti se překročí, vložky se deformují.
Kolem 0,1 mm je to zase málo, a hrozí opačné risiko, tedy "utopení vložky", a po čase "vystřelené" těsnění.
K tomu účelu jsou dodávány různé síly podložek, (0,05, 0,07, 0,1, 0,14 a t. d.) aby se dalo různě kombinovat.
Je dost možné, že nebude nutné vložky demontovat.
Naposledy upravil(a) Harry dne sob led 15, 2011 2:29, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Vyzkoušel jsem spoustu nápadů, co podporujou dobrou náladu, a taky spoustu aditiv.skodovkar píše:72 má 0,10-0,15mm. Tak si říkám, pokud by ty kroužky byly zapečené, existuje něco do oleje co by je spolehlivě rozchodilo? Určitě by to stálo za zkoušku (než se budu muset drbat s celým motorem).
Jediné, co bych použil já, co používám, a čemu dávám přednost jsou přípravky Bishop´s Original. Kupuji to tady, http://www.bishopsoriginal.cz/ u hlavního dovozce, protože ti ostatní dealeři si přiráží někdy až moc....
Jsou zde za tímto účelem specielně Receptura 560 Prostředek k uvolnění pístních kroužků, http://www.bishopsoriginal.cz/?p=102
pak musí následovat Receptura 501 - Odkalovací přísada - Přísada k odstranění kalů a usazenin z motoru. http://www.bishopsoriginal.cz/?p=329
Před vypuštění oleje bych přeměřil kompresi. Pokud by byla dobrá, tedy všechny tlaky nad 9,2 s tolerancí menší než 1,4 tak už bych nic nerozebíral a do nového oleje bych přidal Recepturu 906 GDC - Koncentrovaná mikrodifuzní přísada k ošetření vysoce výkonových motorů traktorů, tahačů a kamionů. http://www.bishopsoriginal.cz/?p=69
Používám ji proto, poněvadž složení je naprosto stejné jako u Receptury 460-G - Přísada do oleje k ošetření benzinových motorů osobních a dodávkových automobilů a Receptura 400-D - Přísada do oleje dieselových motorů osobních a dodávkových automobilů,
pouze v jiné koncentraci, a vyjde mi to podstatně levněji. Stejné složení má i Receptura 102 - přísada do leteckých pístových motorů - Přísada do oleje pro pístové motory s výkonem do 746 kW.
K těmto závěrům, o shodnosti receptur, jsem došel po velmi dlouhém zkoumání. Majitel firmy, mi moje závěry telefonicky potvrdil a odsouhlasil.
Píši o tom zde http://www.subaruclub.cz/forum-tema/adi ... byla-15008
Další diskuse je tady http://www.subaruclub.cz/forum-tema/pri ... -xte-22916
a zajímavá polemika o něčem trochu jiném je zde http://www.subaruclub.cz/forum-tema/rvs ... ssage41372
Já osobně jsem zatím použil mimo Receptury 906 GDC také před ní Recepturu 501 - Odkalovací přísada,
a mimo to i Recepturu 127 - přísada do automatických převodovek - Mikrodifuzní přísada do převodových kapalin.
Jsem abnormálně spokojen, z motoru se přestalo ozývat jemné klepání za studena, a moje AT přestala při řazení poškubávat.
Jsou to jediná aditiva, kterým věřím bez výhrad.
Podotýkám, že přísadu na zlepšení funkce automatických převodovek si nikdo jiný ještě nedovolil dát na trh. Existují pouze přísady do ATF, které mají za účel ochraňovat těsnění a hadice.
Tento fakt mi potvrzuje vysokou úroveň přípravků Bishop´s.:!:
Je pravdou, že existuje ještě jedna solidní firma - Liqui Moly, ale ta nemá tak převratné výsledky. Za to má širší sortiment.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Tak jsem se poptal u známého, co rozebírá škodovky a tvrdil mi, že pokud chci vyndat píst, tak musím vyndat i válec. Protože ojnice by válcem neprošla (a spodem to taky nepůjde). Z toho mi vyplývá, že když už to bude muset jít ven, tak bude lepší tam dát celou novou sadu. Nechat přebrousit kliku a dát nová ložiska+axiální vymezení. Přebroušení kliky (+-1000Kč), ložiska v řádu stokorun, a podložky pod válce. To mě vyjde tak na polovinou Tebou doporučených přípravků s tím, že už mám celou novou sadu. A kdybych chtěl být fajnšmekr, tak ještě nechám dát ta gufera na ventily a motor mi snad vydrží dalších (pro mě nepředstavitelných) 80tKm.Harry píše: Je dost možné, že nebude nutné vložky demontovat.
Ale to bych už tam lil jiný olejíček
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
No ten, že černý gufero půjde dřív do prd**e a známý mechanik vydělá podruhé.....skodovkar píše:Pánové, vy to jistě budete vědět.
Bavil jsem se s kolegou, který přetěsňoval motor u setrváku na klice a prý automechanik mu doporučil černé gufero namísto červeného. Je v nich opravdu nějaký rozdíl
Pro styk s oleji se dávají spešl gufera a ty jsou z 90% červená, vínová nebo viděl jsem i zelená. Standardní "černé" gufero do motoru nepatří.
Nejsem na to odborník, ale v běžných motocyklových motorech (nějaké jawky, ČZ) jsem viděl jen černá gufera, a také jsou ve styku s olejem - to je jen poznámka, opravdu do toho nedělám .
skodovkar: Nezasloužil by si ten motor (i když je starý a asi před smrtí) nějaký vícerozsahový olej? M6AD je SAE40 nebo se u některého udává SAE30 (zde nevím, zda se jedná o jinaký olej nebo jen jiné značení). Ale takový Mogul Super 15W-50 by nemusel být špatný, ne? Jestli to bere olej, tak za tepla teoreticky i lepší. A za studena také, vždyť SAE40 za studena musí být skoro vazelína .
skodovkar: Nezasloužil by si ten motor (i když je starý a asi před smrtí) nějaký vícerozsahový olej? M6AD je SAE40 nebo se u některého udává SAE30 (zde nevím, zda se jedná o jinaký olej nebo jen jiné značení). Ale takový Mogul Super 15W-50 by nemusel být špatný, ne? Jestli to bere olej, tak za tepla teoreticky i lepší. A za studena také, vždyť SAE40 za studena musí být skoro vazelína .
Černé=pryž,červené=silikon,fialové=viton,zelené si zrovna z hlavy nevzpomenu. Ja dával na klikovku pod setrvák vždycky červené nebo fialové (vždycky podle originálu) Už jen proto,že v případě netěsnosti musíš všechnu práci dělat znovu. Pod řemenici je to taky červené,nicméně sundat 2x řemenici a gufero je oproti převodovce či motoru a setrvačníku úplná brnkačka.
Tak to je fajn, mám tam červená.
Itall: Teoreticky by se spotřeba mohla snížit, kolik bys tomu dal? Tak 20-30%? To ze 3l oleje/1000Km je stejně k ničemu. Vytahuji to jenom v sezoně a jinak ne, takže SAE 30 není tak velký problém. Rýsuje se i cesta nejmenšího odporu, protože mi známý nabídl stovkový motor s rozumnou spotřebou oleje za cenu šrotu
Itall: Teoreticky by se spotřeba mohla snížit, kolik bys tomu dal? Tak 20-30%? To ze 3l oleje/1000Km je stejně k ničemu. Vytahuji to jenom v sezoně a jinak ne, takže SAE 30 není tak velký problém. Rýsuje se i cesta nejmenšího odporu, protože mi známý nabídl stovkový motor s rozumnou spotřebou oleje za cenu šrotu
Plný (jestli dobře chápu, tvrdý) drát (kabel) se do auta nedává. Lankový je vhodnější.
A udává se průřez vodiče. (Tady je přepočet automobilových vodičů z průměru na průřez http://www.autopress.cz/?page=177.reklo ... ne-vodice- )
A udává se průřez vodiče. (Tady je přepočet automobilových vodičů z průměru na průřez http://www.autopress.cz/?page=177.reklo ... ne-vodice- )
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF