Oleje.cz

 

Skladování benzinu do generátoru

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Skladování benzinu do generátoru

Příspěvekod apach » pon led 05, 2009 15:22

Dobrý den,
řeším takovou pro mě poněkud neobvyklou záležitost - pořídil jsem si benzinový generátor coby záložní zdroj elektřiny pro dům a řeším jakým způsobem uskladnit asi 100 - 200 l benzinu.
Za jedno z řešení považuji kovové kanystry (takové ty vojenské 20ti litrové), jejichž výhoda je v tom, že se z nich dá poměrně jednoduše tankovat auto, čímž se dá eliminovat stárnutí benzinu (benzin se přirozeně "točí")
Jinak určitě existují jiné možnosti - barely atp.

Co byste mi poradili? Kde se dá podobné nádoby na benzin co nejlevněji sehnat? Jaké s tím máte zkušenosti Vy?

Díky moc
apach
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon led 05, 2009 11:37

Příspěvekod mipesa » stř led 07, 2009 21:23

Jestli Vás to neomezuje, tak ho nechte v těch dvackách.Nechá se dát i do 200 l plech. sudu, ale do pozinku.Ten kanystr má velikou manipulační výhodu a hlavně míň s tím nasmrdíte, než když přečerpáte ze sudu, pokud tedy Vám na tom záleží.Plastové nádoby musí být antistatické.Takže asi nejlepší řešení pro takové množství-200 l pozink sud.
mipesa
 
Příspěvky: 752
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvekod apach » čtv led 08, 2009 10:18

Zrovna se dívám po 20ti litrových plechových kanystrech na různých eshopech, taky se mi to jeví jako rozumná varianta. Přece jen s 5-10 samostatnými kanystry pohnu spíše než se sudem :). Co se týká výsledné kvality skladovaného paliva to asi nebude hrát takovou roli, co? Kalů v benzinu nebude předpokládám tolik...
apach
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon led 05, 2009 11:37

Příspěvekod Návštěvník » čtv led 08, 2009 10:40

O kaly nejde, ale o vodnatění!
Návštěvník
 

Příspěvekod apach » čtv led 08, 2009 13:54

Předpokládal jsem, že když benzín budu skladovat ve sklepě, kde je teplota stále mezi 15-25 stupni celoročně, tak problém s vodnatěním nebude, nebo se snad mýlím?
apach
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon led 05, 2009 11:37

Příspěvekod Návštěvník » čtv led 08, 2009 15:21

Ano, je to omyl. Zaručená skladovatelnost benzínu i za těchto podmínek tzv. bez změny vlastností činí, pokud se nemýlím, pouze 3 měsíce, s přídavkem speciálních aditiv "proti stárnutí" snad až 6-9 měsíců, ale ta aditiva jsou dost drahá.
Návštěvník
 

Příspěvekod Petr H. » čtv led 08, 2009 21:40

Vodnatět to samozřejmě nebude. Kde by se v tom uzavřeném kanystru ta voda asi tak vzala??? A co by asi tak na tom benzínu mohlo zestárnout??? Když ležel v zemi pár milionů let?? :lol: Maximálně by po několika měsících mohli klesnout ke dnu těžšší frakce, ale to se takhle z kanystru vylejt nepodaří... :wink: Nepleťte si uzavřené nádoby z nádrží od auta. No ale skladovat nějaké větší možství benzínu doma bych nedoporučoval. Proč snad psám nemusím ne??
Petr H.
 

Příspěvekod Návštěvník » čtv led 08, 2009 22:00

To je až neuvěřitelné, jak příšerně diletantské názory se tu mohou objevit! Copak motorový benzín, jako silně zušlechtěný produkt specifického určení, má ještě něco společného s ropou (tedy kromě toho, že z ní může, ale také nemusí pocházet)? A o problémech s jeho vodnatěním vědí všichni ti, kdož na zimu odstavují např. zahradní techniku.
Návštěvník
 

Příspěvekod mipesa » pát led 09, 2009 7:14

No, asi takhle.Pokud to tedy více rozvinu.Záleží na tom v jakém prostředí se benzín skladuje.Pokud pan apach skladuje ve stálé teplotě nemusí mít obavy. Nejlepší je opravdu kovová, hermeticky uzavřená nádoba.Proč?Benzin je těkavá látka, která má určitou procentuelní propustnost skrz plast, takže rychleji ztrácí své parametrální chemické složení než v kov.nádobě.Z plech.kanystru se Vám odpařuje přes gum.těsnění uzávěru, což není zas taková ztráta.Dále pokud máte benzin v plastu, tak je větší pravděpodobnost vnějších vlivů na srážení vlhkosti z venku a potom dochází k tzv. vodnatění.Benzin sám od sebe nezvodnatí.Dále potřeba rozlišit sezonní použití.Letní má větší rozpínavost než zimní, prosinec,květen.Dále ze zákona je záruka kvality pět měsíců při dodržení všech podmínek výrobce, ale to asi těžko někdo dodrží.
mipesa
 
Příspěvky: 752
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvekod Petr H. » pát led 09, 2009 17:48

Anonymous píše:To je až neuvěřitelné, jak příšerně diletantské názory se tu mohou objevit! Copak motorový benzín, jako silně zušlechtěný produkt specifického určení, má ještě něco společného s ropou (tedy kromě toho, že z ní může, ale také nemusí pocházet)? A o problémech s jeho vodnatěním vědí všichni ti, kdož na zimu odstavují např. zahradní techniku.


Ach jo je to pořád to samé do kola... Uzavžená nádoba není to samé jako nádrž. Nádrž je spojená s atmosferou!! a to i nádrž od sekačky. Tudíž změnou teplot, tankováním a já nevím čím vším a jak všelijak se do nádrže dostává spolu se vzduchem vzdušná vlhkost, která v nádrži vlivem změny atm. tlaku nebo vlhkosti zkondenzuje. Kdo nevěří si nastuje fyziku pro 5 třídu. A kdo byl někdy ve velkoskladu z PHM tak ví, že benzín tam mají v podzemních nádržích, v kterých by kamiony mohli hrát na honěnou jak koně v cirkuse.. . A nikdo mi nenamluví, že ty státní rezervy pravidelně po několika měsících obměňujou, protože se jim ten benzín rozloží a zvodnatí.


Stavba největších podzemních nádrží pro ČEPRO, a.s., které pojmou až 140 000 m3 motorové nafty, byla zahájena 2. 9. v Loukově na Kroměřížsku. To je skoro 5000 autocisteren na jednu nádrž.

http://www.ceproas.cz/?bld=1231518202.3 ... -804884412
Petr H.
 

Příspěvekod Návštěvník » pát led 09, 2009 19:56

Ale samozřejmě: státní hmotné rezervy se samozřejmě pravidelně točí.
Návštěvník
 

Příspěvekod apach » pon led 12, 2009 9:14

Nějak se mi nechce věřit, že by tak obrovské nádrže, kterými státy obvykle disponují, byly protočeny v řádu několika málo měsíců... Pochopitelně je lepší, když se tankuje čerstvý benzín, na druhou stranu to ne vždy je možno, proto se ptám a rozdílnost Vašich názorů mě jen utvrzuje v tom, že má otázka byla položena správně
apach
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon led 05, 2009 11:37

Příspěvekod Návštěvník » pon led 12, 2009 9:48

V případě státních hmotných rezerv paliv (nosičů energie) jde především o "povinnou" hodnotu výsledné/celkové plusové bilance zásob u těch subjektů, které s daným "nosičem" normálně hospodaří, ne o to, že si stát něco tzv. odloží k ledu, a pak to třeba vyhodí, protože se to v mezidobí znehodnotilo.

Jinak by totiž bylo nutné držet zvlášť např. i zásoby letní a zimní nafty. Obdobně to platí u zemního plynu: i ten se "točí" - v létě se zásobníky plní, v zimě vyprazdňují, pochopitelně nejen v době přerušení jeho dodávek plynovodem. Výjimkou jsou snad jen ty typy plynových zásobníků, kde je plyn jímán/nasáván horninou - obvykle v dutinách po odčerpání ropného ložiska (teď si nemohu vzpomenout na správný termín předmětného typu úložiště).

Ani ČEZ nemůže prodat do zahraničí více elektřiny (byť by to pro něj bylo v určitém období výhodnější) na úkor dodávek na domácí trh, jelikož musí plnit nasmlouvanou minimální domácí kvótu.
Návštěvník
 

Příspěvekod mr- diesel » úte říj 04, 2011 22:12

http://www.petrol.cz/poradna/dotazy.asp?id=256

lze skladovat leta.. pise odbornik z oboru, v hermeticky uzavrenych nadobach
a vsechny dotazy jsou tam zodpovezeny
mr- diesel
 

Příspěvekod AAA » stř říj 05, 2011 6:03

Odborník z oboru měl tenkrát pravdu. Dnes už to bohužel neplatí. Tedy platí to ,ale jen pro státní hmotné rezervy a armádu. Bionafta a tzv. biobenzín :lol: s etanolem už nemají neomezenou skladovatelnost.SHR a armáda dostává naftu bez biosložek. V případě války by tzv. uloženky na bionaftu moc km nenajely.
AAA
 
Příspěvky: 158
Registrován: úte zář 27, 2011 18:47

Další

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník