Šířka vs. výška pneu / profilové číslo

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:Proč do toho motáš smykové tření?
Poněvadž pneumatika se pouze neodvaluje, ona se i smýká (sbíhavost, odklon od svislice...)!
McMatej píše:Zase to jen zamlžuješ. Já myslím, že to nemá smysl. Jak se říká: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce , hledá důvody. Moudřejší ustoupí. Nemusím mít poslední slovo.
Základní problém spočívá v tom, že žiješ v omylu a chceš v něm žít i nadále, poněvadž se Ti to tak líbí. Odhaduji, že sis na svůj trojhrnek pořídil ta "největší kola", tak si to holt potřebuješ nějak zdůvodnit. :twisted: A vůvec nejde o to, kdo má poslední slovo, ale na čí straně jsou praktické poznatky, které se dozvíš snad v každém pneuservisu, jemuž zrovna nepůjde o to prodat Ti ta "největší kola". :P
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:
modelář píše:Pitrisi nebo Demo, asi by bylo vhodné celou část debaty o pneu v tomto vláknu někam přesunout. Díky předem!
Ano, bylo by vhodné tuto část přesunout do vlákna (asi) "Jaké pneu", ale dát část vlákna do jiného zřejmě v této podobě fóra zřejmě nelze.....
Nečekal jsem, že se to tak "rozjede".....Už je to přesunuto na toto samostatné vlákno
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:
Pitris píše:
modelář píše:Pitrisi nebo Demo, asi by bylo vhodné celou část debaty o pneu v tomto vláknu někam přesunout. Díky předem!
Ano, bylo by vhodné tuto část přesunout do vlákna (asi) "Jaké pneu", ale dát část vlákna do jiného zřejmě v této podobě fóra zřejmě nelze.....
Nečekal jsem, že se to tak "rozjede".....Už je to přesunuto na toto samostatné vlákno
No tak chlapci - máte tady "extra" vlákno, a Vy jste přestali diskutovat :mrgreen:
modelář píše:Opakuj po mně: Profilové číslo, profilové číslo, profilové číslo... :lol:
http://www.hankookpneu.cz/web/?p=clanky ... -velikosti
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Asi se to vyčerpalo nebo my (jsme se vyčerpali), no.
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

modelář píše:Nikdo nic neměří, ale počítá - hle k tomu účelu vyvinutá pomůcka:

http://www.carpneu.com/clanek/27/PREVOD ... UMATIK.htm
Dávám odkaz na "lepší počítadlo" :wink: :
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Přehledná přepočtová tabulka - a další info o pneumatikách a diskách je třeba tady: http://www.az-pneu.cz/rady-informace#pneu_rozmery
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:Přehledná přepočtová tabulka - a další info o pneumatikách a diskách je třeba tady: http://www.az-pneu.cz/rady-informace#pneu_rozmery
Tam ale také píší, že symetrické pneu se mohou libovolně otáčet, což si já myslím také, narozdíl od mudrců zde :shock: .
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:Tam ale také píší, že symetrické pneu se mohou libovolně otáčet, což si já myslím také, narozdíl od mudrců zde :shock: .
Není důležité, co si myslíš, ale jak to je. A kdybys věděl, jakým způsobem vznikají tyhle weby (kdo a na základě čeho je tvoří), bral bys informace na nich s řádnou rezervou. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Tam ale také píší, že symetrické pneu se mohou libovolně otáčet....
Z hlediska tvaru / provedení dezénu ano, ale raději ne z důvodu vlastnosti pneu po otočení.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:... ale raději ne z důvodu vlastnosti KOSTRY pneu po otočení.
Promiň mi ten klíčový doplněk!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

V pohodě :wink:
A DĚKUJI - i když nevím, zda-li to bude něco platné tomu, komu je to určeno .... :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris píše:V pohodě :wink:
A DĚKUJI - i když nevím, zda-li to bude něco platné tomu, komu je to určeno .... :lol:
Jasně že jo, rád se dozvím klíčové informace, jejich využití je na mě :lol: .
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Pitris píše:V pohodě :wink:
A DĚKUJI - i když nevím, zda-li to bude něco platné tomu, komu je to určeno .... :lol:

A jakým směrem se teda mají točit pneumatiky se symetrickým dezénem?? Jak je to na pneu označeno???

Nezlobte se na mně, ale výše uvedené informace mně nejsou nic platné. :shock:
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:A jakým směrem se teda mají točit pneumatiky se symetrickým dezénem?? Jak je to na pneu označeno???
Při montáži nové symetrické pneu je to jedno a žádný směr otáčení na ní pochopitelně označen není. Jenže následně (po ujetí nějaké té porce km)to už jedno není, a to nikoli kvůli dezénu či "směrovosti" jeho opotřebení, ale kvůli tomu, že kostra radiální pneu se "vyšlápne" na ten směr otáčení, který byl prvně určen / který jí byl při první montáži "přidělen".

Tohle se vztahuje výhradně na radiální pneu, u diagonálních je to irelevantní.
Itall

Příspěvek od Itall »

Je také pravda, že u Š110L na radiálních pneu jsme střídali gumy dle tehdejšího doporučení, tedy křížem a nedělo se vůbec nic (co by se dalo poznat), najeto 162000 km.
Odpovědět