Šířka disků

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... A s rostoucí šířkou pneu se to profilové číslo bude stále snižovat a stále půjde o pneu pro stejné použití, pouze na větších vozech. ...
A citované tvrzení naplatí dokonce ani trochu, neboť se snižujícím se profilovým číslem klesá LI, tudíž v ekvivalentních rozměrech nemůže být ani řeč o "použití na větších vozech"!!!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:.....základní charakteristikou každé pneu je její profilové číslo.....
to modelář: je to marný, je to marný, je to marný..... :lol: :lol: :lol:
Někdo vybírá pneu podle profilového čísla proto, aby vynikly / byly využity vlastnosti / nastavení podvozku, a jízdní kvality vozu, a někdo holt podle šířky, aby byly gumy pokud možno co nejširší.....
Itall píše:Základním rozlišovacím kritériem pro určení pneu není profilové číslo, neboť např. pneu pro cestovní použití (nejběžnější), bude mít v užším rozměru vyšší profilové číslo, než pneu širší. A s rostoucí šířkou pneu se to profilové číslo bude stále snižovat a stále půjde o pneu pro stejné použití, pouze na větších vozech.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

smaz
Naposledy upravil(a) Itall dne čtv říj 06, 2011 19:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já to ani "pitvat" nebudu, napsal jsem tu svoje. A o ne/vhodnosti širokých a nízkých gum tu už bylo popsáno dost stránek na jiném vlákně. A to, že jsem použil Tvůj příspěvek o širokých gumách, nebylo vztahováno na Tebe (jen jsem "potřeboval" příspěvek o širokých gumách), ale na některé, kteří mají pocit, že čím širší, tím lepší. Vím, na čem jezdíš, a "stopětapadesátky" nemůže označit za široké ani silniční motorkář, neboť tam je průměr (vzadu) tak kolem 170-ti :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

smaz
Naposledy upravil(a) Itall dne čtv říj 06, 2011 19:30, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

No tak jo. Pneu musí být na stejném průměru ráfku při snížení profilového čísla širší proto, aby byla zachována především její nosnost, a pak i třeba přesnost tachometru. A čím nižší profil, tím je guma "tvrdší" - dobré na vedení stopy, ale horší na komfort. A čím je šířka při zachování váhy auta větší, tím to sice líp sedí na suchu, ale VÍC PLAVE na mokru, a má to vyšší spotřebu paliva. Pokud se zvětší průměr ráfku - třeba aby se tam vešly výkonnější brzdy - je možné to kompenzovat buď snížením profilu, nebo zvětšením šířky. A já osobně - pokud bych dával větší ráfky (nebudu), tak bych asi potom šel cestou snížení profilu (byť za cenu horšího komfortu), neboť "o hodně" širší guma při dešti a stejné váze vozu nedokáže odvést ze stopy tolik vody, jako pneu užší. Takže pokud použiji místo 185/60-14 82V rozměr 225/40-14 82V, tak sice zachovám nosnost pneu, ale na vodě to bude spíš loď. Ale i kostitřas, protože se totálně rozhodí nastavení komfortu podvozku. Takže já bych spíš 195/50-15, nebo raději 185/50-16, protože to na suchu v zatáčce "víc vydrží" díky nižšímu profilu, který bude sice na komfort horší, ale při aquaplaninku mě šířka 185 "podrží" víc, než ta 225-ka. A můžu tam mít lepší / výkonnější brzdy.....Ale je fakt, že je na každém, čemu dá přednost - jestli "přilepení" auta na suchu, nebo schopnosti / možnosti ovládat auto ve vrstvě vody. Ono se dá mírně "experimentovat" s rozměrem gum / ráfků, ale při běžném ježdění by se měl člověk řídit doporučením výrobce vozu, a "pohybovat se" pouze v těch rozměrech, které pro to které auto / motor / výbavu povoluje.
A pro "rejpaly" - je jasné, že i ty 225-ky můžou být (a jsou) předepsané, ale u aut, které mají podstatně vyšší hmotnost, která široké gumě "pomůže" vytlačit z pod ní víc vody, širší guma též pomůže ubrzdit tu "rozjetou větší hmotu", než u aut normálně na 185-kách, která jsou lehčí.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

smaz
Naposledy upravil(a) Itall dne čtv říj 06, 2011 19:30, celkem upraveno 1 x.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..chyba je v tom že neraz sa dokažeš priečiť naprek všetkemu, aj ked nemaš pravdu bude si tvrdiť svoje vser sa už na to jazdi si na balonoch filter nemen a je klud.. :wink:
Naposledy upravil(a) bjukemen dne stř říj 05, 2011 19:27, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..a je tu ešte aj druhý chytrak kt. radšej nebudem menovať,ale naročky sa nevyjadrujem v jeho teme :wink:
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Kdybys dával větší ráfky (jakože nebudeš), pak bys MUSEL jít cestou snížení profilu (PČ), páč stejně široká guma se stejným obvodem na větším ráfku, musí mít nutně nižší PČ......
No a já napsal co :?: :!: 185/60-14 nebo 185/50-16 :!:
Itall píše:Kdyby byla širší, pak by měla JEŠTĚ NIŽŠÍ PČ.....
No a já napsal co :?: :!: 185/60-14 nebo 225/40-14 :!:

K tomu ostatnímu Tvému - no comment.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

smaz
Naposledy upravil(a) Itall dne čtv říj 06, 2011 19:31, celkem upraveno 1 x.
Itall

Příspěvek od Itall »

smaz
Naposledy upravil(a) Itall dne čtv říj 06, 2011 19:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Reagoval jsem na toto:
Pitris píše:A já osobně - pokud bych dával větší ráfky (nebudu), tak bych asi potom šel cestou snížení profilu (byť za cenu horšího komfortu), neboť "o hodně" širší guma při dešti a stejné váze vozu nedokáže odvést ze stopy tolik vody, jako pneu užší.
Čili ne asi, ale určitě, páč to ani jinak nejde. No, to je celé.
Jenomže při rozměru 185/60-14, když chceš jiný rozměr, můžeš (představ si) buď (při zachování stejné nebo takřka stejné nosnosti pneu) zvětšit jen průměr ráfku, (já můžu na Civicovi od "13" do "16", a s úpravou blatníků i "17" a "18") použít třeba 185/50-16, při stejném průměru ráfku zvětšit jen šířku na 225/40-14, anebo zvětšit i šířku pneu, i průměr ráfku, a to na 195/50-15, nebo na 205/40-16. Víc k tomu nemám co dodat.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Příspěvek od Itall »

smaz
Odpovědět