Shell V Power
Moderátor: Colommbo
Tak předstihem nastavuješ kdy ti má jisra pálit , a podtlak ti akorát posouvá předstih na ve fázi vyššich odáček.
Já jsem spíše dělal motorky mež auta , u motorek se dalo líp experimentovat, a vše šlo lépe . ale u auta je třeba nastavit správný provozní předstich tak ať mám nějakou akceleraci a tak ať mi to auto taky jede rychle , což znamená předstich na akceleraci ,tak motor nejedé do vysokých otáček a kdyš do rychlosti tak zas nejed do akcelerace je třeba najit ten správný a tak to plati u motorek , a když docházi k detonaci v každé fázi natočení rozdělovače tak je něco špatně a pořít já to vidím v kompresu , ano mít vysoký kompres ale je to třeba uživit , pořadnými svody karburátorem a laděným ryclým výfukem , ale když to mám ve standartu tak je třeba kompres změnit na nišší , já bych to dokál napálit ať to žere 18/100 ale to mi asi technickou neprojde , já to chi naladit jako standart , a pak doplnit dalši věči , ale jak to klepe a klepe tak je to na hovno
Já jsem spíše dělal motorky mež auta , u motorek se dalo líp experimentovat, a vše šlo lépe . ale u auta je třeba nastavit správný provozní předstich tak ať mám nějakou akceleraci a tak ať mi to auto taky jede rychle , což znamená předstich na akceleraci ,tak motor nejedé do vysokých otáček a kdyš do rychlosti tak zas nejed do akcelerace je třeba najit ten správný a tak to plati u motorek , a když docházi k detonaci v každé fázi natočení rozdělovače tak je něco špatně a pořít já to vidím v kompresu , ano mít vysoký kompres ale je to třeba uživit , pořadnými svody karburátorem a laděným ryclým výfukem , ale když to mám ve standartu tak je třeba kompres změnit na nišší , já bych to dokál napálit ať to žere 18/100 ale to mi asi technickou neprojde , já to chi naladit jako standart , a pak doplnit dalši věči , ale jak to klepe a klepe tak je to na hovno
No, je vidět, že o regulačních charakteristikách předstihu zážehu nemáš ponětí, ale to neva, to se vsákne...
Ve vyšších otáčkách práve podtlaková regulace nepracuje, protože je tam podtlak velmi malý. slovo odstředivá regulace je Ti zcela neznámé... Tak si o tom něco nejříve pečti a potom teprve můžeš tunit... A 2T motorky jsou o zcela něčem jiném, než u 4T motorů.
Ve vyšších otáčkách práve podtlaková regulace nepracuje, protože je tam podtlak velmi malý. slovo odstředivá regulace je Ti zcela neznámé... Tak si o tom něco nejříve pečti a potom teprve můžeš tunit... A 2T motorky jsou o zcela něčem jiném, než u 4T motorů.
A úplně nejsrandovnější je požadavek uživatele, aby obyčejný motor s obrovským kompresním poměrem, ale evidentně bez dalších úprav (tj. zj. bez ostré vačky, speciálních pístů atd.) dobře táhl pod 3000 ot./min. Vždyť přece už když se do podobných úprav pouštím, musím si být vědom toho, že tak činím pro výkonové parametry motoru "nahoře", tedy že pod 4000 ot./min. po něm nebudu chtít vůbec nic (snad kromě toho, aby se udržel v chodu)!!!
Ano, ostré vačky většinou vyžadují podstatně větší ventilovou vůli - obyč. kolem 0,4 mm. Kromě toho je otázkou, zda je ta vačka správně "načasovaná" (pozice řetězového kola vůči vačce). Ale napadla mě jiná věc: staré škodovácké motory vyžadují písty s "přesazeným" pístním čepem, a to právě kvůli zvýšení odolnosti proti detonačnímu spalování. Pokud jsou tam "standardní" kované T písty bez přesazení, pak je to asi špatně. A ještě horší variantou by byly speciální škodovácké (tj. s umístěním čepu mimo svislou dělící rovinu pístu), ale namontované obráceně. Pokud si to dobře pamatuji, tak na škodováckých pístech bývala vyznačená šipka a písty se montovaly šipkou směřující k vačce.
Všechny písty se vyrábějí s vyoseným čepem, přesazení je otázka, tam musí být ještě upravený tvar oka ojnice. Přesazení se nedělá kvůli detonacím, ale omezení namáhání čepu ve střihu. Ventilová vůle záleží na nabroušení vačky a pohybuje se od 0,1 do 0,4 mm. A je velice důležité tto vůli znát a mít ji nastavenou.