Sachs diesel 500

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Holder

Sachs diesel 500

Příspěvek od Holder »

Dobrý den. Sháním olej na mazání motoru Sachs diesel 500 rv. 1954, který pohaní traktor Holder A10. Jedná se o dvoutaktní diesel motor. Mazací olej je z nádrže čerpadlem tlačen mazacími kanály na stěny válce, kde dochází po namazání i ke spalování oleje. Když použiji běžný olej 5W 30, tento namaže, ale již se nespálí a práší z vyfuku. Děkuji za radu a za nabídku vhodného oleje.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Sachs diesel 500

Příspěvek od bio »

Pro 2 taktní naftáky v malotraktorech jsme kdysi používali Extra Diesel DD od Panolinu. Dnes už pouze 4 taktní nafta.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Sachs diesel 500

Příspěvek od Pedro »

Poradim nepřímo.
Zkus se optat v nejakem železničním spolku nebo vetsim depu,cim mazali loko r. 679 resp 781.
Ty byly diesel 2t. Konstrukčně velmi stary motor,tak by šlo do tveho traktoru pouzit.
Urcite ti poradí napr. v muzeu Lužná u Rakovnika.
nomacorc
Příspěvky: 87
Registrován: úte led 30, 2018 14:50

Re: Sachs diesel 500

Příspěvek od nomacorc »

Pro dvoutaktní diesel by měl být olej dle API CF-2. Co jsem koukal, tak u nás asi těžko k sehnání.
http://www.olio-oleje.cz/oleje-a-maziva ... il-sae-40/
nebo
https://molcesko.cz/cz/maziva-autochemi ... -4-sae-40/ :mrgreen:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Sachs diesel 500

Příspěvek od skodovkar »

http://www.sinopec.com/listco/en/produc ... 6181.shtml
Tváří se jako 15W-40 (https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531344314 ?), takže to bude chtít asi trochu viskoznější olej. Zkoušel jste třeba M6A(D) https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531305311

https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... _cycle_Det
Pro Detroitské 2T radí rovnou SAE 40 což by byl ten M6AD
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Sachs diesel 500

Příspěvek od František Smíšek »

Motor Sachs má vratné vyplachování, tzn. nasátý vzduch prochází klikovou skříní, na rozdíl od výše zmíněného motoru ze Sergeje, kde je vzduch tlačen do válce plnicím dmychadlem přes plnicí kanály a spaliny odcházejí výfukovými ventily. Z toho vyplývá, že u Sergeje se spaluje pouze olej prošlý do spalovacího prostoru přes píst a kroužky, kdežto u Sachse je olej unášen z klikové skříně vzduchem přepouštěným do spalovacího prostoru (jako u zážehového dvoutaktu). Z toho plyne, že nároky na mazací olej jsou zcela jiné. Českým ekvivalentem motorů Sachs byly motory Slavia 1D80 a 1D9O, o kterých je dostatek informací např. na http://www.zahrada.cz. Do motorů Slavia se lil původně M6A a později M6AD. Pokud ale motor olej nespaluje, bude chyba spíš v nastavení mazacího čerpadla (u Slavie to byl pístový mazací lis, u kterého se dala dávka oleje nastavit).
Franta
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Sachs diesel 500

Příspěvek od Pedro »

FS-
Ok, respektuji Vas názor, nejsem znalec 2T diesel. Vim jak funguji a po pravde, respektuji je jen proto, ze je to technika.
Tak vysvětlení moji reakce, univerzální.

Nicméně, spalovat M6 A, AD..., vim co,, umi,, v kanálech.
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Sachs diesel 500

Příspěvek od František Smíšek »

Proto také byla u motorů Slavia předepsána dekarbonizace tlumiče výfuku a výfukového kanálu po 200 provozních hodinách. Spotřeba oleje udávaná výrobcem byla u motoru 1D90 - 65 g/hod.
Franta
Odpovědět