Sachs diesel 500
Moderátor: Colommbo
Sachs diesel 500
Dobrý den. Sháním olej na mazání motoru Sachs diesel 500 rv. 1954, který pohaní traktor Holder A10. Jedná se o dvoutaktní diesel motor. Mazací olej je z nádrže čerpadlem tlačen mazacími kanály na stěny válce, kde dochází po namazání i ke spalování oleje. Když použiji běžný olej 5W 30, tento namaže, ale již se nespálí a práší z vyfuku. Děkuji za radu a za nabídku vhodného oleje.
Re: Sachs diesel 500
Pro 2 taktní naftáky v malotraktorech jsme kdysi používali Extra Diesel DD od Panolinu. Dnes už pouze 4 taktní nafta.
Re: Sachs diesel 500
Poradim nepřímo.
Zkus se optat v nejakem železničním spolku nebo vetsim depu,cim mazali loko r. 679 resp 781.
Ty byly diesel 2t. Konstrukčně velmi stary motor,tak by šlo do tveho traktoru pouzit.
Urcite ti poradí napr. v muzeu Lužná u Rakovnika.
Zkus se optat v nejakem železničním spolku nebo vetsim depu,cim mazali loko r. 679 resp 781.
Ty byly diesel 2t. Konstrukčně velmi stary motor,tak by šlo do tveho traktoru pouzit.
Urcite ti poradí napr. v muzeu Lužná u Rakovnika.
Re: Sachs diesel 500
Pro dvoutaktní diesel by měl být olej dle API CF-2. Co jsem koukal, tak u nás asi těžko k sehnání.
http://www.olio-oleje.cz/oleje-a-maziva ... il-sae-40/
nebo
https://molcesko.cz/cz/maziva-autochemi ... -4-sae-40/
http://www.olio-oleje.cz/oleje-a-maziva ... il-sae-40/
nebo
https://molcesko.cz/cz/maziva-autochemi ... -4-sae-40/
Re: Sachs diesel 500
http://www.sinopec.com/listco/en/produc ... 6181.shtml
Tváří se jako 15W-40 (https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531344314 ?), takže to bude chtít asi trochu viskoznější olej. Zkoušel jste třeba M6A(D) https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531305311
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... _cycle_Det
Pro Detroitské 2T radí rovnou SAE 40 což by byl ten M6AD
Tváří se jako 15W-40 (https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531344314 ?), takže to bude chtít asi trochu viskoznější olej. Zkoušel jste třeba M6A(D) https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531305311
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... _cycle_Det
Pro Detroitské 2T radí rovnou SAE 40 což by byl ten M6AD
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Sachs diesel 500
Motor Sachs má vratné vyplachování, tzn. nasátý vzduch prochází klikovou skříní, na rozdíl od výše zmíněného motoru ze Sergeje, kde je vzduch tlačen do válce plnicím dmychadlem přes plnicí kanály a spaliny odcházejí výfukovými ventily. Z toho vyplývá, že u Sergeje se spaluje pouze olej prošlý do spalovacího prostoru přes píst a kroužky, kdežto u Sachse je olej unášen z klikové skříně vzduchem přepouštěným do spalovacího prostoru (jako u zážehového dvoutaktu). Z toho plyne, že nároky na mazací olej jsou zcela jiné. Českým ekvivalentem motorů Sachs byly motory Slavia 1D80 a 1D9O, o kterých je dostatek informací např. na http://www.zahrada.cz. Do motorů Slavia se lil původně M6A a později M6AD. Pokud ale motor olej nespaluje, bude chyba spíš v nastavení mazacího čerpadla (u Slavie to byl pístový mazací lis, u kterého se dala dávka oleje nastavit).
Franta
Re: Sachs diesel 500
FS-
Ok, respektuji Vas názor, nejsem znalec 2T diesel. Vim jak funguji a po pravde, respektuji je jen proto, ze je to technika.
Tak vysvětlení moji reakce, univerzální.
Nicméně, spalovat M6 A, AD..., vim co,, umi,, v kanálech.
Ok, respektuji Vas názor, nejsem znalec 2T diesel. Vim jak funguji a po pravde, respektuji je jen proto, ze je to technika.
Tak vysvětlení moji reakce, univerzální.
Nicméně, spalovat M6 A, AD..., vim co,, umi,, v kanálech.
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: Sachs diesel 500
Proto také byla u motorů Slavia předepsána dekarbonizace tlumiče výfuku a výfukového kanálu po 200 provozních hodinách. Spotřeba oleje udávaná výrobcem byla u motoru 1D90 - 65 g/hod.
Franta