Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Moderátor: Colommbo
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Měl jsem v HTP oba oleje, dal bych tam tu 5W-50. Snad jen pro klid duše bych ale nepřetahoval výměnu.
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Venco, a druhému autu by event. "falešný" olej nevadil ?
Ale když nebudeš Honit Tři Písty po dlouhých štrekách, na max. 10 tkm bude i ta 5w40 O.K.
Ale když nebudeš Honit Tři Písty po dlouhých štrekách, na max. 10 tkm bude i ta 5w40 O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Prvni vuz ma 4r a najeto 30tkm a nerad bych se na nem podepsal. Druhy vuz je muj vsezrout obecny 14l stary s najezdem 10x tolik pomalu se chystajici na odpocinek a naslednou recyklaci.
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Zdravím všechny přispěvatele tohoto fóra. Čtu si tady rady ohledně výměny oleje. Mám taktéž Fabii I. 2006 47kW 1.2htp, olej měním po 20tis., vždy Mogul Extreme 10W40, najeto mám 120tis., posledních 60tis. v LPG. Co se tak může stát s ohledem na stáří auta, motorizaci a tomto intervalu výměny oleje a jeho typu? Na co tak trpí tento motor? Cívky to žere, pojistky a žárovky to žere, vše co tak člověk stále považuje za normální. Je to starší kára, tak jediné, co bych nechtěla v následujících 100 tis. měnit, je motor. Díky
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Dobrý den! Je dobré přečíst si toto http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf ...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Ani jedno z toho, co jsem odcitoval, rozhodně normální není.Ewchen píše:Cívky to žere, pojistky..., vše co tak člověk stále považuje za normální...
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Interval výměny oleje 20000 km není předepsán, řekl bych. Bude tam 15000 km, což bych doporučil dodržet i já, známý notorický nezkracovač intervalů. Když jsem viděl na vídeu, co za humus z HTP vypouští škodovkář...Při použití LPG, jak jsem někde zaznamenal, bude na tom olej asi ještě hůře. Jinak ujišťuji, že žraní cívek, žárovek a pojistek určitě není normální. To se jen tak majitelé určitých aut tváří. Cílové najetí 220 tis. km nemusí být z říše snů. V doposud používaném oleji nevidím problém.
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Olej skutecne neni problem,jen bych menil po 10000. Ac je tento motor hanen,dokaze dat v poho pres 200tkm. S nutnou udrzbou.
To ze zere elektriku,v pohode neni! Mozna pomuze ,to co jsem daval kdysi do O I,aby nepraskaly halogenky. Jen ta skleroza. Navstevnik dopresni. Diky.
To ze zere elektriku,v pohode neni! Mozna pomuze ,to co jsem daval kdysi do O I,aby nepraskaly halogenky. Jen ta skleroza. Navstevnik dopresni. Diky.
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Předřadný odpor. Jenže tím ošetříš jen žárovky v hlavních světlometech. Neumím si představit, co s tím zbytkem "spotřebičů".Pedro píše:... Mozna pomuze ,to co jsem daval kdysi do O I,aby nepraskaly halogenky. Jen ta skleroza. Navstevnik dopresni. Diky.
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Diky Jardo.
No jestli je el rozvodna dobre ukostrena.
Kdyz jsem se zivil jako amech,nekdo si stezoval ze mu litaj i zarovky v pristrojovce,vpalil jsem k altu Ampermetr,natahl ho pod volant,to same s Voltmetrem. A vetsinou bylo brzy jasno.
No jestli je el rozvodna dobre ukostrena.
Kdyz jsem se zivil jako amech,nekdo si stezoval ze mu litaj i zarovky v pristrojovce,vpalil jsem k altu Ampermetr,natahl ho pod volant,to same s Voltmetrem. A vetsinou bylo brzy jasno.
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Mogul 10w40 ale:Ewchen píše:....Mám taktéž Fabii I. 2006 47kW 1.2htp, olej měním po 20tis., vždy Mogul Extreme 10W40, najeto mám 120tis., posledních 60tis. v LPG. Co se tak může stát s ohledem na stáří auta, motorizaci a tomto intervalu výměny oleje a jeho typu?
1) vhodný na málo startů, ne do velkého mrazu a ne na dlouhé jízdy.... (viz odkaz od Colommba na cimbu).
2) 20tkm na výměnu - strašně moc olej má v háji TBN i oxidační stabilitu. Možná ještě maže, ale to ostatní v něm je po smrti. A kór když je ho v motoru jenom ani ne 3 litry. A LPG ho zatěžuje ještě víc.
Může "odejít" těsnění, motor může začít uvnitř vlivem kyselin v oleji korodovat a kvůli hodně dlouhým intervalům výměn bude asi vypadat podobně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Koukni na EGR a měň vzduchový filtr. Ten filtr toho udělá hodně, stejně tak palivový Klidně bych dal obyčejnou 5W-40 (kvůli napínáku) a při výměně oleje vyměnit všechny tři gumičky na trnu filtru.
https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGc
https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGc
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Jak 220 tisíc,klidně jednou tolik.Už jsem to zde psal několikrát,služební 1.2 se dávaly z firmy s najetými téměř 400.000 km.Dostávaly tachovou rychtu,že si to nikdo neumí ani představit ,mnohdy motor běžel v kuse 3 dny,protože šlo auto z ruky do ruky.Praskající H7 jsou dnes standardem napříč značkami,názory proč tomu tak je se různí i když jsou si dost podobné.Někdo tvrdí,že se žárovka přehřívá,protože je baňka malá,jiný,že jsou na vině plastové světlomety,které neodvádí teplo a další,že na vině je celodenní svícení.Fakt je,že když praskne 1,tak zanedlouho odejde druhá,protože dojde k jakémusi přepětí v síti.Řešením je instalace denního LED svícení a je klid.A problémy s těmito motory měli povětšinou ti,co jezdili s kloboukem na hlavě a platem vajec na zadním platě a pak ti,co jezdili na spotřebu na 4-ku po městě a tahali to od 2 tis. nahoru.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Měl jsem možnost sledovat HTP z r. 2007, už 51 kW (Fabia 2) a najel bez jediného problému 185 tis. km, pak auto prodáno. Olej trvale 5W-40 (různé značky, je to jedno) a interval výměny předepsaný 15000 km, byl zcela pravidelně "přejížděn" asi o 1000 km. Trochu jsem s tím jezdil i já, tož jasné, že držel .
Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej
Tahle černota je opravdu z benzínového motoru? To jsem naposledy viděl u švárovýho 1.9TDI po cca 13tkmskodovkar píše:https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGc