Prosím o vysvětleníNávštěvník píše:Tak to děláš přesně opačně, než by to dávalo smysl.
Rozjezd
Moderátor: Colommbo
Re: Rozjezd
Re: Rozjezd
..všade, kde sa len dá (a stíham to robiť..).. nevyhadzujem kvalt, ale dobieham a spomaľujem postupným podraďovaním s dvojitým vyšlapnutím spojky + medziplyn. A celkovo voľnobehu sa snažím vyhýbať ako je len možné.
Re: Rozjezd
@skodovkar:
Když u té Fábie sundáš nohu z plynu, ŘJ odstaví vstřikování a do motoru nejde žádné palivo. Navíc se nuceným volnoběhem chladí. Soudobý motor je pak z řady důvodů, resp. cíleně aplikovaných konstrukčních řešení, v dané situaci vykazuje minimální brzdný účinek.
Naopak když u karburátorové Š100 sundáš nohu z plynu, palivo do motoru furt jde, bohužel však v podobě výrazně ochuzené směsi, což je pro motor špatně, no a ještě k tomu máš silný brzdný účinek.
Proto jsem napsal, že to děláš naprosto opačně, než by bylo vhodné.
Když u té Fábie sundáš nohu z plynu, ŘJ odstaví vstřikování a do motoru nejde žádné palivo. Navíc se nuceným volnoběhem chladí. Soudobý motor je pak z řady důvodů, resp. cíleně aplikovaných konstrukčních řešení, v dané situaci vykazuje minimální brzdný účinek.
Naopak když u karburátorové Š100 sundáš nohu z plynu, palivo do motoru furt jde, bohužel však v podobě výrazně ochuzené směsi, což je pro motor špatně, no a ještě k tomu máš silný brzdný účinek.
Proto jsem napsal, že to děláš naprosto opačně, než by bylo vhodné.
Re: Rozjezd
Před léty, ve Š110L, jsem při ekojízdě také někdy vypínal motor z kopce. Dnes, s posilovačem brzd nebo i řízení, by to nebylo moc zábavné , tak to nedělám. Hlavně, s moderním autem je možno jet decelerací se zařazeným kvaltem bez dodávky paliva. Toho využívám hojně. Jízdu bez kvaltu moc nevyužiji. Při dynamické jízdě se z kopce většinou hodí mírné přibrždění decelerací s kvaltem.
Re: Rozjezd
Plati to pre vsetky motory s RJ. Ano s kvaltom bez plynu je spotreba 0 ale prejdes tak mensiu vzdialenost ako ked vyhodis kvalt. Takze v porovnani je mozno spotreba rovnaka na dany usek.Návštěvník píše:Když u té Fábie sundáš nohu z plynu, ŘJ odstaví vstřikování a do motoru nejde žádné palivo...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Rozjezd
Proto jsem to napsal právě taktojerome píše:... Takze v porovnani je mozno spotreba rovnaka na dany usek.
a ne jinak.Návštěvník píše:- z hlediska spotřeby je to kontraproduktivní (byť za určitých podmínek to nemusí být na 100% pravda);
Ovšem když k tomu přičteš ještě i ty ostatní faktory, výsledek je vcelku jednoznačný!
Re: Rozjezd
Toto rozhodně není adekvátní formulace: nestačí ŘJ, musí tam být ještě i MPI vstřikování. A zpočátku ne všechny motory s MPI disponovaly vypínáním vstřiků při nuceném volnoběhu.jerome píše:... Plati to pre vsetky motory s RJ. ...
Re: Rozjezd
Tam volnoběžka být musela, jinak by se ten dvoutakt při jízdě s kopce na nucený volnoběh zadřel.Colommbo píše:...asi mi to plachtění nějak zůstalo pod kůží z dob motoristických začátků s otcovým W353 s volnoběžkou...
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Rozjezd
Asi nezadřel, bo ta volnoběžka byla mechanicky a volitelně vypínatelná... A byl to kamburátor...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Rozjezd
To aby se dalo brzdit i motorem - když by v Alpách odešly brzdy.Colommbo píše:Asi nezadřel, bo ta volnoběžka byla mechanicky a volitelně vypínatelná...
Krásně napsané! Ovšem ani ten není schopen zajistit dostatečné mazání dvoutaktního motoru při nuceném volnoběhu. To dokázaly až dvoutakty s odděleným mazáním. Ostatně právě probíraná věc byla jedním z důvodů, proč se oddělené mazání objevilo.Colommbo píše:A byl to kamburátor...
Re: Rozjezd
Kde by se warťák vzal v Alpách? Možná tak v Erzgebirge...Návštěvník píše: To aby se dalo brzdit i motorem - když by v Alpách odešly brzdy.
Odkdy se zhruba datuje nástup vypínání přísunu paliva při zařazeném kvaltu a jízdě z kopce? Kdysi jsem četl, že pokud klesnou otáčky pod 1.400, tak se dodávka obnoví. Dá se tomuto údaji zhruba věřit, nebo je to u každého výrobce diametrálně odlišné? Docela by mne zajímalo, jestli je tím vybavena E 11 mé ženy. Asi se jí půjdu zeptat...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Rozjezd
Do Rakouska se nevozily?Jezevcik píše:Kde by se warťák vzal v Alpách? Možná tak v Erzgebirge...
Tohle je hodně různé: např. vozy Mitsubishi s MPI to měly už od modelového roku 1989, tj. počínaje r.v. 1988. Zato např. francouzské vozy, tedy ty, které již disponovaly MPI, až o dost později. Většině německých vozů se v té době o MPI ještě ani nezdálo, a pokud už musely mít třícestný řízený katalyzátor (v Evropě tuto povinnost zavedlo nejdříve Švýcarsko, tuším, že v r. 1986, zato sousední Francie až o 10 let později), pak se příprava směsi řešila elektronicky řízeným karbecem, později jednobodovým vstřikováním.Jezevcik píše:Odkdy se zhruba datuje nástup vypínání přísunu paliva při zařazeném kvaltu a jízdě z kopce?
Ta hranice se postupně snižovala až na dnešní úroveň těsně pod 1000 ot./min.Jezevcik píše:Kdysi jsem četl, že pokud klesnou otáčky pod 1.400, tak se dodávka obnoví. Dá se tomuto údaji zhruba věřit, nebo je to u každého výrobce diametrálně odlišné? ...
Re: Rozjezd
1. To vímNávštěvník píše:@skodovkar:
1. ...odstaví vstřikování a do motoru nejde žádné palivo. 2. Soudobý motor je pak z řady důvodů, resp. cíleně aplikovaných konstrukčních řešení, v dané situaci vykazuje minimální brzdný účinek.
2.To by ses divil, právě v malých kopcích, kde kvalt vyhazuji bych jinak s motorem zpomaloval.
Pokud vyhazuji ve velkých, tak to nechám rozfičet (někdy i výrazně nad rychlostní limit) a dole to předám motoru a jen trochu přidám plynu, abych udržel rozumnou rychlost. Pokud bych z kopce odstavil vstřiky a brzdil motorem, tak se vsadím, že promrhám více paliva na následné vyjetí dalšího kopce. Pokud bych měl k dispozici pořádný kopec (např. mezi Hřebečí a Moravskou Třebovou) tak tam kvaltem samozřejmě brzdím ( http://www.mapy.cz/#!x=16.566973&y=49.7 ... %22fast%22} koukni na výškový profil) protože tam je hned město a auto se tam pořádně rozjede.
Zárověň někde okolo Poličky mám rychlostní rekord na žel. přejezdu 95kmph Aneb kdo říká, že nízké objemy jsou nuda?
Jenže tam zase ten kvlat v příhodný okamžik musíš najít. Ale od té doby co jsem si dal přítlačák s talířovou pružinou, tak je to alespoň se spojkou radost. A taky už v takové rychlosti je radno držet volant oběma rukama.Návštěvník píše:Naopak když u karburátorové Š100 sundáš nohu z plynu, palivo do motoru furt jde, bohužel však v podobě výrazně ochuzené směsi, což je pro motor špatně, no a ještě k tomu máš silný brzdný účinek.
Re: Rozjezd
Obnoví se při dosažení volnoběžných otáček. Dříve k tomu není důvod.Jezevcik píše:[
Odkdy se zhruba datuje nástup vypínání přísunu paliva při zařazeném kvaltu a jízdě z kopce? Kdysi jsem četl, že pokud klesnou otáčky pod 1.400, tak se dodávka obnoví. .....
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Rozjezd
Neser, Návštěvníku... Německá Omega A přišla na trh v září 1986 (evropský Vůz roku 1987 ) a všechny její motory od základní "nejsilnější" 1.8 výše už měly vícebodové vstřikování (Jetronic, Motronic)... A taky pamatuju, že na prostředním Warťasu (měli jsme tři) se tatovi volnoběžka pohnojila a než jsme doma na zahradě namontovali jinou převodovku (vidím to jak dneska, jak jsem ležel pod autem drže převodovku na prsou... , jezdil tata asi tři měsíce s volnoběžkou vypnutou - motor sice bral asi o tři litry víc, ale nic se nezadřelo...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne stř dub 09, 2014 21:21, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90