Rozdíl mezi konstrukcí tlumičů
Moderátor: Colommbo
Rozdíl mezi konstrukcí tlumičů
Ahoj, chtěl bych se vás zeptat, kdo má nějaké zkušenosti s tlumiči. Dá se říct že je kapalinový tlumič určité značky nejměkčí, dvoutrubková plynokapalina je tužší a jednotrubková plynokapalina ještě tužší ? U tlumičů KYB to tak přibližně je. Dá se to říct i u jiných značek ? Potřebuju tužší a jednotrubku dělají i značky např. SACHS, BILSTEIN, JAPANPARTS a určitě i další. Díky za rady.
Re: Rozdíl mezi konstrukcí tlumičů
Spíš bych na to šel tak, že "tužší" bude z nějaké sportovní řady (Bilstein B6, Koni Sport).
Výrobce podle mého názoru nenavrhuje "tuhost", ale frekvenční charakteristiku (tlumení na jednotlivých frekvencích). U sportovních tlumičů je obětováno frekvenční pásmo, které znamená jízdní komfort, výměnou za lepší tlumení frekvencí podstatných pro dobré jízdní vlastnosti. Jednotrubka/dvoutrubka bude mít taky rozdíl v teplotních vlastnostech, což se může projevit při vyšší zátěži, a taky v mechanické odolnosti.
Výrobce podle mého názoru nenavrhuje "tuhost", ale frekvenční charakteristiku (tlumení na jednotlivých frekvencích). U sportovních tlumičů je obětováno frekvenční pásmo, které znamená jízdní komfort, výměnou za lepší tlumení frekvencí podstatných pro dobré jízdní vlastnosti. Jednotrubka/dvoutrubka bude mít taky rozdíl v teplotních vlastnostech, což se může projevit při vyšší zátěži, a taky v mechanické odolnosti.
Re: Rozdíl mezi konstrukcí tlumičů
Mam na aute kyb just a gas a je to lepsi, ale chtel bych jeste neco tuzsiho, je to porad na me mekke. Nejake zkusenosti, nebo porovnani mezi tuzsima tlumicema nekdo nemate ?
Re: Rozdíl mezi konstrukcí tlumičů
Měl jsem na Hondě Koni FSD a byly super. Místo originálních Sachs jsme na Toyotu dali Bilstein B4 a komfort zůstal zachován, ale náklony (zaklekávání v zatáčce) se zmenšily. Bilstein B6 by byly ještě lepší.
Koni Sport budou tuhé, ale komfort bude fuč.
Pokud vám nevadí malé snížení výšky, i progresivní pružiny (např Eibach) mohou být zajímavá cesta jak vyléčit podvozek.
Koni Sport budou tuhé, ale komfort bude fuč.
Pokud vám nevadí malé snížení výšky, i progresivní pružiny (např Eibach) mohou být zajímavá cesta jak vyléčit podvozek.
Re: Rozdíl mezi konstrukcí tlumičů
za mna bilstein B6 a eibach pro kit
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Rozdíl mezi konstrukcí tlumičů
Shi: doporučení předních tlumičů na BMW 330i e46 ? Mam tam ted Sachs. Mám M podvozek. Podle vin mám mít origo cislo 31316750791 a 792. To sedí na Sachsy 556 873 a 874. Ale vyroba zastavena. Jeste je par obchodu drzi skladem. Žádny pajc z Polska. Dekuji