Rozborka Oil filtrov
Moderátor: Colommbo
Re: Rozborka Oil filtrov
Purolator jsem docela dost dlouho kupovával asi před deseti lety a tehdy platil za něco lepšího, čemuž odpovídala i nemalá cena. Škoda, docela se divím.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Rozborka Oil filtrov
tak par foto filtra Framm zatial som ho este neotvaral, cakam kym mi pride origo filter peugeot aby som ich porovnal navonok
pohlad na filter
pohlad do vnutra filtra, hned vidno ze je pouzity cik-cak system ako mavaju filtre znacky purflux
pohlad na filter
pohlad do vnutra filtra, hned vidno ze je pouzity cik-cak system ako mavaju filtre znacky purflux
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Rozborka Oil filtrov
..zrejme ten odkaz kde je framm v teste bude nejaky padelok,lebo tento moj na prvy pohlad je velmi kvalitne spracovany
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Rozborka Oil filtrov
Autor videa bol na neho riadne nasra...denýbjukemen píše:..zrejme ten odkaz kde je framm v teste bude nejaky padelok,lebo tento moj na prvy pohlad je velmi kvalitne spracovany
Z fotky to nevidieť, kde bol ten Fram vyrobený?
Ten prvý Purolátor - Made in BA, to bola zrejme Bosna.
Re: Rozborka Oil filtrov
na krabicke je made in E.U a kod 502
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Rozborka Oil filtrov
..som zvedavy ako bude vyzerat filter origo peugeot
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Rozborka Oil filtrov
Celkem dobrá diskuze o kvalitě konstrukce jednotlivých značek http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=500
bylo
je
je
Re: Rozborka Oil filtrov
Rozborka olejoveho filtra Nippon Micro. Zaujimave ....
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... ber=350118
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... ber=350118
Re: Rozborka Oil filtrov
Přidávám rozborku použitého filtru Motorcraft 1 751 529. Používán 8tis. km v kombinaci s olejem Q8 FORMULA EXCEL 5W40 a přísadou Bishops original 560 pro uvolnění pístních kroužků. Pod fotografiemi krátké shrnutí dojmů.
Celkově bych filtr zhodnotil (v porovnání s bjukemenovými adepty) jako slabší filtr:
+ přesná, měkká a dobře padnoucí manžeta zpětného ventilu
+ dostatek otvorů na vstupu filtru v porovnání s ostatními jedinci
- výlisek rozpěrného plechu (na dně kartuše) slaboučký, místy zdeformovaný, působící čínsky a lacině
- délka filtračního papíru v napnutém stavu činí POUZE 130cm!!!
- cena.
Možná trochu subjektivní názor, v porovnání s ekvivalenty na trhu ale zcela objektivní.
Neutrálně na mě působí celkem precizní provedení bypassu a plechového korpusu vlastního filtrační vložky, jenž by mělo být u prvovýroby samozřejmostí. Netuším, zda se pokroucení lamel filtračního papíru dá připsat na vrub používání, či už takhle lamely vypadaly z výroby.
Závěrem bych chtěl dodat, že na mě celý filtr cenou 301Kč s DPH působí stylem "mnoho povyku pro nic". Věřím tomu, že trochu lepší filtr na trhu tento kousek předčí (minimálně schopností filtrace) a nebo mu bude roven (bypass a zpětný ventil), mnohdy i za poloviční cenu.
Tento můj pohled na věc berte s rezervou, porovnávám pouze s fotografiemi a údaji z tohoto vlákna. Proto ocením Vaše připomínky.
Celkově bych filtr zhodnotil (v porovnání s bjukemenovými adepty) jako slabší filtr:
+ přesná, měkká a dobře padnoucí manžeta zpětného ventilu
+ dostatek otvorů na vstupu filtru v porovnání s ostatními jedinci
- výlisek rozpěrného plechu (na dně kartuše) slaboučký, místy zdeformovaný, působící čínsky a lacině
- délka filtračního papíru v napnutém stavu činí POUZE 130cm!!!
- cena.
Možná trochu subjektivní názor, v porovnání s ekvivalenty na trhu ale zcela objektivní.
Neutrálně na mě působí celkem precizní provedení bypassu a plechového korpusu vlastního filtrační vložky, jenž by mělo být u prvovýroby samozřejmostí. Netuším, zda se pokroucení lamel filtračního papíru dá připsat na vrub používání, či už takhle lamely vypadaly z výroby.
Závěrem bych chtěl dodat, že na mě celý filtr cenou 301Kč s DPH působí stylem "mnoho povyku pro nic". Věřím tomu, že trochu lepší filtr na trhu tento kousek předčí (minimálně schopností filtrace) a nebo mu bude roven (bypass a zpětný ventil), mnohdy i za poloviční cenu.
Tento můj pohled na věc berte s rezervou, porovnávám pouze s fotografiemi a údaji z tohoto vlákna. Proto ocením Vaše připomínky.
Re: Rozborka Oil filtrov
..fiha tak toto je zaujimave, povedal by som ze bude na tom lepsie, aj ked mozno nezalezi na dlzke filtracneho papiera( aj ked ja tvrdim ze ano) ale na kvalite
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Rozborka Oil filtrov
A zaznamenal jsi nějaký rozdíl (třeba v tloušťce papíru - gramáži) mezi dlouhými a krátkými papíry? Bylo by zajímavé ustřihnout dva stejně dlouhé kusy a porovnat váhu. Nemyslím si, že u těchto stejně vypadajících papírů bude jiný rozdíl, než právě v té tloušťce. Když použiju tlustší papír, musím zvětšit plochu (v tomto případě délku) aby byl zachován potřebný průtok. A nebo je gramáž stejná a pak je rozdíl už jen v tom, že filtr s kratší vložkou se zanese dřív.
Našel jsem u Rieggera oil K&N filtry, mají 2 typy. Černý za 230 Kč (zřejmě levnější řada) a Bílý s korunkovou maticí a dirkou pro fixaci polohy drátem. Ten je za 450. Největší rozdíl bude asi ve "střevech". Tady je rozborka bílého. Že je filtrační materiál jiný, je patrné na první pohled. Pak je tam cosi psáno o lepší filtraci než filtry MAN, ale jde o to, kdo si ten test zaplatil, že.
http://www.volvospeed.com/~volvo/Review ... ilter.html
Ještě jsem našel pitvu kartuší moyocyklových filtrů:
http://www.motorcycleinfo.calsci.com/FilterStudy.html
Pokud se zaměříte na K&N a HIFLOFILTRO, zjistíte, že rozdíl je nejspíš jen v barvě filtr. papíru, kterou si zřejmě K&N objednalo červenou, jako používá v otevřených olejových filtrech. Jednou jsem ho na moto měl, krom barvy papíru jsem proti předchozímu championu nezaznamenal.
EDIT: Tak se tam i píše, že výrobce K&N je Hi-Flo. Hiflo je typ HF 138 a K&N je KN138.
Našel jsem u Rieggera oil K&N filtry, mají 2 typy. Černý za 230 Kč (zřejmě levnější řada) a Bílý s korunkovou maticí a dirkou pro fixaci polohy drátem. Ten je za 450. Největší rozdíl bude asi ve "střevech". Tady je rozborka bílého. Že je filtrační materiál jiný, je patrné na první pohled. Pak je tam cosi psáno o lepší filtraci než filtry MAN, ale jde o to, kdo si ten test zaplatil, že.
http://www.volvospeed.com/~volvo/Review ... ilter.html
Ještě jsem našel pitvu kartuší moyocyklových filtrů:
http://www.motorcycleinfo.calsci.com/FilterStudy.html
Pokud se zaměříte na K&N a HIFLOFILTRO, zjistíte, že rozdíl je nejspíš jen v barvě filtr. papíru, kterou si zřejmě K&N objednalo červenou, jako používá v otevřených olejových filtrech. Jednou jsem ho na moto měl, krom barvy papíru jsem proti předchozímu championu nezaznamenal.
EDIT: Tak se tam i píše, že výrobce K&N je Hi-Flo. Hiflo je typ HF 138 a K&N je KN138.
Naposledy upravil(a) Ještěr dne sob lis 09, 2013 10:04, celkem upraveno 2 x.
Re: Rozborka Oil filtrov
Zajímavé. Takový detailista jsem při pitvách nebyl.
Při změně vozidla jsem vždy jen koukal na jeho obsah,co je tam za humus,stíral to a dával na čistý papír.
Hledal primárně piliny,kompozici ap.,krabici Malého chemika nemám a neměl jsem.
U dvou, z mnoha aut a pár motocyklů,cosi bylo,nikdy to ale v těch pár letech co byla se mnou v domácnosti,nebyl problém.
Obě byly osazeny Championem,proto ho používám,protože si najivně myslim že jsou nejlepší...
placebo forever...
Při změně vozidla jsem vždy jen koukal na jeho obsah,co je tam za humus,stíral to a dával na čistý papír.
Hledal primárně piliny,kompozici ap.,krabici Malého chemika nemám a neměl jsem.
U dvou, z mnoha aut a pár motocyklů,cosi bylo,nikdy to ale v těch pár letech co byla se mnou v domácnosti,nebyl problém.
Obě byly osazeny Championem,proto ho používám,protože si najivně myslim že jsou nejlepší...
placebo forever...
Re: Rozborka Oil filtrov
Já ho kuchal pilkou na železo, takže se z toho moc nedozvím . Je pravda, že pro kontrolu těch vyfiltrovaných částic, aby se člověk dozvěděl jak na tom motor je, by bylo vhodnější ho asi napíchnout třeba šroubovákem či dlátem a pokračovat dokola nůžkami na plech. Nebo jak to kucháš?
Re: Rozborka Oil filtrov
Naprosto přesně si to trefil
...jen to nedělej v kuchyni na lince...
...jen to nedělej v kuchyni na lince...