QG1 a 5W40
Moderátor: Colommbo
QG1 a 5W40
Zajímalo by mě, jestli by bylo možné při nastavení inervalu QG1 (prodloužený, nastavený max na 15tkm) používat viskozitní třídu 5W40(505.01)?. Zda by Ř.J. správně vyhodnocovala opotřebenost oleje v závislosti na stylu jízd, jako u klasicky nastavené QG1 na 30tkm a viskozitě 5W30 (507.00)
Re: QG1 a 5W40
Žádná ŘJ samozřejmě nic takového nevyhodnocuje, poněvadž k tomu nemá k dispozici žádné "čidlo kvality oleje"! Jedná se pouze o matematický algoritmus vycházející z provozních podmínek, nikoli z druhu použitého oleje.passatb3 píše:... Zda by Ř.J. správně vyhodnocovala opotřebenost oleje v závislosti na stylu jízd, jako u klasicky nastavené QG1 na 30tkm a viskozitě 5W30 (507.00)
Re: QG1 a 5W40
Jestli tomu správně rozumím, tak když nastavím QG1 na max 15tkm a lít budu "obyčejnou" 505.01, bude mi (matematický algoritmus vycházející z provozních podmínek) "hlásit" výměnu např. už v 10tkm (časté studené starty...)modelář píše:Žádná ŘJ samozřejmě nic takového nevyhodnocuje, poněvadž k tomu nemá k dispozici žádné "čidlo kvality oleje"! Jedná se pouze o matematický algoritmus vycházející z provozních podmínek, nikoli z druhu použitého oleje.passatb3 píše:... Zda by Ř.J. správně vyhodnocovala opotřebenost oleje v závislosti na stylu jízd, jako u klasicky nastavené QG1 na 30tkm a viskozitě 5W30 (507.00)
Přesně tak,
takto jezdím již od roku 2004, a při změně zaměstnání a stylu života ( jen krátké jízdy na studený motor, mi to začalo hlásit výměnu po 9000,-km.
Není to špatný systém, tak proč to nevyužít. Teď doufám, že moc nekecám.
Nejsem automechanik, podle mě je tam pod vanou jen čidlo teploty, nebo se mýlím?
takto jezdím již od roku 2004, a při změně zaměstnání a stylu života ( jen krátké jízdy na studený motor, mi to začalo hlásit výměnu po 9000,-km.
Není to špatný systém, tak proč to nevyužít. Teď doufám, že moc nekecám.
Nejsem automechanik, podle mě je tam pod vanou jen čidlo teploty, nebo se mýlím?
Mám nastaveno 30.000,-km, Mobil 1 5W-50.
Když jsem jezdil dálky - 150Km tam i zpět, nehlásilo mi to ani po 23.000,-
Olej 0W-40 jsem měl pod dohledem tribotechnika, a ten mi při 15.000km na rozboru sdělil, že na něj mohu najet tímto stylem bez problémů 20.000. Pod protokol dal kulaté razítko.
Ten samý olej, a při krátkých jízdách 9000,-km!!!
Opravdu záleží na stylu jízdy, a množství spáleného vzduchu a paliva - jestli jedu 1 km na 2ku -3ku, nebo na 5ku.
Když jsem jezdil dálky - 150Km tam i zpět, nehlásilo mi to ani po 23.000,-
Olej 0W-40 jsem měl pod dohledem tribotechnika, a ten mi při 15.000km na rozboru sdělil, že na něj mohu najet tímto stylem bez problémů 20.000. Pod protokol dal kulaté razítko.
Ten samý olej, a při krátkých jízdách 9000,-km!!!
Opravdu záleží na stylu jízdy, a množství spáleného vzduchu a paliva - jestli jedu 1 km na 2ku -3ku, nebo na 5ku.
Ano, krátké jízdy jsou největší "zabiják" oleje......Mav píše:Když jsem jezdil dálky - 150Km tam i zpět, nehlásilo mi to ani po 23.000,-
Olej 0W-40 jsem měl pod dohledem tribotechnika, a ten mi při 15.000km na rozboru sdělil, že na něj mohu najet tímto stylem bez problémů 20.000. Pod protokol dal kulaté razítko.
Ten samý olej, a při krátkých jízdách 9000,-km!!!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF