PSA 1.6 s DPF
Moderátor: Colommbo
PSA 1.6 s DPF
Ahoj, známá mě požádala o výměnu oleje v její Mazdě 2 2008 1.6 MZ-CD 66 kW 16V. Je tam stejný motor, co se dával do pažoutů, citroenů a Fordů (ten ne moc povedený s blbou vanou). Má tam DPF (byť teda koncovka je černá). Nikde jsem ale nedohledal, jaký olej tam správně patří, jelikož je to na Mazdu hodně exotická motorizace. DPF je ale vizuálně úplně stejný, jako u 1.6 TDCi od Fordu. Tak jsem si našel příručku k Fiestě (auto na stejné paltformě) a tam pro všechny vozy doporučují olej 5W-30 A5/B5. Nějak jsem žil v domění, že do vozů s DPF patří vždy ACEA Cx. Není to nějaké divné?
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1798
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: PSA 1.6 s DPF
Ahoj
No mazací plány mi ukazují i 5w40 A3/B4, jak plán na Ravenol tak na Millers, tady si to nechám větší kapacitou vysvětlit taktéž
Z toho co píšou aplikační plány tak 5w30 A5/B5 - Ravenol FDS, HCL, 5w40 A3/B4 - Ravenol VSI, VMO... Za mě zvláštní.
No mazací plány mi ukazují i 5w40 A3/B4, jak plán na Ravenol tak na Millers, tady si to nechám větší kapacitou vysvětlit taktéž
Z toho co píšou aplikační plány tak 5w30 A5/B5 - Ravenol FDS, HCL, 5w40 A3/B4 - Ravenol VSI, VMO... Za mě zvláštní.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: PSA 1.6 s DPF
A já se napřed zeptám jaký typ jízd na auto čeká? Kratší, delší, město, sport, okresky? A ví se jak je na tom motor po technické stránce co se týče spotřeby oleje? A DPF funguje?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PSA 1.6 s DPF
Díky za odpovědi. No jezdí takový mix, dálnice tam má taky. Zajímavé je, že ona sama mi tvrdila, že tam DPF není, že minulý mechanik, co jí to dělal (odbornost netuším) to taky tvrdí, ale já ho tam normálně vidím .... 70 cm dlouhý válec, dva nebo tři káblíky z něj jdou a na konci ještě trubička. Podle fotek jsem dohledal, že tovypadá na oko stejně jako DPF u 1.6 TDCi z Fiesty. Holý katalyzátor podle fotek byl prostý jakýchkoliv kabelů a byl menší. Koncovku výfuku má ale už černou, takže kdoví, jak moc to funguje. Je to celkem staré auto ... Asi vezmu tu A5/B5 5W-30, viděl jsem to u více automobilek, že to je předepsané i pro vozy s DPF - čemuž doteď nerozumím.
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1798
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: PSA 1.6 s DPF
DPF tam je, verze 66kW bez DPF nebyla
V tu chvíli půjde o to, kolik oleje to baští.
V tu chvíli půjde o to, kolik oleje to baští.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: PSA 1.6 s DPF
Tak dá se i když jestli tam je DPF, byl by lepší s C2. Na max. 10 tkm - už jen kvůli té vaně A pokud by si to zoblo oleje víc, dal bych 5w30 nebo 5w40 C3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PSA 1.6 s DPF
Řekl bych, že moc to nežere, naposledy to měnila snad dva roky zpět a má pořád na maximu. Tady k té výměně jsem přišel jako slepý k houslím a bylo blbé mi ji odmítnou no ...
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1798
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: PSA 1.6 s DPF
Chápu, taky to tak často mám s kolegy
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: PSA 1.6 s DPF
Za a) by to chtělo hned
Za b) že je na maximu může být i litr nafty v oleji
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9941
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: PSA 1.6 s DPF
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: PSA 1.6 s DPF
To je taky varianta no. To auto je hrozná bída, úplně lituji, že jsem se k tomu přichomýtnul. Takže co za vás: Total MC3 5W-30 (C3) nebo Total NFC 5W30 (A5/B5)?
Mazda 2-DE 1.5 GT 76 kW
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Motor: Valvoline Maxlife 5W-40, převodovka: Valvoline GearOil 75W-90
Filtry: MANN
Re: PSA 1.6 s DPF
Vzhledem k jízdám i po dálnici a stáří a stavu motoru spíš ten MC3.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PSA 1.6 s DPF
Ja si zas myslím,že tam DPF nie je, pretože ich štandartne do týchto modelov montovali až po facelifte v roku 2010,ale tam už sa montovala 1.6 8V 70kw. Svedčí o tom aj to odporúčanie na A5/B5 olej a čierny výfukPitris JUNIOR píše: ↑ned srp 06, 2023 18:16 DPF tam je, verze 66kW bez DPF nebyla
V tu chvíli půjde o to, kolik oleje to baští.
p.s. keď tak kuk techničák či je tam EURO 4 alebo 5
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Pitris JUNIOR
- Příspěvky: 1798
- Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
- Bydliště: Brno
Re: PSA 1.6 s DPF
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Re: PSA 1.6 s DPF
Je mi divné to spojenie EURO 4 a DPF,ale asi... nič nie je nemožnéééé....
Dočítal som sa že:
1.6 MZ-CD – výkon 90 k, solidní jízdní projev kazí celý zástup možných závad daných rychlou degradací oleje a zakarbonováním motoru. Naftové šestnáctistovce se raději vyhněte.
1.6 MZ-CD – výkon 95 k, přechod na Euro 5 přinesl jednodušší osmiventilový rozvod, vyšší výkon, ale také povinně filtr pevných částic. Tento motor nedává v ojeté Mazdě 2 žádný smysl.
To by znamenalo,že 66kw verzia môže mať,ale aj nemusí DPF. Asi podľa trhu
Dočítal som sa že:
1.6 MZ-CD – výkon 90 k, solidní jízdní projev kazí celý zástup možných závad daných rychlou degradací oleje a zakarbonováním motoru. Naftové šestnáctistovce se raději vyhněte.
1.6 MZ-CD – výkon 95 k, přechod na Euro 5 přinesl jednodušší osmiventilový rozvod, vyšší výkon, ale také povinně filtr pevných částic. Tento motor nedává v ojeté Mazdě 2 žádný smysl.
To by znamenalo,že 66kw verzia môže mať,ale aj nemusí DPF. Asi podľa trhu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30