Protoceni motoru po vypusteni oleje a vyndani filtru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

RomanHGT

Příspěvek od RomanHGT »

Tak dnes jsem to zkoušel u fáčka, a po protočení motoru opravdu vylítl pěknej sajrat. Nebylo toho moc ale tak čtvrt litru určitě.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

A jak dlouho jsi to nechal předtím vykapat?
RomanHGT

Příspěvek od RomanHGT »

vypustil jsem to šel na oběd a za cca hodinku a půl jsem to zkusil.
bjukemen
Příspěvky: 4881
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..pri ombreho metode takmer vždy niečo po pretočení motora víde,aj ked u mna je to obtiažne lebo na CR musím odpojiť konektori od vstrekov a potom ostane v pamati závada a musim ju vymazať na diag. a to je nakladne takže na pažovze už nebudem používať ombreho metodu
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27510
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

RomanHGT píše:Tak dnes jsem to zkoušel u fáčka, a po protočení motoru opravdu vylítl pěknej sajrat. Nebylo toho moc ale tak čtvrt litru určitě.
Čtvrt litru je naopak dost.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
RomanHGT

Příspěvek od RomanHGT »

Tak nevim no normálně jsem fáčko nastartoval prošlápl plyn a chcípnul byl jsem zvědavej jestli to funguje. A bordel vylítal dnes jsem dělal olej u Brava ale tam jsem to nezkoušel.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27510
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Tak nevím, jestli jsem to pochopil dobře, ale normálně nastartovat, a prošlápnout plyn bez oleje je už dost "vo hubu" - to může udělat víc škody, než při výměně nechat v motoru 1/4litru starého oleje. Tam se jedná o "pouze" protočení motoru startérem tak na 3vteřiny s odpojenými svíčkami, případně něčím jiným, co motoru zabrání "chytit"......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
RomanHGT

Příspěvek od RomanHGT »

Tak já to taky pochopil že to nemá chtit ale podle mě se nic nestane ten motor když je studenej taky chvilku jde bez oleje nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27510
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Za studena po startu ale v motoru tlak a množství oleje - na rozdíl od servisního stavu "motor úplně bez oleje při vypouštění" rychle narůstá.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Existují motory, u kterých by ostrý start bez oleje byl okamžitě koncem jejich normálního stavu, znamenal by okamžitě vážné poškození, zejména ojničních ložisek. :evil: Klasický příklad je stará generace SAABů s Fordovým motorem V4. Italské motory jsou také velmi háklivé.
Tohle bych já neriskoval.....Asi je to účinnější než točení pouze na startér, ale risiko je velké.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
RomanHGT

Příspěvek od RomanHGT »

Tak ono se vypustil olej a hned jak vytekl jsem to takhle udělal takže suchý ten motor určitě nebyl.
RomanHGT

Příspěvek od RomanHGT »

Tak ono se vypustil olej a hned jak vytekl jsem to takhle udělal takže suchý ten motor určitě nebyl.
bjukemen
Příspěvky: 4881
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak či tak už to tak nerob žiadne naštartovanie iba pretočenie,lebo fakt na to doplatíš :evil:
RomanHGT

Příspěvek od RomanHGT »

Proto jsem to taky zkoušel na fáčku :-)
protože za 14 dní jde na ekologicou likvidaci.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

František Smíšek píše:Po absolvovování této procedury si zkuste stopnout, za jak dlouho po prvním spuštění motoru s novým olejem zhasne kontrolka mazání (pokud je ovšem napojena přímo na tlakový spínač, u novějších vozidel je ovládána řídící jednotkou motoru, tam se doba potřebná k natlakování nepozná-kontrolka zhasíná okamžitě po spuštění). Pokud mazací čerpadlo není pod hladinou oleje (což u mnoha motorů není) a má trochu víc nalítáno, může být docela problém s odvzdušněním mazacího systému, čerpadlo i hlavní mazací kanál se totiž prakticky vyprázdní, prázdné je i těleso filtru (což je pochopitelně při každé výměně). Pak může být tato metoda silně kontraproduktivní, protože motor poběží několik sekund prakticky nasucho-než čerpadlo dokáže nasát a zaplnit prázdné prostory.
Při psaní mého příspěvku http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?p=47351#47351
mi unikla tato faktická poznámka Františka Smíška.
Faktem je, že plný tak se potom dosáhne daleko později.
Z druhé strany, je třeba si uvědomit, že "daleko horší osud" mají nově smontované, nebo generálkované (vlastní zkušenost) motory. Fakt je ten, že generálkovaný motor byl při montáži kvalitně namazán odpovídajícím olejem, zatímco u výměny oleje jsou pouze zbytky oleje starého.

Takže abych doplnil "starou taktiku":
Nikdy jsme motory neprotáčeli v chodu, pouze na starter.
Často se to dělalo při okamžiku vymontovaných svíček.
Hlavně:
Vždy se zásadně naplnil filtr olejem.
Po nalití oleje se motor protáčel startérem při odpojeném zapalování do nárůstu tlaku = zhasnutí kontrolky mazání.
Provedla se visuální kontrola těsnosti filtru.
Teprve pak následoval normální start.
Podstatnou výhodou je současné zapojení akumulátoru na nabíječku.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Odpovědět