Protoceni motoru po vypusteni oleje a vyndani filtru
Moderátor: Colommbo
Čtvrt litru je naopak dost.....RomanHGT píše:Tak dnes jsem to zkoušel u fáčka, a po protočení motoru opravdu vylítl pěknej sajrat. Nebylo toho moc ale tak čtvrt litru určitě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tak nevím, jestli jsem to pochopil dobře, ale normálně nastartovat, a prošlápnout plyn bez oleje je už dost "vo hubu" - to může udělat víc škody, než při výměně nechat v motoru 1/4litru starého oleje. Tam se jedná o "pouze" protočení motoru startérem tak na 3vteřiny s odpojenými svíčkami, případně něčím jiným, co motoru zabrání "chytit"......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Za studena po startu ale v motoru tlak a množství oleje - na rozdíl od servisního stavu "motor úplně bez oleje při vypouštění" rychle narůstá.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Existují motory, u kterých by ostrý start bez oleje byl okamžitě koncem jejich normálního stavu, znamenal by okamžitě vážné poškození, zejména ojničních ložisek. Klasický příklad je stará generace SAABů s Fordovým motorem V4. Italské motory jsou také velmi háklivé.
Tohle bych já neriskoval.....Asi je to účinnější než točení pouze na startér, ale risiko je velké.
Tohle bych já neriskoval.....Asi je to účinnější než točení pouze na startér, ale risiko je velké.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Při psaní mého příspěvku http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?p=47351#47351František Smíšek píše:Po absolvovování této procedury si zkuste stopnout, za jak dlouho po prvním spuštění motoru s novým olejem zhasne kontrolka mazání (pokud je ovšem napojena přímo na tlakový spínač, u novějších vozidel je ovládána řídící jednotkou motoru, tam se doba potřebná k natlakování nepozná-kontrolka zhasíná okamžitě po spuštění). Pokud mazací čerpadlo není pod hladinou oleje (což u mnoha motorů není) a má trochu víc nalítáno, může být docela problém s odvzdušněním mazacího systému, čerpadlo i hlavní mazací kanál se totiž prakticky vyprázdní, prázdné je i těleso filtru (což je pochopitelně při každé výměně). Pak může být tato metoda silně kontraproduktivní, protože motor poběží několik sekund prakticky nasucho-než čerpadlo dokáže nasát a zaplnit prázdné prostory.
mi unikla tato faktická poznámka Františka Smíška.
Faktem je, že plný tak se potom dosáhne daleko později.
Z druhé strany, je třeba si uvědomit, že "daleko horší osud" mají nově smontované, nebo generálkované (vlastní zkušenost) motory. Fakt je ten, že generálkovaný motor byl při montáži kvalitně namazán odpovídajícím olejem, zatímco u výměny oleje jsou pouze zbytky oleje starého.
Takže abych doplnil "starou taktiku":
Nikdy jsme motory neprotáčeli v chodu, pouze na starter.
Často se to dělalo při okamžiku vymontovaných svíček.
Hlavně:
Vždy se zásadně naplnil filtr olejem.
Po nalití oleje se motor protáčel startérem při odpojeném zapalování do nárůstu tlaku = zhasnutí kontrolky mazání.
Provedla se visuální kontrola těsnosti filtru.
Teprve pak následoval normální start.
Podstatnou výhodou je současné zapojení akumulátoru na nabíječku.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.