Prosím o radu při výběru oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Do takovejch šmejdů jako je Renault bych lil to nejlevnější a nejobyčejnější, tam už není co pokazit.
proč te tróbo. máš dvojkovýho golfa?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Novic píše:S cenou za samotný olej problém není, za cenu 1xservis udělám já dvě bez větších obtíží i s olejem ELF Excellium NF 5W-40 ze superautodilu, s filterm MANN, který osobně beru jako solidní náhradu za PURFLUX.
Olej 5W-40 tam byl dáván stále, tak jsem to z tohoto hlediska moc neřešil i když vím, že výrobce umožňuje použít i 10W, nebo 15W-40.
Výměnu oleje 10W-40 by bylo dokonce možné za podobné peníze udělat pomalu 2x do roka. Co mi totiž začalo při shánění informací o olejích dělat trochu vrásky na čele je zjištění (v závěru naprosto logické), že velmi rychle "degraduje" právě při městském provozu (cesty do 5km), který u mě převažuje. Alespoň tak jsem to z článků o mot. olejích pochopil.
Vzhledem k zde již opět nepřímo zmíněné pravdě o tom, že papír snese všechno, zůstanu asi u používaného Elfu, přeci jen je na něj motor "zvyklý" a riskovat zbytečné problémy se mi moc nechce, navíc, když se dá sehnat za velice slušné peníze.
Pokud nejsou peníze problém, tak ´téměř´ ideální řešení je výměna 2x do roka. Na zimu 5w40 - a klidně zůstaň u toho Elfu (máš s ním - Ty i motor - dobré zkušenosti, a je to kvalitní olej), a na léto můžeš 10w40, a klidně ten Total Quartz 7000.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Hej Novic!
Čo predpisuje výrobca tvojho motora? Napíš sem všetky predpísané normy a viskozity, potom môžeme debatovať!
Novic

Příspěvek od Novic »

Výrobce předepisuje kde co :D
ACEA A2/B2, nebo A3/B3 nebo A1/B1 či A5/B5 a mezi doporučenými oleji jsou viskozity o rozsahu od 5W-30 do 15W-40
O olejích se sníženou voskozitou bych ale ani neuvažoval, přeci jen už má motor něco za sebou.
Vidím to tedy tak, že se budu držet již ověřeného (tedy na Elf Excellium NF 5W-40) a budu ho měnit maximálně po roce, nebo po ujetí maximálně 7500km, pokud tedy nezměním svůj jízdní řežim směrem k delším trasám.
Díky všem za odpovědi
Návštěvník

Re: Prosím o radu při výběru oleje

Příspěvek od Návštěvník »

Novic píše:jestli je tedy vůbec možné určit, který olej je více vhodnější do motoru (Renault 1.6 16V 79kW) provozovaný cca v těchto režimech:
50-75% městské pojížďky do 5km, v zimě občas hory a v létě jedna delší cesta na dovolenou.. zbytek jsou meziměstské přesuny. Můj jezdecký styl je spíše klidný, rodinný. Roční nájezd cca 7500-10000km, výměna prováděna 1xročně a to byly v mém vlastnictví provedeny tři výměny, vždy ELF 5W-40 v servisu. Přeci jen je nyní již nájezd 150tkm a tak se rozhoduji pro výměnu oleje svépomocí s cílem něco málo ušetřit. Olej motor "nežere", mezi výměnami nemusím žádný dolévat. Nějak se stále nemohu rozhodnout, neb nevím co které hodnoty v tech. listech přesně znamenají (alespoň si tím nejsem jistý) a tak ještě než to rozhodnu hodem šipky na terč :lol: jsem Vás zde chtěl požádat o radu.
Mý favorité:
1) http://www.wolfoil.com/update/documente ... 4116ce.pdf
2) http://www.liqui-moly.de/liquimoly/medi ... -40_EN.pdf
3) http://www.omv-bixxol.com/uploads/media ... remium.pdf
4) http://lubadmin.com/upload/produit/Fich ... 5/6342.pdf

případně i jiná doporučení
Do tohoto motoru mám v manuálu předepsán na prvním místě Elf Evolution SXR 5W-30, alternativně 5W-40. Jelikož už má motor něco najeto, používám nyní Elf Evolution SXR 5W-40, který je určen přímo pro Renaulty. Na superautodílech.cz je jenom o stovku dražší než ten NF 5W-40, ale i ten je pro Renaulty vhodný.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Do takovejch šmejdů jako je Renault bych lil to nejlevnější a nejobyčejnější, tam už není co pokazit.
Pravdopodobně jsi chytil špatný kus, to se stane občas u každé značky. Nedávno jsme obměnili vozový park, nyní máme většinou vozy koncernu PSA a několik Renaultů, osobní i dodávky a mohu říct, ač tyto vozy najezdí spoustu kilometrů, jsou méně poruchové než škodovky a VW, které jsme mimo jiné provozovali předtím. Tím pádem nám také klesly provozní náklady, myslím tím ty mimo pravidelnou údržbu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nechytil špatný kus, on má předem naprosto vyhraněný názor opřený o informace převažující části českých motoristických médií, tedy hlásné trouby německého kapitálu!
Odpovědět