Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od abc »

Durex píše: ned bře 24, 2024 21:00 Nikdy na ničem sem proplach nedělal. Jen zkrácenou výměnu oleje.
Já to samé.
Moje výměny: Na 7,10,16,21,28,33,36,42,49,53,58,64,74kkm, takže teď na 75kkm mám 14. olej a ten poslední je M1 ESP LV 0w30. :D
Byly tam 0w20 ( z výroby ), 5w30 ( vícekrát ), 0w40 ( 1x M1 FS) a teď poprvé 0w30.
Subjektivně se mi nejvíc líbil Ravenol DXG 5w30 s hths 3,0 a byl tam 2 x.
Současní M1 LV se mi zda hodně dobrý. 8)
Je tam 300-400 km cca.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Proplach motoru

Příspěvek od kater »

Tonny,s tým MO sa mýliš, používam u všetkých aut pri výmene oleja.Použiva sa krátkodobo ,15min na voľnobehu a vypustiť.Takže asi jazdiť s týmto produktom by nebolo dosť dobre.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1762
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Proplach motoru

Příspěvek od kornel »

Durex píše: ned bře 24, 2024 21:00 Nikdy na ničem sem proplach nedělal. Jen zkrácenou výměnu oleje.
v mojom prípade len u TSI a len z dôvodu zlých stieracích krúžkov (snaha ich udržať všemožne prevádzkyschopné..) tu len skrátene intervaly nepomôžu.. musí to byť už kombinácia viacerých faktorov :arrow: kvalitný olej + skrátene intervaly + optimálne prevádzkovanie na dlhšie trasy s takmer vylúčením krátkych jázd po meste + jazda v stredných a vyšších pásmach ot. + absolútne vyhýbanie sa dupanie do plynu tzy. "WOT" v nízkych pásmach otáčok - kedy RJ má nastavené mapy na agresívne prekrývanie ventilov ako činnosť vnútorného EGR + raz za čas použiť aj jednorazovú chémiu kým krúžky nie sú zatuhnuté zanesené výrazne a olej ešte dokážu stierať a prepravovať skrze otvory.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Proplach motoru

Příspěvek od jarson1 »

Ja robim preplach vzdy. Totiz ako uz s Carinou prilis nejazdim , tak menim kludne aj po 5 tkm ...a to uz je skoro ako preplach :D a inak vzdy stale po cca. 7500 - 8500km.
Jo , a este preplachujem chladenie vodou, ked menim chladivo prvy krat po kupe auta. :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1762
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Proplach motoru

Příspěvek od kornel »

No na TSI urobím ročne 20-25tis.km a výmena max 7-8 tis.km.. posledne dva tri roky aj menej :lol:
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Proplach motoru

Příspěvek od jarson1 »

Chapem. Teda priblizne odvtedy co si tu na fore :D
No, je to nákazlivé tie skratene intervaly . Schválne - kto prvy zacne menit kazdu sobotu ? :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1762
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Proplach motoru

Příspěvek od kornel »

v prípade toho mojho auta/agregátu to ale určite zmysel malo... väčšina z tej série výroby je v pitchi na zapečené krúžky už medzi 60-100tis.km.. len minimum kusov behá bez vyraznejšieho žrania oleja cez 150-200tis.km (z nich sú vačšina služobné Superby na dlhé trasy).
Každú sobotu.. to je dobrý challenge do ústavu :D
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2270
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Proplach motoru

Příspěvek od tonny »

kater píše: ned bře 24, 2024 22:00 Tonny,s tým MO sa mýliš, používam u všetkých aut pri výmene oleja.Použiva sa krátkodobo ,15min na voľnobehu a vypustiť.Takže asi jazdiť s týmto produktom by nebolo dosť dobre.
Ano, podle návodu výrobce se mýlím. Jenomže složení umožňuje i déle, dát ale jen poměrnou část MO, ne celé balení. Je to jako zvýšit aditiva v novém oleji a určitě to tam nemít zbytečně dlouho.

Jednou se mi ale ta čistota vymstila, u Ford Maverick 2,3 (2004), tam jsem to tak vyčistil, že motor začal klepat, neboť karbon vymezoval ložiska :D . Mechanici tomu říkají "kladné úsady". Takže je asi nejlepší zkrátit výměnu olejů jak píše Honza. Nejlépe je čistit pomalu, pokud to nejsou zapečené kroužky jak jsem měl u Camry, tam pomohl Bishops. U Mavericka jsem přešel na 10W-40 a dá se to poslouchat :) (zahřátý volnoběh).

Donedávna jsem čistil při každé výměně hlavně u nafty. Nyní už jen při koupi ojetiny (ne jen mé) postupně s MO. Půl flašky při první výměně, dám nový olej (asi na 2.000km) a před poslední kratší jízdou tam trochu přidám (odhadem frťana) a koukám, co z toho vyleze. Pak buď opakuji nebo už jen kratší výměny podle toho, jaké auto, běžně 10.000km nebo 1 rok. U nafťáku je černý olej vždy i u kratší výměny. Dělám to tak já, nikoho nenavádím. Přehnaná péče se nemusí vždy vyplatit.

U toho Mavericka, když jsem ho kupoval, koukal jsem na olej a byl černý, přitom výměna po 15.000km a od poslední výměny asi 10.000km. Asi už takovou ojetinu nekoupím. Naopak u Camry byl olej nový, věděl proč. Chtěl jsem vyměnit svíčky a dvě utopeny v oleji, ztvrdlé těsnění pod víkem. Pod víkem taková vrstva usazenin, že jsem ji vyškraboval šroubovákem. Pak jsem zjistil, že majitel asi 100.000km se na olej nepodíval, nevěděl jak se otevírá motor. Prodávající, jeho kamarád si to auto od něj vzal na prodej. To už jsem byl ale majitel já, dal jsem ho dohromady a nebyl s motorem žádný problém, jen mírně zvýšená spotřeba oleje, nesmrděl z výfuku. Prostě starý dobrý Japonec. :wink:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Já osobně mám k těmto rozpouštědlům respekt, a používám je tak, jak říká výrobce.
Nedávno jsem četl krásný naštvaný koment na FB stránkách BG, že dotyčnému BG 109 rozbilo motor, že začal žrát olej jak prokopnutý. Když se jej dotázali jak postupoval při aplikaci, vypadlo z něj, že to tam nalil v PRG a jel s tím do Brna pilu po dálnici, přitom to tam má být max 15 minut jízdy do 1200ot.
Prostě deb*l
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Brodys
Příspěvky: 166
Registrován: čtv dub 14, 2022 22:26

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Brodys »

Já se toho BG taky bojím jak čert kříže, nikdy jsem s tím nejel, ale po koupi Aurise jsem ho nechal klepat na volnoběh 30 minut. To co poté vyteklo byla slušná naftová náplň, teď už jsem to několik výměn nepoužil a věřím raději zkráceným výměnám. Teď mám najeto 7 tkm a už si říkám, že je přejetej..... do teď výměny 75,78,83,92,93,98,100,108....... :mrgreen:
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Takhle, já nemám problém s tím to použít, ale dát to tam na 10 minut brblání na volnoběh a ven. Ideálně ještě prolít olejový systém dvěma litry fresh oleje aby se ven dostalo vše.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
Uživatelský avatar
memartin
Příspěvky: 42
Registrován: ned zář 24, 2023 22:42

Re: Proplach motoru

Příspěvek od memartin »

Já o víkendu proplachoval "motor z vrakoviště", i přes udávaný nájezd 160Tkm a celkový stav a vzhled motoru (tam kde teče fridex vše krásně stříbrné, pod víčkem do deklu vačka bez úsad) 10 minut s mannol 9900 motor flush, do starého oleje. Na oleji bylo necelých 3000km. Přetěsňoval jsem domeček olejového chladiče, z toho taky něco vyteklo. Do motoru bez oleje jsem ještě nalil tak 0,5L nového oleje, dokud už z toho vytékající olej nebyl průhledný, byť v kapce stále tmavý.
Hlavně taky proto, že plechovka, kterou jsem měl do zásoby měla malinkatou škvíru, kama chemie prosakovala už když došla.

V lednu jsem se stejnou chemií proplachoval 2.0 tfsi které mělo uvnitř 5w30LL a na něm 6000km, zředěný benzínem (prodřený pístek na HPFP). Na místo šel 5w40 a problém s tlakem oleje se (zatím) neopakoval :| S tím ještě příběh nekončí, budou se měnit vačky :evil: . Díky bohu jsem do toho nenalil sunoco které mám v zásobě :?

Chvilku jsem dumal, jestli dělá rozdíl to nalít do běžícího motoru, nebo vypnout, nalít, nastartovat. U benzínu to šlo do běžícího.
O výsledku efektivity čistících schopností nejsem schopný dodat výsledek, rozdělávat to nebudu!!! :D :D Někdy příště.

*Poznatek z olejových filtrů: oba motory mají vložkový filtr a ani jeden nebyl nijak zkřehlý, že by se rozpadal. Toho jsem si všiml že se někdy může stát.
polo 1.0 mpi LPG :twisted: valvoline maxlife
106 1.0i: mannol 10w40 :P
punto 1.3 jtd: Eurol Super Lite 5w-40
b6 2.0 tfsi mannol extreme 5w-40
Uživatelský avatar
Pitris JUNIOR
Příspěvky: 1797
Registrován: pát kvě 23, 2014 17:10
Bydliště: Brno

Re: Proplach motoru

Příspěvek od Pitris JUNIOR »

Tak jsem dneska dokončil proplach s BG setem na Kiuš Ceed 1.6 CRDI. Do motoru šel 2 měsíce zpět BG109, a nový olej Valvoline AllClimate C3 s BG 112 DOC. Ten tam zůstal 3tkm a dnes šel ven, černý jak bota. Vypustit a šlo tam Liqui Moly 5W30. Pokrok se asi dostavil, protože po nastartování a pár minutách jízdy, nebyl olej černý na uhel, jen lehce probarven. Takže si myslím, že když se teď aplikuje interval 8tkm, motor bude relativně čistý.
Kia CEED 1.6 GDI 99kW N98 + Mannol 9950
Amsoil EU Car Formula 5w40
Následuje - Millers Oils CFS NanoDrive 5W40
Kumho Ecsta HS52 205/55 R 16 XL 94 V
Vredestein Snowtrac 5 205/55-R16
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

z vlastnej skusenosti viem ze ked sa spravi par krat poriadny preplach , tak po vymene a aj dlhsej dobe olej nieje uplne cierny

ja sa hodlam 3x spravit vyplach v chevrolete

prvy krat STP engine flush do oleja ktory bol bohviekolko v motore, vypustenie, aplikacia oleja fanfaro, vypustenie po 3400km, pred vymenou wynns engine flush, naliaty zase fanfaro 5w-30 c3 , vyplachy po cisticoch nerobim lebo vymeny sa budu aplikovat po 3500km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

Obrázek


262000km
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět