Oleje.cz

 

přísady do nafty

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: přísady do nafty

Příspěvekod lefort » pon pro 30, 2013 20:29

Cetanové číslo se nedá zvyšovat do nekonečna, tipuju že i při dvonásobném předávkování zůstane na zhruba stejné úrovni jako při doporučeném dávkování. Jediné na co může předávkování fungovat, je právě snížení bodu tuhnutí a možná trochu mazivost.
3: Toyota GR Yaris - 4x4, Texaco Havoline ProDS MG 0w20, Ravenol MTF-1, DGL
5: Lancia k Coupé 2.0 20V turbo - FWD, Selenia Racing 10w60, Tutela ZC 75, Denso IK20TT
6: Alfa Romeo GTV6 2.5 -RWD - renovace
Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 2425
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: přísady do nafty

Příspěvekod Pitris » úte led 07, 2014 10:02

Zvýšit mazivost není nikdy na škodu, protože mazivost současné bezsirné nafty není nic extra :?
A zimě snížit bod jejího tuhnutí taky není od věci. Například Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25112
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přísada do nafty

Příspěvekod NOP » úte led 14, 2014 19:56

Sniper_2003 píše:Chlapi mě by zajímalo, jestli když zdvojím dávkování ( 1:500 ) tak se i znásobí jeho účinek. :?: Někde v testu právě na toto aditivum ( test byl zaměřen na CFPP ) dali větší dávkování, myslím poměr 1:500 a hodnota filtrovatelnosti byla o 10°C lepší. Tak mě napadlo jestli by to bylo takto možné udělat i s navýšením Cetanového čísla. :roll:

Těžko říci. :roll: Ale já mám zkušenost, že při vyšším, než doporučeném dávkování dojde k dalšímu zlepšení, i když už nebude asi tolik výrazné. Osobně již dlouhodobě používám dávkování 2:1000 (všimni si prosím ten zásadní rozdíl oproti Tebou předpokládanému dávkování 1:500 :D :lol: :mrgreen: ). Kupuji velké balení 5 l, (nyní se dá sehnat i balení 3 l) cenově mne vychází běžné balení 0,5 l na cca 120,- Kč. Nebudu tvrdit, že jsem zaznamenal nějakou výraznější úsporu paliva, zlepšení dynamiky apod., to nemám jak změřit a porovnat. Co je však zcela jasně patrné je lepší kultivovanost chodu motoru, jeho ztišení. V testu v posledním časopisu Diesel se píše o tom, že nižší hlučnost souvisí s vyšším cetanovým číslem nafty - nižší cetanové číslo způsobí pozdější vznícení nafty, které začne hořet větší množství najednou, což způsobuje "klepání" motoru. Podobně je to i při startování studeného dieselu. A patrně na to bude mít vliv i zvýšení mazivosti nafty. Prostě já osobně dávkuji 2:1000, někdy i 1:500 a 0,5:250 :mrgreen: a hodlám v tom pokračovat, neboť se mi to prostě osvědčilo. :wink: Zkoušel jsem i vyšší dávkování, ale nějaký zásadní rozdíl jsem již nezaznamenal.
NOP
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod Tempest » stř led 15, 2014 9:11

Pitris píše:Zvýšit mazivost není nikdy na škodu, protože mazivost současné bezsirné nafty není nic extra :?
A zimě snížit bod jejího tuhnutí taky není od věci. Například Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow

Jestliže kupuješ naftu s přídavkem FAME a ne čistou EN590, tak není důvod zvyšovat mazivost. Vesměs většina prodejcu do normální nafty přidává FAME.
Tempest
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod Pitris » stř led 15, 2014 9:31

Vím že FAME maže, ale taky vím že ne všechny nafty jsou stoprocentně tak, jak mají být (bohužel).
A ty aditiva jsou schopny (alespoň částečně) tu kvalitu "dohnat". A třeba to Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow (když jsou správně použity) k tomu ještě i snižuje bod tuhnutí. A to někdy dost výrazně...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW
11 - 04, Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
04 - 11, Ravenol VST 5w40, Vredestein Ultrac Satin
V převodovce Ravenol MTF-2 75w80

Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 25112
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: přísady do nafty

Příspěvekod Pedro » stř led 15, 2014 10:28

jj,máme v robotě Fame 95 a je mastná jako bůček.
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 7758
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: přísady do nafty

Příspěvekod lasark » pát led 17, 2014 14:06

Gold Eagle zimni. Mate nekdo zkusenost?dik
lasark
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod jenik » stř led 22, 2014 22:15

Koukněte občas do Světa motorů, na podzim byl velky srovnávací test aditiv do naft- Včectně VIF, TDA, Ekolube a dalších. Tda nedopadlo nejhůř,ale mouchy má oproti tomu co deklarují, to samý Ekolube. VIF nechci vyvyšovat, také si všimněte,že ta jejich mega reklama je až za poslední rok díky plnění všeho co píšou. Prodává se tu kolik let, jen to nikdo moc neznal kdysi. Všechny testy se dělaly v SGS laboratoři, ne doma v mrazáku, testů bylo několik. Užívám jej dlouhou dobu a i jeden nejmenovaný velice uznávaný pán z Diesel servisu mi jej posvětil taky, nejlépe od nového vozu. Strýc je fajnšmejkr, lije též VIF od nového auta a nechal přeměřit vstřiky na 1,6 CRDi ve 170 000 km. Nemohli uvěřit v diesel servisu v jaké výborné kondici jsou. NA dotaz, které vstřiky nebo konkrétně auta se nejméně ser----- mi odpověděl ať se podívam před dílnu a udělaám si obrázek sám. Nissan, Mercedes, BMW, Superb, Oktávka, Megane, Passat a další. Všechny najeto do 180 000 km, dokonce dostal akredit na opravu vstřiků škoda ještě v garancích :shock:
Berte to jako příspěvek k téma, Svět motorů odebíráme desetiletí, je to odborný časopis, žádné mé doměnky a úvahy.


A ještě doplním,že nějaké ty cetany navíc to má, je to znatelně znát, tišší chod, lepší zátah - Srovnatelné např s Vervou
jenik
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod Mick 1 » stř led 22, 2014 22:34

No Svět motorů už taky není co býval .. a novinářů odborníků - je taky čím dál méně. Jinak VIF do nafty preventivně ano :lol:
Mick 1
 
Příspěvky: 250
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: přísady do nafty

Příspěvekod jenik » čtv led 23, 2014 0:26

Mick 1 píše:No Svět motorů už taky není co býval .. a novinářů odborníků - je taky čím dál méně. Jinak VIF do nafty preventivně ano :lol:



Nehodnoťme SM,ale rozhodně jsou tam konkrétní věci i konkrétní laboratoř, nevzali by si na triko nějaký plny jen tak ku prospěchu jednoho....
jenik
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod Fahrer » čtv led 23, 2014 10:02

Mě by docela zajímalo, jestli se SM zlepšil. Taky jsem ho odebíral mnoho let. Ale zhruba před 4 roky předplatné zrušil, protože ty plky neodborníků se už nedaly číst.
Fahrer
 
Příspěvky: 394
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: přísady do nafty

Příspěvekod ARAGON » pát led 24, 2014 22:24

SM kupuju nepravidelně, většinou jen verzi Diesel, ale oceňuju jejich dobrej názor na nesmyslný eko normy, přeceňování významu hybridů , zcestnou Eu politiku v biopalivech a že se pustili do kritiky nedobré výdrže nových motorů u BMW a Koncernu VW.
ARAGON
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod Návštěvník » sob led 25, 2014 12:54

Jen kupujte, kupujte! Je totiž jen otázkou času, kdy si některá z kritizovaných značek vymůže vyhazov Vaculíka, který za tou odvahou kritizovat "nedotknutelné" stojí. A zachránit ho může jen zvýšený prodej SM verze diesel, za kterou právě on stojí. :wink:
Návštěvník
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod NOP » sob led 25, 2014 13:29

Já bych to tak černě neviděl. Vezmi si AutoBild. I když i zde je znát určitá míra patriotismu, na druhou stranu klidně pokritizují domácí značky v míře, jaká byla u nás v motor. časopisech nevídaná. A pokud se nepletu, docela značné množství čtenářů přestalo Svět motorů kupovat právě z důvodu jakési "předvídatelnosti" výsledku testů, která hraničila až s určitou servilitou k domácím a německým značkám. Dalším důsledkem této situace je to, že většina majitelů škodovek a jiných wagenů se tváří a chová, jako by měli to nejlepší auto na světě a co je nejhorší, oni tomu snad i věří. A v tomto směru vedou nepochybně majitelé oktávek. Ale musím uznat, že marketing mají u VW špičkový
NOP
 

Re: přísady do nafty

Příspěvekod ARAGON » sob led 25, 2014 15:13

O nespolehlivosti současné evropské automobilové produkce se začalo psát když míra závad přetekla míru akceptovatelnosti. Protože s v době krize začalo úpěnlivě šetřit ve výrobě tak se to potvrdilo v životnosti a to se nedalo dlouho tutlat. Takže to je štěstí pro zákazníky protože po skončení záruky může bejt oprava nerentabilní, cena by převýšila zbytkovou cenu auta.
ARAGON
 

PředchozíDalší

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník