přísady do nafty
Moderátor: Colommbo
Re: přísady do nafty
Cetanové číslo se nedá zvyšovat do nekonečna, tipuju že i při dvonásobném předávkování zůstane na zhruba stejné úrovni jako při doporučeném dávkování. Jediné na co může předávkování fungovat, je právě snížení bodu tuhnutí a možná trochu mazivost.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: přísady do nafty
Zvýšit mazivost není nikdy na škodu, protože mazivost současné bezsirné nafty není nic extra
A zimě snížit bod jejího tuhnutí taky není od věci. Například Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow
A zimě snížit bod jejího tuhnutí taky není od věci. Například Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Přísada do nafty
Těžko říci. Ale já mám zkušenost, že při vyšším, než doporučeném dávkování dojde k dalšímu zlepšení, i když už nebude asi tolik výrazné. Osobně již dlouhodobě používám dávkování 2:1000 (všimni si prosím ten zásadní rozdíl oproti Tebou předpokládanému dávkování 1:500 ). Kupuji velké balení 5 l, (nyní se dá sehnat i balení 3 l) cenově mne vychází běžné balení 0,5 l na cca 120,- Kč. Nebudu tvrdit, že jsem zaznamenal nějakou výraznější úsporu paliva, zlepšení dynamiky apod., to nemám jak změřit a porovnat. Co je však zcela jasně patrné je lepší kultivovanost chodu motoru, jeho ztišení. V testu v posledním časopisu Diesel se píše o tom, že nižší hlučnost souvisí s vyšším cetanovým číslem nafty - nižší cetanové číslo způsobí pozdější vznícení nafty, které začne hořet větší množství najednou, což způsobuje "klepání" motoru. Podobně je to i při startování studeného dieselu. A patrně na to bude mít vliv i zvýšení mazivosti nafty. Prostě já osobně dávkuji 2:1000, někdy i 1:500 a 0,5:250 a hodlám v tom pokračovat, neboť se mi to prostě osvědčilo. Zkoušel jsem i vyšší dávkování, ale nějaký zásadní rozdíl jsem již nezaznamenal.Sniper_2003 píše:Chlapi mě by zajímalo, jestli když zdvojím dávkování ( 1:500 ) tak se i znásobí jeho účinek. Někde v testu právě na toto aditivum ( test byl zaměřen na CFPP ) dali větší dávkování, myslím poměr 1:500 a hodnota filtrovatelnosti byla o 10°C lepší. Tak mě napadlo jestli by to bylo takto možné udělat i s navýšením Cetanového čísla.
Re: přísady do nafty
Jestliže kupuješ naftu s přídavkem FAME a ne čistou EN590, tak není důvod zvyšovat mazivost. Vesměs většina prodejcu do normální nafty přidává FAME.Pitris píše:Zvýšit mazivost není nikdy na škodu, protože mazivost současné bezsirné nafty není nic extra
A zimě snížit bod jejího tuhnutí taky není od věci. Například Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow
Re: přísady do nafty
Vím že FAME maže, ale taky vím že ne všechny nafty jsou stoprocentně tak, jak mají být (bohužel).
A ty aditiva jsou schopny (alespoň částečně) tu kvalitu "dohnat". A třeba to Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow (když jsou správně použity) k tomu ještě i snižuje bod tuhnutí. A to někdy dost výrazně...
A ty aditiva jsou schopny (alespoň částečně) tu kvalitu "dohnat". A třeba to Ekolube Diesel Tex nebo Texaflow (když jsou správně použity) k tomu ještě i snižuje bod tuhnutí. A to někdy dost výrazně...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: přísady do nafty
jj,máme v robotě Fame 95 a je mastná jako bůček.
Re: přísady do nafty
Koukněte občas do Světa motorů, na podzim byl velky srovnávací test aditiv do naft- Včectně VIF, TDA, Ekolube a dalších. Tda nedopadlo nejhůř,ale mouchy má oproti tomu co deklarují, to samý Ekolube. VIF nechci vyvyšovat, také si všimněte,že ta jejich mega reklama je až za poslední rok díky plnění všeho co píšou. Prodává se tu kolik let, jen to nikdo moc neznal kdysi. Všechny testy se dělaly v SGS laboratoři, ne doma v mrazáku, testů bylo několik. Užívám jej dlouhou dobu a i jeden nejmenovaný velice uznávaný pán z Diesel servisu mi jej posvětil taky, nejlépe od nového vozu. Strýc je fajnšmejkr, lije též VIF od nového auta a nechal přeměřit vstřiky na 1,6 CRDi ve 170 000 km. Nemohli uvěřit v diesel servisu v jaké výborné kondici jsou. NA dotaz, které vstřiky nebo konkrétně auta se nejméně ser----- mi odpověděl ať se podívam před dílnu a udělaám si obrázek sám. Nissan, Mercedes, BMW, Superb, Oktávka, Megane, Passat a další. Všechny najeto do 180 000 km, dokonce dostal akredit na opravu vstřiků škoda ještě v garancích
Berte to jako příspěvek k téma, Svět motorů odebíráme desetiletí, je to odborný časopis, žádné mé doměnky a úvahy.
A ještě doplním,že nějaké ty cetany navíc to má, je to znatelně znát, tišší chod, lepší zátah - Srovnatelné např s Vervou
Berte to jako příspěvek k téma, Svět motorů odebíráme desetiletí, je to odborný časopis, žádné mé doměnky a úvahy.
A ještě doplním,že nějaké ty cetany navíc to má, je to znatelně znát, tišší chod, lepší zátah - Srovnatelné např s Vervou
Re: přísady do nafty
No Svět motorů už taky není co býval .. a novinářů odborníků - je taky čím dál méně. Jinak VIF do nafty preventivně ano
Re: přísady do nafty
Mick 1 píše:No Svět motorů už taky není co býval .. a novinářů odborníků - je taky čím dál méně. Jinak VIF do nafty preventivně ano
Nehodnoťme SM,ale rozhodně jsou tam konkrétní věci i konkrétní laboratoř, nevzali by si na triko nějaký plny jen tak ku prospěchu jednoho....
Re: přísady do nafty
Mě by docela zajímalo, jestli se SM zlepšil. Taky jsem ho odebíral mnoho let. Ale zhruba před 4 roky předplatné zrušil, protože ty plky neodborníků se už nedaly číst.
Re: přísady do nafty
SM kupuju nepravidelně, většinou jen verzi Diesel, ale oceňuju jejich dobrej názor na nesmyslný eko normy, přeceňování významu hybridů , zcestnou Eu politiku v biopalivech a že se pustili do kritiky nedobré výdrže nových motorů u BMW a Koncernu VW.
Re: přísady do nafty
Jen kupujte, kupujte! Je totiž jen otázkou času, kdy si některá z kritizovaných značek vymůže vyhazov Vaculíka, který za tou odvahou kritizovat "nedotknutelné" stojí. A zachránit ho může jen zvýšený prodej SM verze diesel, za kterou právě on stojí.
Re: přísady do nafty
Já bych to tak černě neviděl. Vezmi si AutoBild. I když i zde je znát určitá míra patriotismu, na druhou stranu klidně pokritizují domácí značky v míře, jaká byla u nás v motor. časopisech nevídaná. A pokud se nepletu, docela značné množství čtenářů přestalo Svět motorů kupovat právě z důvodu jakési "předvídatelnosti" výsledku testů, která hraničila až s určitou servilitou k domácím a německým značkám. Dalším důsledkem této situace je to, že většina majitelů škodovek a jiných wagenů se tváří a chová, jako by měli to nejlepší auto na světě a co je nejhorší, oni tomu snad i věří. A v tomto směru vedou nepochybně majitelé oktávek. Ale musím uznat, že marketing mají u VW špičkový
Re: přísady do nafty
O nespolehlivosti současné evropské automobilové produkce se začalo psát když míra závad přetekla míru akceptovatelnosti. Protože s v době krize začalo úpěnlivě šetřit ve výrobě tak se to potvrdilo v životnosti a to se nedalo dlouho tutlat. Takže to je štěstí pro zákazníky protože po skončení záruky může bejt oprava nerentabilní, cena by převýšila zbytkovou cenu auta.