Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Moderátor: Colommbo
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
@Mick 1: Abych to více rozvedl:
Nahoru: 1, když auto stojí = OK, 2 - s velkým odporem, 3 - s velkým odporem a občas "škvrknou" zuby, 4 - poměrně OK (na 5 už za studena vzhledem k tomu, kde jezdím neřadím).
Dolu: ze 4 na 3 - s velkým odporem a občas "škvrknou" zuby, 2 - s velkým odporem, 1 - pokud auto zcela nestojí je de-facto nazaředitelná
Nahoru: 1, když auto stojí = OK, 2 - s velkým odporem, 3 - s velkým odporem a občas "škvrknou" zuby, 4 - poměrně OK (na 5 už za studena vzhledem k tomu, kde jezdím neřadím).
Dolu: ze 4 na 3 - s velkým odporem a občas "škvrknou" zuby, 2 - s velkým odporem, 1 - pokud auto zcela nestojí je de-facto nazaředitelná
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Dle popisu to naznačuje že toho mají synchrony na dvojce a trojce plný gatě.. Pokud předpokládám "normální " běžně rychlý pohyb řadící pákou. Zda spojka dobře vypíná občas prozradí jak tam jde zpátečka (řadí se napřímo a není synchronizovaná) Proč jsem zmínil spojku? Občas působením vysokýho tlaku a (otlačení boků zubů drážkované hřídele a náboje lamely) doje k zamezení posunu lamely na drážkách a lamela je unášená. Za tepla se to zlepší. Párkrát jsem se setkal u některých aut s unášením ložiska hnacího hřídele - v klikovce ..
Pokud se jeví funkce spojky ok,zkuste ten jiný olej (nemyslím si ale že právě Syntrax je špatný)...leč možná právě tady to nesedlo. Pokud nepomůžou oleje - pak je to zralý na synchrony. Každopádně je (synchrony) za studena netrapte dokud se problém nevyřeší.(meziplyn,řaďte pomaleji aby synchron získal čas)
Pokud se jeví funkce spojky ok,zkuste ten jiný olej (nemyslím si ale že právě Syntrax je špatný)...leč možná právě tady to nesedlo. Pokud nepomůžou oleje - pak je to zralý na synchrony. Každopádně je (synchrony) za studena netrapte dokud se problém nevyřeší.(meziplyn,řaďte pomaleji aby synchron získal čas)
- Colommbo
- Příspěvky: 9940
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Jako nás to učívali v autoškole - sice bez meziplynu, ale pěkně systémem raz - dva...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Zpátečku tam většinou zařadím napoprvé (za studena vždy musím vycouvat z parkovacího místa) a tak u jednoho z 10 případů ji tam napoprvé nedám a musím to zkusit znovu.
Řadím velice opatrně a pomalu. Musím, i kdybych nechtěl
Kvalt tam tak jako u firemní O2 nehodím za studena ani omylem A upřímně ani za tepla (i když tvrdím, že za tepla řadí moje Mazda dobře).
Řadím velice opatrně a pomalu. Musím, i kdybych nechtěl
Kvalt tam tak jako u firemní O2 nehodím za studena ani omylem A upřímně ani za tepla (i když tvrdím, že za tepla řadí moje Mazda dobře).
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Len aby nebolo neskoro. Ked uz teraz mas problemy co to spravi ked pridu ozaj mrazyJan Nowak píše:Objednávám Tutelu. Ale měnit budu stejně asi až za měsíc
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Já sice ročník 82 ale absolvent autoškoly PV3S a tatra .. řadím všude tak.. minimálně dvojku dolů už jaksi ze zvyku z nákladních aut s meziplynemColommbo píše:Jako nás to učívali v autoškole - sice bez meziplynu, ale pěkně systémem raz - dva...
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Pokud je chyba ve spojce, tak ji dokáže odhalit správně prováděný a "dávkovaný" meziplyn.... A....
....toto není "bars aky Navstevnik" - tento ví o autech minimálně stejně, jako mi všichni dohromady.jerome píše:Vidim ze uz bars aky Navstevnik je chytrejsi jak vsetci uzivatelia tohto fora
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Nevím jak víc pomoci - snad jen bych (dle provedení) už jen pro klid zkontroloval buď seřízení lanka spojky nebo odvzdušnění a vypínací váleček.. Pokud je synchron mechanicky "načatý" je to vždy loterie.Jan Nowak píše:Zpátečku tam většinou zařadím napoprvé (za studena vždy musím vycouvat z parkovacího místa) a tak u jednoho z 10 případů ji tam napoprvé nedám a musím to zkusit znovu.
Řadím velice opatrně a pomalu. Musím, i kdybych nechtěl
Kvalt tam tak jako u firemní O2 nehodím za studena ani omylem A upřímně ani za tepla (i když tvrdím, že za tepla řadí moje Mazda dobře).
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Inak v info o prevodovych olejoch sa v mudrych clankoch po nete pise o zimnom cisle (pred W) a letnom (za W) tj logicky by mali byt oleje 75W90, 75W85, 75W80 rovnake ale nie je tomu tak.Pekne je to vidiet na hodnotach prevodovych olejoch Red Line kde porovnavaju aj jednotlive SAE triedy prevodovych olejov s motorovymi. http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=45&pcid=7
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
@Jerome: Kdybys viděl, jak blbě se u té Mazdy převoďák mění... Musím na zvedák mmj. a to se mi zřejmě nepodaří hned.
@Pitris: Vlastně dobrý nápad. Pojedu s tím zítra do práce (40 km) jako s V3Skou a uvidíme, jak se mi bude řadit.
Je taky pravda, že při rozjezdu se auto občas zaklepe, což by ukazovalo na to, že může být i něco se spojkou...
@Pitris: Vlastně dobrý nápad. Pojedu s tím zítra do práce (40 km) jako s V3Skou a uvidíme, jak se mi bude řadit.
Je taky pravda, že při rozjezdu se auto občas zaklepe, což by ukazovalo na to, že může být i něco se spojkou...
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Pokud pojedete dvojí vyšlápnutí a meziplnyn dolů - půjde logicky líp řadit
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Už dost dlouho mají některé vozy synchronizovanou zpátečku, Mazda 6 mezi ně patří.Mick 1 píše:... Zda spojka dobře vypíná občas prozradí jak tam jde zpátečka (řadí se napřímo a není synchronizovaná)
... uprostřed setrvačníku. Tohle je při použití spojky slyšet a značně se to liší od zvuku opotřebovaného vypínacího ložiska spojka. Tazatel zmiňoval jakési "kviknutí". Že byMick 1 píše:... Párkrát jsem se setkal u některých aut s unášením ložiska hnacího hřídele - v klikovce ...
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Á, stará škola! Jenže kdo z mladší generace vůbec tuší, oč tu jde...Colommbo píše:Jako nás to učívali v autoškole - sice bez meziplynu, ale pěkně systémem raz - dva...
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Mazdy 6 (obdobně Mazdy 3) měly svého času nejlepší řazení manuálů a platí to i v jejich současné generaci. Tedy tam nějaký problém v každém případě je.Jan Nowak píše:...Kvalt tam tak jako u firemní O2 nehodím za studena ani omylem A upřímně ani za tepla (i když tvrdím, že za tepla řadí moje Mazda dobře).
Re: Prevodovka za studena nefunguje nejlepe...
Jde to i bez spojkyNávštěvník píše:Á, stará škola! Jenže kdo z mladší generace vůbec tuší, oč tu jde...Colommbo píše:Jako nás to učívali v autoškole - sice bez meziplynu, ale pěkně systémem raz - dva...