premiova nafta
Moderátor: Colommbo
EVO Diesel
Pozri si www.slovnaft.sk a zistis ze aj klasicka nafta TEMPO Diesel je bez obsahu siry. Podla mna je EVO Diesel len reklamnym tahakom ako zaplatit viac za takmer identicke palivo. Inak kde mas istotu ze nafta ktoru beries na cerpacke pod oznacenim EVO nie je obycajna TEMPO? Mam znameho ktory ma pumpu SLOVNAFT v prenajme a viem ako to chodi. Ked je moznost usetrit korunky, tak... TEMPO je EVO (ked sa minie) a TEMPO PLUS 95 je 98cka a pod. A zakaznik??? Mysli si ako dobre natankoval. Ale to je vsade.
Tankujeme u Shell. Měsíčně spotřebuji okolo 12.000 litrů nafty. Od té doby, co tam tankujeme, neměli jsme nikdy problém se vstřiky, čerpadly, kouřivostí, zimními starty atd. Což u Aralu a nounejm čerpačkách hlavně v zimě nebylo samozřejmostí. Spotřebu nemůžu posoudit, protože jsem nedělal srovnávací test.
Nejsem zrovna pro všechno zahraniční, ale tady musím smeknout, dělaj to dobře.
Nejsem zrovna pro všechno zahraniční, ale tady musím smeknout, dělaj to dobře.
Víš, ony se ty vstřiky atd. za dvě tři nádrže, pokud vezmeš naftu a ne nějaký napůl vyjetý olej, nezasviní. Stačí, když sem tam někdy koupíš aditivovanou naftu a pořád jezdíš, jako jezdím s vlastním přidáváním aditiv na kdejakou naftu, s výjimkou ONO, kde neberu už ze zásady. Ale na Shell mi to nejezdí o nic lépe, než na naftu jinou, to mi věř.
Re: Shell diesel extra
Chtěl bych reagovat na YPERA, s tou nálepkou to je tak, že nemá na kvalitu nafty vliv, ta je tam totiž celý rok. Na čerpací stanci v krkonoších S n/Ú je nafta do-35 už od prosince a je na každé horské červené pumpě.Aditivum dávat není na závadu.Radim píše:Chci se zeptat jak je to s kvalitou a čistícími schopnostmi "zázračné nafty" od Shellu. Je to pravda nebo jen reklamní trik.
mnohokráte děkuji
2 Anonymní: samo, že nálepka nemá vliv na kvalitu prodávané nafty. Je to ovšem prvotní identifikační znak kvality poskytovaných služeb. Na základě toho si pak můžete udělat názor na to, zda palivo koupíte či nikoliv.
2 Brembo: nevím, zda jsi to myslel vážně nebo ironicky. Samozřejmě, že žádná nafta se nevyrábí syntetizováním propan-butanu. To je nesmírný blud!
Všechna paliva jsou vyráběna z ropy a to nejprve atmosférickým a pak dále vakuovým dělením - destilací. Co palivo, to specifický destilační řez ropy. Následně se palivo hydrogenuje (v případě nafty) a pak stabilizuje a pak se míchá buď s těžšími vakuovými hydrogenovanými plynovými oleji (v létě) a nebo v v zimě s vyšším podílem petrolejových podílů. Nakonec se domíchají aditiva pro kvalitativní parametry podle příslušné normy.
Benzínové řezy se vedle hydrogenačně rafinační procesů ještě upravují reformováním, kdy se vyrábějí aromatické uhlovodíky, které jsou těžší a upravuje se jimi jak hustota Aubi, tak i oktanové číslo, protože aromatické uhlovodíky jej mají rovněž vysoké - jako izomerované (isooktan), které se také musejí do Aubi přidávat.
Napsal jsem to velmi, velmi jednoduše - jen pro pochopení laické obci a tak nepředpokládám, že se najde nějaký "odborník", který mne bude chtít za každou cenu doplnit a upřesnit!
2 Brembo: nevím, zda jsi to myslel vážně nebo ironicky. Samozřejmě, že žádná nafta se nevyrábí syntetizováním propan-butanu. To je nesmírný blud!
Všechna paliva jsou vyráběna z ropy a to nejprve atmosférickým a pak dále vakuovým dělením - destilací. Co palivo, to specifický destilační řez ropy. Následně se palivo hydrogenuje (v případě nafty) a pak stabilizuje a pak se míchá buď s těžšími vakuovými hydrogenovanými plynovými oleji (v létě) a nebo v v zimě s vyšším podílem petrolejových podílů. Nakonec se domíchají aditiva pro kvalitativní parametry podle příslušné normy.
Benzínové řezy se vedle hydrogenačně rafinační procesů ještě upravují reformováním, kdy se vyrábějí aromatické uhlovodíky, které jsou těžší a upravuje se jimi jak hustota Aubi, tak i oktanové číslo, protože aromatické uhlovodíky jej mají rovněž vysoké - jako izomerované (isooktan), které se také musejí do Aubi přidávat.
Napsal jsem to velmi, velmi jednoduše - jen pro pochopení laické obci a tak nepředpokládám, že se najde nějaký "odborník", který mne bude chtít za každou cenu doplnit a upřesnit!
Nedávno jsem o naftě mluvil s kámošem, co má nákladní dopravu. A již několikrát mi říkal, že bere naftu většinou v ONO, a to pro to, že je nejlevnější. Bere to i do BWM (motor 330d) a nemá nejmenší problémy, ani v zimě s tuhnutím. Tak já nevím, někdo říká TESCO, ONO a spol. nikdy nebrat, a jiný zase řekne, že je to úplně jedno (samozřejmě neberu v potaz různé JZD pumpy a pod.). Mám motor BMW 320d a je to dost háklivé na kvalitu nafty, většinou beru Benzina nebo Shell, ale při rozdílu třeba 2-3Kč/l člověk začíná přemýšlet o tm, zda má význam (opodstatnění) kupovat tak drahou naftu.
Tento týden vydal Shell tiskovou zprávu, že začíná prodávat v ČR Shell V-Power Diesel s GTL ( Gas to Liquid ). Je to prý ( samozřejmě pouze z části ) palivo, které použili při 24 hod. Le Mans. Konečně i u nás už budeme mít ten V-power diesel, který do teď byl k dostání třeba v Německu a ne ošizenou verzi pro náš trh. Nyní si myslím, že s konečnou platností bude mít Shell V-Power Diesel lepší vlastnosti než Verva Diesel od Benziny.
Jinak k předchozímu příspěvku:
Od ONO beru natural 95. Beru ho hlavně kvůli ceně, ale musím říct, že auto s ním má velice zajímavou spotřebu. Jenom mi přijde trošičku línější oproti Shell V-Power 95, který tankuje normálně, t. j. když nejsem v blízkosti čerpačky ONO.
Pro rýpaly:
Ne, opravdu nejsem zaměstnancem Shellu
Jinak k předchozímu příspěvku:
Od ONO beru natural 95. Beru ho hlavně kvůli ceně, ale musím říct, že auto s ním má velice zajímavou spotřebu. Jenom mi přijde trošičku línější oproti Shell V-Power 95, který tankuje normálně, t. j. když nejsem v blízkosti čerpačky ONO.
Pro rýpaly:
Ne, opravdu nejsem zaměstnancem Shellu
premiova nafta
Nemáte někdo zkušenosti s prémiovou naftou ultra diesel u globusu ?U nás v Ostravě ji mají za 25 a je o 20 tník dražší než obyčejná nafta.
VPD
Ještě k tomu Shellu myslíte si ,že Shell tam přidá GTL a bude to nejlepší palivo v ČR a zajakou cenu V Praze to stojí 29,7 litr .když Vervu s cetanem 60 koupím za 28,1 a Praze 26,4 Shellu ujel vlak pánové já to tankovat nehodlám a vystačím si i Ultra diesel od Unipetrolu taky .Tesco nemohu doporučit 3x sem tam bral a přidal VIF.Auto nešlo za plynem a dokonce začlo pocukávat co se mi ještě nestalo u žádné nafty a to prý naftu vozí Petrotrans a má být z rafinerie Kralupy Tesco Letňany už nikdy