Predlzenie servisneho intervalu o 2000km.
Moderátor: Colommbo
Predlzenie servisneho intervalu o 2000km.
Nazdar, chcel by som sa na Vas obratit s prosbou o radu ohladom predlzenia servisneho intervalu, cize 15000 o priblizne 2000km. Problem, preco nemozem vymenit olej vcas je, ze som momentalne v Norsku a tu su ceny olejov nehorazne vysoke. Cedna za liter sa tu pohybuje okolo 20eur. Zohnat olejovy filter je na tento typ auta v tychto koncinach nemozne, kedze tu take auto skoro ani nevidiet. Mam Renault Megane Grantour 1,6 16V, 107HP, olej mam Valvoline Durablend 10W40. Existuje nejaky Longlife olej vo viskozitnej triede 10W40? Keby som nahodou v buducnosti prekrocit planovanu vymenu oleja ako teraz?
Naposledy upravil(a) DUDO100 dne pon lis 08, 2010 11:08, celkem upraveno 1 x.
Problém je v tom, že lidé si obvykle vybírají to, co se jim v tom předpisu výrobce líbí více. A poněvadž se jim zamlouvá těch 30 tis. km (jaké to překvapení...), berou to tak, že se mění po 30 tis. km, ale bez ohledu na časovou lhůtu. No a pak se třeba někteří zeptají, zda to vlastně nejde ještě o něco prodloužit... (netvrdím, že je to nutně případ zdejšího tazazele), aby se zde dozvěděli, že je to vlastně úplně v pohodě.
P.S.: Tohle píši pod dojmem jednoho z mých dřívějších služebních vozů, který jsem přebíral od svého předchůdce jako zánovní po téměř dvou letech od pořízení, kdy měl najeto pouhých 18500 km, abych záhy zjistil, že v něm zatím ještě nikdy nebyl vyměněn olej, přičemž předpis výrobce zněl 15 tis. km/1 rok. A tohle zanedbání se na stavu motoru nezvratně podepsalo!
P.S.: Tohle píši pod dojmem jednoho z mých dřívějších služebních vozů, který jsem přebíral od svého předchůdce jako zánovní po téměř dvou letech od pořízení, kdy měl najeto pouhých 18500 km, abych záhy zjistil, že v něm zatím ještě nikdy nebyl vyměněn olej, přičemž předpis výrobce zněl 15 tis. km/1 rok. A tohle zanedbání se na stavu motoru nezvratně podepsalo!
To Itall: Akorát že on (můj švagr) to životní prostředí za.írá asi tak 10 x více, když má kvůli nepálícím svícím dávno v pr.eli katalyzátor, úplně zničený motor tím nejhoším způsobem podtáčení, jaké si lze vůbec představit, všude mu unikají provozní kapaliny atd. A to nemluvím o tom, že sedí na sedačce s ulomeným opěradlem (to tam sice je, ale nelze se o něj opřít), volantem téměř nejde otočit, nebrzdí mu to, každou gumu má jinou, samozřejmě všechny sjeté, každé světlo mu svítí jinam, akcelerace je neznámý pojem atd. atd. To auto prostě už dávno nepatří na silnici!
Jinak já jsem se až donedávna domníval, že toto diskusní fórum je i pro tzv. fajnšmekry, bohužel už delší dobu mám silný dojem, že se to tu omezilo na debatu o pouhopouhé provozuschopnosti, nikoli o kvalitě té provozuschopnosti.
Původně jsem to sice nechtěl napsat, ale i pod dojmem Itallových příspěvků musím původnímu tazateli sdělit, že jediná správná odpověď na jeho dotaz zní: "Záleží na okolnostech!" Nevíme totiž nic o tom, za jakých podmínek vlastně jezdí a jak dlouho (časově) ten olej neměnil.
Jinak já jsem se až donedávna domníval, že toto diskusní fórum je i pro tzv. fajnšmekry, bohužel už delší dobu mám silný dojem, že se to tu omezilo na debatu o pouhopouhé provozuschopnosti, nikoli o kvalitě té provozuschopnosti.
Původně jsem to sice nechtěl napsat, ale i pod dojmem Itallových příspěvků musím původnímu tazateli sdělit, že jediná správná odpověď na jeho dotaz zní: "Záleží na okolnostech!" Nevíme totiž nic o tom, za jakých podmínek vlastně jezdí a jak dlouho (časově) ten olej neměnil.
Boris:
Určitě ne letní viskozitu 30 a zimní 15 je zas na nízké teploty už nevhodná. Takže 10W-40 nebo 5W-40. Já jsem zvolil levnější variantu, tedy 10W-40 (Mobil Super S - jen pro úplnost,nemyslím, že je to tak podstatné). Po nalití tohoto oleje se motor oproti původní náplni znatelně zklidnil. Problém je, že nevím, jaká viskozita tam byla z fabriky a nikdo mi to neřekl
Asi ano, hodně velká skupina řidičů má auto "JENOM" na přepravu z bodu A do bodu B. Jde jim o to, že to jede - hlavně že to jede, ale už je vůbec nezajímá, jak to jede (a taky jak dlouho to pojede.....)modelář píše:.....Jinak já jsem se až donedávna domníval, že toto diskusní fórum je i pro tzv. fajnšmekry, bohužel už delší dobu mám silný dojem, že se to tu omezilo na debatu o pouhopouhé provozuschopnosti, nikoli o kvalitě té provozuschopnosti......