Predlzenie servisneho intervalu o 2000km.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

DUDO100

Predlzenie servisneho intervalu o 2000km.

Příspěvek od DUDO100 »

Nazdar, chcel by som sa na Vas obratit s prosbou o radu ohladom predlzenia servisneho intervalu, cize 15000 o priblizne 2000km. Problem, preco nemozem vymenit olej vcas je, ze som momentalne v Norsku a tu su ceny olejov nehorazne vysoke. Cedna za liter sa tu pohybuje okolo 20eur. Zohnat olejovy filter je na tento typ auta v tychto koncinach nemozne, kedze tu take auto skoro ani nevidiet. Mam Renault Megane Grantour 1,6 16V, 107HP, olej mam Valvoline Durablend 10W40. Existuje nejaky Longlife olej vo viskozitnej triede 10W40? Keby som nahodou v buducnosti prekrocit planovanu vymenu oleja ako teraz?
Naposledy upravil(a) DUDO100 dne pon lis 08, 2010 11:08, celkem upraveno 1 x.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Bud v klidu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Jak napsal Demo - pro jednou o 2000km prodloužit nájezd na olej nevadí.
Spíš - pokud zas pojedeš do Norska - se poohlédni (a použij) olej 5w40.....
P.S. a i když použiješ "longlife" olej, tak věz, že max. interval výměny oleje předepisuje výrobce MOTORU - ne oleje.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tento motor má předepsané výměny motorového oleje po 30 000 km nebo po jednom roce, a to i oleje 10W-40, který lze alternativně použít, takže můžeš být bez obav. Jinak sám měním olej u tohoto motoru po roce, najeto bývá tak 10-12 000 km.
modelář

Příspěvek od modelář »

Problém je v tom, že lidé si obvykle vybírají to, co se jim v tom předpisu výrobce líbí více. A poněvadž se jim zamlouvá těch 30 tis. km (jaké to překvapení...), berou to tak, že se mění po 30 tis. km, ale bez ohledu na časovou lhůtu. No a pak se třeba někteří zeptají, zda to vlastně nejde ještě o něco prodloužit... (netvrdím, že je to nutně případ zdejšího tazazele), aby se zde dozvěděli, že je to vlastně úplně v pohodě.

P.S.: Tohle píši pod dojmem jednoho z mých dřívějších služebních vozů, který jsem přebíral od svého předchůdce jako zánovní po téměř dvou letech od pořízení, kdy měl najeto pouhých 18500 km, abych záhy zjistil, že v něm zatím ještě nikdy nebyl vyměněn olej, přičemž předpis výrobce zněl 15 tis. km/1 rok. A tohle zanedbání se na stavu motoru nezvratně podepsalo! :evil:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ako už povedali Borci predo mnou bud v klude ale nabuduce použi rozhodne olej 5W-40 a ja by som dal konkretne niektorí Elf
Itall

Příspěvek od Itall »

Také jsem se dočtl na autorecenzích, že někdo u Fábie 1,2 HTP mění olej po 45000 km a používá nejlevnější minerál z Tesca. Má najeto 230000 km, bez problémů a svíčky původní. Patrně se nejednalo o vtip.
modelář

Příspěvek od modelář »

Můj švagr je přesně tento typ, a to přesto, že se svého času živil jako profesionální řidič: tzv. "bez problémů" je podle něho všechno, co lze vůbec nastartovat... :x :cry: :evil:
Itall

Příspěvek od Itall »

No, ale taky má trochu pravdu, ne? Jenom ten příspěvek ekologii, vyhazuje jen třetinu oleje a svíček jen čtvrtinu. Vlastně bychom mu mohli líbat pr..., jak nám šetří prostředí. A ještě má chechtáky v kapse :lol:
Itall

Příspěvek od Itall »

Mimochodem - mám za sebou dvouletou prohlídku u svého miniminiautíčka P107. Viz autorecenze.cz - moje recenze na Peugeot 107 - komentáře.
modelář

Příspěvek od modelář »

To Itall: Akorát že on (můj švagr) to životní prostředí za.írá asi tak 10 x více, když má kvůli nepálícím svícím dávno v pr.eli katalyzátor, úplně zničený motor tím nejhoším způsobem podtáčení, jaké si lze vůbec představit, všude mu unikají provozní kapaliny atd. A to nemluvím o tom, že sedí na sedačce s ulomeným opěradlem (to tam sice je, ale nelze se o něj opřít), volantem téměř nejde otočit, nebrzdí mu to, každou gumu má jinou, samozřejmě všechny sjeté, každé světlo mu svítí jinam, akcelerace je neznámý pojem atd. atd. To auto prostě už dávno nepatří na silnici!

Jinak já jsem se až donedávna domníval, že toto diskusní fórum je i pro tzv. fajnšmekry, bohužel už delší dobu mám silný dojem, že se to tu omezilo na debatu o pouhopouhé provozuschopnosti, nikoli o kvalitě té provozuschopnosti.

Původně jsem to sice nechtěl napsat, ale i pod dojmem Itallových příspěvků musím původnímu tazateli sdělit, že jediná správná odpověď na jeho dotaz zní: "Záleží na okolnostech!" Nevíme totiž nic o tom, za jakých podmínek vlastně jezdí a jak dlouho (časově) ten olej neměnil.
Boris

Příspěvek od Boris »

Itall píše:Mimochodem - mám za sebou dvouletou prohlídku u svého miniminiautíčka P107. Viz autorecenze.cz - moje recenze na Peugeot 107 - komentáře.
Zdravim ta
priatelke sme poriedili C1 a mam taku dilemu aku viskozitu oleja pouzit.
V manuale je od 15W40 po 5W30
čo použivaš ty?
Itall

Boris:

Příspěvek od Itall »

Určitě ne letní viskozitu 30 a zimní 15 je zas na nízké teploty už nevhodná. Takže 10W-40 nebo 5W-40. Já jsem zvolil levnější variantu, tedy 10W-40 (Mobil Super S - jen pro úplnost,nemyslím, že je to tak podstatné). Po nalití tohoto oleje se motor oproti původní náplni znatelně zklidnil. Problém je, že nevím, jaká viskozita tam byla z fabriky a nikdo mi to neřekl :?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:.....Jinak já jsem se až donedávna domníval, že toto diskusní fórum je i pro tzv. fajnšmekry, bohužel už delší dobu mám silný dojem, že se to tu omezilo na debatu o pouhopouhé provozuschopnosti, nikoli o kvalitě té provozuschopnosti......
:( Asi ano, hodně velká skupina řidičů má auto "JENOM" na přepravu z bodu A do bodu B. Jde jim o to, že to jede - hlavně že to jede, ale už je vůbec nezajímá, jak to jede :( (a taky jak dlouho to pojede.....)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Tento motor má předepsané výměny motorového oleje po 30 000 km nebo po jednom roce, a to i oleje 10W-40, který lze alternativně použít.....
Ale moc takových výměn se motoru "líbit nebude" - těch 30tkm je na olej příliš.
Odpovědět