Predlzenie servisneho intervalu o 2000km.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To Pitris:
Tvoje odporucanie prechodu na 5W40 sa mi pozdava, len sa neviem rozhodnut pre variantu vhodneho oleja. Ja si predstavujem ACEA A3/B3, cize rovnake vykonostne parametre ako ma VALVOLINE Durablend 10W40. Nemoze nastat problem so svysenou spotrebou oleja, respektive hlucnostou motora?Motor ma sice malo najazdene okolo 77000km, ale myslim si, ze predchadzajuci majitel tam lial len 10W40.
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris: Olej mi vyhovuje, páč je za dobrou cenu, a motor má kulturnější běh. Dal bych tam i 15W-40, ale z jiných aut už vím, že na zimu to skutečně není dobré a rozdíl ceny mezi tím (obvykle) minerálním a (obvykle) částečně syntetickým není velký. Ale já nejsem motor a motoru se nezeptám. Pokud by to bylo tak, jak píšeš, pak bych 5W-40 nedával, páč tříválce kulturou chodu nevynikají a nerad bych to zhoršoval. Možná, že by to Tvému názoru odpovídalo, neboť tu někdo psal, že po nalití 5W-40 se motor také zklidnil (motor má ale neklidný běh jen za studena, alespoň můj). Možná tam výrobce dává olej 5W-30, který je nejdražší, ale oni to jistě kupují za babku.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Ještě k tomu Jirmusovi - já jsem viděl exhibici v normální výšce, nebylo to na letišti, ale v Sedlčanech, na setkání mistrů motokrosu. Takže tam přilétl, předvedl a odlétl. Ještě nikdy jsem nezažil, že by se mi při sledování nějakého sportu draly slzy do očí, a ještě když jde "jen" o exhibici. Ale tady ano, poprvé a naposledy. Byl to zážitek na celý život. Jsem rád, že tenhle Mistr je z Jižních Čech, jako já :P . Nepopírám, že někdy asi předvedl věci na hraně rizika, ale on na to měl. Co je neúnosné riziko pro jednoho, nemusí být rizikem pro jiného. Samozřejmě, selhání techniky nepočítám. To by do toho vůbec nemohli sednout. Jako bychom přemýšleli, co by dělal freestyle motokrosař, kdyby mu na rampě vyskočil kvalt nebo prasknul řetěz. No, asi by si musel nabít hubu. Ale takhle přemýšlet nemůže, to by to nemohl dělat. Může tomu jen předcházet tím, že má vše OK a stále to kontroluje. Ale tutovka to není...
modelář

Příspěvek od modelář »

To Itall: Já jsem ten úplně poslední, kdy by si vůbec troufl jakkoli zpochybňovat kvality P. Jirmuse. Ale poněvadž díky modelařině něco tuším o nevypočitatelnosti dění v atmosféře, zejména pak v přízemní vrstvě, musím zopakovat, že daná aktrobatická figura provedená proti početné skupině diváků (stál jsem v první řadě hned za šňůrou vymezující prostor mezi plochou a diváky) a navíc těsně nad zemí, nebyla ničím jiným, než libovou frajeřinou motivovanou především tím, aby diváky zamrazilo (to se dokonale povedlo) a aby přitom ještě krásně viděli do pilotní kabiny a na pilota (zde se ptám, zda to bylo skutečně nutné...?). I mistr tesař se totiž může utnout! Ale to jsem opět zpátky u toho, co jsem již napsal o štěstí...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Boris píše:
Itall píše:Mimochodem - mám za sebou dvouletou prohlídku u svého miniminiautíčka P107.....

priatelke sme poriedili C1 a mam taku dilemu aku viskozitu oleja pouzit.
V manuale je od 15W40 po 5W30.....
Jen pro doplnění - nejedná se ani v jednom případě o diesel s filtrem pevných částic?
Anonymous píše:To Pitris:
Tvoje odporucanie prechodu na 5W40 sa mi pozdava, len sa neviem rozhodnut pre variantu vhodneho oleja. Ja si predstavujem ACEA A3/B3, cize rovnake vykonostne parametre ako ma VALVOLINE Durablend 10W40. Nemoze nastat problem so svysenou spotrebou oleja, respektive hlucnostou motora?Motor ma sice malo najazdene okolo 77000km, ale myslim si, ze predchadzajuci majitel tam lial len 10W40.
ACEA A3/B3 jsou snad už všechny oleje 5w40 i 10w40. A Valvoline Durablend 10w40 je dobrý olej, a pokud není po těch 77tkm už vyšší spotřeba oleje, s "pětkou" by stoupnout neměla, a nebo jen opravdu nepatrně. Pokud by se ale jezdily často jen krátké jízdy, často se startovalo, a motor (a olej) se dobře neprohřál, určitě bych volil právě olej 5w/xy, protože, i kdyby se ta jeho spotřeba (a hlučnost motoru) "za studena" trošku zvedla (jen za studena - za provozní teploty budou stejné), tak to vyváží dřívější mazání a lepší ochrana neprohřátého motoru. Ale na delší jízdy, a málo studených startů plně vyhoví i ta 10w40.
Itall píše:Pitris: Olej mi vyhovuje, páč je za dobrou cenu, a motor má kulturnější běh. Dal bych tam i 15W-40, ale z jiných aut už vím, že na zimu to skutečně není dobré a rozdíl ceny mezi tím (obvykle) minerálním a (obvykle) částečně syntetickým není velký. Ale já nejsem motor a motoru se nezeptám. Pokud by to bylo tak, jak píšeš, pak bych 5W-40 nedával, páč tříválce kulturou chodu nevynikají a nerad bych to zhoršoval. Možná, že by to Tvému názoru odpovídalo, neboť tu někdo psal, že po nalití 5W-40 se motor také zklidnil (motor má ale neklidný běh jen za studena, alespoň můj). Možná tam výrobce dává olej 5W-30, který je nejdražší, ale oni to jistě kupují za babku.
Napsal jsem - jestli olej 10w40 vyhovuje Tvým jízdním podmínkám, a motor "neprotestuje" (např. tím neklidným během, nebo zvýšenou hlučností při a těsně po startu), tak ho používej i nadále.
Itall

Příspěvek od Itall »

modelář: Jestli to bylo nutné? Celá letecká akrobacie přece není nutná, ale je krásná, když se sejde skvělý pilot a výborný stroj.
Itall

Příspěvek od Itall »

Pitris: U mě se diesel nejedná, nebyl by to také tříválec. Nafťák už se u nás ani neprodává. Domluvili jsme se, že zklidnění motoru přinesla zvýšená viskozita oleje, ale motor bude asi "klidný", i když se v zimě bude hůře mazat, ne? Mám za to, ze 10W-40 neuškodí, to by snad muselo být alespoň pod -20 st. A kdy to je? Prakticky nikdy.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:modelář: Jestli to bylo nutné? Celá letecká akrobacie přece není nutná, ale je krásná, když se sejde skvělý pilot a výborný stroj.
Samozřejmě - a netýká se to jenom letecké akrobacie! Řeč však v daném případě šla hlavně o tom, co je tzv. "ještě pod", co "na" a co "už za" hranou rizika, a to jak z hlediska toho, kdo se oddává rizikovému sportu (a může jít klidně i o ono každodenní dojíždění do práce... :P ), tak především z hlediska míry ohrožení ostatních, kteří s tím vlastně nemají nic společného. Pochopitelně mne může zabít třeba parašutista spadlý s nebe, jemuž se neotevřel padák :twisted: , ale to je už trochu o něčem jiném.

Když pominu leteckou akrobacii a vrátím se k mnou zde již opakovaně zmiňovanému případu mého švagra, který řadu let nepoužil auto k ničemu jinému, než právě k dojíždění za prací, tak pro něho je vcelku normální, že mu již mnohokrát "bouchla" pneumatika, přičemž někdy to odnesly i plechy, a to nejen jeho... Mně se to ještě nestalo, přičemž moje a jeho tempo je diametrálně odlišné. Tím chci říct, že na první pohled zjevné a tolik oblíbené hledisko rychlosti (v jejím absolutním vyjádření) vs. bezpečnosti, tj. rychle=nebezpečně/pomalu=bezpečně, prostě neplatí :!:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:....Mám za to, ze 10W-40 neuškodí, to by snad muselo být alespoň pod -20 st. A kdy to je? Prakticky nikdy.
A já mám za to, že 10w40 motoru při startu neuškodí, ale 5w40 neuškodí ještě méně :lol:
- ono to není jen o čerpatelnosti při opravdu nízkých teplotách, ale i o rychlosti, za jak dlouho ztuhlý olej promaže CELÝ motor - o ochraně motoru těsně po startu, a nemusí být zrovna -20°C. Ale to se tu už taky probralo.....a každý na to má jiný názor http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2690
Itall

Příspěvek od Itall »

Olej do kolíněte 1,0 bych doporučil 10W-40, kvůli té kulturnosti chodu motoru. Předpokládám tedy, že od výrobce tam byla viskozita nižší. Pokud by tam dávali 5W-30, jak předpokládá Pitris, pak konstatuji, že spotřeba oleje byla a je na měrce nezaznamenatelná - tedy prakticky žádná. Ovšem ten chod studeného motoru je asi nehoden 21. století a značky Toyota. Takže 10W-40.
Odpovědět