FF píše:Ja zasa tvrdím, že pre dodržanie určitej výkonnostnej normy je nedodržanie hodnoty HTHS výrobcom oleja absolútne tabu! A to aj napriek tomu, že v rámci tej výkonnostnej normy môže byť olej ľahkobežný (a to môže byť dosiahnuté nižšiou strihovou stabilitou modifikátorov viskozity), ktoré ale nesmú (a nemajú, pretože by olej nedostal výkonnostnú špecifikáciu = normu) mať vplyv na nedodržanie výkonnostnej normy = aj zaručenej minimálnej hodnoty HTHS.
To by tie motory predsa veľmi rýchlo odchádzali... ...pokiaľ by aj ľahkobežný olej so zámerne zníženou strihovou stabilitou modifikátorov viskozity neudržal hrúbku a pevnosť mazacieho filmu danou minimálnou hodnotou HTHS!
To máš naprostou pravdu..... Ale já taky.
Všechny tyto "nové" oleje jsou koncipovány za účelem vyhovění emisním normám.
Snižují spotřebu PH = snižují emise.
Iniciativa této snahy vyšla z Konzernu VW, ....
který navíc ke svým málo dokonalým motorům dává stále větší počet převodových stupňů, aby ty motory mohly pracovat pouze v "optimálních" otáčkách... Zase jen kvůli emisím.
Jestli se motor rozsype o něco dříve, z toho má výrobce automobilů jedině prospěch. Další fáze tohoto"ekologického"
"procesu" jsou po olejích "Leichtlauf" ¨pro "potěšení" také oleje "Longtime"..... Díky nim se občas stane, že ze zánovního Audi vyteče (až dá palubní počítač povel k výměně,) z motoru namísto tmavého oleje trochu černé vaseliny.....
Domníváš se, že snad Konzern uzná svou chybu a motor opraví zdarma ?!? Určitě ne.
BTW, tyto informace mám i ze Slovenska.....
...a pokud je vůz po záruce, tak už není s kým o čem hovořit.....
To jsou všechno jen obchodní fígle, nyní se to vznešeně jmenuje "marketingová politika"..,.. Když to auto prodávají, tak řeknou: "U našeho auta budete měnit olej až po 30.000 km, tím ušetříte spoustu oeněz!" Už ale nikdo neřekne, že tam po každých 2.000 km bude muset litr oleje dolít! Taky nikdo neřekne, že když ujedu za rok jen 5.000 km, tak, že mám smůlu, a že ten (drahý a nevyužitý) olej musím stejně vyměnit.
Nikdo mi neřekne, že
po ujetí 100 až 150 tkm ten motor už bude mít zvýšené nároky na mazání, a že se ty intervaly výměn musí zkrátit, nebo
použít olej vyšší kvality, tedy vyšší viscosity, protože by se zase dostali do rozporů s těmi posvátnými emisemi!
Taky to nikdo neřekne proto, poněvadž jednak by to nové auto už ztratilo na "půvabu" a hlavně, když se mi po záruce ve 150 tkm posere motor, no tak holt na tom fabrika zase jen vydělá....
Žádný výrobce běžných komerčních vozů nemá zájem, aby jeho auto vbydrželo 10 let a ujelo bez GO 500 tkm. To by totiž po čase mohl tu fabriku zavřít.....
Chce to méně psát, a více myslet.
Ještě jsem Ti neodpověděl na tuto "otázku"
...nie si ty z úradu vlády, alebo parlamentu... ...a ako to tak sledujem v poslednej dobe - je jedno či ČR alebo SR...!?
Tak to naozaj nie som. Som len automechanik a konštruktér s dlhou praxou, teraz už v penzii. Iba som celý život pri práci vždy premýšľal!
Nauč sa to isté!
Na skutočný život nie je manuál.