POZOR na "číňany"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

5 misto Kumho mne překvapilo :roll: Mam je na Chevroletu z vyroby a myslel sem že to sou křapy,jelikož auto tak nějak nesedi :? Apropo jaky rozměr by ste mne poradili na zimni pneu :?: Raději 14 185/60 nebo 13 155/80 ty 13 uvažuji hlavně kvuli rozbitym cestam,a na zimu by ten vysoky profil nemusel byt na škodu...Nechapu pravě proč ty 14 vyrobce doporučuje s tak nizkym profilem :x Oprotiva těm 13ktere museji vypadat jak balony...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Vybíráš snad gumy, resp. kola, podle toho, jak vypadají? :o

Jinak k rozměrům 185/60x14 a 155x13 (těch 80% za lomítkem se neuvádí, jelikož je to "automatické") je plnohodnotným ekvivalentem 175/70x13. Jenže pro ten první, event. pro ty druhé dva rozměry, musíš mít jiný ráfek! Takže moje rada: napřed si především rozmysli, jestli chceš kupovat také ráfky, a podle toho se pak můžeme bavit dál.

Bacha: v některých rozměrech (a tyhle byly tzv. "in" v 1. pol. 90 min. st.) je dnes už velmi omezený výběr pneu!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

myslel jsem pravě jestli použit 13 nebo 14,jenom sem to špatně podal :oops:
Je mi jasne že 13gumu na 14 rafek neda nikdo ,ani naopak.
Šlo mi oto jake budou vhodnějši na zimu :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

k rozměru 185/60-14 je "plnohodnotný ekvivalent" těch 175/70-13, ta "stopětapadesátka" má nižší index nosnosti. Je pravda, že dříve se na zimu doporučovaly užší pneu (kvůli vyššímu měrnému tlaku gumy na silnici, a snad do hlubokého sněhu), ale teď je spíš "trend" nechávat stejný rozměr, protože po sněhu se "moc nejezdí" - silnice jsou většinou suché, nebo mokré, a tam má ZIMNÍ guma více záběrových lamel, a větší styčnou plochu.
Samozřejmě se to s tou šířkou nesmí přehánět - pak je to už "špatný".
Boris

Příspěvek od Boris »

Brembo píše:Co sa tyka Michelin,je pravda,ze vo vyvoji uz nie su velmi uspesny. Na leto mam matador aquila ale deru sa jedna radost. Dokonca i zimne Avony vyzeraju so zivotnostou lepsie. Nikdy viac nic od domaceho vyrobcu. Radsej priplatim a mam lepsiu zivotnost. Maju sice dobre vlastnosti,ale boky su slabe,takze pri rychlom prejazde zakrutou uhnu. Ani za niekolko rokou vyvoja tento neduh neodstranili. Uz 1. Matadory mali tento problem!
Mam jednu otazku je to Aquila alebo Aquila EVO?

Druhe menovane som mal a bola to peneumatika na vysokej urovni a co sa tyka aquaplainingu a hluku som lepsie nejazdil a to mam odjazdene pneu co mali akoze vyhravat v testoch...
Na a Aquilu ma upozornovali priamo v predajni matador ze priorita u tejto pneu je prilnavost a ze maju vela reklamacii na rychle opotrebovanie
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, přilnavost a výdrž pneu jsou protichůdné vlastnosti. Buď pneu "drží" na silnici, nebo se dá na ni hodně najet, a je na výrobci, vyrobit takovou směs, která ten "kompromis umí" co nejlépe.
Brembo

Příspěvek od Brembo »

je to Aquila. Drzi naozaj dobre,ale tie slabe koky kazia celkovy dojem. Za dazda tiez vyborne
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

na leto: michelin energy saver - isiel som do nich hlavne kvoli tomu aby mi vydrzali aspon 2r...kedze najazdim rocne tak 30-40000 km. ano na vode su slabsie ale zaroven na svk neprsi az tak casto aby som mal s tym problemy a ja som jeden z tych vodicov co ked prsi dost spomalia takze su pre mna ok

na zimu: goodyer ultra grip 7+ - neskutocne vynikajuce pneu.
pri prudkom brzdeni na zasnezenom + abs-> predok drzal jak na suchu a len zadok mierne stacalo (ale zadok nebol vobec zatazeny)

na vodu letne su asi naj pirelli
Brembo

Příspěvek od Brembo »

tento rok budem musiet riesit nove zimne. Pravdepodobne to budu tie ultra gripi +7. Barumi a Matadori ponukaju v dobrych zlavach ale podla testou nie su na tom velmy dobre. Tie ultra grip nie su az tak drahe.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dej si na ně bacha, není všechno zlato, co se třpytí! Jen protočíš u předokolky hnací kola, už se to hrne ke straně dle bočního náklonu vozovky. Dle mého názoru v těch testech k tomuto v praxi naprosto fatálnímu selhávání vůbec nepřihlédli!!!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Dej si na ně bacha, není všechno zlato, co se třpytí! Jen protočíš u předokolky hnací kola, už se to hrne ke straně dle bočního náklonu vozovky. Dle mého názoru v těch testech k tomuto v praxi naprosto fatálnímu selhávání vůbec nepřihlédli!!!
hovoris o ultragripoch 7+?
nemal som s nimi takyto problem

ide aj o to aky rozmer ma mat pneumatika

tak ci tak, goodyear ultragrip 7+ alebo Dunlop SP Winter Sport 3D su spicka na zimu
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Na Scorpiu (zadohrabek) pouzivam zimny Fulda Kristall Montero 2 - 195/65 R15. Bez problemu. Ted jsem byl o vikendu v Tatrach. Od Smokovcu az po Strbske pleso ujezdeny snih - se zvysenou opatrnosti bez problemu...
MAV

Příspěvek od MAV »

Já v zimě v hlubokym sněhu jezdim Hakapelita HK 1 s našroubovanejma šroubkama M4, délka závitu 5mm ve vylisovaných otvorech, co tam patří hroty - vysokopevnostní ocel, černé.
Jede to jak buldozer.
Policista na mě, že s tím nemohu jezdit. Já na něj - tak mi řekněte, kde je napsáno, že se v zimě nemohou používat pnematiky se šrouby.
V pořádku, odjezd. Výborné jsou na ledovce.
I když trochu rachtí.
Gogo

POZOR na čín'any

Příspěvek od Gogo »

MAV píše:Já v zimě v hlubokym sněhu jezdim Hakapelita HK 1 s našroubovanejma šroubkama M4, délka závitu 5mm ve vylisovaných otvorech, co tam patří hroty - vysokopevnostní ocel, černé.
Jede to jak buldozer.
Policista na mě, že s tím nemohu jezdit. Já na něj - tak mi řekněte, kde je napsáno, že se v zimě nemohou používat pnematiky se šrouby.
V pořádku, odjezd. Výborné jsou na ledovce.
I když trochu rachtí.

Kecáš hochu,pneumatiky s hroty jsou zakázány přímo vyhláškou,vyjímku mají pouze záchranné sbory tj.policie,hasiči,záchranka atd. Takže kdyby tě s tím chytli,mněl by jsi smůlu. :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Vzhledem k tomu, že ještě pamatuji dobu, kdy pneu s hřeby byly i u nás legální, a navíc jsem se na nich něco najezdil v zemích, kde jsou stále legální, musím konstatovat, že představují velký přínos pouze na zledovatělých vozovkách a na vrstvě tvrdě ujetého sněhu. Ve všech ostatních případech jsou běžné zimní pneu citelně lepší. Kromě toho platí ve většině zemí, kde se hroty smějí používat, striktní rychl. limit 80 km/h, a to proto, aby nezačaly ostředivou silou vylétávat z běhounu. Jelikož ty hroty v dezénu pneu poměrně dost pracují, jsou opatřeny jakousi "patkou", která zapadá do prohlubně na dně otvoru pro hřeb. Nějak si neumím představit, jak by se tam mohly udržet běžné šroubky... :roll:
Odpovědět