Používat přísady do nafty?

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
dci

aditiva

Příspěvek od dci »

Posledních asi 15 tis. km, co mám DCi, jsem tankoval u čerpadel SHELL a OMV, vyjímečně Globus když mne při nákupu zaskočilo hladové oko (jen dvě nádrže). Dci začal na volnoběh běžet s nižšími otáčkami a vibracemi. Po kontrole ve značkovém servisu mi bylo sděleno, že mě asi čeká výměna injektoru(ů) (COMON RAIL, kus cca 13 800 Kč, jsou tam čtyři). To mne dost nadzdvihlo a aplikoval jsem čistící palivo, ejhle, při povídání si s řídící jednotkou (ale už ne ve značkovém servidu) korekce injektorů původně ukazující na jejich poškození, se upravily na rozumné hodnoty. Teď vždy při tankování na čerpačce nejdřív do nádrže vpravím aditivum s čistícími schopnosti a pak naftu a nemám problém. Pokud budete jezdit tak blbě, jako já, převážně město a krátké trasy se studeným startem, můžete do nádrže lít sebeznačkovější palivo, ale stejně se bude citlivý vstřikovací systém znečištovat usazeninami z paliva (a to neberu v potaz, že může být distibutorem "vylepšeno" pro jeho lepší ekonomický efekt). Takže moje praxe ukazuje, že aditiva není nikdy dost, jenom je třeba naučit se v těchto výrobcích orientovat.
Nazdar.
drgi

Příspěvek od drgi »

a hlavne, nekupovat si diesel do mesta.
dci

Příspěvek od dci »

drgi píše:a hlavne, nekupovat si diesel do mesta.
Proč do města diesel ne? Téměř všechny automobily, které zásobují a rozvážejí zboží ve městech konzumují naftu. Ale ráno se ohřejí a vychladnou až večer, takže jezdí s relativně stálou provozní teplotou, což jejich motorům vyhovuje. Před dci jsem měl pět jiných dieselů, ale čtyři z nich byly komůrkové, ať atmosferické, či přeplňované, jeden mechanický přímý vstřik. Žádný neměl problém. Systémy vysokotlakého vstřikování Common rail jsou o něčem jiném. Vstřik dávky paliva na pracovní zdvih se děje na několikrát v nepatrných množstvích (předvstřik, vstřik, dostřik, některé ne jen jednou), u starších systémů je palivo vstříknuto do válce najednou, jedním vstřikem, celé množstvní. Velikost otvorů, kterými je palivo ze vstřikovače nastřikováno do spalovacího prostoru se rapidně liší a setina milimetru je téměř "hrubá" míra. U moderních vysokotlakých vsřikovačů, které pracují s tlaky od cca 250 do až 2 600 postaru atmosfer, se odchylky v rámci výrobních tolerancí korigují řídící elektronikou, které se formou "adresy" vstřikovače zadávají vlastně jeho skutečné vlastnosti, zjištěné výrobcem a na vstřikovači jakýmsi kódem - adresou vyznačené. Rozpovídal jsem se proto, aby bylo patrné, že moderní palivové systémy vznětových motorů (které se mimochodem svou koncepcí přibližují systémům motorů zážehových) jsou velmi složité a choulostivé. A co je složité a choulostivé může být i poruchové.
drgi

Příspěvek od drgi »

myslel som na osobne auta, rozne 'nakupne tasky' a auta, co chodia 6 km do roboty a vecer zase naspat. tam sa ti diesel nestihne ohriat, a so spotrebou je to skoro rovnake ako pri benzine.
Luk@$

Příspěvek od Luk@$ »

drgi píše:myslel som na osobne auta, rozne 'nakupne tasky' a auta, co chodia 6 km do roboty a vecer zase naspat. tam sa ti diesel nestihne ohriat, a so spotrebou je to skoro rovnake ako pri benzine.
Ono to nebude zas tak studeny jak pises.
Mam staryho atmosferaka (Fel1.9) a i v zime kdy jezdim prave tech 6-10km do prace se nikdy nedostanu pres 6,5L s modernejsim vstrikovanim by to bylo jeste veselejsi. Pochybuju ze bych tyto hodnoty mel s benzinem a jeste v zime. Co se tyce ohrivani do 3 km mam zahrato.
Ja slysel toto pravidlo o nevhodnosti diesela do mesta na kratke vzdalenosti v souvisloti s vyssim opotrebenim nez se spotrebou.
Ale jestli vydrzi 500K km nebo ve meste 250K to me az tak netrapi.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Jasně, pokud za "ohřátí" považuješ stoupnutí ručička teploměru... :? Ale o tom to bohužel není!
Ital

aditiva do nafty

Příspěvek od Ital »

V posledním vydání Autodiselu je této problematice věnován rozsáhlý materiál, včetně laboratorních zkoušek, a nejlépe se trváři VIF. Používal jsem Castrol TDA, nic moc ani subjektivně ani dle testů, po přečtení budu přecházet na VIF tak jsem zvědav. Jenom jej nemohu sehnat. Párkrát jsem použil STP Teatrment, výrazně zvyšoval cetanové číslo, ale jinak moc nefunguje. Každopádně aditiva přidávat je přes všechna opatření výrobce paliv, z důvodů cen oprav vstřikovacích soustav vhodné a proto jsem pro. Jinak jezdím s Fiat Stilo 1,9 JTD.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Můj dojem naopak je, že právě VIF je nejčastěji/nejvíce zastoupená značka v nabídce "běžných" čerpacích stanic. Rozhodně ho mají např. u odbočky na Loket dálnice D1 (tuším, že jde o 63. km a čerpací stanici Paramo, která ovšem není přímo na dálnici, ale hned u sjezdu z ní), v Kutné Hoře u Benziny na výpadovce směr Suchdol, v Kolíně u výpadodovky na Prahu směrem ven z města atd. atd. Výhodou navíc je, že existuje jak v letním, tak zimním provedení.
Struna

Příspěvek od Struna »

VIF bývá nejčastějí k mání na benzinkách Benziny. Možná, že ještě na některých soukromých. Jinde jsem ho neviděl.
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Taky shanim VIF, zatim jsem pouzival TDA od Castrolu a musim rict, ze me moc nepresvedcil. Po nekolika meisicich pouzivani se zacaly asi pricpavat trysky - trochu to houpalo na volnobeh. A to tankuju naftu OMV. Tak jsem ted tankoval 2x u Shellu V-Power naftu a po druhe nadrzi je to zase OK. A zatim jsem si taky koupil pridavky od Luqui-Moly - na vycisteni a pak na udrzbu. A zatim budu shanet ten VIF, i v tom testu, co tu je v odkazu, vychazi nejlepe.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Opravdu nechápu, proč je nutné shánět něco, co potkávám na benzinkách téměř při každém druhém tankování...
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

No vidis, tankuji pomerne casto a zatim jsem to na benzince nepotkal. Je pravda, ze je nestridam (ty benzinky) tak to bude asi tim. Ani je stridat neminim, tak proto pisu, ze ten VIF shanim, toz tak 8)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

VIF Super diesel aditiv je poměrně často zastoupen u prodejců náhradních dílů ve větších městech. Proto určitě není problém jej sehnat za dobrou cenu. Pokud byste kupoval olej přes internet, tak na oleje-online.cz jej mají k objednanému oleji za 179 Kč a na longlify s ním mají dokonce akci, kdy je možné na jednu objednávku zakoupit jeden kus za 99 Kč. To pak člověka potěší. :wink:
bastien
Příspěvky: 125
Registrován: stř srp 22, 2007 0:37

Příspěvek od bastien »

Oprvadu nechápu, co neustále řešíte s přísady do nafty. Pokud tankuje někdo NAFTU a ne ředěné patoky u no name pumpy, nepotřebuje jakákoliv aditiva. Mně to přijde, že mnohým reklama už přerůstá přes únosnou míru a zastiňuje myšlení.
Odpovědět