Používat přísady do nafty?
Moderátor: Colommbo
aditiva
Posledních asi 15 tis. km, co mám DCi, jsem tankoval u čerpadel SHELL a OMV, vyjímečně Globus když mne při nákupu zaskočilo hladové oko (jen dvě nádrže). Dci začal na volnoběh běžet s nižšími otáčkami a vibracemi. Po kontrole ve značkovém servisu mi bylo sděleno, že mě asi čeká výměna injektoru(ů) (COMON RAIL, kus cca 13 800 Kč, jsou tam čtyři). To mne dost nadzdvihlo a aplikoval jsem čistící palivo, ejhle, při povídání si s řídící jednotkou (ale už ne ve značkovém servidu) korekce injektorů původně ukazující na jejich poškození, se upravily na rozumné hodnoty. Teď vždy při tankování na čerpačce nejdřív do nádrže vpravím aditivum s čistícími schopnosti a pak naftu a nemám problém. Pokud budete jezdit tak blbě, jako já, převážně město a krátké trasy se studeným startem, můžete do nádrže lít sebeznačkovější palivo, ale stejně se bude citlivý vstřikovací systém znečištovat usazeninami z paliva (a to neberu v potaz, že může být distibutorem "vylepšeno" pro jeho lepší ekonomický efekt). Takže moje praxe ukazuje, že aditiva není nikdy dost, jenom je třeba naučit se v těchto výrobcích orientovat.
Nazdar.
Nazdar.
Proč do města diesel ne? Téměř všechny automobily, které zásobují a rozvážejí zboží ve městech konzumují naftu. Ale ráno se ohřejí a vychladnou až večer, takže jezdí s relativně stálou provozní teplotou, což jejich motorům vyhovuje. Před dci jsem měl pět jiných dieselů, ale čtyři z nich byly komůrkové, ať atmosferické, či přeplňované, jeden mechanický přímý vstřik. Žádný neměl problém. Systémy vysokotlakého vstřikování Common rail jsou o něčem jiném. Vstřik dávky paliva na pracovní zdvih se děje na několikrát v nepatrných množstvích (předvstřik, vstřik, dostřik, některé ne jen jednou), u starších systémů je palivo vstříknuto do válce najednou, jedním vstřikem, celé množstvní. Velikost otvorů, kterými je palivo ze vstřikovače nastřikováno do spalovacího prostoru se rapidně liší a setina milimetru je téměř "hrubá" míra. U moderních vysokotlakých vsřikovačů, které pracují s tlaky od cca 250 do až 2 600 postaru atmosfer, se odchylky v rámci výrobních tolerancí korigují řídící elektronikou, které se formou "adresy" vstřikovače zadávají vlastně jeho skutečné vlastnosti, zjištěné výrobcem a na vstřikovači jakýmsi kódem - adresou vyznačené. Rozpovídal jsem se proto, aby bylo patrné, že moderní palivové systémy vznětových motorů (které se mimochodem svou koncepcí přibližují systémům motorů zážehových) jsou velmi složité a choulostivé. A co je složité a choulostivé může být i poruchové.drgi píše:a hlavne, nekupovat si diesel do mesta.
Ono to nebude zas tak studeny jak pises.drgi píše:myslel som na osobne auta, rozne 'nakupne tasky' a auta, co chodia 6 km do roboty a vecer zase naspat. tam sa ti diesel nestihne ohriat, a so spotrebou je to skoro rovnake ako pri benzine.
Mam staryho atmosferaka (Fel1.9) a i v zime kdy jezdim prave tech 6-10km do prace se nikdy nedostanu pres 6,5L s modernejsim vstrikovanim by to bylo jeste veselejsi. Pochybuju ze bych tyto hodnoty mel s benzinem a jeste v zime. Co se tyce ohrivani do 3 km mam zahrato.
Ja slysel toto pravidlo o nevhodnosti diesela do mesta na kratke vzdalenosti v souvisloti s vyssim opotrebenim nez se spotrebou.
Ale jestli vydrzi 500K km nebo ve meste 250K to me az tak netrapi.
aditiva do nafty
V posledním vydání Autodiselu je této problematice věnován rozsáhlý materiál, včetně laboratorních zkoušek, a nejlépe se trváři VIF. Používal jsem Castrol TDA, nic moc ani subjektivně ani dle testů, po přečtení budu přecházet na VIF tak jsem zvědav. Jenom jej nemohu sehnat. Párkrát jsem použil STP Teatrment, výrazně zvyšoval cetanové číslo, ale jinak moc nefunguje. Každopádně aditiva přidávat je přes všechna opatření výrobce paliv, z důvodů cen oprav vstřikovacích soustav vhodné a proto jsem pro. Jinak jezdím s Fiat Stilo 1,9 JTD.
Můj dojem naopak je, že právě VIF je nejčastěji/nejvíce zastoupená značka v nabídce "běžných" čerpacích stanic. Rozhodně ho mají např. u odbočky na Loket dálnice D1 (tuším, že jde o 63. km a čerpací stanici Paramo, která ovšem není přímo na dálnici, ale hned u sjezdu z ní), v Kutné Hoře u Benziny na výpadovce směr Suchdol, v Kolíně u výpadodovky na Prahu směrem ven z města atd. atd. Výhodou navíc je, že existuje jak v letním, tak zimním provedení.
Taky shanim VIF, zatim jsem pouzival TDA od Castrolu a musim rict, ze me moc nepresvedcil. Po nekolika meisicich pouzivani se zacaly asi pricpavat trysky - trochu to houpalo na volnobeh. A to tankuju naftu OMV. Tak jsem ted tankoval 2x u Shellu V-Power naftu a po druhe nadrzi je to zase OK. A zatim jsem si taky koupil pridavky od Luqui-Moly - na vycisteni a pak na udrzbu. A zatim budu shanet ten VIF, i v tom testu, co tu je v odkazu, vychazi nejlepe.
VIF Super diesel aditiv je poměrně často zastoupen u prodejců náhradních dílů ve větších městech. Proto určitě není problém jej sehnat za dobrou cenu. Pokud byste kupoval olej přes internet, tak na oleje-online.cz jej mají k objednanému oleji za 179 Kč a na longlify s ním mají dokonce akci, kdy je možné na jednu objednávku zakoupit jeden kus za 99 Kč. To pak člověka potěší.