Používat přísady do nafty?

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jiříček

Příspěvek od Jiříček »

U Shellu poznáš, že je nafta aditivovaná, podle toho, že prakticky nepění. Pokud pění, někdo zapomněl aditivum do nafty nalít...:-) Tuto naftu není nutno dále aditivovat, ale co já vím, tak přísady na snížení pěnivosti nafty zhoršují její kvalitu...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

2 Escort> Sory, ale neverim. Ani kdyby dal clovek Escorta na 155ky gumy a jel s vetrem v zadech, tak ten jeho snad "nejstrasnejsi diesel vsech dob" bude zrat pres 6L. Mel jsem ho, delal jsem s nim psi kusy. (Vstriky, cerpadlo... vsechno) V zime nestartoval a zral jak nezavrenej - celorocne.
Mav

Příspěvek od Mav »

To je Velmi pěkné, jeden člověk od Shellu mi řekl, že protipěnivostní přísady dávají do nafty protože se jim zvedne prodej. To k té kvalitě.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Diesel píše:Ja pouzivam SUPER DIESEL ADITIV letni/zimni stoji cca 190,- (650ml) redeni 1:1000 => 3kc/30l. (www.vif.cz)
Naftu beru u Shellu kde by mela byt aditivovana jeste tam spricnu jeden uzaver a v zime pohoda a cerpadlo je ochraneno. Hlavni vyhodu vidim ve zvyseni cetanoveho cisla a mazivosti nafty (cerpadlo) pac nafta je dost "sucha". Snizeni spotreby apod. no budu tomu verit :)
Plně souhlasím a mám také tyto zkušenosti , a o tom , že je nafta suchá plně souhlasím ! Raději aditivum do nafty než 6krát vstřik a čerpadlo !
tom

kde se to da koupit

Příspěvek od tom »

Diesel píše:Ja pouzivam SUPER DIESEL ADITIV letni/zimni stoji cca 190,- (650ml) redeni 1:1000 => 3kc/30l. (www.vif.cz)
Naftu beru u Shellu kde by mela byt aditivovana jeste tam spricnu jeden uzaver a v zime pohoda a cerpadlo je ochraneno. Hlavni vyhodu vidim ve zvyseni cetanoveho cisla a mazivosti nafty (cerpadlo) pac nafta je dost "sucha". Snizeni spotreby apod. no budu tomu verit :)
Ondra

Příspěvek od Ondra »

Anonymous píše:2 Escort> Sory, ale neverim. Ani kdyby dal clovek Escorta na 155ky gumy a jel s vetrem v zadech, tak ten jeho snad "nejstrasnejsi diesel vsech dob" bude zrat pres 6L. Mel jsem ho, delal jsem s nim psi kusy. (Vstriky, cerpadlo... vsechno) V zime nestartoval a zral jak nezavrenej - celorocne.


Nemas pravdu..Mam Esco motor 1,8D-44KW a delam kombinovanou spotrebu DO 5,5l/100km...A 90 po dalnici opravdu nejezdim ;-)
Návštěvník

Re: Používat přísady do nafty?

Příspěvek od Návštěvník »

drgi píše:
marpie píše:
No vyloženě u noname pump netankuji, jak jsem psal tak hlavně Makro a Globus a občas Jet. Dal jsem si teď trošku práce a zjistil jsem že Makro v Ostravě, kde většinou tankuji bere pohonné hmoty od OMW nebo od Benziny což sice není Shell ale aspoň podle mne má i OMW i Benzina naftu adtivovanou a na slušné úrovni. Nebo se mýlím? A taky jsem si zjistil, že Globus bere veškeré pohonné hmoty od Aralu, který má naftu aditivovanou určitě. Nevím teda jak je to s Jetem, ale tam už skoro netankuji.
lenze omw a takisto benzina nebude mat problem urobit neaditivovanu naftu pre Makro a pod. btw, minimalne na slovensku berie Shell naftu od Slovnaftu a dava do nej vlastne aditiva.


V Čechách bere OMV naftu hlavně z terminálů Čepra, takže žádná sláva.
skus tankovat chvilu priamo u OMW, alebo Shell. Len tak pre zaujimavost, ci zbadas nejaky rozdiel v spotrebe, zivosti alebo hlucnosti motoru.
DavidST

Příspěvek od DavidST »

Ahoj...
Dávam do nafty Castrol TDA celoročně a mm pocit že je to ok....
Po dvou letech je čepadlo pořád vpohodě.....

Co tam lejete vy?
Neni žádná reklama, ani pomlouvání, jen realita, podle obalu nemůžeš soudit :lol:

Co to VIF?
rtt

paliva

Příspěvek od rtt »

přešel jsem na VIF z Castrol TDA a připadá mi to stejný.
Lukka

Re: paliva

Příspěvek od Lukka »

rtt píše:přešel jsem na VIF z Castrol TDA a připadá mi to stejný.
Ja v lete koupil Catrol TDA abych si zimni VIF sestril na zimu a rekl bych ze je to kapanek hlucnejsi. Rozhodne se VIF lepe tankuje z Catrolu to tim curkem de desne pomalu a merit se to da az kdyz je ctvrt lahve pryc.
M

Příspěvek od M »

Lukka> Ne, merit se to da normalne. Staci otocit lahev dnem vzhuru a odecitat... :D
Tom

Příspěvek od Tom »

Po zhruba ročním přidávání aditiv do nafty musím říci NE!
Spotřeba dolů nešla, hlučnost motoru stejná, akcelerace zřejmě taky stejná.
Jediné co se změnilo bylo že motor na volnoběh lehce kouřil (nic hrozného) ale na nárazníku v okolí výfuku byla jasná černá mapa o průměru asi 15cm která se tam vytvořila vždy do druhého dne po umytí. Používal jsem aditivum Vif a potom co jsem přestal aditivum úplně používat přestal motor po 14 dnech (cca 500km a 2 tankování) kouřit. Po umytí auta se už nikdy ta černá mapa na nárazníku neobjevila a při volnoběhu není po známkach kouře ani památky.
Jedná se o motor 2.0 Hdi, najeto cca. 125tis. km a tankuji u značkových stanic.
Lukka

Příspěvek od Lukka »

M píše:Lukka> Ne, merit se to da normalne. Staci otocit lahev dnem vzhuru a odecitat... :D
To funguje stejne az tak od 200litru pac ta stupnice je od dna par cm a pak pak je potreba pro kazde otoceni lahev uzavirat pak zas otevrit docmrndavat pokud to clovek chce mit presne.
Je to mozna blbost ale pokud se tankuje casto tak takova odmerka jako ma VIF je oproti tomu zlata.
M

Příspěvek od M »

Ja nevim co mate Vy, ale ja koupil TDA v te pullitrovce. Kdyz ji oplne plnou otocim, tak dosahuje k cca 100ml od horniho okraje a tam uz rysky jsou. S tim otacenim je to pruda, ale co se da delat.
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Příspěvek od Matěj »

Beru VIF, jednoduchý dávkování a můj subjektivní, podotýkám subjektivní pocit je, že auto je tišší, celkově se zklidnil chod motoru a i se mi zdá, že líp jede.

Xsara 2,0HDi Break r.v 2000
Odpovědět