Potřebuji poradit prosím :-)
Moderátor: Colommbo
Potřebuji poradit prosím :-)
Zdravím všechny,
koupila jsem si mazdu r.v. 2002 2.0 TDI a nevím jaký olej mám koupit, jaký filtr se mění, ...navíc mám v autě nezávislé topení a nevím jak to použít koupila jsem si to, protože autíčko je to nádherné
Taky mi nějak slabě svítí xenony, nevíte někdo, jestli se dají vyměnit za silnější? děkuji za každou radu, napište mi prosím i odkaz na stránky kde se to dá koupit i s cenou. Moc Vám děkuji za pomoc. Martinka
koupila jsem si mazdu r.v. 2002 2.0 TDI a nevím jaký olej mám koupit, jaký filtr se mění, ...navíc mám v autě nezávislé topení a nevím jak to použít koupila jsem si to, protože autíčko je to nádherné
Taky mi nějak slabě svítí xenony, nevíte někdo, jestli se dají vyměnit za silnější? děkuji za každou radu, napište mi prosím i odkaz na stránky kde se to dá koupit i s cenou. Moc Vám děkuji za pomoc. Martinka
Re: Potřebuji poradit prosím :-)
Jasně. Marti, ty xylofony tam nech dát ty nejsilnější co najdeš a nejlepší jsou z Číny! Budeš na silnici hezky vidět a proto tě budou mít ostatní motoristé moc rádi a budou tě zdravit veselým blikánímMartinka píše:Zdravím všechny,
koupila jsem si mazdu r.v. 2002 2.0 TDI a nevím jaký olej mám koupit, jaký filtr se mění, ...navíc mám v autě nezávislé topení a nevím jak to použít koupila jsem si to, protože autíčko je to nádherné
Taky mi nějak slabě svítí xenony, nevíte někdo, jestli se dají vyměnit za silnější? děkuji za každou radu, napište mi prosím i odkaz na stránky kde se to dá koupit i s cenou. Moc Vám děkuji za pomoc. Martinka
Aha - Wolodyjovski je vtipálek
Paní ale chtěla poradit a ne trapně setřít.
Takže:
1) Olej
- tuším, že výrobce předepisuje A3/B3
- osobně bych volil viskozitu 5W40 (dá se ale také použít 10W40 a 5W30 podle stylu jízdy)
- olej měnit po 12 měsících a nebo (dle výrobce) 20tis. km., podle mě však maximálně po 12 měs. a 15 tis. km
- S olejem je nutné vyměnit i olejový filtr - osvědčené značky jsou Purflux, Purolator, Mann, Mahle, Champion
Olej třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1281
nebo tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1403
a nebo třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
tyto oleje se dají sehnat i levněji, ale je třeba hledat
je možné použít i jiné oleje, které splňují specifikaci výrobce
2) Pokud máte auto nově, doporučoval bych i výměnu vzduchového filtru (max po 50 tis. km), kabinového filtru, pokud je (1 krát ročně) a palivový filtr (max po 50 tis km)
dále brzdy, rozvody, kladky, vodní pumpa atd. atd.
Doporučuji poradit se s někým, kdo autům rozumí a Mazdám konkrétně.
Jinak všechny náhradní díly a filtry lze zakoupit třeba zde:
http://www.elit.cz
3) S xenony opatrně - nevím, jestli jsou tam origo a nebo HID sada (nelegální), ale každopádně bych se poradil někde v servisu.
Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Paní ale chtěla poradit a ne trapně setřít.
Takže:
1) Olej
- tuším, že výrobce předepisuje A3/B3
- osobně bych volil viskozitu 5W40 (dá se ale také použít 10W40 a 5W30 podle stylu jízdy)
- olej měnit po 12 měsících a nebo (dle výrobce) 20tis. km., podle mě však maximálně po 12 měs. a 15 tis. km
- S olejem je nutné vyměnit i olejový filtr - osvědčené značky jsou Purflux, Purolator, Mann, Mahle, Champion
Olej třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1281
nebo tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1403
a nebo třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
tyto oleje se dají sehnat i levněji, ale je třeba hledat
je možné použít i jiné oleje, které splňují specifikaci výrobce
2) Pokud máte auto nově, doporučoval bych i výměnu vzduchového filtru (max po 50 tis. km), kabinového filtru, pokud je (1 krát ročně) a palivový filtr (max po 50 tis km)
dále brzdy, rozvody, kladky, vodní pumpa atd. atd.
Doporučuji poradit se s někým, kdo autům rozumí a Mazdám konkrétně.
Jinak všechny náhradní díly a filtry lze zakoupit třeba zde:
http://www.elit.cz
3) S xenony opatrně - nevím, jestli jsou tam origo a nebo HID sada (nelegální), ale každopádně bych se poradil někde v servisu.
Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Dlouho jsem premyslel, co tim autor myslel. Asi chtel psat neco o teplote svetla, tedy udaje v Kelvinech [K].luk.zah píše: Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Pro puvodni tazatelku: Pro Vas bude opravdu lepsi volba servis. Nebo si snad na aute chcete sama menit filtry a olej?
Zajimat by vas mel asi jenom servisni interval pro jednotlive ukony. Toto se dozvite v autorizovanem servisu, nebo zkuste najit manual k autu na internetu.
Urcite take dobre poradi fanklub znacky ci dokonce modelu. Tam mozna sezenete kontakt i na provereny servis.
Pkod1 píše:Dlouho jsem premyslel, co tim autor myslel. Asi chtel psat neco o teplote svetla, tedy udaje v Kelvinech [K].luk.zah píše: Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Omlouvám se. Jsem už asi trošku přetažený. Ano - myslel jsem teplotu světla, ale nenapadlo mě, jak to formulovat.Anonymous píše:Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech
Pozor, neplést si kaulony a Klingony
Ale to zkomolení Kelvinů na Kaulony Za to se moc omlouvám.
Wolodyjovski je borecluk.zah píše:Aha - Wolodyjovski je vtipálek
Paní ale chtěla poradit a ne trapně setřít.
Takže:
1) Olej
- tuším, že výrobce předepisuje A3/B3
- osobně bych volil viskozitu 5W40 (dá se ale také použít 10W40 a 5W30 podle stylu jízdy)
- olej měnit po 12 měsících a nebo (dle výrobce) 20tis. km., podle mě však maximálně po 12 měs. a 15 tis. km
- S olejem je nutné vyměnit i olejový filtr - osvědčené značky jsou Purflux, Purolator, Mann, Mahle, Champion
Olej třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1281
nebo tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1403
a nebo třeba tento:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
tyto oleje se dají sehnat i levněji, ale je třeba hledat
je možné použít i jiné oleje, které splňují specifikaci výrobce
2) Pokud máte auto nově, doporučoval bych i výměnu vzduchového filtru (max po 50 tis. km), kabinového filtru, pokud je (1 krát ročně) a palivový filtr (max po 50 tis km)
dále brzdy, rozvody, kladky, vodní pumpa atd. atd.
Doporučuji poradit se s někým, kdo autům rozumí a Mazdám konkrétně.
Jinak všechny náhradní díly a filtry lze zakoupit třeba zde:
http://www.elit.cz
3) S xenony opatrně - nevím, jestli jsou tam origo a nebo HID sada (nelegální), ale každopádně bych se poradil někde v servisu.
Spíš bych volil ale xenony s nižší svítivostí v kaulonech, protože čím větší svítivost (v kaulonech) tím horší odraz světla a tím řidiči přijde, že xenony slabě svítí (ale ostatní řidiči v protijedoucích vozech to často vidí jinak)
Mám fabii 1,2 (trojhrnek,N95) , dal jsem tam V-power a byl to velký rozdíl. Na 3000ot při trojce nejelo 50, ale 58Km/h, motor se ztišil, při rozjezdu to má větší odpich.
Řekl bych naopak, že V-Power jakožto bohatě aditivovaný kvalitní benzín motor spíše čistí a šetří. Jízda s ním byla znatelně lepší.
Pokud jej chcete vyzkoušet, tak naberte plnou.
Řekl bych naopak, že V-Power jakožto bohatě aditivovaný kvalitní benzín motor spíše čistí a šetří. Jízda s ním byla znatelně lepší.
Pokud jej chcete vyzkoušet, tak naberte plnou.
Re: V-Power
Negativní - to určitě NE, měl by - naopak - vyčistit palivový systém, a odstranit usazeniny zejména na sacích ventilech.Dzurmajstr píše:Zdravím Vás všechny, prosim Vás, mám Ford Escort r. v. 96, tankuju do něj Natural 95, může mít nějaké negativní dopady na motor benzín V-Power co prodává benzinka Shell? Děkuji za radu všem co napíší, děkuji.
Je to dlouhodobější záležitost - zvláště u starších aut, nebo u těch, které mají hodně najeto, jedna nádrž nestačí. I Shell upozorňuje na znatelný účinek až po najetí 1500 až 2000kmskodovkar píše:.....V-Power.....tak naberte plnou.
Hned to pujdu natakonvat, pokud V-Power meni i prevodove pomery Pokud to ofsem neni mysleno jako ironije (chyby v CJ jsou schvalne)skodovkar píše:Mám fabii 1,2 (trojhrnek,N95) , dal jsem tam V-power a byl to velký rozdíl. Na 3000ot při trojce nejelo 50, ale 58Km/h, motor se ztišil, při rozjezdu to má větší odpich.
Řekl bych naopak, že V-Power jakožto bohatě aditivovaný kvalitní benzín motor spíše čistí a šetří. Jízda s ním byla znatelně lepší.
Pokud jej chcete vyzkoušet, tak naberte plnou.