S tým zaťažovaním si problém nerob, nakoľko znížená HTHS viskozita sa prejavuje pri teplote oleja až okolo 150 stupňov C, t.j. nad tieto hodnoty sa nedostaneš ani pri vysokej rýchlosti pri jazde do kopca. Rozdiel v hrúbke mazacieho filmu medzi olejom a3 a a1/b5 je len asi 10%, pričom jeho pevnosť je stále vysoká vzhľadom na použité základové oleje a aditíva ktoré sú používané pri ľahkobežných olejoch. Výsledok zvýšenej ochrany motora pri použití týchto olejov sa prejavuje hlavne na rýchlom nábehu plnohodnotného mazania pri studenom motore, kedy je opotrebenie najvyššie. Ak je motor uspôsobený na použitie olejov a1/b1 a a5/b5 je vhodné ich použiť, nakoľko znižujú opotrebenie motora vo fáze zahrievania, spoľahlivo ho chránia pri plnom zaťažení, znižujú spotrebu a opotrebenie motora. V súčasnosti spol. Castrol už testuje motory a ultraviskózne oleje 0w10 a 5w10 ktorých použitie sa plánuje pri najnovších motoroch. Toto sú podložené veci, nie keci. Pár rokov dozadu si mechanici nevedeli predstaviť použitie olejov 10w40 a 5w40, boli to veľmi riedke oleje a obhajovali oleje 15w40. No doba pokročila.BranoS píše:Pitris: častá výmena je mi jasná, ale čo si mám ako laik predstaviť pod tým tepelným nezaťažovaním?
PS: vzhľadom na konštrukciu a použité materiály sa dnes pri osobných vozidlách už vyššia životnosť motorov ako 250.000 – 350.000 km neprojektuje a môžete tam liať čo čokoľvek, tak tomu nepomôžete.