Brzdová kapalina
Moderátor: Colommbo
Re: Brzdová kapalina
My nejsme vepři . My si jen tak povídáme, copak tu lítají židle? A tříbíme názory, myslím, že kapalinu si vyměňuje leckdo a dělá to lecjak, snad ta diskuse v tomto případě zbytečná není. Např. o nádržce brzdové kapaliny, že jsou to vlastně nádržky dvě, to není na každém rohu psáno... A přitom je to dost podstatná věc .
No, a o hajzlíkách jsem já nezačal, pane učiteli, to on .
A co, ragazzi, druhdy doporučované "našlapání" pedálem při odvzdušnění je co platné? Nebo jak u čeho? Nebo ne?
No, a o hajzlíkách jsem já nezačal, pane učiteli, to on .
A co, ragazzi, druhdy doporučované "našlapání" pedálem při odvzdušnění je co platné? Nebo jak u čeho? Nebo ne?
Re: Brzdová kapalina
A já taky nenapsal vepři ale ve při, žáku Ždimero
A to našlapání před povolením odvzdušňováku je lepší. A mi to taky děláme....
A to našlapání před povolením odvzdušňováku je lepší. A mi to taky děláme....
Na každém rohu ne - ono stačí (a třeba při tom odsátí kapaliny) se do té nádržky podívatItall píše:Např. o nádržce brzdové kapaliny, že jsou to vlastně nádržky dvě, to není na každém rohu psáno... A přitom je to dost podstatná věc
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Brzdová kapalina
Pitris: Jestli máš nádržku, do které se dá shora podívat, tak já ne. I odsávat by se muselo po paměti. Viděl jsem obrázky na netu, jak se odsává stará kapalina, a tam, čirou náhodou, byla nádržka, ke které byl krásný přístup shora. Zkrátka takový pěkný příklad z běžné praxe .
Že je pro každý okruh nádržka dělená, by se mělo meldovat červeně v každém pojednání o tomto.
Že je pro každý okruh nádržka dělená, by se mělo meldovat červeně v každém pojednání o tomto.
Re: Brzdová kapalina
Když ono tomu tak je už dobrých 30 let. Proč tedy zdůrazňovat něco, co je evidentní, všeobecně a již dlouho známé?Itall píše:... Že je pro každý okruh nádržka dělená...
Re: Brzdová kapalina
Máš si koupit normální auto A já (i mladej) máme krásně přístupnou i nádržku od spojky....Itall píše:Pitris: Jestli máš nádržku, do které se dá shora podívat, tak já ne. I odsávat by se muselo po paměti....
No vidíš - taky normální autoItall píše:Viděl jsem obrázky na netu, jak se odsává stará kapalina, a tam, čirou náhodou, byla nádržka, ke které byl krásný přístup shora....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Brzdová kapalina
Jsou věci mnohem déle známé, dokonce od nepaměti, řekl bych, a připomínají se. A stále to mnoho lidí neví.Návštěvník píše:Když ono tomu tak je už dobrých 30 let. Proč tedy zdůrazňovat něco, co je evidentní, všeobecně a již dlouho známé?Itall píše:... Že je pro každý okruh nádržka dělená...
Neříkám, že o dělené nádržce se má psát v novinách, ale ve statích o výměně brzdovky, např., by to mělo být vždy. Nebo v příručkách či učebních textech. Nebo jentak v diskusi, kde někdo už to dělal a někdo to zas bude dělat prvně, tak by uvítal podstatné informace. Těch informací zas není tolik, Návštěvník by možná měl víc, než desatero a někdo zas jen pár bodů. Lidí, kteří nevysávají nádobku, ale kapalinu vypustí spodem, je více. Podle mě to není zásadní chyba, kór u nepřístupné nádržky, a taková informace o dělené nádržce je u toho hodně podstatná. Všeobecně známé věci se někdy musíš dovědět prvně .
Re: Brzdová kapalina
A ti všichni se dopouštějí chyby. Proč? Inu proto, že v nádobce vytváření směsku staré a nové kapaliny (tedy pokud si nechtějí systém zavzdušnit, což je chybou ještě větší). A to rozhodně není dobře.Itall píše:... Lidí, kteří nevysávají nádobku, ale kapalinu vypustí spodem, je více. ...
Re: Brzdová kapalina
Když do nádržky budu vidět, vypustím tolik kapaliny, kolik ty vysaješ. Není v tom rozdíl.Návštěvník píše:A ti všichni se dopouštějí chyby. Proč? Inu proto, že v nádobce vytváření směsku staré a nové kapaliny (tedy pokud si nechtějí systém zavzdušnit, což je chybou ještě větší). A to rozhodně není dobře.Itall píše:... Lidí, kteří nevysávají nádobku, ale kapalinu vypustí spodem, je více. ...
A když bude nádobka nepřístupná (jakože u mě je), stejně ji asi nevysaji pořádně, nemám na to ani cajk. Opět - nevidím v tom rozdíl.
Re: Brzdová kapalina
Vidím, že taká výmena brzdovej kvapaliny celkom masaker
Ja si odsatú kvapalinu hneď nalejem do prázdnej ciachovanej fľaše (obyčajná priesvitná PET fľaša, na ktorej si permanentným popisovačom vyznačím risky) a zasuniem do nej hadičku. Ten oblúk hadičky som nekontroloval , ale ak je jeden koniec hadičky na odvzdušňováku a druhý pod hladinou kvapaliny, tak som s tým problém nemal. Pri vypúšťaní som po poklese brzdového pedála hneď dotiahol odvzdušňovací ventil, aby nedošlo k spätnému prúdeniu kvapaliny.
Na väčšej ploche hladiny v širokej nádržke sa stará kvapalina s novou premieša viacej, ako v tenkých rúrkach a hadičkách. Preto v tom rozdiel je
Pri Felicii je uvedené množstvo vymenenej kvapaliny 0,2 - 0,3 l pre každé zadné koleso a 0,1 - 0,2 l pre každé predné koleso. Pre Octaviu je uvádzané množstvo 0,2 l pre každé koleso. V nádržke sa nachádza cca 0,2 l kvapaliny. Z toho mi Vychádza množstvo brzdovej kvapaliny pre výmenu 1 liter.
Je to síce nepríjemné, ale načo tam potrebuješ vidieť pri odsávaní? Zasunieš do nádržky striekačku, hadičku... tak, aby sa dotýkala jej dna a odsaješ čo sa dá. Hlavne aby si videl hladinu pri vymieňaní a stále dopĺňal novú kvapalinu, lebo ak Ti to chytne vzduch, tak môžeš začať odznovu.Itall píše:A když bude nádobka nepřístupná (jakože u mě je), stejně ji asi nevysaji pořádně, nemám na to ani cajk.
Ja si odsatú kvapalinu hneď nalejem do prázdnej ciachovanej fľaše (obyčajná priesvitná PET fľaša, na ktorej si permanentným popisovačom vyznačím risky) a zasuniem do nej hadičku. Ten oblúk hadičky som nekontroloval , ale ak je jeden koniec hadičky na odvzdušňováku a druhý pod hladinou kvapaliny, tak som s tým problém nemal. Pri vypúšťaní som po poklese brzdového pedála hneď dotiahol odvzdušňovací ventil, aby nedošlo k spätnému prúdeniu kvapaliny.
Návštěvník píše:A ti všichni se dopouštějí chyby. Proč? Inu proto, že v nádobce vytváření směsku staré a nové kapaliny...
Na väčšej ploche hladiny v širokej nádržke sa stará kvapalina s novou premieša viacej, ako v tenkých rúrkach a hadičkách. Preto v tom rozdiel je
Ešte sa riadim dielenskými príručkami, ktoré mám ku Škodovkám, a v ktorých sa predpisuje poradie výmeny kvapaliny nasledovne - pravé zadné, ľavé zadné, pravé predné a nakoniec ľavé predné koleso.Itall píše:Když do nádržky budu vidět, vypustím tolik kapaliny, kolik ty vysaješ. Není v tom rozdíl...
Pri Felicii je uvedené množstvo vymenenej kvapaliny 0,2 - 0,3 l pre každé zadné koleso a 0,1 - 0,2 l pre každé predné koleso. Pre Octaviu je uvádzané množstvo 0,2 l pre každé koleso. V nádržke sa nachádza cca 0,2 l kvapaliny. Z toho mi Vychádza množstvo brzdovej kvapaliny pre výmenu 1 liter.
Síce Peugeot nepoznám, ale pochybujem, že priemer rúrok, hadičiek... brzdovej sústavy by bol tak iný, že by 0,5 l brzdovej kvapaliny postačovalo na jej kompletnú výmenu.Itall píše:Pořídil jsem 0,5L Cleanfox DOT4...
Naposledy upravil(a) emge dne úte lis 11, 2014 18:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Brzdová kapalina
Víš, kdo to má dělat, tak o tom něco ví. A konkrétně u brzd se předpokládá, že do nich "poleze" jen někdo, kdo o tom něco ví; a ten kdo o tom něco ví, tak ví co má jak a s čím dělat.Itall píše:Neříkám, že o dělené nádržce se má psát v novinách, ale ve statích o výměně brzdovky, např., by to mělo být vždy. Nebo v příručkách či učebních textech. Nebo jentak v diskusi, kde někdo už to dělal a někdo to zas bude dělat prvně, tak by uvítal podstatné informace....
Neříkám, že nemáš odvahu nebo že seš technický antitalent a je dobře, že se práce na autě nebojíš, ale jsou určité věci do kterých by se ten, kdo o tom moc neví, bezhlavě pouštět neměl a naopak by měl být rád za informace od někoho, kdo ví. A ne obracet většinu toho co zde ten kdo ví napíše....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Brzdová kapalina
Ty v tom rozdíl nevidíš, ale to je jen tvé nepochopení problematiky. Když totiž naprostou většinu staré kapaliny z nádobky odsaješ (zásadně se nic nevypouští, neboť hrozí zavzdušnění) a naliješ novou, pracuješ už pak jen s čistou náplní, díky čemuž dokážeš dostatečně přesně určit, v jakém momentě ti z odvzdušňováku teče jen ta nová kapalina. Atd. atd. Ale je to zbytečné, je to zbytečné, je to zbytečné...Itall píše:Když do nádržky budu vidět, vypustím tolik kapaliny, kolik ty vysaješ. Není v tom rozdíl.
A když bude nádobka nepřístupná (jakože u mě je), stejně ji asi nevysaji pořádně, nemám na to ani cajk. Opět - nevidím v tom rozdíl.
Re: Brzdová kapalina
1. A hlavne po odsatí a naliatí novej neprestajne sledovat hladinu. Ked sa to zavzdušní,tak sa musí začat odznova a u všetkých kolies.Pitris píše:Víš, kdo to má dělat, tak o tom něco ví. A konkrétně u brzd se předpokládá, že do nich "poleze" jen někdo, kdo o tom něco ví; a ten kdo o tom něco ví, tak ví co má jak a s čím dělat.Itall píše:Neříkám, že o dělené nádržce se má psát v novinách, ale ve statích o výměně brzdovky, např., by to mělo být vždy. Nebo v příručkách či učebních textech. Nebo jentak v diskusi, kde někdo už to dělal a někdo to zas bude dělat prvně, tak by uvítal podstatné informace....
Neříkám, že nemáš odvahu nebo že seš technický antitalent a je dobře, že se práce na autě nebojíš, ale jsou určité věci do kterých by se ten, kdo o tom moc neví, bezhlavě pouštět neměl a naopak by měl být rád za informace od někoho, kdo ví. A ne obracet většinu toho co zde ten kdo ví napíše....
2. U brzd s ABS a podobnými systémami zavzdušnenie može znamenat nemalý pruser,ktorý zvačša končí návštevou servisu.
3. utiahnutie odvzdušnovacích ventilov na správny moment je velmy doležité.
4.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Brzdová kapalina
Když nepoužiješ průhlednou hadičku, stěží poznáš, kdy už ti teče čerstvá brzdovka. Přeloženo - na případ Italla: měl jen 0,5 l nové kapaliny, tak s ní musel vystačit, a to bez ohledu na to, že s největší pravděpodobností (i s přihlédnutím k tomu, že se mu podařilo systém zavzdušnit, což si vždy vyžádá více kapaliny) nenahradil celý objem náplně. Hlavně že je spokojen...emge píše:... Síce Peugeot nepoznám, ale pochybujem, že priemer rúrok, hadičiek... brzdovej sústavy by bol tak iný, že by 0,5 l brzdovej kvapaliny postačovalo na jej kompletnú výmenu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Brzdová kapalina
Osobně se mi osvědčil tento postup: Z nádržky odsaju kapalinu tak, aby na dně zůstala ještě viditelná (ano, vidím do nádržky a přístup k ní je 1A, což je výhoda) hladinka a doliju do vrchu novou. Nádobku nechám otevřenou a pak klasicky od PZ kola - nasadím hadičku, povolím odvzdušňovací šroub a pomocník cca dvaceti šlápnutími vyšlape kapalinu do nádobky, přitom hlídám hladinu v nádržce a dolévám. Potom už klasický postup jako při odvzdušňování (žádný vzduch ale nebývá, jen dvakrát pro sichr.) Pokračuju LZ, PP a LP stejným postupem, jen se sníženým počtem prvotních vyšlapání staré kapaliny (cca 18-15-12). Udávaný objem kapaliny v systému je půl litru, nové při tom spotřebuju tak třičtvrtělitr.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Brzdová kapalina
Ano, to odpovídá. Přitom je třeba mít na paměti, že skutečný objem kapaliny při výměně se do značné míry odvíjí od opotřebovanosti brzd, přesněji kotoučů, bubnů, desek a paken.Colommbo píše:... Udávaný objem kapaliny v systému je půl litru, nové při tom spotřebuju tak třičtvrtělitr.