7 stovek axiální házivosti mne donutí to řešit. Ale že bych je pouhým okem viděl?Návštěvník píše:Když má někdo měřidlo v oku,tak to jde.
Brzdy
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Re: Jaké auto?
Ale já jsem přece napsal, že:emge píše:Síce som nenapísal, že bruselskí úradníci, ale v konečnom dôsledku si takého príkazy kritiku zaslúžia
Tedy to nebyli úředníci, dokonce ani bruselští. Jestli za to někdo může, pak globalizace a neschopnost zákazníků/uživatelů. Já to neschvaluji, jenom vidím příčinnou souvislost jinak.Návštěvník píše:povinné ESP si na půdě ryze odborného orgánu EHK OSN vynutili zástupci USA, a to kvůli neschopným americkým řidičům. ...
Re: Jaké auto?
Ano, jenže jsem nebrousil celou činnou plochu, která byla OK, ale orezlou plošku (drážku) vně i uvnitř, kde destičky nechodí . Na obyčejné brusce to chce trochu fortelu, oko, ruku, ale výsledek je dobrý. Brzdy se zlepšily znatelně. Tohle broušení dělají i servisy, i značkové, na stolní brusce Einhell asi ne... Depa já bych vzal profesionální brusku, he? Se soustružením celé plochy kotoučů moc dobrou zkušenost nemám. Pokud už je kotouč natolik špatný, je lepší ho vyměnit.Pitris píše:Na stolní brusce Einhell
Re: Jaké auto?
No a co bys tam chtěl ještě rozebírat,tedy pokud neteče brzdový válec. Jinak včasnou údržbou, tzn. při každém přehození kol, předcházím tomu,abych pak musel brousit kotouče do roviny,měl rovnoměrně sjeté desky,fungovala mi řádně RB atd. Což se těžko vysvětluje někomu,kdo nasadí na kola zimní gumy a jezdí s nimi 4-5 let v létě i v zimě aniž by kola sundal a občas koukl takříkajíc pod sukni. Ale já zapomněl,Ty máš na autě bezúdržbové bubny, takže tam není problém.Itall píše:A helemese, tak to jsem už i já rozebíral brzdy na prvočinitele a vůbec jsem si nemyslel, že je to na prvočinitele (což nebylo...). Sundat třmeny a kotouče a vyndat destičky tedy umím také, při mém chabém technickém vzdělání , dokonce i zbrousit kotouče do roviny na stolní brusce Einhell slabého výkonu (jak přitlačíš, tak stojí ) . Nehovoří se o bubnových brzdách, kde by se soudruh s těmi prvočiniteli více zapotil...lengy60 píše:Těmi prvočiniteli je myšleno to, že brzdiče kompletně demontuje,vyjme destičky,přítlačné plíšky,zkontroluje těsnění,srazí případné hrany na kotoučích,vyčistí žebra v chlazených kotoučích atd.Myslím si,že víš jak vypadá kotoučová brzda nebo mám dodat nějaký obrázek pro lepší orientaci.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
lengy: Údržba brzd je důležitá , ale každý půlrok (při přezouvání) možná až zbytečná. I při používání jen zimních gum kola občas přehazuji . Nejdéle jsem je nesundaval na jedné nápravě 2 roky. Což je právě ten interval, kdy je kontrola a namazání více než vhodná (nebo 30000 km, jasné ). Je rozdíl, je-li auto nové nebo je to starý krásný vůz (abych nikoho neurazil ). Já jsem měl problém už u zánovního auta vpředu, kdy v servisu Peugeot mimochodem mezi řečí prohodili, že jsou ojeté destičky. Podivil jsem se, neboť brzdím minimálně. Později, při řešení problému na brzdách jsem viděl, že tomu bylo poněkud jinak. Sjeté nebyly destičky, ale 1 destička, což mělo značkovému servisu jasně signalizovat problém, který by se měl řešit (auto bylo tehdy ještě v záruce). Jenže se na to vykáleli. Což je i další důvod, proč bych tento servis už nenavštívil.
Re: Jaké auto?
Italle,Italle. A čemu jsi se prosím Tě divil,když píšeš "brzdím minimálně". Jestliže se něco nepoužívá,tak to zaroste. Ty mi připomínáš mou ségru,taky jezdila minimálně a pak se divila,když jí auto přestalo brzdit téměř úplně. Já prostě ty 3 kilča nebo kolik,co si kámoš za to vyčištění a promazání brzd řekne dám a vím,že mi brzdy makají a pak nehořekuji někde na fóru,že mi např.zhasla el.ruční brzda za kterou dám bambilión. Že přijedeš do zn.servisu a Tvé auto vyfasuje nějaký lempl,který na to hodí bobana,tak to je problém. Taky někteří naši zákazníci vyžadovali jmenovitě určitého mechanika,protože věděli,že auto bude OK. On totiž šéf těžko může stát každému za zadkem,zda svou práci dělá dobře.Může ho následně potrestat za špatně odvedenou práci,ale má zkušenost říká,že tomuto druhu lidí je to takříkajíc u hnědule.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
lengy: No, destička asi zarostla, že .
Pouze se z ní utrhl papundekl, co tam je kvůli tlumení vibrací, jak jsem se tu dověděl. To se tedy určitě nestalo nebrzděním. Mám podezření, že to tak bylo už u nového auta a značkový servis při první návštěvě nic a při druhé říkal něco o destičkách. Jasně, že při rozborce každý rok (půlrok) by se na závadu celkem včas přišlo. Ovšem dělat to u nového auta, když navíc jezdím pravidelně do značkového servisu...Pouze mě to mohlo trknout, když už se zmínili. Jenže řekl, že jsou sjeté DESTIČKY, ne DESTIČKA. Já jsem si myslel, ať si pindá, destičky být sjeté nemohou. Což tedy nebyly, jen ta jedna...
Pouze se z ní utrhl papundekl, co tam je kvůli tlumení vibrací, jak jsem se tu dověděl. To se tedy určitě nestalo nebrzděním. Mám podezření, že to tak bylo už u nového auta a značkový servis při první návštěvě nic a při druhé říkal něco o destičkách. Jasně, že při rozborce každý rok (půlrok) by se na závadu celkem včas přišlo. Ovšem dělat to u nového auta, když navíc jezdím pravidelně do značkového servisu...Pouze mě to mohlo trknout, když už se zmínili. Jenže řekl, že jsou sjeté DESTIČKY, ne DESTIČKA. Já jsem si myslel, ať si pindá, destičky být sjeté nemohou. Což tedy nebyly, jen ta jedna...
Re: Jaké auto?
No destička nezaroste,ale když máš zasviněnou tu drážku,ve které se pohybuje,tak pak vznikne problém.Itall píše:lengy: No, destička asi zarostla, že .
..
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
A jaký "důkaz" by sis představoval? Moje ujištění nestačí? Pokud jde o odkazy, hledej tady: http://www.unece.orgNávštěvník píše:A nějaký důkaz,odkaz? Zrovna v USA to ESP moc neužijí
P.S.: Stenografické zápisy se už dávno nedělají, dokonce se přestaly pořizovat i zvukové nahrávky toho, co bylo řečeno do mikrofonů. Přece musíme šetřit, všude...
Re: Jaké auto?
Si představ, že máš kotouč s téměř "novou" tloušťkou, jen je axiálně zkroucený o 7 setin mm. Vyhodíš ho (přesněji oba) snad? Samozřejmě musíš najít někoho, kdo to umí a má na to vybavení. Já za srovnání (soustruh + bruska) dvou kotoučů dávám 300 Kč + slušné dýško dle vlastního uvážení, poněvadž nové neorigo kotouče pod 3500 Kč stěží pořídím a navíc nevím, co to zase bude za shit.Itall píše:... Se soustružením celé plochy kotoučů moc dobrou zkušenost nemám. Pokud už je kotouč natolik špatný, je lepší ho vyměnit.
Re: Jaké auto?
Právě že řadu věcí je třeba udělat speciálně na tom novém autě, když už to neudělali ve fabrice!Itall píše:... Ovšem dělat to u nového auta, když navíc jezdím pravidelně do značkového servisu...
Re: Jaké auto?
Nejen to: všechny pohyblivé části brzd musejí být v místech vzájemného pohybu mazány! Nejlépe vždy před a po zimě.Itall píše:Tož, jasné, vedení destičky u pístku muší být mazáno .