ethanol E85
Moderátor: Colommbo
Re: ethanol E85
Jdu si raději zapálit. Jsem ten TYP osobnosti no. Návštěvník asi natankoval do japonce s motorem GDI,který pracuje s chudou vrstvenou směsí etanol a shořeli mu ventily. Směs byla potom ještě chudší. Ale to se nedozvím,jelikož neumí normálně odpovědět. A od té doby má lihovou fobii
Re: ethanol E85
Možná by ses měl jít zapálit Teda já se ti divím - co Tys tady ukázal a kolika lidem si tu poradil1000watu píše:Jdu si raději zapálit.
Seš tady několik hodin i s cestou a hned kolem sebe kopeš jak jankovitej kůň. Jezdíš na E85, tak si na něho jezdi, dej si tam olej, který je sto si s tím poradit líp: mimochodem jaký, ti tady "napovězeno" bylo, dej si bacha třeba na palivový čerpadlo a elektrolýzu ale nemusíš tady urážet někoho, kdo toho o autech a jejich konstrukci ví víc, než většina z nás dohromady.... a podpisem si taky ledacos ukázal.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
Kdybys v oboru, k němuž se zde vyjadřuješ, měl alespoň minimální přehled, tak bys mohl a měl vědět, že do příchodu motorů speciálně upravených na E85 bylo právě GDI to vůbec nejodolnější, co se sériově vyrábělo. GDI navíc s chudou směsí pracuje jen za určitých podmínek, což v žádném případě není jízda po německé dálnici, kde pod plným plynem jede naopak na bohatou směs, hluboko pod stechiometrickým poměrem.1000watu píše:...s motorem GDI,který pracuje s chudou vrstvenou směsí etanol a shořeli mu ventily. Směs byla potom ještě chudší. ...
Re: ethanol E85
Ale pořád nevím která kára nevydržela to nestandardní palivo. GDI bylo odolné do té doby než se pokazilo. A poněkud se to neprosadilo. Od této doby na to ,co nebude k E 85 reaguji zeleným
Re: ethanol E85
2,4 GDI.1000watu píše:Ale pořád nevím která kára nevydržela to nestandardní palivo.
A pokazilo se kvůli vysokému podílu biolihu ve směsi namíchané čerpadlářem tak, aby vydělal na nižším zdanění E85.1000watu píše:GDI bylo odolné do té doby než se pokazilo.
Neprosadilo se proto, že spoří pouze v případě, kdy se s ním jede piánko, tj. kdy pracuje s chudou směsí. Pokud se s ním jede normálně, bere normálně, jako každý srovnatelný motor (stechiometrická směs). No a když se mu šlape na krk, bere dokonce více - to kvůli bohaté směsi.1000watu píše:A poněkud se to neprosadilo.
Je to k věci, tedy k E85? Je!1000watu píše:Od této doby na to ,co nebude k E 85 reaguji zeleným
Re: ethanol E85
Takže to byl GDI. Konečně to vím. Respektive jsem to předpokládal. Většina normálních motorů nepozná ani 50% lihu. Tedy řidič to z jízdy nepozná. Akorát nechápu tu fobii k E 85,jen kvůli tomu,že někdo natankoval blbé palivo do motoru,který to nesnáší. (tedy ne omylem,ale důsledkem snahy pumpy ošidit zákazníka).
Re: ethanol E85
No, otevřu stránky a čučí na mne 1000 watu, tak si dvakrát protřu oči , jestli jsem nevlezl na foru "MLADÝ ELEKTRONIK" . Po prvních řádcích ......do posledních stále nevím , co tomu 1000watovému tak dobře šlape na ten líh. Tak jsem si pustil Divokého B. "CHLAPE, AŤ TI TO ŠLAPE" a nic jsem nepřivolal.
Tak chlape, ať ti to na ten líh šlape.
Tak chlape, ať ti to na ten líh šlape.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: ethanol E85
Už mi tak šlape třetí auto. 2 bez přestavby.Já problém nemám. Nebo fobii.Víš proč 1000W? Protože moje kolo má 1000W + já Léta jdou,zdraví jde do prdele
Re: ethanol E85
Toto je ovšem ryze účelová interpretace mých předchozích vyjádření. Uvedu to tedy na pravou míru.1000watu píše:...Akorát nechápu tu fobii k E 85,jen kvůli tomu,že někdo natankoval blbé palivo do motoru,který to nesnáší. ...
Nemám žádnou fóbii vůči E85, jen si prostě nemyslím, že úsilí konstruktérů a prostředky vložené výrobci do vývoje motorů, které jsou schopny bezpečně pracovat na E85, nejsou ani samoúčelné, ani technicky neopodstatněné. Mnou zmíněný vlastní problém s biolihem je přitom zcela druhořadý. Někteří si ovšem rádi hrají s odjištěným granátem...
Re: ethanol E85
To jsem se zase dověděl, maximálně že máš revma z kola.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: ethanol E85
Co potřebuješ vědět? Typ motoru? Takže popořadě: 1,3 OHV (najeto 75000kn na E 85 +100000na benzín před tím ,pak se rozpadla karoserie),1,2 8V Fire,najeto 75000km(totální havarie,vrakoviště),1,2 16V 55kw Renault,najeto 26000km. (už tzv. přestavba) Já vím,že to není ono,ale ani LPG není ono. Nic co musí jezdit na různá paliva není ono. Jediné co může zničit Etanol v motoru jsou ventily+ sedla(jízda na chudou směs),ale může,nemůžu potvrdit. A pokud je palivo vodnaté ,zničí se palivová pumpa/vydře se,resp. elektrochemicky zničí komutátor a čerpadlo se buď zastaví,nebo nejdříve vynechává a pak se zastaví natrvalo) Ano toto můžu potvrdit. A zapomněl jsem na upravenou Š 105 SE SNÍŽENOU HLAVOU,OSTROU VAČKOU,upraveným karburátorem co jela 170km/hod
Re: ethanol E85
Nepozná kdy a čím1000watu píše:....Většina normálních motorů nepozná ani 50% lihu....
Minimálně se musí ten motor přeštelovat, protože líh má daleko nižší výhřevnost. Takže to pojede hůř a s vyšší spotřebou. Kromě toho je etanol mnohem agresivnější, a proto by měl být motor a palivová soustava upraveny tak, aby mu odolaly. Proč někteří výrobci provoz na E85 nedoporučují a proč někteří výrobci dělají speciální "FlexiFuel" řady Že by jen tak z plezýru Netvrdím, že nejde na E85 jezdit, ale bez úprav to to auto ničí. A netvrdím ani, že by ve Světě motorů psali všechno úplně košer, ale třeba tady....
....bych řekl, že nekecají.... Ale jo, máš svý zkušenosti, jinej má zas jiný.... a zelenejPitris píše:Kdo má zájem o tady tuto problematiku, článek je ve Světě motorů 16/2011.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
Etanol má sice nižší výhřevnost,ale i v neupraveném autě pojede auto,alespoň co se týká výkonu stejně.Spotřeba vzroste,ale max. rychlost zůstane zachována. V nižších otáčkách se může objevit nedostatek tahu(nad 50%)prodleva. Pokud máte doma nějakou plečku Favo,Felicii,můžete se to sami na dálnici vyzkoušet.
Re: ethanol E85
Tohle je však pouze pocitový vjem, daný tím, že motoru běžícímu na chudou směs se sice hodně chce do otáček, bohužel však nemá výkon. A je to úplně stejné, jako když si např. motorovou pilu nastavím na karbecu do chuda a budu neinformované ohromovat tím, jak krásně jde za plynem - prostě jak pila. Řezat se s ní ovšem nedá.1000watu píše:Etanol má sice nižší výhřevnost,ale i v neupraveném autě pojede auto,alespoň co se týká výkonu stejně. ...