Ve S.M. psali, že Agip palivo (N95), které testovali, již není k dispozici. Změnili dodavatele.Hombre píše:Tak po 300 km mohu hodnotit benzín Agip N95 asi takto. Na volnoběh OK, jak jsem již dříve psal. Jinak spotřeba +-asi stejná, zvětšený výkon nepozoruji, ani nějak extra větší reakci na plyn, jen oproti V-pover nitro + je reakce na plyn v celém spektru otáček stejná, bez znatelného utlumení v určitých otáčkách.
Test benzínů - mazivost
Moderátor: Colommbo
Re: Test benzínů - mazivost
Re: Test benzínů - mazivost
A nebylo to myšleno tak, že Agip/Eni tady končí, koupil ho MOL a na pumpách bude palivo Slovnaft ?
Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně
Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Test benzínů - mazivost
jo tak nějak to bylo.. myšleno je to tak, že to testované super agip palivo zkrátka na agip nenajdetePitris píše:A nebylo to myšleno tak, že Agip/Eni tady končí, koupil ho MOL a na pumpách bude palivo Slovnaft ?
Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně
Re: Test benzínů - mazivost
Já zase četl, že je třeba ještě zajet na Agip, než to převezmou Maďaři, ale zatím změna loga na pumpách není. Určitě by se nevzdal Agip "letních" měsíců, kdy je největší výtočnost. Dle mého bude změna na podzim, kdy budou rovnou navážet zimní naftu a předělávat v prodejně na zimní sortiment.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Test benzínů - mazivost
A zimní prémiový benzin s vyšším tlakem par. Já jsem taky s Agipem spokojen, asi pak zkusím to EVOHombre píše:....kdy budou rovnou navážet zimní naftu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Test benzínů - mazivost
Ahoj,
budu mit noveho superba 3,6 muze mu ublizit Shell V-Power Nitro+ Racing nebo je lepsi Verva 100?
Diky
budu mit noveho superba 3,6 muze mu ublizit Shell V-Power Nitro+ Racing nebo je lepsi Verva 100?
Diky
Re: Test benzínů - mazivost
podľa testu, je na tom EVO99 dosť dobre vo všetkých parametroch.., každopádne ja ho tankujem do turbo-priamovstreku nejakých posledných cca 40-50tkm (v podstate nič iné netankujem) a môžem byť len spokojný.. kultivovaný chod, motor ide jak ďabel v celom spektre a musím podotknúť tiež, že sa mi s týmto benzínom takmer vobec nezačmuďuje koncovka výfuku, čo býva u priamovstrekov do istej miery prirodzené.Pitris píše: Každopádně i ta jejich EVO 99 v testu nedopadla špatně
Re: Test benzínů - mazivost
Nezacmudi koncovku vyfuku? Musim prilezitostne vyskusat, ked budem na SK.
Re: Test benzínů - mazivost
len veľmi mierne a dlhšie to trvá, než keď som dávnejšie o dosť častejšie tankovával N95.. zrejme tie eko-hnoje, čo do 95tiek vo veľkom miešajú, majú na to vplyv a zrejme aj obsah iných zložiek, ktoré tvoria tuhé zvyšky, karbóny a pod.
Re: Test benzínů - mazivost
Neviem, ci to bude etanolom v 95ke, pretoze teraz dlhsiu dobu tankujem vo Svajciarsku, kde (aspon podla mojich info) predavaju 95ku bez etanolu a nevsimol som si, ze by sadzi bolo menej ako ked tankujem doma na Slovensku.
Sadze na vyfuku nam mozu byt ukradnute, ale ak je cistejsi vyfuk, tak bude snad aj menej bordelu v egr ventile a v sani. To by bolo plus.
Sadze na vyfuku nam mozu byt ukradnute, ale ak je cistejsi vyfuk, tak bude snad aj menej bordelu v egr ventile a v sani. To by bolo plus.
Re: Test benzínů - mazivost
Shell mu neublíží, ale Verva je lepší.Radomir píše:Ahoj, budu mit noveho superba 3,6 muze mu ublizit Shell V-Power Nitro+ Racing nebo je lepsi Verva 100? Diky
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Test benzínů - mazivost
Neviem preco ale ako tak porovnavam tie testy benzinov tak podla mna pri vysledkoch N98-N100 chyba pomerne dolezity udaj o vyhrevnosti (pri N95 je udany). Na nete som o tom hladal informacie ale nasiel som dost rozne nazory a podla vsetkeho ma napr. N98 nizsiu vyhrevnost oproti N95 . Ma niekto k tomu nejake blizsie info ?
Re: Test benzínů - mazivost
Já si myslím, že výhřevnost je stejná. Podle mě se jedná o určitou fázi krakování, kdy se získává z ropy benzín. O jeho oktanovém čísle rozhoduje až dodatečná aditivace.
Takže vysokooktanový benzín je jen palivo uzpůsobené spalování v motorech s vysokou kompresí a pravděpodobně s o něco vyšší účinnosti spalovacího cyklu. Ale nemám to nastudovaný, jen mi to říká selský rozum, takže se za případnou mystifikaci omlouvám
Takže vysokooktanový benzín je jen palivo uzpůsobené spalování v motorech s vysokou kompresí a pravděpodobně s o něco vyšší účinnosti spalovacího cyklu. Ale nemám to nastudovaný, jen mi to říká selský rozum, takže se za případnou mystifikaci omlouvám
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Test benzínů - mazivost
Já si nemyslím, v případě N98 jde o N95 a aditiva, už jen proto, že definice oktanového čísla je, že benzín OČ 95pracuje stejně dobře jako směs 95% toho a 5% onoho (zestručněno, i když ty uhlovodíky umím pojmenovat). Tak i N98 bude pracovat jako... a je podle mě výrobně jednodušší to už vyrobit z ropy než aditivovat (což se ale stejně děje). U nás se podle SM 98okt. benzíny nevyrábějí -> dovoz. No a pokud jde o tu výhřevnost, nevím přesně, ale vyšší OČ udělá benzín odolnější proti hoření, hoří až při vyšším tlaku, tudíž kratší (přesněji definovanou) dobu ve srovnání s N95 a ohřátí je kratší a menší(?). Nebo se pletu?
K tomu čouzení - zkušenosti s E85 budou za dýl, ale líh (zvlášť těch 5%) očouzení nezpůsobí, bo jeho hořením vzniká mnohem míň emisí (včetně čichově identifikovatelných), i těch "sazí". Čistota výfuku bude daná něčím jiným...
K tomu čouzení - zkušenosti s E85 budou za dýl, ale líh (zvlášť těch 5%) očouzení nezpůsobí, bo jeho hořením vzniká mnohem míň emisí (včetně čichově identifikovatelných), i těch "sazí". Čistota výfuku bude daná něčím jiným...