Test benzínů - mazivost
Moderátor: Colommbo
Re: Test benzínů - mazivost
Luk jezdim v Almě (pokud vůbec jezdim) a i v Horníku. Když se nachomejtnu u rodičů na opačné straně města.
Jinak u nás Vervu 100. Rovněž do obou strojů. Vždy s Vifinou.
Když je cca pod + 15,jezdim N 95+Vif.
Jinak u nás Vervu 100. Rovněž do obou strojů. Vždy s Vifinou.
Když je cca pod + 15,jezdim N 95+Vif.
Re: Test benzínů - mazivost
Já asi s motkou začnu jezdit na Vervu 100....
V autě střídám Shell a Agip, tak zůstanu u Agipu: Millers + SuperTech 95 a občas dám jejich N98....
V autě střídám Shell a Agip, tak zůstanu u Agipu: Millers + SuperTech 95 a občas dám jejich N98....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Test benzínů - mazivost
Je to m.j.,o kompresi,zapalování,svících,nastavení karbu,bohatosti,dusnu,výšce n.m.,teplotě okolí.....
Mě se vloni zdálo že vyšší spotřeba cca o 0,5,na prémiovky, jenže moje chyba, ve výpočtech.
Mě se vloni zdálo že vyšší spotřeba cca o 0,5,na prémiovky, jenže moje chyba, ve výpočtech.
Re: Test benzínů - mazivost
Podrobnější údaje (viz. SM 33/2014). Doporučuji si koupit.Beru už nějakou dobu do felicie 1.6 prémiovku od OMV Maxx Motion 100 (mimochodem taky dopadla v testu velmi slušně). Jsem s ní nadmíru spokojen. Benzinu Plus s Vervou 100 přímo na svých trasách nemám, musel bych něco zajíždět. Asi něco na tom bude, že tankování 100 okt. benzínů není až zas tak "házení perel sviním". Obzvlášť, když jsem u nás v OV a okolí tankoval Maxx Motion 100 za 38,20. Průměrná evidovaná spotřeba u auta činí 6,70 l/100 km. Navíc v článku SM je zmínka, že 100 oktanové benzíny se nevyrábějí v CZ-rafineriích, dovážejí se.
Re: Test benzínů - mazivost
Akorát se potvrdilo, že Shell je "špatný" benzín... tak dá se na něj jezdit, že... ale proč to dělat
http://forum.skodahome.cz/topic/128626- ... 100/page-1
http://forum.skodahome.cz/topic/128626- ... 100/page-1
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Test benzínů - mazivost
Je to zajímavé čtení, děkuju! Fuelsave od Shellu mě fakt (nemile) překvapil, asi začnu zkoušet "obyčejnou" Benzinu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Test benzínů - mazivost
Ne, přímo nas*al, se škeblí končím, hotovo, šmytec...!Colommbo píše: ...Fuelsave od Shellu mě fakt (nemile) překvapil...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Test benzínů - mazivost
Mě docela překvapuje, že účastníci tohoto fóra, kterým tolik jde o to, aby jim motor vydržel a na náplních nešetří, tankujou u Shellu, o kterém se dlouho ví, že prodává skutečně nekvalitní paliva.
Teď nemyslím jen, že za značku lepších paliv prodávají standardní kvalitu, ale kolikrát se mi stalo, že palivo obsahovalo něco, po čem motor prostě nechtěl jet.
Kolikrát jsem tu četl frázi - "dopřávám motoru kvalitu, takže tankuju u Shellu"
Každopádně je dobře, že to konečně někdo pořádně otestoval a lidi aspoň ví, kde tankovat a kde ne.
Nicméně, Shell za nedlouho z ČR odejde, takže tyto problémy budou minulostí
Teď nemyslím jen, že za značku lepších paliv prodávají standardní kvalitu, ale kolikrát se mi stalo, že palivo obsahovalo něco, po čem motor prostě nechtěl jet.
Kolikrát jsem tu četl frázi - "dopřávám motoru kvalitu, takže tankuju u Shellu"
Každopádně je dobře, že to konečně někdo pořádně otestoval a lidi aspoň ví, kde tankovat a kde ne.
Nicméně, Shell za nedlouho z ČR odejde, takže tyto problémy budou minulostí
Re: Test benzínů - mazivost
Jj, už jsem to tu psal. Když má někdo problém s palivovou soustavou, tak se diví: "Jak je to možné, vždyť tankuju jen u shellu."
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Test benzínů - mazivost
beran píše: ...ale kolikrát se mi stalo, že palivo obsahovalo něco, po čem motor prostě nechtěl jet.
Jen se zeptám jako blbec - máte na müsli benzín nebo naftu...? Já jen že na N95 (dříve V-Power 95) od Shellu jezdím se současnou Omegou víc jak pět let a nikdy, opakuji nikdy jsem problémy způsobené palivem nezaznamenal. Což se ale vzájemně nevylučuje s mým rozhodnutím uvedeným v mém předchozím příspěvku...Fahrer píše: ...Když má někdo problém s palivovou soustavou, tak se diví: "Jak je to možné, vždyť tankuju jen u shellu."
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Test benzínů - mazivost
Ked som mal problém s palivom v čr,tak bolo vždy od Benziny a že som ja ostatný kamárati tie problémi mali,by sa dalo rozprávat. A zakaždým to bola kvalitná Benzina.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Test benzínů - mazivost
Já mám na mysli benzín, naftu netankuju...
A Omega s takovým motorem si myslím poradí se vším
A Omega s takovým motorem si myslím poradí se vším
Re: Test benzínů - mazivost
Jsem z toho jelen. Zarazil mě hlavně "tlak par", to i benzíny jsou "zimní" a "letní"? Jsou a zřejmě se to týká i N95. Teď mě trochu znepokojuje, jestli se může skutečně stát, že na ještě zimní benzín v kanystru nenastartuji motor s karburátorem (starší auto, sekačka, cokoli), případně budou problémy při chodu? Co, když je to naopak (z léta někomu zbude kanystr benzínu do sněhové frézy, skútru,...)? Ten článek na mě působí až tak, jako by auto starší 30 let nemělo na tyhle benzíny (obecně) šanci jet, protože to složení se údajně hodně změnilo...případně při delším skladování by mělo destruktivní účinky na palivovou soustavu (hadičky, nádrže,..). Do toho ještě tlak par. Nemyslím si, že ten premiový Shell VP Nitro 100 by dopadl špatně, ačkoli po přečtení několika anonymních příspěvků v diskuzích jsem to čekal víc "oje*ané". Ten vliv výtoče je jasný, ačkoli usazenin, separátů si každý "cucne" stejně, tak přijet ráno na benzínku a brát prémiovku jako první po x hodinách, to už radši N95 ať už s VIFem nebo ne, navíc čím dál od dálnic a velkých měst, tím větší šance na zestárnutí N98... Btw, škoda že do kontextu N95, prémiovek nezahrnuli i "globus" benzín N95, a nově N95 Drive.
Poznámka: Se staršími motory je fakt problém, hlavně když veteránisti dělaj dlouhou cestu (na srazy, nebo "Populárem kolem Anglie"), protože jak dneska nahradit petrolej, normal,... Hlavně u řemenových motocyklů je to alchymie mezi petrolejem, technickým benzinem s ricinem a kdoví čím ještě, rozhodně nemůžou jen tak u benzínky šáhnout po jedný ze dvou píp na benzín...už i ty Jawy a poválečné škodovky aby měly nastavení na N95 místo na normal, special...
Poznámka: Se staršími motory je fakt problém, hlavně když veteránisti dělaj dlouhou cestu (na srazy, nebo "Populárem kolem Anglie"), protože jak dneska nahradit petrolej, normal,... Hlavně u řemenových motocyklů je to alchymie mezi petrolejem, technickým benzinem s ricinem a kdoví čím ještě, rozhodně nemůžou jen tak u benzínky šáhnout po jedný ze dvou píp na benzín...už i ty Jawy a poválečné škodovky aby měly nastavení na N95 místo na normal, special...
Re: Test benzínů - mazivost
a bolo to skutočne v ČR??? Tady totiž problémy s Benzinou nikdo nemáBrembo píše:Ked som mal problém s palivom v čr,tak bolo vždy od Benziny a že som ja ostatný kamárati tie problémi mali,by sa dalo rozprávat. A zakaždým to bola kvalitná Benzina.
Re: Test benzínů - mazivost
Ale tak tomu bylo i v minulosti, jen se o tom moc nepsalo, a tudíž ani nevědělo. Důvody jsou v onom článku jasně definovány.bouchy píše:...to i benzíny jsou "zimní" a "letní"?...
Bohužel tomu tak je a hlavní příčiny jsou dvě: náhrada tetraetylolova jinými sloučeninami a přidávání etanolu. Negativní účinky vidím např. na sezónně používané motorové pile Sachs-Dolmar 119 z r.v. 1974 (mám dvě, jedna byla používána celou dobu, druhá ležela 30 let v krabici): takové problémy se startem po několikaměsíčním odstavení a s rozežíráním hadiček a membrán v karburátoru nikdy předtím nebyly.bouchy píše:...Ten článek na mě působí až tak, jako by auto starší 30 let nemělo na tyhle benzíny (obecně) šanci jet, protože to složení se údajně hodně změnilo...případně při delším skladování by mělo destruktivní účinky na palivovou soustavu (hadičky, nádrže,..)