Test benzínů - mazivost
Moderátor: Colommbo
Test benzínů - mazivost
Ve SM 22/2014 proběhl test benzínu N 95 http://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis ... nzinu.html , kde sledovali a preferovali NENORMOVANÝ parametr mazivost.
U nafty nemám s mazivostí problém, je to jeden z normovaných parametrů, kde jsou známy minimální i doporučené hodnoty.
Zná někdo doporučenou minimální hodnotu mazivosti pro benzín?
Update: citace : V současné době se prodávají i aditivované a prémiové automobilové benziny. Aditivace se zaměřuje na použití detergentních přísad zajišťujících čistotu palivového systému, nově se z důvodu přídavku etanolu používají i mazivostní přísady a přísady proti korozi.
zdroj http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... paliv.html
U nafty nemám s mazivostí problém, je to jeden z normovaných parametrů, kde jsou známy minimální i doporučené hodnoty.
Zná někdo doporučenou minimální hodnotu mazivosti pro benzín?
Update: citace : V současné době se prodávají i aditivované a prémiové automobilové benziny. Aditivace se zaměřuje na použití detergentních přísad zajišťujících čistotu palivového systému, nově se z důvodu přídavku etanolu používají i mazivostní přísady a přísady proti korozi.
zdroj http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... paliv.html
Re: Test benzínů - mazivost
A pokud bysi to někdo chtěl přečíst, tak třeba odsud:
Zajímavé poznatky z výsledků:
1. Dávkovaný Vif snižuje oktanové číslo (asi 0,5 o.č., i tak >95), má v sobě i ethanol, ale zlepšuje mazivost.
2. V ověřovaných parametrech se ukazuje, že tvrzení "na západě jsou paliva úplně jiné kvality než u nás" je mýtus, srovnají-li se standardní produkty. Třeba Shell N95 - v SRN vyšší %vol ethanolu, zase nižší ethery, dokonce zanedbatelně nižší o.č., ostatní téměř shodné, ovšem cena v SRN o 24% vyšší (dálnice x města?)
3. Utvrzuji se v tom, že Shell V-Power Fuel Save 95 a Nitro+ 95 jsou prakticky shodné benzíny - nejen oktanovým číslem, ale i jinými parametry. Oba jsou vlastně dost obyčejné, akorát cena je jinde a za tu už můžu mít Agip/Eni, nebo vlastní aditivum.
4. Jak již řečeno, "kuličková" metoda asi není 100% simulující dění v motoru, tedy řečeno směrem k olejům.
Hodně závisí na konkrétní šarži, ale i ne-kontaminaci nádrží, cisteren čímkoli cizím, možná i na výtoči tam či onde. Škoda, že "nezavifovali" třeba ten standardní Shell, jestli by se dostal výš (třeba nad Nitro+). Že mazivostní aditiva pronikají do oleje za účelem zpomalení degradace, to je zajímavá informace...
Kód: Vybrat vše
https://webshare.cz/file/51w1uhhL7J/sm-22-2014-zip
1. Dávkovaný Vif snižuje oktanové číslo (asi 0,5 o.č., i tak >95), má v sobě i ethanol, ale zlepšuje mazivost.
2. V ověřovaných parametrech se ukazuje, že tvrzení "na západě jsou paliva úplně jiné kvality než u nás" je mýtus, srovnají-li se standardní produkty. Třeba Shell N95 - v SRN vyšší %vol ethanolu, zase nižší ethery, dokonce zanedbatelně nižší o.č., ostatní téměř shodné, ovšem cena v SRN o 24% vyšší (dálnice x města?)
3. Utvrzuji se v tom, že Shell V-Power Fuel Save 95 a Nitro+ 95 jsou prakticky shodné benzíny - nejen oktanovým číslem, ale i jinými parametry. Oba jsou vlastně dost obyčejné, akorát cena je jinde a za tu už můžu mít Agip/Eni, nebo vlastní aditivum.
4. Jak již řečeno, "kuličková" metoda asi není 100% simulující dění v motoru, tedy řečeno směrem k olejům.
Hodně závisí na konkrétní šarži, ale i ne-kontaminaci nádrží, cisteren čímkoli cizím, možná i na výtoči tam či onde. Škoda, že "nezavifovali" třeba ten standardní Shell, jestli by se dostal výš (třeba nad Nitro+). Že mazivostní aditiva pronikají do oleje za účelem zpomalení degradace, to je zajímavá informace...
Re: Test benzínů - mazivost
Na Slovensku sa už Nitro 95 nahrádza Nitro 100 a prevažná vačšina čerpačiek ponuka Fuel save a Nitro 100 alebo Nitro 95-už pomerne málo a Fuel Save. Nemecko a Rakusko tak isto.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Test benzínů - mazivost
Ono takové srovnání N95 a N95 plus VIF by mělo teprve řádnou vypovídací schopnost.
Re: Test benzínů - mazivost
Tesim sa na pokracovanie testu a to benzinov Nitro 100, Maxxmotion atd. Mozno nam odhali zaujimave informacie, kolko ze to vlastne tie '100' maju skurocne oktanov. Nasledne pre zaujimavost porovname s vysledkom minulorocneho testu v SR.
http://adam.azet.sk/clanky/16242/exkluz ... padol.html
http://adam.azet.sk/clanky/16242/exkluz ... padol.html
Re: Test benzínů - mazivost
sa zdá že Vif naozaj spraví premiový benzín .. inak Benzina aditivuje hlavne vifom a ich benziny sú hodnotené na výbornu .. čiže stači obyčajný benzin + vif a hotovo
Re: Test benzínů - mazivost
nikdo nic neví?
Re: Test benzínů - mazivost
z pančovanej sračky Nitro+ alebo Vervu určite neurobí.Návštěvník píše:sa zdá že Vif naozaj spraví premiový benzín .. inak Benzina aditivuje hlavne vifom a ich benziny sú hodnotené na výbornu .. čiže stači obyčajný benzin + vif a hotovo
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Test benzínů - mazivost
Vysiel uz ten test 100-oktanovych benzinov? V SM-22 pisali, ze to vyjde o mesiac, ale ja som zatial nic nezachytil.
Re: Test benzínů - mazivost
Tohle tam bylo taky: Eurooil N95 > standardní / a identický Eurooil N95 + VIF > lepší.e-panolin.cz píše:Ono takové srovnání N95 a N95 plus VIF by mělo teprve řádnou vypovídací schopnost.
A ty "prémiovky" bych taky rád viděl....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Test benzínů - mazivost
Tak ten test vychadza prave teraz, SM 33, v stankoch od zajtra.
Re: Test benzínů - mazivost
Dík
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test benzínů - mazivost
Tak sem si ten test včera přečetl. Jen mě zaráží ten VIF. Osobně si moc nemyslím,že by ho takto chválili jen pro dobrý pocit a zcela zdarma.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9966
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Test benzínů - mazivost
Uvedený test nemám k dispozici, nicméně to v něm benzínový VIF tak vychvalují...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Test benzínů - mazivost
Tak prémiovky vyhrála Verva 100 a "obyčejný" Lukoil 98 + ten VIF. A propadla KM Prona - kvůli lihu
Jinak ten VIF (aspoň podle SM) v obou testech posunul benzin ve svých kategoriích nahoru - hlavně kvůli zlepšené mazivosti. A byly tam vzorky i ze Slovenska, z Polska a z Německa, přičemž Slovnaft 99 byl dost dobrý a německý Shell 100 nic moc....
Jinak ten VIF (aspoň podle SM) v obou testech posunul benzin ve svých kategoriích nahoru - hlavně kvůli zlepšené mazivosti. A byly tam vzorky i ze Slovenska, z Polska a z Německa, přičemž Slovnaft 99 byl dost dobrý a německý Shell 100 nic moc....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF