Nafta bez bio humusu
Moderátor: Colommbo
Re: Nafta bez bio humusu
A toto zkuste udělat s benzínem a půjdete do kolen, jednotlivé vrstvy budou ohraničené jak olej na vodě. Hned se pozná co na čerpačce mají v nádržích a co tam pančují. Vlastní zkušenost před 5 roky jen v jedným půlčáku od rumu z benzinky ve Vyškově.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Nafta bez bio humusu
a dalsi fotecka po mesici a neco...djdekl píše:Novej vzorek Eurooilu z Prahy 9 - neoznacena sklenicka... ostatni jsou z prosince 2013...
Re: Nafta bez bio humusu
Ten vzorek od Robinoilu mi přijde barevně nejstabilnější.
Peugeot 406 Break 2.0HDi 80kW
Re: Nafta bez bio humusu
Vypada to jak vzorky pro urologa...
Re: Nafta bez bio humusu
Když to porovnám s tím, co sem dal rousini, který tam navíc přidal VIF, který by měl zvyšovat oxidační stabilitu a ponechal to ve tmě, tak je zcela jednoznačně vidět, že světlo (možná i slunko) té naftě příliš nesvědčí. Možná by bylo zajímavé vzít dva vzorky jedné nafty a do jednoho přidat VIF. Myslím EuroOil. Ale oni vlastně tu naftu teď v zimě mají mít aditivovanou na bází VIFu, takže ani nějaký zásadní rozdíl nelze očekávat.
Re: Nafta bez bio humusu
Co tedy přidávají do nafty z Robinoilu,že je téměř barevně neměnná?Docela by mě to zajímalo,když nafta z EO je bez biosložky.
Peugeot 406 Break 2.0HDi 80kW
Re: Nafta bez bio humusu
Už jsem to psal, já tady nevidím nic k řešení. S ohledem na to, že nafta, původem ropa ležela miliony let pod zemským povrchem, v tankeru taky nemají skleněný nádoby, ropovod není z plexiskla a nádrž taky, tak je mi docela jedno, co se s naftou děje působením světla, vakua nebo při jaderném výbuchu
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Nafta bez bio humusu
Rousini, nepochybně máš pravdu. Já to vše beru jako jakési zkoušky "co to udělá když....."
Re: Nafta bez bio humusu
Když Korejci začali dovážet do Evropy své vozy tehdy poprvé osazované turbodieselovými motory, divili se, proč mají tolik záručních oprav na věcech souvisejících se vstřikovací soustavou, když u nich doma nic takového nezaregistrovali. A víte, na co přišli? Že kombinace dlouhé přepravy lodí a nicotného množství paliva v nádrži té naftě škodí a ona se pak pomstí na čerpadle a vstřicích.NOP píše:... "co to udělá když....."
Re: Nafta bez bio humusu
Kdysi jsem zkoušel přidávat VIF do nafty, která v sobě měla okolo 90% řepky. Podle prodejce to měla být SMN30, ale to už je jiná věc. Oxidační stabilita bez VIF-u byla něco okolo 10h, s VIF-em to stouplo na něco okolo 11,5h.
Re: Nafta bez bio humusu
Tak jsem po čtyřech letech přešel od tankování u OMV (neprémiová nafta) k EuroOilu. Obyčejná nafta od OMV totiž stojí např. v Chomutově už bezmála tolik co v K. Varech, momentálně 37,50 Kč a to mi přide docela dost. Zkoušel jsem také Verva Diesel od Benziny a byla horší než ta obyčejná nafta od OMV, konkrétně větší hlučnost, slabší výkon, jenom spotřeba přibližně stejná. Po prvním natankování Optimal Dieselu do prázné nádrže (dojezd cca 30km) necelých 42 litrů a absolvování první delší 300 kilometrové trasy mám zatím jen pozitivní dojmy. Hlučnost jinak nepříliš libozvučného 1,9TDI PD trochu nižší, výkon pocitově naopak mírně vyšší a hlavně spotřeba o 0,2 až 0,3 litru nižší. Jenom nevím zda přidávat do této nafty nějaká aditiva (např. pro zvýšení mazivosti, když tam není MEŘO), u OMV jsou to ani v zimě nedělal. Mám temperovanou garáž, kde v zimě není nikdy míň než 11°C a v létě naopak víc než 18°C, takže např. studené starty se mě netýkají a plnou nádrž stačím obvykle tak do měsíce vyjet.
Re: Nafta bez bio humusu
Já bych se přidání aditiv - třeba VIF (padoš navíc na litr) nebo Millers Power Ecomax (+ koruna na litr) vůbec nebránil. Ono nejde jen o studené starty a odstranění vody, ale třeba i o přimazávání vstřiků, čištění palivové soustavy a vstřikovačů, potlačení pěnění nafty nebo zlepšení event. nekvalitní várky paliva...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nafta bez bio humusu
ŘešíteVše možné kolem nafty, ale topic zní: Nafta bez bio. Solventní nafta. Tak si to můžete objednat tady: http://www.via-rek.cz/produkty/?p=136 . samoliter.
Re: Nafta bez bio humusu
Jsem rád že jezdím pouze na čistou naftu a co dokáže biosrágora po delší době jsem mohl dnes pozorovat na rok starém friťáku. Byl cca 5 měsíců mimo provoz a byl v něm stolní olej asi řepkovej nebo slunečnicovej. Po jeho zvednutí mě upoutal olejovej flek pod ním a když jsem ho rozebral tak jsem zjistil bodovou korozi v nerezové fritovací vaničce. Tedy kyselá složka časem vzniklá v oleji zlikvidovala potravinářský nerez, mohlo to být sice lisováním ztenčené místo, ale i tak je vidět škodlivost bio produktů v delším čase.