Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Přidám se se svou troškou do mlýna,protože také vlastním vůz z motorem 1.6 vti 88kw. Ve 45000km jsem nechal vyměnit v autorizovaném servisu Citroen olej,abych měl auto cajk.Byl použit olej 5W30 Total předepsaný výrobcem a jedním slovem průser. Po ujetí 5000 km hláška "nízká hladina oleje".Měrkou zjištěno,že hladina je pod spodní ryskou,takže dolit olej stejné značky,hladina mezi ryskami a vše OK.Po ujetí dalších 3300 km opět hláška "nízká hladina oleje" a olej opět pod spodní ryskou.
Samostudiem a hledáním na netu jsem dospěl k následujícímu.
1/olej 0w30 a 5w30 je do tohoto typu motoru naprosto nevhodný
2/výrobce auta ruku v ruce s výrobcem oleje dělají z lidí blbce
3/ani náhodou mi nevykompenzuje použití tohoto oleje deklarovanou úsporu paliva
4/ideální olej do tohoto typu motoru je 5w40,možná spíš 10w40 i za tu cenu,že než se motor ohřeje vydává zvuky jako blahé paměti Octavia 1.6 MPI přezdívaná též šicí stroj.
Samostudiem a hledáním na netu jsem dospěl k následujícímu.
1/olej 0w30 a 5w30 je do tohoto typu motoru naprosto nevhodný
2/výrobce auta ruku v ruce s výrobcem oleje dělají z lidí blbce
3/ani náhodou mi nevykompenzuje použití tohoto oleje deklarovanou úsporu paliva
4/ideální olej do tohoto typu motoru je 5w40,možná spíš 10w40 i za tu cenu,že než se motor ohřeje vydává zvuky jako blahé paměti Octavia 1.6 MPI přezdívaná též šicí stroj.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Většina motorů s oleji 0w30 a 5w30 - a když jsou ještě se sníženou HTHS viskozitou, má vyšší spotřebu oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Neviem kolko oleja je rozdiel medzi hornou a dolnou ryskou na 1,6 VTI, ale asi to nebude viac ako liter. Z toho dedukujem spotrebu oleja do 0,2l/1000km.
- To nie je ziadne tragicke cislo. Je to pri tychto motoroch bezne, alebo je to vynimka? Niektore motory zeru trochu oleja z principialnych konstrukcnych dovodov, nemusi to byt poruchou motora ani volbou zleho oleja.
- Olej treba kontrolovat castejsie ako raz za 5000km.
- Predtym olej nezral vobec? Jazdilo sa na iny olej?
- To nie je ziadne tragicke cislo. Je to pri tychto motoroch bezne, alebo je to vynimka? Niektore motory zeru trochu oleja z principialnych konstrukcnych dovodov, nemusi to byt poruchou motora ani volbou zleho oleja.
- Olej treba kontrolovat castejsie ako raz za 5000km.
- Predtym olej nezral vobec? Jazdilo sa na iny olej?
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Takže postupně,auto mělo pochopitelně origo náplň s fabriky.Ve 30000 km proveden olejový servis,použitý olej 5W30, tuším Aral s doporučením výměny ve 45000 km.Já auto koupil s nájezdem 44500 km,takže jsem se odebral do autorizovaného servisu Citroen,kde jsem nechal udělat kompletně celý servis včetně výměny oleje,kde byl použit olej Total Quartz Ineo 5W30 přesně dle specifikace výrobce.
Servisní technik mi při převzetí říká,tak za 2 roky na shledanou,na což jsem mu odpověděl,že olej měním každý rok a 15000 km.Po ujetí 5000 km hláška atd.a dál už příběh znáte.No nevím zda je nebo není 0,2 dcl na 1000km tragické číslo,ale pokud auto sežere 1 litr oleje na 5000 km,tak za 15000 km jsou to 3 litry!!!!
Tak to pardón,ale to už je na pěst. Měl jsem Picasso 1.6 a 1.6 16 V a jezdil na výměnu po 15000km a nedoléval ani Ň. Dnes jsem měl rozhovor s technikem Citroen, kde jsem se ho ptal na co je předepsán do benzínového motoru s EURO 4 olej, který je primárně určen do motorů s filtrem pevných částic a normou EURO 5 a jediné co jsem z něj vydoloval bylo,že pro tento motor je tento olej předepsán výrobcem z důvodu dobrého mazání vačkových hřídelí na vrchu motoru a pokud použiji jiný, tak může dojít k rozhození časování ventilů.Mně je vcelku buřt,zda motor po nastartování chvíli klape nebo mám spotřebu o cca 3% vyšší, když ve finále mám výfuk jak u diesela a nestačím dolévat olej.To budeme v 21.století jezdit s kanystrem oleje jako blahé paměti se Škodovkou? Nehledě na to, že pokud dojde k úbytku oleje, tak dochází k jeho znehodnocení,takže neustálé dolévání asi nebude to pravé ořechové.Jinak všichni majitelé těchto motorů napříč světem řvou jako tygři,takže v tom nejsem sám. Prolezl jsem včera všechna možná fóra jak v Německu tak ve Francii a všude stejné problémy.Najdou se i tací,kteří dolévají 1litr co 2-3000 km.
A co jsem tak při pátrání vysledoval,tak stejné nebo podobné problémy mají i majitelé jiných značek, kde se používají oleje s sníženou HTHS viskozitou.Já má v úmyslu olej vylít a nahradit nějakým olejem 5W40 nebo 5W30, ale s normální viskozitou.
Servisní technik mi při převzetí říká,tak za 2 roky na shledanou,na což jsem mu odpověděl,že olej měním každý rok a 15000 km.Po ujetí 5000 km hláška atd.a dál už příběh znáte.No nevím zda je nebo není 0,2 dcl na 1000km tragické číslo,ale pokud auto sežere 1 litr oleje na 5000 km,tak za 15000 km jsou to 3 litry!!!!
Tak to pardón,ale to už je na pěst. Měl jsem Picasso 1.6 a 1.6 16 V a jezdil na výměnu po 15000km a nedoléval ani Ň. Dnes jsem měl rozhovor s technikem Citroen, kde jsem se ho ptal na co je předepsán do benzínového motoru s EURO 4 olej, který je primárně určen do motorů s filtrem pevných částic a normou EURO 5 a jediné co jsem z něj vydoloval bylo,že pro tento motor je tento olej předepsán výrobcem z důvodu dobrého mazání vačkových hřídelí na vrchu motoru a pokud použiji jiný, tak může dojít k rozhození časování ventilů.Mně je vcelku buřt,zda motor po nastartování chvíli klape nebo mám spotřebu o cca 3% vyšší, když ve finále mám výfuk jak u diesela a nestačím dolévat olej.To budeme v 21.století jezdit s kanystrem oleje jako blahé paměti se Škodovkou? Nehledě na to, že pokud dojde k úbytku oleje, tak dochází k jeho znehodnocení,takže neustálé dolévání asi nebude to pravé ořechové.Jinak všichni majitelé těchto motorů napříč světem řvou jako tygři,takže v tom nejsem sám. Prolezl jsem včera všechna možná fóra jak v Německu tak ve Francii a všude stejné problémy.Najdou se i tací,kteří dolévají 1litr co 2-3000 km.
A co jsem tak při pátrání vysledoval,tak stejné nebo podobné problémy mají i majitelé jiných značek, kde se používají oleje s sníženou HTHS viskozitou.Já má v úmyslu olej vylít a nahradit nějakým olejem 5W40 nebo 5W30, ale s normální viskozitou.
Naposledy upravil(a) lengy60 dne pon čer 23, 2014 12:00, celkem upraveno 1 x.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Čo tak najprv skúsiť ten Mobil 1 ktorý sme riešili na prvej strane? Nemá zníženú HTHS viskozitou a má aj potrebné schválenia.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Myslíš tento? http://www.oleje.cz/p/mobil-esp-formula-5w-30-5-l--1506
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Existuje ještě nějaký equivalent,co na to kolega pitris?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ale to se podívejme. http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=647
Ty 2 oleje jsou s normální viskozitou a bez Long Life?
Ty 2 oleje jsou s normální viskozitou a bez Long Life?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ten Shell Professional a Magnatec jsou se sníženou HTHS viskozitou - normální s B71 2290 mají třeba
Shell Helix Ultra Extra 5w30 - ACEA: A3/B4/C2/C3
Millers oils Trident Longlife 5w30 - ACEA A3/B4-04, C2, C3-10
Shell Helix Ultra Extra 5w30 - ACEA: A3/B4/C2/C3
Millers oils Trident Longlife 5w30 - ACEA A3/B4-04, C2, C3-10
To svědčí o tom, že olej se sníženou HTHS viskozitou není to "pravé ořechové" - nebál bych se "40".lengy60 píše:Jinak všichni majitelé těchto motorů napříč světem řvou jako tygři,takže v tom nejsem sám. Prolezl jsem včera všechna možná fóra jak v Německu tak ve Francii a všude stejné problémy.Najdou se i tací,kteří dolévají 1litr co 2-3000 km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
HTHS viskozita nie je uvedená ani u jedného z nich, ale nakoľko sú ACEA C2 a nemajú ACEA A1/B1/A5/B5, dá sa predpokladať že nebudú mať zníženú HTHS viskozitu. Roku do ohňa by som za to ale nedal. Ja osobne naďalej tvrdím, že ten Mobil 1 ESP Formula 5W-30 je najlepšou voľbou, čo vidieť aj na hodnotách jeho kinematickej viskozity.
Čo sa týka toho Castrolu 0W-40, určite by bol fajn, ale nemá potrebné schválenie PSA.
To isté bude asi problém aj pri Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Najprv som chcel poradiť tento olej, ale nenašiel som technický list kde by bolo schválenie PSA uvedené. Ďalej oleje Shell pod týmto označením nevidím už ani na UK stránke Shellu. Vyzerá to tak, že všetky svoje produkty premenovali.
Čo sa týka toho Castrolu 0W-40, určite by bol fajn, ale nemá potrebné schválenie PSA.
To isté bude asi problém aj pri Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Najprv som chcel poradiť tento olej, ale nenašiel som technický list kde by bolo schválenie PSA uvedené. Ďalej oleje Shell pod týmto označením nevidím už ani na UK stránke Shellu. Vyzerá to tak, že všetky svoje produkty premenovali.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
http://www.oilsandstuff.com/sites/defau ... %20TDS.pdf
http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30
Cituji: ACEA C2 - Oleje pro vysokovýkonné motory s katalyzátory DPF a TWC konstruované pro nízkoviskózní oleje s HTHS viskozitou vyšší než 2,9 mPa.s. Oleje prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
A tam kde není C2/C3, budou oleje C2 kvůli "mocné" snaze o ekologii právě mezi 2,9 a 3,5 mPa.s.
http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30
Cituji: ACEA C2 - Oleje pro vysokovýkonné motory s katalyzátory DPF a TWC konstruované pro nízkoviskózní oleje s HTHS viskozitou vyšší než 2,9 mPa.s. Oleje prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
A tam kde není C2/C3, budou oleje C2 kvůli "mocné" snaze o ekologii právě mezi 2,9 a 3,5 mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Takže C2-ka nemusí, ale aj môže mať nižšiu HTHS viskozitu. Tým pádom z týchto olejov treba zobrať ten Mobil 1 (HTHS má vraj 3,58) a ďalej by som to neriešil.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
OK,zkusím tedy ten Mobil 1,používali jsme ho kdysi na servisu a lidi, tedy jejich auta si chrochtala.
Zatím díky a časem poreferuji jak to dopadlo.
Zatím díky a časem poreferuji jak to dopadlo.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW