Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
3,5 litru děleno 15tis.km je 0,233333/1000km, to vám na benzínovou jednašestku s najetými dvěmastydevadesátitisíci km přijde hodně...? Kde to žijete, chlapi, proboha...? A o výměnných intervalech 15-20tis.km tady nepadlo ani slovo, tak buďte v klidu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Taky mi přišlo, že při těch najetých km je to celkem běžná spotřeba oleje. Jistě že je vysoká (ne extrémně), ale s 300000 km na hrbu je ten motor, když ne osmdesátník - jak naznačoval Colommbo, pak určitě alespoň v důchodu...
Pokud tomu nebrání nějaké extra požadavky, zkusil bych vyšší viskozitu, třeba i 15W-40, 15W-50. Co se tím dá zkazit? Nebo má najet nejméně půlmelouna?
Pokud tomu nebrání nějaké extra požadavky, zkusil bych vyšší viskozitu, třeba i 15W-40, 15W-50. Co se tím dá zkazit? Nebo má najet nejméně půlmelouna?
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Vyšší viskozita oleje není zárukou nižší spotřeby oleje!
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Vzhľadom na spôsob prevádzky a moc dlhý interval výmeny oleja a k tomu najazdený počet kilometrov je tá spotreba oleja v poriadky. Jasne, nie je to ako na novom aute, ale tento motor už má niečo za sebou a asi o neho ani nebolo moc starané (podľa toho intervalu a spôsobu prevádzky).
Ja osobne by som tiež skúsil inú značku oleja a hlavne by som skrátil interval výmeny na 10 tisíc km. A namiesto 5W-50 a podobných olejov by som našiel najlacnejšiu 10W-40-ku so schválením VW 502.00 v 4 alebo 5 litrovom balení a dával do motora to. Je to lacnejšie ako experimentovať s nejakým drahším olejom ktorý ten motor nakoniec rovnako spáli, len o niečo pomalšie, a tak isto bude aj pre motor lepšie keď častejšie dostane čerstvý olej.
Čo som sa teraz tak rýchlo pozrel, tak som našiel napr. Shell Helix HX7 s cenou pod 4 € za liter. Treba v najlacnejšom eshope kúpiť rovno nejakých 15 litrov + filtre aby sa aj poštovné stratilo a hotovo. Bez GO toho motora to už lepšie nebude a robiť GO sa zase tiež neoplatí.
Ja osobne by som tiež skúsil inú značku oleja a hlavne by som skrátil interval výmeny na 10 tisíc km. A namiesto 5W-50 a podobných olejov by som našiel najlacnejšiu 10W-40-ku so schválením VW 502.00 v 4 alebo 5 litrovom balení a dával do motora to. Je to lacnejšie ako experimentovať s nejakým drahším olejom ktorý ten motor nakoniec rovnako spáli, len o niečo pomalšie, a tak isto bude aj pre motor lepšie keď častejšie dostane čerstvý olej.
Čo som sa teraz tak rýchlo pozrel, tak som našiel napr. Shell Helix HX7 s cenou pod 4 € za liter. Treba v najlacnejšom eshope kúpiť rovno nejakých 15 litrov + filtre aby sa aj poštovné stratilo a hotovo. Bez GO toho motora to už lepšie nebude a robiť GO sa zase tiež neoplatí.
Naposledy upravil(a) e1H dne pon kvě 26, 2014 18:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
U této VW jednašestky je to ještě celkem v normě s ohledem na ujetý km(předpokládám nestočený) Pokud majitel ví a kontroluje/dolívá je to akceptovatelný stav. A když ještě zkrátí interval na 10tis bude to v klidu. Změřil bych kompresní tlaky(nebo ztráty tlaků) a možná by pomohla výměna "gufer" ventilů.. Je otázkou času co na to katalyzátor a lambda při oné spotřebě a městským provozu.
PS: Zažil jsem Superba 2,8 V6 (nebyl můj) co měl spotřebu litr na tisíc a postupně jsem "tam" na dvacetpět tis.km nalil dva kartony litrovek oleje ..to bylo super Za studena jako dvoudobý wartburg...
PS: Zažil jsem Superba 2,8 V6 (nebyl můj) co měl spotřebu litr na tisíc a postupně jsem "tam" na dvacetpět tis.km nalil dva kartony litrovek oleje ..to bylo super Za studena jako dvoudobý wartburg...
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
To s tou spotřebou se stalo náhle, nebo se to plíživě zvyšuje a došla Ti trpělivost?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Když už "zvednout" viskozitu, tak ZA TEPLA. Nechápu, proč by tam měl cpát "patnáctku"Itall píše:Pokud tomu nebrání nějaké extra požadavky, zkusil bych vyšší viskozitu, třeba i 15W-40, 15W-50. Co se tím dá zkazit? Nebo má najet nejméně půlmelouna?
Obzvlášť na městské popojíždění.... Ale 1/4litru oleje na tisíc km při 300tkm na hrbu špatné není....
A ne každý má auto na 100tkm a po 5-ti letech na nové....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
A kdo si to video objednal a zaplatil
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
No a já mám bramboráka 320i a má najeto 270tis a možná je stočenej a za 3tis km co mám najeto sem nedolil ani deci.. Ale taky to bude tím že tomu dávám za uši fakt občas a ne furt jak blázni na driftech atd
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Dolívat jen palivo je naprosto báječný, o tom žádná. Jen prostě nechápu, jak se někdo při spotřebě oleje čtvrt litru na tisíc u motoru (viz výše) může ježit...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Ano, motor (a zvlášť zázěhový) je dobré občas prohnat až k červenému na otáčkoměru. Ale....adosM píše:....že tomu dávám za uši fakt občas a ne furt....
....musí být pořádně prohřátý - pak ho tam "nahoře" můžeš i chvíli "podržet" a pak ho nechat klidnou jízdou zase dochladit.... ale to jsme už off topic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Tak to je automatika že do 15 km po startu tomu nenaložím. Ne dokud vyleze teplota vody na 90 jak většina lidí ale já si počkám dalších 7 km než vyleze na 90 i olej. Zas jsem vyučenej mechanik a vím co se tam může dít.. Jo přesně, jedu někam dál třeba 60 km tam a zpět tak během trasy na ohřátý motor uvidím zatáčky, tak to tam motor dostane na 5 km a zas pak piánko..Zas to nepřeháním když si to v řežimu plnej veme 15-25 na sto...d
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Ano, fakt do moc nepřeháníš, když jenom tolik - předpokládám, že okamžitých. Až uděláš průměr (od tankování plná - prázdná - plná) 19,6, tak si budem společně broukat, jak jsme se dnes pěkně povozili.adosM píše:...Zas to nepřeháním když si to v řežimu plnej veme 15-25 na sto...
Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW
Myslis jako 3l na 12.000 km Tak to je ozaj hoooooooooooodneColommbo píše:Jen prostě nechápu, jak se někdo při spotřebě oleje čtvrt litru na tisíc u motoru (viz výše) může ježit...
A ked nejaky ubytok oleja je tak mozno bola zanedbana udrzba, mozno konstrukcna vada alebo uzivatel jazdi jak curak
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30