Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9993
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Colommbo »

3,5 litru děleno 15tis.km je 0,233333/1000km, to vám na benzínovou jednašestku s najetými dvěmastydevadesátitisíci km přijde hodně...? Kde to žijete, chlapi, proboha...? :lol: A o výměnných intervalech 15-20tis.km tady nepadlo ani slovo, tak buďte v klidu... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Itall »

Taky mi přišlo, že při těch najetých km je to celkem běžná spotřeba oleje. Jistě že je vysoká (ne extrémně), ale s 300000 km na hrbu je ten motor, když ne osmdesátník - jak naznačoval Colommbo, pak určitě alespoň v důchodu...
Pokud tomu nebrání nějaké extra požadavky, zkusil bych vyšší viskozitu, třeba i 15W-40, 15W-50. Co se tím dá zkazit? Nebo má najet nejméně půlmelouna? :?:
e-panolin.cz

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od e-panolin.cz »

Vyšší viskozita oleje není zárukou nižší spotřeby oleje!
e1H

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od e1H »

Vzhľadom na spôsob prevádzky a moc dlhý interval výmeny oleja a k tomu najazdený počet kilometrov je tá spotreba oleja v poriadky. Jasne, nie je to ako na novom aute, ale tento motor už má niečo za sebou a asi o neho ani nebolo moc starané (podľa toho intervalu a spôsobu prevádzky).
Ja osobne by som tiež skúsil inú značku oleja a hlavne by som skrátil interval výmeny na 10 tisíc km. A namiesto 5W-50 a podobných olejov by som našiel najlacnejšiu 10W-40-ku so schválením VW 502.00 v 4 alebo 5 litrovom balení a dával do motora to. Je to lacnejšie ako experimentovať s nejakým drahším olejom ktorý ten motor nakoniec rovnako spáli, len o niečo pomalšie, a tak isto bude aj pre motor lepšie keď častejšie dostane čerstvý olej.
Čo som sa teraz tak rýchlo pozrel, tak som našiel napr. Shell Helix HX7 s cenou pod 4 € za liter. Treba v najlacnejšom eshope kúpiť rovno nejakých 15 litrov + filtre aby sa aj poštovné stratilo a hotovo. Bez GO toho motora to už lepšie nebude a robiť GO sa zase tiež neoplatí.
Naposledy upravil(a) e1H dne pon kvě 26, 2014 18:40, celkem upraveno 1 x.
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Mick 1 »

U této VW jednašestky je to ještě celkem v normě s ohledem na ujetý km(předpokládám nestočený) Pokud majitel ví a kontroluje/dolívá je to akceptovatelný stav. A když ještě zkrátí interval na 10tis bude to v klidu. Změřil bych kompresní tlaky(nebo ztráty tlaků) a možná by pomohla výměna "gufer" ventilů.. Je otázkou času co na to katalyzátor a lambda při oné spotřebě a městským provozu.
PS: Zažil jsem Superba 2,8 V6 (nebyl můj) co měl spotřebu litr na tisíc a postupně jsem "tam" na dvacetpět tis.km nalil dva kartony litrovek oleje ..to bylo super :lol: Za studena jako dvoudobý wartburg...
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Jezevcik »

To s tou spotřebou se stalo náhle, nebo se to plíživě zvyšuje a došla Ti trpělivost?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Pokud tomu nebrání nějaké extra požadavky, zkusil bych vyšší viskozitu, třeba i 15W-40, 15W-50. Co se tím dá zkazit? Nebo má najet nejméně půlmelouna? :?:
Když už "zvednout" viskozitu, tak ZA TEPLA. Nechápu, proč by tam měl cpát "patnáctku" :?: :evil:
Obzvlášť na městské popojíždění.... Ale 1/4litru oleje na tisíc km při 300tkm na hrbu špatné není....
A ne každý má auto na 100tkm a po 5-ti letech na nové.... :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mav
Příspěvky: 87
Registrován: čtv pro 06, 2012 17:01

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Mav »

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Pitris »

A kdo si to video objednal a zaplatil :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od adosM »

No a já mám bramboráka 320i a má najeto 270tis a možná je stočenej a za 3tis km co mám najeto sem nedolil ani deci.. Ale taky to bude tím že tomu dávám za uši fakt občas a ne furt jak blázni na driftech atd
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9993
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Colommbo »

Dolívat jen palivo je naprosto báječný, o tom žádná. :wink: Jen prostě nechápu, jak se někdo při spotřebě oleje čtvrt litru na tisíc u motoru (viz výše) může ježit... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:....že tomu dávám za uši fakt občas a ne furt....
Ano, motor (a zvlášť zázěhový) je dobré občas prohnat až k červenému na otáčkoměru. Ale....
....musí být pořádně prohřátý - pak ho tam "nahoře" můžeš i chvíli "podržet" a pak ho nechat klidnou jízdou zase dochladit.... ale to jsme už off topic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od adosM »

Tak to je automatika že do 15 km po startu tomu nenaložím. Ne dokud vyleze teplota vody na 90 jak většina lidí ale já si počkám dalších 7 km než vyleze na 90 i olej. Zas jsem vyučenej mechanik a vím co se tam může dít.. :D Jo přesně, jedu někam dál třeba 60 km tam a zpět tak během trasy na ohřátý motor uvidím zatáčky, tak to tam motor dostane na 5 km a zas pak piánko..Zas to nepřeháním když si to v řežimu plnej veme 15-25 na sto...d
Návštěvník

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od Návštěvník »

adosM píše:...Zas to nepřeháním když si to v řežimu plnej veme 15-25 na sto...
Ano, fakt do moc nepřeháníš, když jenom tolik - předpokládám, že okamžitých. Až uděláš průměr (od tankování plná - prázdná - plná) 19,6, tak si budem společně broukat, jak jsme se dnes pěkně povozili. :wink: :lol:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5796
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Motorovy olej 1,6SR AKL 74kW

Příspěvek od jerome »

Colommbo píše:Jen prostě nechápu, jak se někdo při spotřebě oleje čtvrt litru na tisíc u motoru (viz výše) může ježit... :)
Myslis jako 3l na 12.000 km :?: :shock: Tak to je ozaj hoooooooooooodne :mrgreen:
A ked nejaky ubytok oleja je tak mozno bola zanedbana udrzba, mozno konstrukcna vada alebo uzivatel jazdi jak curak :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět