CNG pohon
Moderátor: Colommbo
CNG pohon
caute
mam na vas otazku mate skusenosti s pohonom na CNG?
chceme kupit opel Combo 1.6. cng origo z tovarne.
Ak niekto s takymto autom jazdite budem rad ak sa podelite o skusenosti.
info o cng uz mam kopec len mi chybaju nejake poznatky z prevadzky.
dakujem
T.
mam na vas otazku mate skusenosti s pohonom na CNG?
chceme kupit opel Combo 1.6. cng origo z tovarne.
Ak niekto s takymto autom jazdite budem rad ak sa podelite o skusenosti.
info o cng uz mam kopec len mi chybaju nejake poznatky z prevadzky.
dakujem
T.
Re: CNG pohon
Opel Zafira,ségra manželky.
Koupeno jako ojetina a průser na průser,s motorem i systémem.
Co ušetří na palivu,několikrát tolik dá za servis.
Servismani říkaj,že to má dvě velké vady.
1. je to Opel
2. je to na nevhodné palivo.
Je to poplatné své době.
Nynější zejména Fiaty OK.
Známej má Corzu,dodatečně dodělávanou,dal si tam jakési samodomo přimazávání do sání a poruchovost se snížila.
Koupeno jako ojetina a průser na průser,s motorem i systémem.
Co ušetří na palivu,několikrát tolik dá za servis.
Servismani říkaj,že to má dvě velké vady.
1. je to Opel
2. je to na nevhodné palivo.
Je to poplatné své době.
Nynější zejména Fiaty OK.
Známej má Corzu,dodatečně dodělávanou,dal si tam jakési samodomo přimazávání do sání a poruchovost se snížila.
Re: CNG pohon
čo sa cng týka,tak sa s tím budeš moct vozit len okolo komína. Siet čerpacích staníc je neskutočne chudobná a cng už može jazdit výhradne len na zemný plyn. Možeš si zakupit i domácu čerpaciu stanicu,no cena = takmer cene auta. Do cng by som určite nešiel.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: CNG pohon
znám borce,co to má.Má do garáže přivedený zemní plyn a koupenou plničku. plní skoro celou noc, protože výkoná plnička stojí skoro mega, tu co má stála 440 000,- to samé dal za auto, auto má rok a plničku o něco méně. Najeto má necelých 6 tkm , na nádrž ujede asi 200 km. tak pokud máš vše zjištěné tak si to spočítej. Jen pro tvoje info má systém od Linde, což není zrovna levný dodavatel. je pravda, že v ČR už je asi 48 plniček a rádius vzdáleností by to mohl pokrýt.
Já osobně v tom vidím zatím přínos pouze v průmyslovém odvětví resp. v interní logistice firem vlastnící svou flotilu techniky nebo v autobusové městské a příměstké dopravě a nebo technické služby větších měst, kde ty náklady jsou skutečně hodně zajímavé.
Já osobně v tom vidím zatím přínos pouze v průmyslovém odvětví resp. v interní logistice firem vlastnící svou flotilu techniky nebo v autobusové městské a příměstké dopravě a nebo technické služby větších měst, kde ty náklady jsou skutečně hodně zajímavé.
Re: CNG pohon
Je až neuvěřitelné, kolik je rádoby šetřivý člověk ochoten vynaložit navíc jen proto, aby mu to bralo o něco méně, přesněji aby si o něco snížil provozní náklady v položce palivo.
Re: CNG pohon
To spíše záleží na autě, nějaká CNG jsem viděl i s benzínem.Brembo píše:... cng už može jazdit výhradne len na zemný plyn...
A stanic mi přijde dost, když si to člověk umí ohlídat http://www.cng.cz/cs/interaktivni-mapa/
Já bych do CNG klidně šel.
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: CNG pohon
Za rok šest tisíc, na jednu nádrž 200km, investice jako kráva - to je prostě strašný a (aspoň tedy pro mě) naprosto nepochopitelný, jedině že ten člověk je úplně, ale úplně celej zelenej...mipesa píše: ...plní skoro celou noc ... stála 440 000,- to samé dal za auto, auto má rok a plničku o něco méně. Najeto má necelých 6 tkm , na nádrž ujede asi 200 km...
Save the planet! dejme tomu, ale dělat ze sebe kvůli tomu idiota...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: CNG pohon
ked sa prerobí diesel na cng,jediné palivo je potom cng. Pokrytie čepacích staníc v SR-4 kusi. A 48 staníc v cr tiež žiadna sláva,ked sa mu začne mýnat v nádrži a ešte v noci,tak skončil. Takéto auto by som používal len na lokálne cesty v miestach,kde je možné doplnit kedykolvek. Tento systém bol vyvinutý pre velké dieselové motory,najma pre autobusi mhd. To že niekoho napadlo to dat i do osobného auta svedčí len o potrebe nutnosti naplnit si vrecká-najma výrobcovia systémov.Ceny za prestavbu tiež v plnej miere hovoria proti nasadeniu v lahkých autách. Dojazd je samozrejme malý,ved autobusi na mhd mali nádrže takmer pod celou podlahou.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: CNG pohon
A můžeš se ho zeptat, co ho k tomu vedlo Duševní pohnutí v šestinedělí nebo úrazmipesa píše:znám borce,co to má.Má do garáže přivedený zemní plyn a koupenou plničku. plní skoro celou noc, protože výkoná plnička stojí skoro mega, tu co má stála 440 000,- to samé dal za auto, auto má rok a plničku o něco méně. Najeto má necelých 6 tkm , na nádrž ujede asi 200 km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: CNG pohon
Vedlo ho k tomu to, že to viděl v televizi a hodil to do kalkulačky,.....no asi takhle: je to pan ing. polygrafie, když ho vidím na zahradě s čímkoliv v ruce mám o něj strach, když ho vidím v autě mám strach o nás všechny.To je typ člověka, který hóóóódně dlouho nad vším přemýšlí no a pak....se neví,ale pozor ve svém oboru je to i mediálně uznávaná kapacita. Já ho však nikde v mediích neviděl a ani o něm neslyšel, ale jmenovat ho raději nechci.
Re: CNG pohon
zaujimave co citam, som presvedceny ze uzivatiela co tu reagovali niesu uplne v obraze
toto auto je original takto vyrobene je to bezny 1,6L benzinovy motor, jazdi v tomto aute aj na CNG aj na benzin, dojazd na cng je je cca 350km a na benzin 200 km
takyto druh pohonu na rozdiel od LPG nepotrebuje ani za studena startovat na benzin, neznizuje vykon auta, neznizuje zivotnost motora,
ano, ako niekto podotkol tak toto vozidlo bude jazdit viac menej ""okolo komina" v jednom kraji cca 300 km denne, kratke trasy. Tento druh pohonu vyzchadza aj napriek pociatocnej investicii ako najlacnejsia alternativa momentalne.
Domaca plnicka kupit za 2600 €, ked si preratate ceny plynu a elektriny potrebne na domace tankovanie (v nasom pripade firemnom) zistite ze toto je momentalne najlacnejsie vozenie, a to vyrazne.
A to aj pri komercnom plneni na verejnich plnickach.
toto auto je original takto vyrobene je to bezny 1,6L benzinovy motor, jazdi v tomto aute aj na CNG aj na benzin, dojazd na cng je je cca 350km a na benzin 200 km
takyto druh pohonu na rozdiel od LPG nepotrebuje ani za studena startovat na benzin, neznizuje vykon auta, neznizuje zivotnost motora,
ano, ako niekto podotkol tak toto vozidlo bude jazdit viac menej ""okolo komina" v jednom kraji cca 300 km denne, kratke trasy. Tento druh pohonu vyzchadza aj napriek pociatocnej investicii ako najlacnejsia alternativa momentalne.
Domaca plnicka kupit za 2600 €, ked si preratate ceny plynu a elektriny potrebne na domace tankovanie (v nasom pripade firemnom) zistite ze toto je momentalne najlacnejsie vozenie, a to vyrazne.
A to aj pri komercnom plneni na verejnich plnickach.
Re: CNG pohon
Když se Ti to takhle vyplatí, tak potom hej Já reagoval na toho inženýra od mipesy....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: CNG pohon
...jemuž se to vyplatí...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: CNG pohon
O domácím amatérismu co do předpisů vztahujících se k CNG svědčí to, že ani s ním se v ČR nesmí do podzemních garáží. Přitom CNG má dostatečně jiné vlastnosti než LPG, kde má zákaz vjezdu (přesněji parkování) do takových prostor své opodstatnění.
Re: CNG pohon
Taky si přidám, ale z druhé strany. Jako příznivec alternativních paliv - statisíce naježděné na LPG a rostlinné oleje, jsem si asi pře 2-3 lety řekl že bych do toho šel . Čerpačku mám 2 kiláky od baráku.
První co jsem řešil jako zkušený uživatel LPG že jsem šel do místního opla a měl následující dotazy:
Jaká je životnost nádrže a kolik stojí nová (u LPG 10 let) nikdo netušil ani na zastoupení v Praze...
Další dotaz jestli jsou schopní zařízení vůbec servisovat. V domnění že jsem blb, tvrdili že ano, ale už zachvilku zjistili, že vůbec netuší co je nejiskřivé nářadí a že to do jejich dílny nesmí ani projet vratama... . A pak už jsem šel domů a combo zavrhnul.
Jak to funguje dnes a jestli už to umí netuším.
Ale mezitím se doba změnila a byl jsem nedávno u jednoho místního montážníka co montuje LPG CNG a po asi hodinovém pokecu mě přesvědčil, že už jsou tu dnes lidé kteří to umějí montovat a možná si vezmou takové auto i na běžný servis do dílny. A taky vám pak takový člověk rovnou řekne do jakého auta si to nemáte radši vůbec montovat.
Ale z novu z toho vyšlo, že CNG je stále mimo realitu. Jednak je to stále dost drahé, ubere ti místo k sezení v autě (sníží se nosnost) a pokud nejezdíš ročně v řádech desetitisíců je to o ničem. Ale popravdě stále stylem co 200 km to pumpa. Takže akorát ty autobusy MHD. A pár specifických případů tipu rozvážím po městě s CNG pumpou.
Takže dle mého názoru je to asi stejně, spíš mnohem dražší a ještě méně smyslné hobby než jezdění na rostlinný olej.
Ještě dodám že i po asi už víc jak 20 letech ježdění na LPG pomalu docházím k názoru, že bych si mohl evetuláně i koupit auto jen tak na benzín...
První co jsem řešil jako zkušený uživatel LPG že jsem šel do místního opla a měl následující dotazy:
Jaká je životnost nádrže a kolik stojí nová (u LPG 10 let) nikdo netušil ani na zastoupení v Praze...
Další dotaz jestli jsou schopní zařízení vůbec servisovat. V domnění že jsem blb, tvrdili že ano, ale už zachvilku zjistili, že vůbec netuší co je nejiskřivé nářadí a že to do jejich dílny nesmí ani projet vratama... . A pak už jsem šel domů a combo zavrhnul.
Jak to funguje dnes a jestli už to umí netuším.
Ale mezitím se doba změnila a byl jsem nedávno u jednoho místního montážníka co montuje LPG CNG a po asi hodinovém pokecu mě přesvědčil, že už jsou tu dnes lidé kteří to umějí montovat a možná si vezmou takové auto i na běžný servis do dílny. A taky vám pak takový člověk rovnou řekne do jakého auta si to nemáte radši vůbec montovat.
Ale z novu z toho vyšlo, že CNG je stále mimo realitu. Jednak je to stále dost drahé, ubere ti místo k sezení v autě (sníží se nosnost) a pokud nejezdíš ročně v řádech desetitisíců je to o ničem. Ale popravdě stále stylem co 200 km to pumpa. Takže akorát ty autobusy MHD. A pár specifických případů tipu rozvážím po městě s CNG pumpou.
Takže dle mého názoru je to asi stejně, spíš mnohem dražší a ještě méně smyslné hobby než jezdění na rostlinný olej.
Ještě dodám že i po asi už víc jak 20 letech ježdění na LPG pomalu docházím k názoru, že bych si mohl evetuláně i koupit auto jen tak na benzín...